Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
E350CDI break - Avantgarde-AMG pack - obsidiaanzwart - verdonkerde ruiten - sensoren - basis gps - spiegelpakket - ...
Zoals gezegd vind ik hem in zilvergrijs met donkere ruiten en AMG pack zeer knap (vandaag zo gezien).
Twijfel om van donker (wel heel donker zwart) naar lichtgrijs te gaan.
Zou me in alle geval wel een paar wasbeurten schelen.
Maar ja, vind zwart op elke wagen wel passen en tijdloos.
Dat wordt een fantastisch machien. Moest ik een E kopen zou het ook met deze motor en in deze uitvoering zijn. Zwart is inderdaad zeer knap, maar zilvergrijs is ook niet mis en een pak onderhoudsvriendelijker. Bij de 7 die ik besteld heb, heb ik ook lang getwijfeld maar ik (lees: mijn vrouw ) heb uiteindelijk toch een zwarte gekozen. Welke kleur je ook kiest, het zal sowieso zeer knap zijn.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Dat wordt een fantastisch machien. Moest ik een E kopen zou het ook met deze motor en in deze uitvoering zijn. Zwart is inderdaad zeer knap, maar zilvergrijs is ook niet mis en een pak onderhoudsvriendelijker. Bij de 7 die ik besteld heb, heb ik ook lang getwijfeld maar ik (lees: mijn vrouw ) heb uiteindelijk toch een zwarte gekozen. Welke kleur je ook kiest, het zal sowieso zeer knap zijn.
Mocht ook geen ander kleur kiezen van mijn vrouw.
Voor de rest heb ik wel mijn goesting gedaan ze!
Ik lees toch her en der dat velen de W212 te luid vinden. Misschien is het dus normaal.
De C klasse w204 met de 220cdi is ook luider stationair dan een golf 6 tdi, onbegrijpelijk maar waar.
Een W204 C220cdi hoor je amper stationair draaien , misschien stond die golf niet aan.
Een W204 C220cdi hoor je amper stationair draaien , misschien stond die golf niet aan.
Toch wel, ik heb er 1.
Maar jij hebt automaat (die draaien wat lager in toeren bij een rood licht), ik handbak, ontkoppel je dan draait die hoger en maakt wat lawaai, laat je de koppeling los gaat hij na 2-3 seconder lager draaien en maakt minder kabaal.
Bizar systeem.
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Volgende week zaterdag kies ik om mijn 220CDI om te ruilen voor een nieuwe 220CDI of een 350CDI.
Vandaag en morgen nog even testen.
Hierbij nog een vraagje omtrent de velgen.
Vorige keer koos ik de R48 velgen (blinkende uitvoering) boven de standaard avant garde velgen.
Ik vond deze laatste op papier niet echt mooi, maar bij de bestelling in januari kon ik ze enkel kopen op papier. Deze avant garde velgen zijn in een mattere, doch gladdere afwerking.
Ik heb de indruk dat deze mattere, gladdere versie wel beter te onderhouden is dan de blinkende velgen.
Hoewel ik de R48 velgen nog altijd mooier vind, zal ik misschien toch de standaard velgen avant garde kiezen omdat ze makkelijker te onderhouden zijn en dus langer mooi zullen blijven. In hert echt vallen ze wel beter mee dan op papier.
Ik heb ergens gehoord dat er bij die mattere afwerking een bijkomende beschermingslaag is, waardoor de velgen makkelijker kuisen en dus op lange termijn langer mooi blijven. Het vui zetl er zich niet zo rap op vast. Klopt dit ? Kan er iemand dit al of niet bevestigen?
Is het verschil in trekkracht / prestaties echt opmerkelijk tussen 220 en 350 ?
Is het verschil in trekkracht / prestaties echt opmerkelijk tussen 220 en 350 ?
het koppel van een 350CDI ligt inderdaad een stuk hoger (540Nm tov 400Nm). Ook het aantal pk ligt een stuk hoger 231 tov 170 van de 220cdi en dat voel je.
Toch vindt ik de 6V 3liter moter oversized voor het dagelijks gebruik dat ik er mee heb (20.000km)
Voor iemand die 30.000 tot 40.000km rijdt en veel gebruik maakt van autosnelwegen, heb je alleszins veel reserve. Mar in stadsverkeer vind ik deze 3 liter motor van dit kaliber eigenlijk overbodig.
Je kan de motor niet optimaal benutten in deze omstandigheden. Het verbruik in stadsverkeer is ook rap 12 liter.
