Oorspronkelijk geplaatst door realgenius
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenIk mag er morgenochtend om 10u omgaan en ik heb de wagen tot maandagavond.
Dus tijd genoeg, hoewel het hondenweer het iets minder aangenaam zal maken.
Toch maar gaan voor die 350 zeker? Once in a lifetime...???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenIk mag er morgenochtend om 10u omgaan en ik heb de wagen tot maandagavond.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenKan je vanavond al eerste reactie posten?
Positieve punten : fantastisch koppel en zeer goede 7-trapsautomaat. De automaat reageert een stuk sneller dan de 5-traps. Bij de 5-traps duurt het soms (tergend) traag vooraleer de koppeling aanpakt.
Bij de 7-traps gaat dat dus sneller. En schakelingen iets minder voelbaar, hoewel de overbrenging van de 5-traps op dat vlak ook zeer goed is.
Negatieve punten : Ik vind dat het motorblok meer trillingen doorgeeft naar de auto waar je inzit.
Voortal bij stationair toerental en stadsverkeer (30-50km/uur) voel ik dat de motor meer trillingen doorgeeft. Men voelt en hoort dus meer trillingen dan de 4-cylinder. Ik weet niet goed hoe ik dit geluid kan verwoorden : het is alsof men een (licht) gedreun hoort op een zeer lage frequentie. Deze trilingen én geluid gaan door uw lichaam. Dat vind ik jammer en doen me weer twijfelen om deze motor te nemen.
Daarin ben ik een beetje ontgoocheld, dit had ik eigenlijk niet verwacht.
Soms moet men eens slikken (alsof in een vliegtuig).
Maar bij hogere snelheden (bvb autosnelweg) hoort men daar totaal niets meer van.
Het optrekken is echt fantastisch : men voelt dat er een enorme power onder de motorkap zit.
Precies als een boot met een zware motor in de boeg, die men over het hele dek voelt.
Gisteravond was ik er van overtuigd dat het dan toch een 350CDI zou worden.
Nu zal ik er nog eens serieus moeten over nadenken en er nog eens over slapen, vrees ik.
Conclusie : enorm koppel en magnifieke automaat, maar trillingen en lage frequentiegeluiden (gedreun?) die een beetje door het lichaam gaan.
Wat vinden de kenners hiervan? Ik wil geen spijkers op laag water gaan zoeken, maar geef eerlijk mijn mening. Graag reactie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDie trillingen en frequentiegeluiden zijn niet normaal....
Een 4 cilinder voel je wel trillen door je stoel, maar die V6 moet normaal zijdezacht zijn en zou al zeker niet zo mogen trillen of resoneren
Mss scheelt er al iets met dat testmodel?
Morgen komt er nog een vriend testrijden. Ik vraag hem ook zijn oordeel.
Vooral bij stationair draaien, hoor en voel je niets met een 220, met een 350 daarentegen wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDie trillingen en frequentiegeluiden zijn niet normaal....
Een 4 cilinder voel je wel trillen door je stoel, maar die V6 moet normaal zijdezacht zijn en zou al zeker niet zo mogen trillen of resoneren
Mss scheelt er al iets met dat testmodel?
Jammer dit te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenHet is toch niet de eerste de beste die normaal met de wagen rijdt, nl. de zaakvoerder van de Mercedesgarage zelf!
Morgen komt er nog een vriend testrijden. Ik vraag hem ook zijn oordeel.
Vooral bij stationair draaien, hoor en voel je niets met een 220, met een 350 daarentegen wel.
De C klasse w204 met de 220cdi is ook luider stationair dan een golf 6 tdi, onbegrijpelijk maar waar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk lees toch her en der dat velen de W212 te luid vinden. Misschien is het dus normaal.
De C klasse w204 met de 220cdi is ook luider stationair dan een golf 6 tdi, onbegrijpelijk maar waar.
Inderdaad W212 4 cyl is nogal luidruchtig maar toch geen 6 cyl hoor !
