Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
een vraag aan iedereen.
ik ga weer terug in nederland wonen en neem mijn A 5 mee.
waar in belgie moet ik dit melden voor de auto en wat doe ik met de nummerplaaten?
Wat een "patat" is me dat jong !
Ik ga duidelijk vooraf vragen hoeveel het me gaat kosten aan de telefoon
Bij het doorbladeren op het forum meen ik dat er iemand was die rond de €350 betaalde voor die beurt.
(meen logic..)
Eerste beurt (30.000km) = 282 euro.
Tweede beurt, een jaar later = 300 euro.
Omdat ik nog niet aan de 60.000km zat, kan ik binnenkort nog eens terugkomen voor enkele onderhoudswerken die ze pas bij die km-stand zullen uitvoeren... veronderstel ik, 'k zal het wel zien.
De olie is idd prijzig, bij de V6'en heb je er dan ook nog eens 7,5l van nodig.
een vraag aan iedereen.
ik ga weer terug in nederland wonen en neem mijn A 5 mee.
waar in belgie moet ik dit melden voor de auto en wat doe ik met de nummerplaaten?
alvast bedankt
De nummerplaat gewoon terugsturen (= uitschrijven) en dan is 't al in orde denk ik.
is het mogelijk om de toestand van de MT te laten controleren? bv door aan de computer te hangen zodat ze kunnen zien of er wat mis is? ik veronderstel dat ze wel software fouten kunnen uitlezen, maar kunnen ze ook effectief zeggen dat die MT het bijvoorbeeld geen 20.000km zal uithouden?
Lijkt me handig wanneer je opzoek bent naar een 2de hands wagen...
is het mogelijk om de toestand van de MT te laten controleren? bv door aan de computer te hangen zodat ze kunnen zien of er wat mis is? ik veronderstel dat ze wel software fouten kunnen uitlezen, maar kunnen ze ook effectief zeggen dat die MT het bijvoorbeeld geen 20.000km zal uithouden?
Lijkt me handig wanneer je opzoek bent naar een 2de hands wagen...
lijkt me eerder utopisch zoiets ter dege te controleren zonder ontmanteling
als tweedehands zou ik enkel gaan voor een wagen waarvan het verleden genoegzaam gekend is
de MT kan vreselijk afzien van constant en op het uiterste op te trekken
het is niet voor niets dat de MT niet weerhouden wordt bij hoge(re) koppelwaarden
nog een geluk dat je niet meteen bestelde...
Audi "geeft" nu tot 24/10 een setje winterbanden boven op de Lounge !
ik vrees wel dat dit deels van je korting zal afgetrokken worden...
Niet op de A5 coupé blijkbaar. Enkel op A3, 4 en 6.
Wel bij mij was het net anders, ik heb altijd een grondige afkeer gehad van die zogezegde superieure Duitse wagens, die naar mijn niet zo bescheiden mening er zeer banaal en saai uitzagen. Italiaans design van Alfa Romeo (en de 406 coupe van Peugeot vroeger) konden me dan wel bekoren, maar sinds de A5 (die dan ook door een Italiaan is ontworpen) ben ik wat milder geworden (en sinds 15 jaar rij ik dus met deze Germaan), Audi is echt wel een goeie weg ingeslagen, ook met de R8, A1 en A7 ziet de toekomst er veelbelovend uit.
Maar VW & BMW vind ik nog altijd wreed overrated, zeker qua design, verleden week bvb nog in een nieuwe VW Passat en een (nu einde reeks) BMW 5 serie gezeten, echt triestig dat interieur, zo plastic en inspiratieloos, daar word je toch niet vrolijk van? Ik kan gewoon niet begrijpen dat ze voor die prijsklasse echt niets beters kunnen bedenken. De techniek, comfort en rijervaring zal zeker top zijn, maar voor dat geld moet het er ook goed uitzien vind ik. En als ik zie wat BMW met bvb de 5 GT of de nieuwe 7 serie op de markt gooit, zijn ze echt nog verder weg aan't zinken (al zal je dat wel niet aan de verkoopscijfers zien waarschijnlijk). Maar soit, genoeg van mijn gezever, ieder zijn smaak en back on topic zeker
elke navigatiesysteem (ook Navtec, ook TomTom) kent je eigen buurt minder goed dan jezelf
het voornaamste is dat je naar je bestemming geleid wordt, waar je de weg niet kent
en daar ga je niet zien dat er (soms) een (klein) omweg gedaan wordt
Het gaat niet over mijn eigen buurt.
Als ik van steenweg A naar steenweg B moet (die A kruist 1 km verder) verwacht ik dat die gps me naar het kruispunt met B stuurt en me dan (bv) linksaf laat slaan, niet dat hij mij direct op A linksaf laat gaan om dat alle prutsbaantjes te doen tot je ergens op B uitkomt, ondertussen meer woonwijken, zone-30's en verkeersdrempels doende dan ik de hele week ervoor heb gezien ... En een Garmin heeft daar echt VEEL last van.
Is hier iemand of kent hier iemand een A5 met origineel 'zwart getinte ruiten' als optie.
Kzou graag enkel mn achterste ruit willen vervangen door een origineel zwart getint (26%) exemplaar. Maar bij Carglass zit hij nog niet in hun computersysteem en vragen ze naar een chassis-nummer
Comment