Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toch ik zou zoveel geld niet geven aan een opgeblazen 2.0...
Voor 8000 euro meer heb je een passat R36 (2cilinders meer, 300pk, je gezin + hond zit binnen 6sec aan 100)
Toch ik zou zoveel geld niet geven aan een opgeblazen 2.0...
Voor 8000 euro meer heb je een passat R36 (2cilinders meer, 300pk, je gezin + hond zit binnen 6sec aan 100)
zo kunt ge blijven verder gaan voor 8000 meer een audi s5
Ik zie totaal geen kwaliteitsverschik tussen mijn huidige A3 1.9 TDI en de Golf 6 Tdi waar ik enkele dagen mee mocht rond rijden , eerder integendeel. De Golf reed veel comfortabeler en geruislozer over een stuk Parijs/Roubaix kasseiweg in de buurt. De Audi rammelde bijna uit elkaar terwijl de Golf relatief comfortabel bleef. Mijns inziens is mijn Audi de meerprijs tegenover de veel betere Golf zeker niet waard.
Anders kun je altijd nog in een bestelauto gaan rijden..
Way overpriced, dan ga ik liever voor de Leon cupraR, zelfde motor!
Dat het interieur minder is neem ik er graag bij, voor mij is rijplezier belangrijker dan al die luxe prullen en stofkes en plastiekjes
Toen ik in het begin van dit topic zei dat deze wagen enerzijds een gti, voor sommigen dan toch, overbodig zou maken waren er een aantal bij die dat bweglachten.
Bij deze ;-)
Moest ik kiezen tussen beiden dan zou ik geen seconde twijfelen en de R nemen. Voor de meerprijs heb je exclusiviteit, 270 pk, 4motion en nog wat lekkere opties extra derbij zoals xenons etc... en nog gezwegenover het rijplezier van een bijna 300 pk sterk "golfje" zonder al teveel extra gewicht.
Ok je taxen en verzekering gaan wat hoger uitkomen, maar je moet er ook iets voor overhebben.
Toen ik in het begin van dit topic zei dat deze wagen enerzijds een gti, voor sommigen dan toch, overbodig zou maken waren er een aantal bij die dat bweglachten.
Bij deze ;-)
Moest ik kiezen tussen beiden dan zou ik geen seconde twijfelen en de R nemen. Voor de meerprijs heb je exclusiviteit, 270 pk, 4motion en nog wat lekkere opties extra derbij zoals xenons etc... en nog gezwegenover het rijplezier van een bijna 300 pk sterk "golfje" zonder al teveel extra gewicht.
Ok je taxen en verzekering gaan wat hoger uitkomen, maar je moet er ook iets voor overhebben.
een gewone gti is toch al exclusief wel spijtig dat ge in de R geen carookes op uw zetels kunt krijgen
Inderdaad maar je moet standaard al kijken op een basisprijs van 8000 euro meer, waar je dan nog eens 2500euro biv normaal moet bijtellen. Maar deze laat ik er al uit, omwille van de uitgebreidere basisuitrusting... Is toch een aanzienlijk hoger bedrag dat je moet neertellen... Nu je moet er ook liefhebber voor zijn natuurlijk
Bij deze ;-)
Bwah. Een GTI zou ik persoonlijk zeker overwegen. Een R iets minder.
Wil je dan toch een wagen met dat vermogen en kijk je iets minder naar de bijkomende kosten, dan ben je mss beter af met een Focus RS. OK, die heeft een zeker sjonnie-gehalte (vind ik persoonlijk toch een nadeel), maar zo'n wagen koop je nu eenmaal niet voor zijn looks.
Edit:
Ik bedenk me net weer dat de R 4Motion heeft. In theorie een voordeel op de Focus, maar de RS zou wel zéér goed zijn voor een wagen met FWD. Iemand toevallig al een vergelijkende test tss die twee gelezen?
Way overpriced, dan ga ik liever voor de Leon cupraR, zelfde motor!
Dat het interieur minder is neem ik er graag bij, voor mij is rijplezier belangrijker dan al die luxe prullen en stofkes en plastiekjes
De leon cupra heeft best een mooi interieur (kuipstoelen standaard) dus voor het interieur moet je het niet laten!
Maar als je zegt dat het alleen maar om rijplezier draait dan neem je toch best de golf R (4 motion, 5.7sec => 100km/u) waarbij ik niet kan geloven dat dit een identieke motor is. Slechts 5 pk meer, 4 motion wat normaal voor zwakkere prestatie's zorgt en dan nog 0.4sec sneller of de Leon Cupra R of de Scirocco R (met dezelfde motor).
Wat wel een feit is, de basisprijs van een Leon Cupra R is amper 28500e waar je echt veel voor je geld krijgt .
Bwah. Een GTI zou ik persoonlijk zeker overwegen. Een R iets minder.
Wil je dan toch een wagen met dat vermogen en kijk je iets minder naar de bijkomende kosten, dan ben je mss beter af met een Focus RS. OK, die heeft een zeker sjonnie-gehalte (vind ik persoonlijk toch een nadeel), maar zo'n wagen koop je nu eenmaal niet voor zijn looks.
Edit:
Ik bedenk me net weer dat de R 4Motion heeft. In theorie een voordeel op de Focus, maar de RS zou wel zéér goed zijn voor een wagen met FWD. Iemand toevallig al een vergelijkende test tss die twee gelezen?
niet voor zen looks? Vooral voor zen looks om eerlijk te zijn. Ik alleszins toch.
Zou nooit een auto kopen die ik lelijk vind... en de focus rs vind ik echt schreewerig en lelijk..Zal wel goed rijden, dat wel, maar dat doet de R zeer zeker ook.
De Golf verbergt nog een beetje zijn kracht en vermogen. Ingetogen kracht...daar gaan we voor
niet voor zen looks? Vooral voor zen looks om eerlijk te zijn. Ik alleszins toch.
Zou nooit een auto kopen die ik lelijk vind... en de focus rs vind ik echt schreewerig en lelijk..Zal wel goed rijden, dat wel, maar dat doet de R zeer zeker ook.
De Golf verbergt nog een beetje zijn kracht en vermogen. Ingetogen kracht...daar gaan we voor
De focus RS doet trouwens 5.9sec => 100km/u, we wachten de tests af maar volgens mij gaat de Golf R (5.7 sec) toch sneller zijn op circuit met de 4 motion.
De Golf R heeft zijn voordeel op de 0-100 sprint tijdens de eerste meters door zijn 4 motion systeem, ook al is dit extra gewicht.
Ga je al rijdend testen gaat de focus RS normaal goed meekunnen of ...
daarmee dat dit ook dezelfde motor is, als je gaat VGL tussen de Golf R en de Scirocco R in de praktijk, denk ik dat je gaat verschieten bij de hernemingen waar de Scirocco R zijn voordeel gaat halen uit zijn lagere gewicht...
Comment