Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zoiets krijg ik nooit in mijn kop want zo'n auto's interesseren me ni genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      zoiets krijg ik nooit in mijn kop want zo'n auto's interesseren me ni genoeg
      Jij onthoudt dat gewoon ofwat?

Comment

• Daarvoor koop je natuurlijk speciaal geen 350 maar vind de dubbele, rechthoekige uitlaat van het AMG pack ook wel veel knapper dan de enkele van de 250.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          En het geluid natuurlijk
          het gaat nou ff over het geluid in suv's, maar ik vind een zesser diesel in een suv lelijk zenuwachtig klinken, ze draaien te veel toeren bij aanzet om de massa in gang te krijgen, of mss kunnen de suv-dames slecht gas doseren, incl mijn zus
          zowel de rr, als de ml als de x5

net nog een oude ml270 horen optrekken, die vijver klinkt toch mooier

en niemand gaat dat aannemen

Comment

• 270's blazen lekker

Maar daar is ook alles mee gezegd

Comment

• net nog een oude ml270 horen optrekken, die vijver klinkt toch mooier

en niemand gaat dat aannemen [/quote]

De 270CDI is een 5 cyl en niet meteen de vlotste motor om in een zware SUV te stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                net nog een oude ml270 horen optrekken, die vijver klinkt toch mooier

en niemand gaat dat aannemen
                De 270CDI is een 5 cyl en niet meteen de vlotste motor om in een zware SUV te stoppen.[/QUOTE]

ja klopt, maar die draait hoorbaar 'trager', in o/min is dat natuurlijk niet

en de prestaties van een golf tdi 90 zijn altijd voor mij als voldoende beschouwd, en hij is net even sneller als dat model

de rest is, persoonlijk, overschot

Comment

• Daarnet onze voorlopige vervangwagen gaan ophalen,mogen er mee rijden tot de nieuwe geleverd is.
                  Het is een spiksplinternieuwe E200cdi geworden
                  Een zilvere met automaat,aps 50 navi,parkeersensors,verwarmde lederen zetels,....
                  Heb er een 30 km mee gereden naar huis en moet zeggen dat het goed meevalt voor een 200 cdi.
                  Misschien mijn bestelling dan toch maar omzetten naar een 200.....

Comment

• 350 CDI is leuker, maar 200 CDI is natuurlijk iets rationeler qua milieu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                      Daarnet onze voorlopige vervangwagen gaan ophalen,mogen er mee rijden tot de nieuwe geleverd is.
                      Het is een spiksplinternieuwe E200cdi geworden
                      Een zilvere met automaat,aps 50 navi,parkeersensors,verwarmde lederen zetels,....
                      Heb er een 30 km mee gereden naar huis en moet zeggen dat het goed meevalt voor een 200 cdi.
                      Misschien mijn bestelling dan toch maar omzetten naar een 200.....
                      Ik rijd nu ook al een maand met dezelfde 200CDI.
                      Toch vind ik dat hij een stuk trager is : door die enkele turbo, die maar aanslaat bij hogere toeren, is het toch wachten tot hij de nodige power levert.
                      Bij de 220 of 250 slaat die eerste turbo al vroeger aan en levert hij al zijn koppel.
                      Volgens mij is de 220 of 250 inderdaad rationeler op alle vlak en vooral deze laatste moet op weinig onderdoen voor de 350. Moet je dan alleen voor dat "zoeter" geluid (+ betere automaat) zoveel meer opofferen (zie mijn vorige posts)? De 250CDI benadert op alle vlak de 350CDI en heeft heel wat voordelen (zie mijn vorige posts) tov de 350

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                        Toch vind ik dat hij een stuk trager is : door die enkele turbo, die maar aanslaat bij hogere toeren, is het toch wachten tot hij de nodige power levert.
                        Bij de 220 of 250 slaat die eerste turbo al vroeger aan en levert hij al zijn koppel.
                        Volgens mij is de 220 of 250 inderdaad rationeler op alle vlak en vooral deze laatste moet op weinig onderdoen voor de 350. Moet je dan alleen voor dat "zoeter" geluid (+ betere automaat) zoveel meer opofferen (zie mijn vorige posts)? De 250CDI benadert op alle vlak de 350CDI en heeft heel wat voordelen (zie mijn vorige posts) tov de 350
                        250CDI is zeker en vast de beste en rationele keuze zoals de BMW 523D dit zal zijn bij de concurrentie.
                        Voordeel van de 3 liter diesel van BMW is wel dat hij betere CO2 uitstoot heeft en 70% aftrekbaar blijft. 350CDI slechts 60% aftrekbaar.

Comment

In realiteit is een 250 CDI echt amper trager dan een 350
                          Zat zelf met 4 man in de 250 en kon nog makkelijk een 350 bijhouden

0-100 cijfers van beide karren kloppen overigens niet, beide zijn trager. Een E250 automaat is zelfs amper sneller dan een manuele C220 (tot 100 weliswaar)...
                          Misschien ging die 350 wel niet voluit hé.