Toch ga ik nog eens rijden met de 250CDI vooraleer te beslissen : dit is een moderne motor (dubbele turbo, spitstechnologische injectoren met hoger rendement => als ze werken uiteraard)
Toch is het koppel van deze 250CDI bijna gelijk (500) en ook het vermogen komt in de buurt van de 350.
Dus is de 250cdi een motor die bijna even goed presteert als de 350CDI en die toch een aantal nadelen minder heeft : minder algemeen verbruik 1.5 tot 2 liter, véél hogere restwaarde, veel minder taks + verzekering, hogere afschrijving mogelijk (70% ipv 60%) en een kleinere CO2 waarde, minder BIV
Dus ik denk er sterk aan om toch te kiezen voor de 250 ipv de 350 omdat ik vind dat men met een kleinere motor quasi even goede prestaties haalt en er nog een pak voordelen zijn.
Een 350CDI is leuk, maar is niet echt nodig.
Hetgeen wel beter is aan de 350 is de 7trapsautomaat : deze reageert dus wel sneller.
Daartegenover staat de dubbele turbo van de 250cdi die ook sneller reageert dan de enkele turbo in de 200cdi
Dus in een periode van downsizing en van het zoeken naar optimale prestaties, is die 250 eigenlijk een modernere motor die bijna even goed presteert als de 350cdi.
Maar ik ga dus deze 250cdi toch nog eens uitvoerig testen.
540 nm - 400nm koppel
231 pk - 163 pk
6,8 sec tot 100 - 8,5 sec tot 100
Ik denk dat je dat heel goed voelt.
Het verschil tussen een 220 en een 250 is minim.
Het verschil tussen een 220 en een 250 is volgens mij wel groot
Tussen een 250 en een 350 is het verschil wel miniem. Ik spreek van op papier.
Nu nog even testen of dit klopt....!!!
In realiteit is een 250 CDI echt amper trager dan een 350
Zat zelf met 4 man in de 250 en kon nog makkelijk een 350 bijhouden
0-100 cijfers van beide karren kloppen overigens niet, beide zijn trager. Een E250 automaat is zelfs amper sneller dan een manuele C220 (tot 100 weliswaar)...
Toch wel, ik heb er 1.
Maar jij hebt automaat (die draaien wat lager in toeren bij een rood licht), ik handbak, ontkoppel je dan draait die hoger en maakt wat lawaai, laat je de koppeling los gaat hij na 2-3 seconder lager draaien en maakt minder kabaal.
Bizar systeem.
is een automaat ni sneller van 0 - 100 dan een manuele ?
Normaal wel ja.
Vond het ook al vreemd, of er scheelde iets met die 250, maar dat lijkt me niet want anders kon ik geen 350 bijhouden...
En onderweg heb ik ook al meermaals gemerkt dat een 250 helemaal niet zo snel is als de cijfers laten uitschijnen...
Mercedes gaat de BMW toer op en geeft lage cijfers om indrukwekkend over te komen
Grote voordeel van de 350 is toch wel de 6 cyl.
Naar prestaties toe zit de 250 er heel kort bij denk ik.
Rij al jaren met 6 cyl en had oorspronkelijk voor de 250 gekozen omdat ik de testrit heel positief vond.
Door het probleem met de injecoren en het voorstel dat ik kreeg toch voor de 350 gegaan.
Zal wel geen wereld van verschil zijn in prestaties maar niets kan toch boven een 6 cyl.
Als je alle elementen optelt (verbruik, rijtaksen, aftrekbaarheid, persoonlijk voordeel firmawagen ...) is hij wel véél duurder om mee te rijden.
Ook restwaarde is fameus nadeel.
Toch tevreden dat ik voor de upgrade ben gegaan maar zou het zeker niet gedaan hebben zonder het aanlokkelijk voorstel van Mercedes.
De 250 vond ik al duur genoeg omdat je al aan prijskaartje komt van BMW 530D.
Grote voordeel van de 350 is toch wel de 6 cyl.
Naar prestaties toe zit de 250 er heel kort bij denk ik.
Rij al jaren met 6 cyl en had oorspronkelijk voor de 250 gekozen omdat ik de testrit heel positief vond
Zal wel geen wereld van verschil zijn in prestaties maar niets kan toch boven een 6 cyl.
Qua gevoel lijkt zo'n 250 wel erg sterk op een 6 cilinder al, alleen reuzejammer van die automaat gewoon.
Comment