Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik snap er geen ballen van dat zoiets standaard moet worden en verplicht
alsof wij ni slim geonoeg zijn te weten wanneer de lamp aan te steken
Spijtig genoeg zijn 90% van de chauffeurs inderdaad regelrechte idioten.
Gisteren nog kwam ik in de regen terug naar huis gereden en 90% van de wagens rijdt zonder lichten, wat ervoor zorgt dat je ze gewoon veel later opmerkt.
Uw lichten aansteken kost niks, dus waarom moet iedereen steeds de koppige Hollander uithangen, het weze me een raadsel. Moesten de Belgen dezelfde rechtlijnigheid aan boord leggen in het stemhokje, dan zouden er in het land een stuk minder politieke problemen zijn.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik heb niks tegen LED lichten, maar telkens ik een E in de verte zie afkomen denk ik "oh nee, weer zo'n johnny met z'n mistlichten aan"
zei de man in zijn A5 !
Moet wel toegeven dat de rechte LED's er veel beter uitzien maar jammer dat ze zo snel al wijziging doorvoeren en vreemd dat ze dit dan ook niet op AMG pakket doorvoeren.
Vraag me of er aanpassing zal mogelijk zijn van boomerang naar rechte LED's.
Spijtig genoeg zijn 90% van de chauffeurs inderdaad regelrechte idioten.
Gisteren nog kwam ik in de regen terug naar huis gereden en 90% van de wagens rijdt zonder lichten, wat ervoor zorgt dat je ze gewoon veel later opmerkt.
Uw lichten aansteken kost niks, dus waarom moet iedereen steeds de koppige Hollander uithangen, het weze me een raadsel. Moesten de Belgen dezelfde rechtlijnigheid aan boord leggen in het stemhokje, dan zouden er in het land een stuk minder politieke problemen zijn.
ja, ok...maar ik haat het dat mensen over dag (normale omstandigheden) hun lichten aan hebben, of als het wat zevert hun mistlichten aan doen.
ja, ok...maar ik haat het dat mensen over dag (normale omstandigheden) hun lichten aan hebben, of als het wat zevert hun mistlichten aan doen.
Over een hoop maanden is het toch verplicht voor iedere Belg om lichten ook overdag aan te steken? Had dat onlangs op het VTM nieuws gezien tijdens het zappen
Weet iemand vanaf wanneer de E250CDI met 7G-Tronic besteld kan worden?
Ik heb deze al enkele maanden geleden besteld en normaal zal dit voor levering september zijn. Maar het kon ook (ten laatste) eind december of begin januari zijn.
De planning was september, maar overleg met Duitsland heeft duidelijk gemaakt dat het niet zeker is dat deze timing gehaald wordt.
Samen met deze 7-G Tronic zijn er nog enkele andere wijzigingen : een lichtere krukas, een geoptimaliseerde oliedrukregelgeving, andere riem, zelfregulerende compressor voor de turbo en het befaamde, automatische eco start-stop systeem.
Vanaf levering september is het trouwens al modeljaar 2011 met de volgende wijzigingen : voor de avant garde worden de boemerang led's vervangen door rechte led's (zoals C klasse). Enkel de avant garde behoudt de boemerang vorm.
Normaal krijg je ook 3 jaar gratis update bij het navigatiesysteem. Dit is alleszins zo voor de COMMAND-navigatie. De bediening van de verlichting is ook lichtjes veranderd : de mistlichten zitten nu apart te bedienen en niet meer geïntegreerd in de algemene lichtbediening.
Dit zijn de voornaamste wijzigingen voor modeljaar 2011
Zoals vroeger reeds gezegd had ik de 250CDI besteld begin december voor levering mei.
Ergens in februari kwam ik te weten dat die 7-G tronic er aan kwam en ik heb mijn bestelling op het nippertje nog kunnen veranderen voor 7 trapsautomaat. De langere wachttijd moest ik er dan maar bijnemen!
Had ik het 1 dag later geweten, dan lag mijn bestelde wagen (met de 5 traps) onherroepelijk vast in productie!
goede keuze die E,hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem vind
ik kan er niets aan doen, hij zal zeer goed rijden, super comfortabel zijn, muisstil, zeer degelijk etc.....ik had gehoopt dat ik hem met ter tijd ook kon smaken...maar ik blijf hem niet mooi vinden.....ik blijf zijn voorganger liever zien...tot nu toe toch...
ik kan er niets aan doen, hij zal zeer goed rijden, super comfortabel zijn, muisstil, zeer degelijk etc.....ik had gehoopt dat ik hem met ter tijd ook kon smaken...maar ik blijf hem niet mooi vinden.....ik blijf zijn voorganger liever zien...tot nu toe toch...