Comment

Misschien ging die 350 wel niet voluit hé.
                            Als hij kriskras door het verkeer ging en rechts inhaalde omdat een andere W212 (toen nog maar pas uit) hem op de hielen zat, denk ik niet dat die rustig aan't cruisen was

Comment

Verwaarloosbaar dus.
                              Het verschil zal zeker niet groot zijn, maar toch wel voelbaar. Ik vergelijk het met onze 530d met 211pk en 500Nm koppel en de 'getunede' 525d van mijn ouders met 200pk en 450Nm koppel. Vorige week heb ik een volledige dag met de wagen van mijn ouders gereden en het moet gezegd dat deze 525d sinds de tuning ook een vlotte wagen is. Toch is 'm net iets minder 'brutaal' dan mijn 530d vanaf de laagste toeren. Ook voel je duidelijk dat mijn 530d vlotter accelereert in de hogere toeren. Mijn moeder heeft die dag met mijn 530d gereden en ze merkte onmiddellijk op dat mijn 530d nerveuzer en vlotter is dan haar 525d. ik ben er zeker van dat als je de prestaties in absolute cijfers gaat meten dat het ook maar over tienden van een seconde zal gaan, maar het verschil voel je wel degelijk.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Vrij raar, want dat zijn in principe idd dezelfde motoren met 1 turbo. (maar wel nog altijd 50NM verschil en het ligt er maar aan wanneer dat koppel en vermogen beschikbaar is)

Bij de 250/350 zou je nog kunnen zeggen dat die 2 turbo's zorgen voor een minder bruut gevoel (wat effectief zo is). Maar hier speelt dan ook weer het gewichtsverschil mee, dik 100kg verschil...

De 250 heeft zijn max. vermogen bij 4200 toeren, de 350 al bij 3.800 toeren.
                                Het koppel is bij beiden al vanaf 1600 toeren beschikbaar, maar bij de 350 blijft dit zo tot 2400 toeren, i.t.t. de 250 welke het al bekeken houdt bij 1.800.
                                Last edited by ; 01/12/2009, 20:33.

Comment

250CDI is zeker en vast de beste en rationele keuze zoals de BMW 523D dit zal zijn bij de concurrentie.
                                  Voordeel van de 3 liter diesel van BMW is wel dat hij betere CO2 uitstoot heeft en 70% aftrekbaar blijft. 350CDI slechts 60% aftrekbaar.
                                  Ik denk dat dat ondertussen duidelijk is!

Comment

In realiteit is een 250 CDI echt amper trager dan een 350
                                    Zat zelf met 4 man in de 250 en kon nog makkelijk een 350 bijhouden

0-100 cijfers van beide karren kloppen overigens niet, beide zijn trager. Een E250 automaat is zelfs amper sneller dan een manuele C220 (tot 100 weliswaar)...
                                    Ik vergelijk steeds de E320cdi van mijn schoonouders met mijn 530d. Volgens het boekje zouden ze bij een sprintje even snel moeten zijn. In realiteit is dat wel anders. Een paar maanden geleden hebben we nog eens de proef op de som genomen bij een stoplichtsprint. Mijn schoonvader was alleen met de E en ik had 3 volwassen passagiers aan boord. Ondanks mijn handicap in ballast had ik aan 140km/uur een voorsprong van zeker 3 wagenlengtes en ik liep op dat moment nog vlot uit. Van een verschil gesproken...
                                    OO 00 OO

Comment

Vrij raar, want dat zijn in principe idd dezelfde motoren met 1 turbo. (maar wel nog altijd 50NM verschil en het ligt er maar aan wanneer dat koppel en vermogen beschikbaar is)

Bij de 250/350 zou je nog kunnen zeggen dat die 2 turbo's zorgen voor een minder bruut gevoel (wat effectief zo is). Maar hier speelt dan ook weer het gewichtsverschil mee, dik 100kg verschil...

De 250 heeft zijn max. vermogen bij 4200 toeren, de 350 al bij 3.800 toeren.
                                      Het koppel is bij beiden al vanaf 1600 toeren beschikbaar, maar bij de 350 blijft dit zo tot 2400 toeren, i.t.t. de 250 welke het al bekeken houdt bij 1.800.
                                      Dezelfde motoren zijn het niet. Mijn ouders hebben een 525d met de 2.5 met standaard 163pk en 400Nm.
                                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Dezelfde motoren zijn het niet. Mijn ouders hebben een 525d met de 2.5 met standaard 163pk en 400Nm.
                                        Mja, dat is 500cc verschil.
                                        Nuja, bij de 250/350 is het zelfs 800cc
                                        Maar goed, die heeft dan wel een turbootje extra.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Ik vergelijk steeds de E320cdi van mijn schoonouders met mijn 530d. Volgens het boekje zouden ze bij een sprintje even snel moeten zijn. In realiteit is dat wel anders. Een paar maanden geleden hebben we nog eens de proef op de som genomen bij een stoplichtsprint. Mijn schoonvader was alleen met de E en ik had 3 volwassen passagiers aan boord. Ondanks mijn handicap in ballast had ik aan 140km/uur een voorsprong van zeker 3 wagenlengtes en ik liep op dat moment nog vlot uit. Van een verschil gesproken...
                                        Dat is idd vrij opmerkelijk
                                        Maar als ik dan zie hoe een 350 presteert verwondert me dat ook niet
                                        Zoals ik al zei, ben er zeker van dat die hun opgegeven 0-100 niet halen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                                          Wat vond jij van de acceleratie?
                                          was er een merkbaar verschil tov een 250?

Comment

Working...
                                          X