Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    525d E60 veronderstel ik? Facelift of préfacelift? Indien préfacelift, dan heeft de 220CDI bijna dezelfde cijfers als de 525d. Indien facelift, zal je een 250CDI nodig hebben om dezelfde cijfers te halen. Als je een fan van romigheid en loopcultuur bent, dan zal de stap van zescilinder naar viercilinder wel geen makkelijke stap zijn.

is prefacelift, grote vrees is soepelhuid en motorgeluid tov mijn huidige 6 cyl (oude 5-trapsautomaat)
    van de prestaties heb ik minder schrik
    prijsverschil met 350CDI met 7 trapsautomaat is te groot zeker omdat er geen fiscaalvriendelijke versie bestaat met 2500 euro BIV
    volgens testen is versch vnl te vinden in soepelheid motor, prestaties zijn niet zoveel verschillend (niet in verhouding tot prijsverschil)
    zal er nog aantal nachtjes over slapen maar zie de 250CDI wel zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
      is prefacelift, grote vrees is soepelhuid en motorgeluid tov mijn huidige 6 cyl (oude 5-trapsautomaat)
      van de prestaties heb ik minder schrik
      prijsverschil met 350CDI met 7 trapsautomaat is te groot zeker omdat er geen fiscaalvriendelijke versie bestaat met 2500 euro BIV
      volgens testen is versch vnl te vinden in soepelheid motor, prestaties zijn niet zoveel verschillend (niet in verhouding tot prijsverschil)
      zal er nog aantal nachtjes over slapen maar zie de 250CDI wel zitten
      Inderdaad, prestaties zullen min of meer gelijk zijn, toch geen noemenswaardige verschillen. Motorkarakter voel je wel enorm. Of dat het prijsverschil waard is, is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

Comment

• Zoals ik al zei in mijn test leunt zo'n 250CDI énorm dicht tegen een 6 cilinder qua soepelheid.
        Rij met je oren dicht een 350 en 250 CDI kort na elkaar en ik denk dat je amper verschil zult voelen

Comment

• loopcultuur is een begrip voor merken zonder deftige automaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
            Zelf gemonteerd
            ja ik zag de roest al
            benz-lover

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              loopcultuur is een begrip voor merken zonder deftige automaat
              Die 5bak in combinatie met een 250CDI is nochtans geen voorbeeld van een deftige automaat

Comment

• vooral zeker omdat jij met je 220 er nog ni overweg kunt

Comment

• heuheu, sorry vos
                  de 250 cdi rijdt zalig, ni meer ni minder
                  zelfs met de 5-bak

Comment

• Rij er mee, dan weet je wat ik bedoel

Die automaat probeert sportief te zijn, maar is veel te traag en "lomp" daarvoor. Als gevolg krijg je constant wisselende versnellingen, schokkerig schakelen en lang twijfelen...
                    De oudere versies van de 5 bakken ambieerden dat niet en waren schitterend in datgene waar ze wél voor gemaakt zijn. Cruisen.
                    Sneller rijden gaat dan ook wel gezapiger, maar wel veel comfortabeler dan in een 250

Maar de motor op zich is vet.

Comment

• ik heb ermee gereden, anders zou'k het ni typen

Comment

• Vond je dan ook niet dat hij veel nerveuzer reed dan je C?

Comment

• nog eens proberen dan, nee

Comment

• Dan scheelde er iets met mijn testketel (en nee, niet door mij )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              vooral zeker omdat jij met je 220 er nog ni overweg kunt
                              Logisch, want hij heeft een 200.
                              De e250 reed mijn inziens ook wel beetje sloom en traag. Hij reageerde soms ook traag bij het effe versnellen.

Comment

• binnenkort doe ik testrit met 250cdi, zal dan eens objectief oordeel geven tov mijn huidige BMW 525d
                                ben noch BMW noch Mercedes freak, wil gewoon vlotte / ruime / goed uitziende break rijden
                                hopelijk overtuigt de testrit mij dan is mijn keuze iets makkelijker gemaakt, BMW 5 touring laat nog te lang op zich wachten en anders zie ik geen alternatief
                                als ik mijn hart zou volgen zou het 350CDI zijn maar vind hem te duur (wil hem dan nog goed uitrusten want standaardversie van E vind ik allesbehalve mooi, Avantgarde + AMG pack verandert alles maar helaas ook de prijs)

Comment

• Verschil tussen de 220 en de 250 cdi vind ik nochtans niet groot (qua vermogen,optrekken en hernemingen)en als je dan het prijsverschil ziet
                                  Is enkel interessant voor een zelfstandige,die kan een 250 meer afschrijven of zoiets is het in elk geval,verkoper heeft dat toen in het kort uitgelegd maar ik weet het niet meer juist.

Comment

• Euhm.... ja
                                    Prestatieverschil tussen een 250 en 350 is ook helemaal niet groot in werkelijkheid. We waren met 4 in de 250 toen een 350 ons voorbijkwam, meteen de achtervolging ingezet en die 350 kon amper wegrijden van me...

En ik geloof graag dat een 220 ook niet gek veel zal moeten onderdoen voor een 250 op zijn beurt, want écht snel zoals de cijfers zouden doen vermoeden was 'ie niet.

Comment

• Idd Realgenius.... beetje slechte camera... MAAR fantastische wagen, goeie keuze! Kvind de E geslaagder en geslaagder, heb er nu al enkele zien rijden en ze kunnen mij zeker bekoren, uw combinatie is trouwens heel goed geslaagd! Veel plezier er mee!

greetz

Comment

• Comment

• Wanneer wordt deze gelanceerd?

Comment

Working...
                                          X