Ach, over smaken kan men moeilijk discussiëren. Ik vind het een knappe wagen en de oude E vind ik wat verouderd. Vooral daar ik er meer dan 6 jaar mee gereden hebt. Dan ben je er toch een beetje op uitgekeken en aan iets anders toe. Nog eens hetzelfde model zou ik toch niet meer gekocht hebben.
Als je dan, na meer dan een jaar, even terug de oude E van binnen en van buiten van dichtbij bekijkt, dan ziet men aan alles dat het een wagen is van de vorige generatie, met alle respect!
Maar wat doet mijn mening er toe. Iemand die de oude E klasse mooier vind, die heeft daar volgens mij even veel recht toe. Je kan een bepaalde smaak of stijl toch niet opdringen?
Maar 1 ding weet ik wel : ik heb al vaak bij een nieuw model de gedachte gehad : Oh nee, met wat komen ze nu af!!! Het duurt soms een hele tijd voor men een wagen mooi vindt.
Ik heb er alle begrip voor want ik heb het maar al te vaak zelf ondervonden.
Dus nog even de tijd laten werken, Multitronic, u weet maar nooit....
Ik ga binnenkort een nieuwe E bestellen. Moet een 4 cilinder zijn omwille van CO2 maar budget is comfortabel dus kan ik de wagen fijn aankleden.
Ik merk dat heel wat duurdere opties niet beschikbaar zijn op de 4 cilinders (pneumatische ophanging bijvoorbeeld). Meestal komen die later in de loopbaan van het model wel vrij voor de kleinere motoren. Weet iemand of er binnenkort wijzigingen / toevoegingen komen? En dat ik daarom bijvoorbeeld beter wacht tot pakweg September om m'n wagen te bestellen?
Ook de 7speed automaat vind ik belangrijk. Wanneer kan die besteld worden?
Heeft iemand zicht op de wijzigingen voor de komende maanden?
Für das Modelljahr 2011 wird es in der E-Klasse einige Neuerungen geben.
Absofort wird das LED-Tagfahrlicht in Form des Boomerangs durch eine normale LED-Reihe ersetzt (siehe bspw. C-Klasse/R-Klasse LED-Tagfahrlicht ab Dez 09). Dies ist der Fall beim Lichtpaket bzw. bei Avantgarde. Das LED-Tagfahrlicht in Form eines Boomerangs bleibt dem AMG-Sportpaket vorbehalten. Des Weiteren erhält die Ausstattungslinie Avantgarde serienmäßig nicht mehr nur BiXenon-Scheinwerfer sondern ab Juni 2010 Intelligent Light System (ILS) inkl. Fernlichtassistent (Lichtpaket). Daneben wird der Lichtdrehschalter überarbeitet. Die Nebellichtfunktion wird zukünftig über eine separate Taste aktiviert.
Des Weiteren wird es neben der optischen Rückmeldung beim Verschließen des Fahrzeugs per Funkfernbedienung auch drei kurze Töne geben. Dies kann aber über das Kombiinstrument im Menü deaktiviert werden. Dazu wird die ESP-Off Taste entfallen. ESP kann zukünftig nur noch über das Kombiinstrumenten-Menü deaktiviert werden.
Das C für Comfort wird in ein E für Economy geändert. Dieses Automatikfahrprogramm steht für eine besonders sparsame Schaltprogram (frühes Hochschalten).
Darüber hinaus gibt es noch ein Fahrerassistenzpaket PLUS. Das Paket bestand bisher aus der Distronic Plus, BAS Plus, Totwinkel-Assistenten sowie einem Spurhalteassistenten. Nun ist in dem Plus-Paket ein aktiver Spurhalteassistent und ein aktiver Totwinkelassistent enthalten. Der aktiver Spurhalteassistent wird das Fahrzeug durch einen ESP-Bremseingriff zurück in die Spur bringen, falls der Fahrer nicht auf die Lenkradvibrationen als Warnung des Systems reagiert. Der aktiver Totwinkel-Assistent hilft durch kontrolliertes Abbremsen, Kollisionen mit Fahrzeugen auf gleicher Höhe zu vermeiden, falls der Fahrer nicht auf die optische Warnung (rote Dreiecke) im Außenspiegel reagiert.
