Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vince4Audi Bekijk Berichten
    Mijn A5 is eindelijk aangekomen bij de dealer!!! Nu ja, 'k heb er maar een goeie 5 weken moeten op wachten, dus ik kan niet klagen!

Momenteel zit'em nog in de verpakking en staat hij nog op blokken, maar 'k wou toch al eens een fotoke gaan nemen.

Nu is het nog wachten op mijn 20" velgen, die geleverd worden op een andere A5 en dan is het wielen versteken en opleveren...
    Mooi zo! Proficiat!

Welke productieweek had je?
    Ik week 40 en nog altijd niets binnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
      Mooi zo! Proficiat!

Welke productieweek had je?
      Ik week 40 en nog altijd niets binnen
      Thomas, uw geduld wordt ook op de proef gesteld! Hopelijk gauw het verlossende telefoontje, dan kan het snel gaan (als DIV wil meewerken toch ). Echt crisis kan het bij Audi toch niet zijn, dat je steeds 5 a 6 maand op je A5 coupe moet wachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
        Thomas, uw geduld wordt ook op de proef gesteld! Hopelijk gauw het verlossende telefoontje, dan kan het snel gaan (als DIV wil meewerken toch ). Echt crisis kan het bij Audi toch niet zijn, dat je steeds 5 a 6 maand op je A5 coupe moet wachten...
        Echt niet normaal, wetende dat ik hem half januari besteld heb!!
        En dan zijn er die hem 5-6 weken geleden bestellen en die hem voor mij hebben (ook al is het de cabrio )

Comment

En dan zijn er die hem 5-6 weken geleden bestellen en die hem voor mij hebben (ook al is het de cabrio )

De productieweek was "41", dus ik veronderstel dat die begin van de week gemaakt was en dat die dan in diezelfde week op donderdagavond is aangekomen bij de dealer.

Jammer te horen dat je zolang moet wachten, ik weet wel van een vriend die ook een A5 coupé had besteld dat hij ook lang heeft moeten wachten, ongeveer 3 maanden, en ook deze week afgeleverd.

Als je hem in januari besteld hebt, wat was dan de vooropgestelde productieweek?

PS: hoe kan ik hier foto's plaatsen in de tekst, niet met attachements?

Comment

Vind ik wel straf, ik heb de mijne 2.0 TDI in maart besteld en rij er al een maand mee rond, je bent blijkbaar op de verkeerde lijst terecht komen lijkt me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vince4Audi Bekijk Berichten
              De productieweek was "41", dus ik veronderstel dat die begin van de week gemaakt was en dat die dan in diezelfde week op donderdagavond is aangekomen bij de dealer.

Jammer te horen dat je zolang moet wachten, ik weet wel van een vriend die ook een A5 coupé had besteld dat hij ook lang heeft moeten wachten, ongeveer 3 maanden, en ook deze week afgeleverd.

Als je hem in januari besteld hebt, wat was dan de vooropgestelde productieweek?

PS: hoe kan ik hier foto's plaatsen in de tekst, niet met attachements?
              Bij bestelling zei men Augustus/September.
              Dan later werd het 'Eind september'
              Nog wat later PW 39 (wat dus idd eind september is)
              Begin september laten ze weten dat het PW40 wordt (begin oktober)
              We zijn ondertussen aan Week 42 en ik maar wachten
              Wordt wel 99% zeker deze week dat hij binnenkomt, dus we blijven positief

Comment

Bij bestelling zei men Augustus/September.
                Dan later werd het 'Eind september'
                Nog wat later PW 39 (wat dus idd eind september is)
                Begin september laten ze weten dat het PW40 wordt (begin oktober)
                We zijn ondertussen aan Week 42 en ik maar wachten
                Wordt wel 99% zeker deze week dat hij binnenkomt, dus we blijven positief
                Leuke wagen, enkel dat wit... Er is pas nog een artikel verschenen dat witte wagens het slecht doen in de herverkoop. Prijs ligt ongeveer 20% lager dan hetzelfde model in een 'gewone' kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Leuke wagen, enkel dat wit... Er is pas nog een artikel verschenen dat witte wagens het slecht doen in de herverkoop. Prijs ligt ongeveer 20% lager dan hetzelfde model in een 'gewone' kleur.
                  Hoi Wes,