95% van de E klasses zijn 4 cyl vandaar dat men dat als algemene opmerking maakt maar het geluid van een Mercedes diesel 6 cyl is toch heel anders. Een lichte, krachtige roffel zoals bij de meeste diesels 6 cyl die aangenaam is voor het oor, in tegenstelling tot het lawaai van een Mercedes 4 cyl diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenZijn deze namiddag gaan tekenen,is nu officieel besteld.
Levering 10 Februari staat op de bon,ben eens benieuwd of dat ditmaal wel gaat lukken
Zelfde configuratie behouden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenProficiat. De mijne staat gepland voor productie 20 februari, dus normaal levering 2 weken nadien begin maart.
Calcitweiss,panodak,amg-kit,aps50,parkeersensors,neerklapbare achterbank,...
Heeft nu wel 2 uitlaten achteraan.
80 liter tank (is standard tov de 220)
Geen versnellingspook meer maar hendel aan 't stuur.
2 cilinders meer
En iets meer pk's (niet veel)
En welke configuratie heb jij weer precies besteld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenProficiat. De mijne staat gepland voor productie 20 februari, dus normaal levering 2 weken nadien begin maart.
Toch vond ik dat bij stationair toerental of heel lage snelheid (stadsverkeer, zie mijn mail hierboven) men de motor voelt doorheen het lichaam, wat men niet voelt bij een 4 cilinder : het is een soort trilling, licht gedreun met lage frequentie.
Het is eerder het trillen van de motor die een beetje doorgegeven wordt aan de auto zelf. Als je voelt met jouw handen aan de middentunnel, dan voel je ook trillingen bij stationair toerental.
Bij de 4 cilinder heeft men dit niet, maar de auto "brult" wel als je eens goed op het gaspedaal duwt.
Bij de 350 heb je dat uiteraard niet, de motor draait mooi op zijn gemak, zonder zich te forceren.
Valt dit dan bij niemand op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenJawel zelfde configuratie.
Calcitweiss,panodak,amg-kit,aps50,parkeersensors,neerklapbare achterbank,...
Heeft nu wel 2 uitlaten achteraan.
80 liter tank (is standard tov de 220)
Geen versnellingspook meer maar hendel aan 't stuur.
2 cilinders meer
En iets meer pk's (niet veel)
En welke configuratie heb jij weer precies besteld?
Zoals gezegd vind ik hem in zilvergrijs met donkere ruiten en AMG pack zeer knap (vandaag zo gezien).
Twijfel om van donker (wel heel donker zwart) naar lichtgrijs te gaan.
Zou me in alle geval wel een paar wasbeurten schelen.
Maar ja, vind zwart op elke wagen wel passen en tijdloos.
Comment
-
Volgende week zaterdag kies ik om mijn 220CDI om te ruilen voor een nieuwe 220CDI of een 350CDI.
Vandaag en morgen nog even testen.
Hierbij nog een vraagje omtrent de velgen.
Vorige keer koos ik de R48 velgen (blinkende uitvoering) boven de standaard avant garde velgen.
Ik vond deze laatste op papier niet echt mooi, maar bij de bestelling in januari kon ik ze enkel kopen op papier. Deze avant garde velgen zijn in een mattere, doch gladdere afwerking.
Ik heb de indruk dat deze mattere, gladdere versie wel beter te onderhouden is dan de blinkende velgen.
Hoewel ik de R48 velgen nog altijd mooier vind, zal ik misschien toch de standaard velgen avant garde kiezen omdat ze makkelijker te onderhouden zijn en dus langer mooi zullen blijven. In hert echt vallen ze wel beter mee dan op papier.
Ik heb ergens gehoord dat er bij die mattere afwerking een bijkomende beschermingslaag is, waardoor de velgen makkelijker kuisen en dus op lange termijn langer mooi blijven. Het vui zetl er zich niet zo rap op vast. Klopt dit ? Kan er iemand dit al of niet bevestigen?
Comment
-
Mss scheelt er al iets met dat testmodel?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment