Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Wat dat dashboard betreft, 't is overduidelijk gebaseerd op een A4/A5... het heeft toch ook die afmetingen. Maar de wijzerplaten liggen nogal plat vind ik. De kijkhoek op de wijzerplaten doet mij vermoeden dat het eerder van een SUV moet zijn.
    niet van de Q5, deze heeft gelukkig geen alu rond de tellers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
      Het helpt als ge uw wagen niet in de carwash wast.. Ik ben 1 keer naar de self carwash geweest en mijn remschijven waren ook verroest.. Sindsdien altijd terug thuis gewassen met goede producten en mijn remschijven zien er terug perfect uit..
      de randen van de (geventileerde) schijven zijn nooit netjes : het materiaal is daar te ruw en vuil/roest blijft erin plakken
      pas na tientallen duizenden kilometers worden die randen vanzelf homogeen... (vuil) stofkleur

Comment

• Audi A5 Coupé wint Duitse ‘Design Oscar’

• Hoogste Duitse designonderscheiding
        • ‘Een bijzondere prestatie op het gebied van productdesign’
        • Audi wint voor de vierde keer
        De Duitse Raad voor Vormgeving heeft de Audi A5 Coupé onderscheiden met de ‘Designprijs 2010 van de Bondsrepubliek Duitsland’. Deze prijs is de hoogste designonderscheiding die een product in Duitsland te beurt kan vallen. De Audi A5 Coupé was een van de 23 genomineerde producten. Het is voor de vierde keer dat een Audi-model de prestigieuze Duitse designprijs in de wacht sleept.

De Designprijs van de Bondsrepubliek Duitsland werd voor het eerst in 1969 toegekend door de Raad voor Vormgeving. Sinds 2006 gebeurt dat jaarlijks. Een onderneming kan alleen deelnemen met een product dat al een nationale of internationale onderscheiding heeft gekregen én dat is voorgedragen door een landelijk of regionaal handelsministerie. De jury wordt samengesteld door het landelijke handelsministerie en bestaat uit vertegenwoordigers van industrie, hogescholen, media en design.
        Progressief design betaalt zich uit
        De Audi A5 Coupé was een van de 23 genomineerde producten voor de designprijs van 2010. De winst betekent dat de jury de Audi A5 Coupé ziet als een bijzondere prestatie op het gebied van productdesign. De Award wordt op 12 februari 2010 uitgereikt tijdens de opening van de Ambiente-tentoonstelling in Frankfurt.
        “De Audi A5 coupe is de mooiste auto die ik ooit heb ontworpen”
        Na de bekendmaking van de designprijs voor de audi A5 coupe van de Duitse Raad voor Vormgeving, was de vreugde groot bij de ontwerper Walter de Silva. “De Audi A5 coupe is de mooiste auto die ik ooit heb ontworpen, en op een goede weg om een design icoon te worden.”
        Audi wint voor vierde keer
        Voor Audi is het de vierde keer dat het de Designprijs van de Bondsrepubliek Duitsland in ontvangst mag nemen. De Audi A2, de Audi A3 en de Audi A4 Avant gingen de stijlvolle en technisch geavanceerde coupé voor.

(bron:audiblog.nl)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DirkC Bekijk Berichten
          Dus, heb ik een slecht exemplaar of hebben jullie hier allemaal last van?
          De remklauwen zijn toch behandeld?
          Zie deze foto, waar heb jij roest?

't Lijkt een beetje op gegalvaniseerd staal vind ik. Ik weet alleszins dat die van mij behoorlijk vuil zijn, eerder zwart dan verroest.

Comment

• http://www.autoforum.be/group.php?groupid=6

Comment

• De nieuwe features van het forum worden al snel gebruikt zie ik.

Comment

De nieuwe features van het forum worden al snel gebruikt zie ik.
                Het zal wel zijn !

Nog enkele nuttige links:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Waarom ben ik niet verbaasd dat gij de groep diesel stinkt hebt opgestart?

Comment

• Kweetni ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
                      Het helpt als ge uw wagen niet in de carwash wast.. Ik ben 1 keer naar de self carwash geweest en mijn remschijven waren ook verroest.. Sindsdien altijd terug thuis gewassen met goede producten en mijn remschijven zien er terug perfect uit..
                      Dat antwoord kreeg ik ook bij de garage, en daar zal wel een waarheid in zitten, maar toch vind ik het onaanvaardbaar. Mijn vorige 3 Audi's hadden hier geen last van, en daar ben ik eveneens elke week mee naar de carwash geweest. In ieder geval, als ze die klauwen deftig behandelen met een soort "Dinitrol" (voor de mensen die dat niet kennen, dat werd vroeger heel veel gebruikt, toen vooral Franse auto's nog roestten terwijl ge er naar keek, om de bodemplaat van auto's te beschermen tegen doorroesten) moet het probleem verholpen zijn.

Comment

• Comment

• Comment

De remklauwen zijn toch behandeld?
                            Zie deze foto, waar heb jij roest?
                            .
                            zo is het bij het verlaten van de fabriek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              zo is het bij het verlaten van de fabriek
                              Ik had een vermoeden dat ze nieuw was.
                              Maar ik wil weten waar de klauw roestvorming krijgt.

Comment

• Vind het raar dat ik nog geen enkele sportback in het wild gezien heb.
                                Die zouden toch al volop in levering moeten zijn?

Comment

• Dat was met de x6 in het begin ook mensen kopen zo een auto pas als ze iemand anders ermee zien rijden omdat ze niet willen onderdoen echt dom.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                                    Dat was met de x6 in het begin ook mensen kopen zo een auto pas als ze iemand anders ermee zien rijden omdat ze niet willen onderdoen echt dom.
                                    Ma nee, dat duurt gewoon altijd effe voordat de grote massa kennis gemaakt heeft met een nieuw automodel. Tegen dat je de auto kan testen, je overgaat tot het plaatsen van een bestelling... ben je ook nog eens bij de grote hoop gelukkigen die waarschijnlijk 't langst kunnen wachten op de levering. Wacht nog een jaartje, dan zul je ze wel zien.

Comment

Ma nee, dat duurt gewoon altijd effe voordat de grote massa kennis gemaakt heeft met een nieuw automodel. Tegen dat je de auto kan testen, je overgaat tot het plaatsen van een bestelling... ben je ook nog eens bij de grote hoop gelukkigen die waarschijnlijk 't langst kunnen wachten op de levering. Wacht nog een jaartje, dan zul je ze wel zien.
                                      Dat kan ik geloven ze dat ge die volgend jaar met massa's gaat zien rijden das nu ook het geval met de x6 en met de x1 zal dat zeker zijn.
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk Berichten
                                        Vind het raar dat ik nog geen enkele sportback in het wild gezien heb.
                                        Die zouden toch al volop in levering moeten zijn?
                                        De voorbije week ben ik toch al enkele exemplaren tegengekomen.

Comment

• Iemand enig idee welke bandenspanning er op de 20 duims 7 spaak velgen moet zitten? Ik vind dat nergens terug en heb de indruk dat mijn banden wat plattekes staan.

Comment

Working...
                                          X