Zou dit binnen enkele jaren nog wel opgaan?
                  Wit is immers een kleur dat nog maar sedert een klein jaar enorm in de smaak valt bij vooral sportief ogende wagens.
                  Daarom ook denk ik dat die witte wagens binnen enkele jaren het best wel goed zullen doen op de okkaziemarkt.

Doei,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                    Hoi Wes,

Zou dit binnen enkele jaren nog wel opgaan?
                    Wit is immers een kleur dat nog maar sedert een klein jaar enorm in de smaak valt bij vooral sportief ogende wagens.
                    Daarom ook denk ik dat die witte wagens binnen enkele jaren het best wel goed zullen doen op de okkaziemarkt.

Doei,

Stelo
                    Volgens mij gaat dat blijven. Wit is nu hip, maar zoals bij de meeste hippe dingen gaan deze ook weer snle voorbij met als gevolg dat binnen een paar jaren vele van hun witte wagen af willen die ze moeilijk kwijt raken net omdat het weer passé is. Wit is een kleur die komt en gaat. Zwart daarintegen zal altijd een kleur blijven die goed verkoopt (of het hip is is iets anders :-) ), met als gevolg dat zwarte wagen gemiddeld enkele procenten duurder verkocht kunnen worden;

Hier het artikel
                    Last edited by ; 11/10/2009, 21:02.

Comment

Volgens mij gaat dat blijven. Wit is nu hip, maar zoals bij de meeste hippe dingen gaan deze ook weer snle voorbij met als gevolg dat binnen een paar jaren vele van hun witte wagen af willen die ze moeilijk kwijt raken net omdat het weer passé is. Wit is een kleur die komt en gaat. Zwart daarintegen zal altijd een kleur blijven die goed verkoopt (of het hip is is iets anders :-) ), met als gevolg dat zwarte wagen gemiddeld enkele procenten duurder verkocht kunnen worden;

Hier het artikel
                      bedoel je dit artikel

Ach ja, als die mensen hun auto maar graag zien denk ik dan, wit hoeft niet altijd de kleur voor kappers of mannen met een slap handje te zijn Ik heb een zwarte, kan bij veel mensen ook als inspiratieloos en saai worden ervaren. Over smaken en kleuren discussieert men niet.
                      Last edited by ; 11/10/2009, 21:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                        bedoel je dit artikel

Ach ja, als die mensen hun auto maar graag zien denk ik dan, wit hoeft niet altijd de kleur voor kappers of mannen met een slap handje te zijn Ik heb een zwarte, kan bij veel mensen ook als inspiratieloos en saai worden ervaren. Over smaken en kleuren discusseert men niet.
                        Indeed, linkje vergeten maar heeft ook in enkele kranten gestaan.

Comment

Ik zit totaal niet met de doorverkoop in mijn hoofd.
                          Als ik er na 5-6 jaar een goeie 200.000 km mee heb, wat is die dan nog waard? 8000-9000?
                          Dat zou dan willen zeggen dat ik er slechts 6500-7000 meer zou voor krijgen.
                          Als ik dan al die jaren met een auto gereden heb dat echt mijn gedacht was, zal ik daar totaal niet mee inzitten.

Comment

Dat is nog niets, wij (enkele forumleden)in onze tijd (2008 hebben tot een "jaar" moeten wachten

Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                            Wit is idd stilaan "uit" aan het gaan en verkoper meldde deze week al: een witte auto neem je nu mee in je graf (lol)
                            Last edited by E90N; 11/10/2009, 22:39.
                            Sintruin till I die

Comment

• wit?

