Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzoiets krijg ik nooit in mijn kop want zo'n auto's interesseren me ni genoeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenEn het geluid natuurlijk
zowel de rr, als de ml als de x5
net nog een oude ml270 horen optrekken, die vijver klinkt toch mooier
en niemand gaat dat aannemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichtennet nog een oude ml270 horen optrekken, die vijver klinkt toch mooier
en niemand gaat dat aannemen
ja klopt, maar die draait hoorbaar 'trager', in o/min is dat natuurlijk niet
en de prestaties van een golf tdi 90 zijn altijd voor mij als voldoende beschouwd, en hij is net even sneller als dat model
de rest is, persoonlijk, overschot
Comment
-
Daarnet onze voorlopige vervangwagen gaan ophalen,mogen er mee rijden tot de nieuwe geleverd is.
Het is een spiksplinternieuwe E200cdi geworden
Een zilvere met automaat,aps 50 navi,parkeersensors,verwarmde lederen zetels,....
Heb er een 30 km mee gereden naar huis en moet zeggen dat het goed meevalt voor een 200 cdi.
Misschien mijn bestelling dan toch maar omzetten naar een 200.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenDaarnet onze voorlopige vervangwagen gaan ophalen,mogen er mee rijden tot de nieuwe geleverd is.
Het is een spiksplinternieuwe E200cdi geworden
Een zilvere met automaat,aps 50 navi,parkeersensors,verwarmde lederen zetels,....
Heb er een 30 km mee gereden naar huis en moet zeggen dat het goed meevalt voor een 200 cdi.
Misschien mijn bestelling dan toch maar omzetten naar een 200.....
Toch vind ik dat hij een stuk trager is : door die enkele turbo, die maar aanslaat bij hogere toeren, is het toch wachten tot hij de nodige power levert.
Bij de 220 of 250 slaat die eerste turbo al vroeger aan en levert hij al zijn koppel.
Volgens mij is de 220 of 250 inderdaad rationeler op alle vlak en vooral deze laatste moet op weinig onderdoen voor de 350. Moet je dan alleen voor dat "zoeter" geluid (+ betere automaat) zoveel meer opofferen (zie mijn vorige posts)? De 250CDI benadert op alle vlak de 350CDI en heeft heel wat voordelen (zie mijn vorige posts) tov de 350
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenIk rijd nu ook al een maand met dezelfde 200CDI.
Toch vind ik dat hij een stuk trager is : door die enkele turbo, die maar aanslaat bij hogere toeren, is het toch wachten tot hij de nodige power levert.
Bij de 220 of 250 slaat die eerste turbo al vroeger aan en levert hij al zijn koppel.
Volgens mij is de 220 of 250 inderdaad rationeler op alle vlak en vooral deze laatste moet op weinig onderdoen voor de 350. Moet je dan alleen voor dat "zoeter" geluid (+ betere automaat) zoveel meer opofferen (zie mijn vorige posts)? De 250CDI benadert op alle vlak de 350CDI en heeft heel wat voordelen (zie mijn vorige posts) tov de 350
Voordeel van de 3 liter diesel van BMW is wel dat hij betere CO2 uitstoot heeft en 70% aftrekbaar blijft. 350CDI slechts 60% aftrekbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIn realiteit is een 250 CDI echt amper trager dan een 350
Zat zelf met 4 man in de 250 en kon nog makkelijk een 350 bijhouden
0-100 cijfers van beide karren kloppen overigens niet, beide zijn trager. Een E250 automaat is zelfs amper sneller dan een manuele C220 (tot 100 weliswaar)...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenMisschien ging die 350 wel niet voluit hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenVerwaarloosbaar dus.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Vrij raar, want dat zijn in principe idd dezelfde motoren met 1 turbo. (maar wel nog altijd 50NM verschil en het ligt er maar aan wanneer dat koppel en vermogen beschikbaar is)
Bij de 250/350 zou je nog kunnen zeggen dat die 2 turbo's zorgen voor een minder bruut gevoel (wat effectief zo is). Maar hier speelt dan ook weer het gewichtsverschil mee, dik 100kg verschil...
De 250 heeft zijn max. vermogen bij 4200 toeren, de 350 al bij 3.800 toeren.
Het koppel is bij beiden al vanaf 1600 toeren beschikbaar, maar bij de 350 blijft dit zo tot 2400 toeren, i.t.t. de 250 welke het al bekeken houdt bij 1.800.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten250CDI is zeker en vast de beste en rationele keuze zoals de BMW 523D dit zal zijn bij de concurrentie.
Voordeel van de 3 liter diesel van BMW is wel dat hij betere CO2 uitstoot heeft en 70% aftrekbaar blijft. 350CDI slechts 60% aftrekbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIn realiteit is een 250 CDI echt amper trager dan een 350
Zat zelf met 4 man in de 250 en kon nog makkelijk een 350 bijhouden
0-100 cijfers van beide karren kloppen overigens niet, beide zijn trager. Een E250 automaat is zelfs amper sneller dan een manuele C220 (tot 100 weliswaar)...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenVrij raar, want dat zijn in principe idd dezelfde motoren met 1 turbo. (maar wel nog altijd 50NM verschil en het ligt er maar aan wanneer dat koppel en vermogen beschikbaar is)
Bij de 250/350 zou je nog kunnen zeggen dat die 2 turbo's zorgen voor een minder bruut gevoel (wat effectief zo is). Maar hier speelt dan ook weer het gewichtsverschil mee, dik 100kg verschil...
De 250 heeft zijn max. vermogen bij 4200 toeren, de 350 al bij 3.800 toeren.
Het koppel is bij beiden al vanaf 1600 toeren beschikbaar, maar bij de 350 blijft dit zo tot 2400 toeren, i.t.t. de 250 welke het al bekeken houdt bij 1.800.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDezelfde motoren zijn het niet. Mijn ouders hebben een 525d met de 2.5 met standaard 163pk en 400Nm.
Nuja, bij de 250/350 is het zelfs 800cc
Maar goed, die heeft dan wel een turbootje extra.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk vergelijk steeds de E320cdi van mijn schoonouders met mijn 530d. Volgens het boekje zouden ze bij een sprintje even snel moeten zijn. In realiteit is dat wel anders. Een paar maanden geleden hebben we nog eens de proef op de som genomen bij een stoplichtsprint. Mijn schoonvader was alleen met de E en ik had 3 volwassen passagiers aan boord. Ondanks mijn handicap in ballast had ik aan 140km/uur een voorsprong van zeker 3 wagenlengtes en ik liep op dat moment nog vlot uit. Van een verschil gesproken...
Maar als ik dan zie hoe een 350 presteert verwondert me dat ook niet
Zoals ik al zei, ben er zeker van dat die hun opgegeven 0-100 niet halen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenIk rijd nu ook al een maand met dezelfde 200CDI.
was er een merkbaar verschil tov een 250?
Comment
Comment