Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mercedes-Benz heeft afgerond 4 maanden na de lancering al 40.000 exemplaren van de nieuwe E-klasse weten te verkopen. Klaus Maier, verkoopchef bij het Duitse merk, laat weten zeer tevreden te zijn met de tot nu toe geboekte resultaten bij dit historisch erg belangrijke model. De lat ligt echter hoog, want van de vorige generatie gingen meer dan 1,5 miljoen exemplaren over de toonbank. Voor de tot nu toe geboekte resultaten is enkel de sedanuitvoering verantwoordelijk; de levering van de Coupé moet nog op gang komen en pas in september zal het doek van de nieuwe Estate worden afgehaald. Bovendien moet de verkoopstart op belangrijke markten als de Verenigde Staten en China nog plaatsvinden. Daarnaast begint het motorenprogramma pas nu (na toevoeging van varianten als de 200 CGI en 200 CDI) flink wat keuzemogelijkheden te bieden. Volgens Mercedes-Benz is de E-klasse Sedan binnen zijn segment in diverse Europese landen reeds marktleider. Ook de orderintake voor de Coupé ontwikkelt zich in een tevredenstellend tempo. In Nederland zijn volgens de woordvoerder van de importeur nu zo’n 1.100 exemplaren van de nieuwe E-klasse op kenteken gezet. De jaardoelstelling ligt bij 2.000 stuks. Daarvan betreft het gros de sedanuitvoering; voor de Coupé denkt Mercedes-Benz dit jaar 200 à 250 klanten te trekken. De levering van de Estate komt pas volgend jaar op gang, maar ijverige dealers die deze carrosserievariant nog dit jaar op kenteken willen hebben zullen voor circa 50 registraties gaan zorgen, zo verwacht de importeur. De 250 CDI is tot nu toe de meest gewilde motorversie. Tot verrassing van de importeur, want bij het oude model was de 220 CDI het meest populair bij de Nederlandse zakenman. Maar crisis of niet, de 250 CDI is maar weinig duurder. En misschien wel juist door die crisis: in de praktijk lijkt die nieuwe motorversie een prima te zijn voor de prijzige 320 CDI uitvoering. Nederland wordt door de importeur omschreven als een typisch Avantgarde land: 80 procent van de E-klasse kopers kiest voor deze motorversie.
Ik dacht dat de tijd tussen de produktiedatum en de levring om en bij de 3 weken was. Dan zal 'm dus eerdaags wel geleverd worden. Wat zegt de verdeler?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
De verdeler zegt al sinds 23 juli dat 'm op transport staat...........
Vanaf volgende week woensdag kan 'm wettelijk geannuleerd worden zonder kosten en dit zal dan ook gebeuren,ben het beu al dat wachten.
Om het verhaal kort te maken......
We zijn al sinds 31 januari aant wachten op een nieuwe auto,eerst een c besteld die te laat geleverd is en dan nog met het verkeerde interieur..........terug een c besteld in de juiste configuratie en die hebben we na 14 dagen besteld te hebben kunnen omzetten in een E met de belofte dat 'm de 3de week van juli geleverd werd,anders hadden we de c in bestelling gehouden want die werd eind juni geleverd.
Als de E nu geleverd word zit ik al met een auto van de 8ste of misschien zelfs de 9de maand dus is binnen een paar maanden al 1 jaar.
Zou jij 'm nog nemen of toch maar beter wachten tot volgend autosalon ?????
Volgende week woensdag niet geleverd wordt 'm geannuleerd
Je had toch die prachtige kleur combinatie van een E Avantgarde met AMG kit en pano dak genomen? Ik wacht vol ongeduld op JOUW foto's! Dus nog niet direct annuleren. Je zal het je zeker beklagen. Neem wel foto's zodra je hem hebt!
Er is gisteren contact geweest met de garage en volgende week woensdag hebben we een afspraak om de auto af te halen (maar dat gaat enkel lukken als 'm ten laatste maandag geleverd is want het duurt 2 dagen voor ze de papieren hebben) ofwel om 'm te annuleren (wat hoogst waarschijnlijk gaat gebeuren).
Ze kunnen momenteel niet zeggen waar de wagen is ?????????
Enkel al 3 weken het zelfde zinnetje "hij staat op transport"
Mijn geduld is op,genoeg met mijn voeten gespeeld.
Woensdag de wagen ofwel niks
Er is gisteren contact geweest met de garage en volgende week woensdag hebben we een afspraak om de auto af te halen (maar dat gaat enkel lukken als 'm ten laatste maandag geleverd is want het duurt 2 dagen voor ze de papieren hebben) ofwel om 'm te annuleren (wat hoogst waarschijnlijk gaat gebeuren).
Ze kunnen momenteel niet zeggen waar de wagen is ?????????
Enkel al 3 weken het zelfde zinnetje "hij staat op transport"
Mijn geduld is op,genoeg met mijn voeten gespeeld.
Woensdag de wagen ofwel niks
Comment