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                              Ik zit totaal niet met de doorverkoop in mijn hoofd.
                              Als ik er na 5-6 jaar een goeie 200.000 km mee heb, wat is die dan nog waard? 8000-9000?
                              Dat zou dan willen zeggen dat ik er slechts 6500-7000 meer zou voor krijgen.
                              Als ik dan al die jaren met een auto gereden heb dat echt mijn gedacht was, zal ik daar totaal niet mee inzitten.
                              ik volg je helemaal...ik wou niet kiezen tussen 20 soorten grijs...toen ik hem in't wit zag wist ik het...en ik heb er nog altijd geen spijt van...IK vind het nog altijd een frisse verschijning en zijn lijnen komen helemaal tot hun recht...uiteindelijk is een kleur kiezen iets heel persoonlijk...iemand vindt hem schitterend in het bruin..een andere vindt dat niet om aan te zien...daar kun je over blijven zeiken....en de weder verkoopprijs..zie quote..;zal mij echt worst wezen...ik denk wanneer de wagen goed is onderhouden..rijkelijk van optie's is voorzien de kleur bij een okkazie er minder toe doet...TIP: verkoop hem in de zomer tijdens een hittegolf

Comment

• Op dat vlak kan herverkoopwaarde mij gestolen worden. Als je al niet meer de wagen die je echt wil in de kleur van je goesting mag kopen is het ver gekomen. Zoals Thomas zegt, dat verschil neem je er maar graag bij als je al die tijd elke keer naar je wagen kan stappen en zeggen "damn, wat is ie vet in dat kleur"

Comment

• Is het eigenlijk nog "de moeite" om nu een A5 te bestellen, als er in 2010 een facelift zou komen? Zou dat wel erg jammer vinden dan..
                                  Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                                  http://www.aanbod.be

Comment

• Tja, in dat geval zou ik geen A5 meer bestellen. Als je echt een aantal jaren met een model wil rijden dat niet gewijzigd wordt, dan moet je een gloednieuw model kopen, zoals een E coupé bijvoorbeeld...

Nu is het wel zo dat bij Audi een facelift dikwijls zeer subtiel is.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
                                      Is het eigenlijk nog "de moeite" om nu een A5 te bestellen, als er in 2010 een facelift zou komen? Zou dat wel erg jammer vinden dan..
                                      Facelift in 2010 lijkt me heel straf, 2011 of 2012 zou redelijker lijken. Die wagen is nog maar sinds eind 2007 op de markt, dus na minder dan 36 maanden lijkt me niet haalbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
                                        Is het eigenlijk nog "de moeite" om nu een A5 te bestellen, als er in 2010 een facelift zou komen? Zou dat wel erg jammer vinden dan..
                                        Opgelet: ik las in Auto, Motor und Sport dat MB ook heel snel met een facelift voor de E coupé zou komen, binnen 2 jaar al. Naar verluidt zou MB willen experimenteren met een snellere productrotatie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Op dat vlak kan herverkoopwaarde mij gestolen worden. Als je al niet meer de wagen die je echt wil in de kleur van je goesting mag kopen is het ver gekomen. Zoals Thomas zegt, dat verschil neem je er maar graag bij als je al die tijd elke keer naar je wagen kan stappen en zeggen "damn, wat is ie vet in dat kleur"
                                          Voor iemand die van plan is lang ermee te rijden kan ik inkomen dat hij zich niets aantrekt van die "witte" kleur.
                                          Maar ik rij max 3 jaar met een auto (de A5 ga ik 2 jaar houden) en vind herverkoop(waarde) wél belangrijk dus als ik een witte kleur neem weet ik dat ik niet 80% maar bvb 30% potentiële kopers kan bereiken dan is de keuze snel gemaakt

edit:
                                          even meegeven dat "beltar" de vetste auto van heel het forum heeft ( gehad), dus de kleur zelf apprecieer ik
                                          Last edited by E90N; 12/10/2009, 00:14.
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X