Des Weiteren gibt es auch einen Geschwindigkeitsassistenten-Plus. Er erkennt in bestimmtem Umfang Zusatzschilder wie »nur für LKW« oder »nur für Rechtsabbieger«, des Weiteren bezieht es dann auch Informationen aus dem Navigationssystem, sowie gibt auch Geschwindigkeitsaufhebungen wieder. Dazu kommt, dass es nun auch nicht mehr nur mit dem Comand APS kombinierbar ist, sondern auch mit dem Audio 50 APS System bestellt werden kann.
Ab September 2010 gibt es auch im Bereich der Telematik Änderungen:
Das Audio 50 APS erhält eine erweiterter Radiotextanzeige sowie eine auf Kraftstoffverbrauch optimierter Routenführung. Das COMAND APS erhält ebenfalls eine erweiterter CD- und Radiotextanzeige, auf Kraftstoffverbrauch optimierter Routenführung sowie 3D-Darstellungen auf dem Navigationsdisplay (wie in der S-Klasse) und Ganzworteingabe der Zieladresse über LINGUATRONIC (vermutlich Straße und Ort in einem). Darüber hinaus erhält der Kunde 3 Jahre ab Erstzulassung kostenlos aktualisiertes Kartenmaterial.
Ab dem 4Q 2010 ist der Metallic-Lack Diamantweiß BRIGHT erhältlich. Dafür entfällt Periklasgrün.
Der E 250 CDI BE 4matic wird mit 7G-Tronic ab Herbst 2010 (inkl. Start-Stopp-System) lieferbar sein. Auch der E 250 CDI BE erhält ab Herbst 2010 sein in Genf angekündigtes Update. Neben der neuen Kurbelwelle wird auch die 7G-Tronic mit Start-Stopp zum Einsatz kommen. So dass dann ein Verbrauch von 4,9 Liter realisiert wird. Neu wird auch der E 200 NGT auf Basis des CGI-4-Zylinder Motors sein.
Der E 350 CDI wird unter dessen auch eine Leistungsspritze erhalten. Er wird 252 PS und 580 NM leisten. Er erhält nicht die Leistung des R 350 CDI (265 PS und 620 NM).
Der E 300 Bluetec Hybrid wurde von der Presseabteilung der Daimler AG auf Ende 2011 datiert. Nun tauchen vereinzelte Gerüchte von Anfang 2011 auf.
Ik ga binnenkort een nieuwe E bestellen. Moet een 4 cilinder zijn omwille van CO2 maar budget is comfortabel dus kan ik de wagen fijn aankleden.
Ik merk dat heel wat duurdere opties niet beschikbaar zijn op de 4 cilinders (pneumatische ophanging bijvoorbeeld). Meestal komen die later in de loopbaan van het model wel vrij voor de kleinere motoren. Weet iemand of er binnenkort wijzigingen / toevoegingen komen? En dat ik daarom bijvoorbeeld beter wacht tot pakweg September om m'n wagen te bestellen?
Ook de 7speed automaat vind ik belangrijk. Wanneer kan die besteld worden?
Heeft iemand zicht op de wijzigingen voor de komende maanden?
Ik heb begin december 2009 een E 250CDI besteld voor levering mei 2010. Toen ik in maart hoorde dat er een 7 trapsautomaat uitkwam vanaf levering september 2010, heb ik mijn levering kunnen uitstellen tot dat de 7 trapsautomaat zou beschikbaar zijn. Ik heb onlangs nog even nagevraagd, maar de levering van de 7 trapsautomaat (+ eco start/stop systeem) op de 250CDI is uitgesteld tot november-december dit jaar.
Voor de andere 4-cylindermotoren zou deze 7-trapsautomaat beschikbaar zijn begin volgend jaar.
Vanaf levering september is het wel al modeljaar 2011, met bvb de veranderingen van de led's bij de avant garde (bvb geen boomerang model meer, maar rechte led's; 3 jaar gratis update voor command gps, enz...)
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Vanaf levering september is het wel al modeljaar 2011, met bvb de veranderingen van de led's bij de avant garde (bvb geen boomerang model meer, maar rechte led's; 3 jaar gratis update voor command gps, enz...)
Die gratis GPS update wordt ook gegeven voor modeljaar 2010 hoor (als je dat vraagt).
Hopelijk komen er dan ook jaarlijkse GPS updates.
Nu is dat om de 2.5 à 3 jaar & dat is simpelweg not done in deze tijd!
Comment