Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Net een E tegengekomen met die 2 mistlampen onderaan, dat is dus helemaal niks.
    Hoe bedenken ze het.
    Zijn geen 2 mistlampen.

Ahja, wel 2 mistlichten, maar de andere 2 zijn Daytime Running Lights.

De E-klasses met LEDS vooraan hebben zelfs geen Mistlichten vooraan meer

Comment

• Vandaag hebben ze mij gebeld om eens met de E350 cdi te gaan rijden. ik was in vergadering, dus heb ik hen beloofd terug te bellen.

Ik weet dat ik sowieso geen E ga kopen, zou ik dan toch nog eens gaan testrijden?
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Niet doen.

Anders gaat het te hard knagen om er eentje te kopen

Comment

• En dan ga je achter weten wat je mist als je een 5 hebt

Comment

• Zou het zijn?

Awel, morgen bel ik terug en ga ik er eens mee rijden. Ik hoop dat er weer geen verkoper meerijdt. Dan kan ik 'm eens testen zoals ik graag rijd en kan ik een paar mooie foto's trekken.
            OO 00 OO

Comment

• Modern?

Ik krijg een 250 alvast een hele dag mee, lijkt me sterk dat jij dan een verkoper mee zou krijgen...

Comment

• Staat de nieuwe S ook al in de showroom ondertussen?
                OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Zijn geen 2 mistlampen.

Weet ik, maar ziet eruit als 2 identieke lampen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Zijn geen 2 mistlampen.

Zal leuk zijn voor de flikken

Comment

• Alles is relatief. De break lijkt me de mooiste ko(e)tswerkvariant te worden....

Comment

• Nieuwe scoops van de Estate. Mercedes wil precies doen voorkomen of het een BMW is met die Hofmeister knik

sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Ziet er maar een gedrocht uit

Dikke rolkooi wel!

Comment

• Testritje gehad vandaag.

Viel wel mee.

Uitgebreid verslag volgt 1 van de komende dagen, hoop ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              Testritje gehad vandaag.

Viel wel mee.

Uitgebreid verslag volgt 1 van de komende dagen, hoop ik
                              Motor van de 250CDI is niks mis mee. Tis alleen dat je de radio harder moet zetten om het lelijke geluid te verdoezelen. Nu hij nog nieuw en exclusief is...heb je nog het gevoel met wat aparts te rijden. Over een jaar zal de exclusiviteit ver te zoeken zijn. Dat is toch zeker zonde voor zo'n dure wagen.
                              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Dat geldt ook voor alle voorgaande E -klasses.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                  Motor van de 250CDI is niks mis mee. Tis alleen dat je de radio harder moet zetten om het lelijke geluid te verdoezelen.
                                  Met de motor is niks mis nee, met andere dingen wel
                                  De radio is 1 daarvan

Geluid vond ik niet erg lelijk eigenlijk, in't begin wel van "oei, dat bromt hard", maar als je er wat mee aan't rijden bent is het eigelijk best een krachtig geluid.
                                  Leunt vrij dicht aan tegen een 6 cilinder vind ik zelfs

Comment

• Vorig weekend eentje kunnen rijden.

Eerst en vooral : de gewone E is echt een gedrocht. Oogt cheap en veel te snel ontworpen, 't ding staat er zelfs in Avantgarde versie op 17" schriel bij, heeft niks-noppes-nada présence of enige "chic", en inderdaad haal de ster eraf en iedereen denkt dat 't de nieuwe Hyundai Sonata+ is, ofzo. Ook binnenin is 't niet veel soeps, vind ik. De vormgeving mag dan willen verwijzen naar de Benz'en van de oude tijd ... 't is maar een trieste, inspiratieloze bedoening. In 't zwart is het nog een beetje doenbaar, maar eentje met beige interieur en hout is echt om te wenen (kwaliteitsindruk imo zeer pover door veel teveel verschillende plasticsoorten met kleur- en textuurverschillen). Ik had op 't eind iets van "Is dit nu een Mercedes-Benz? " 't Is een trieste zaak, die nieuwe E.

Maar het rijdt wel OK, 't is echt een comfortabele auto. Je zit vrij behoorlijk (standaardstoelen denk ik), en de auto rijdt echt goed gedempt. De filtering van oneffenheden was echt bovenmaats, en de demping van de koetswerkbewegingen zeer goed (op langere oneffenheden). De koetswerkstilte was verrassend (jammer dat de lelijk klinkende 4-cilinder diesel z'n klank nog zo sterk mag doorgeven naar 't interieur, en de oudere 5-traps automaat die de motor teveel in toeren laat klimmen versterkt dat alleen nog maar). De motor heeft wel een aangenaam karakter, eigenlijk. Pikt goed op, en heeft echt voldoende adem om de toch zware E vooruit te stuwen. Z'n klank is lelijk, maar je weet dat als je een Benz 4-pitter in huis haalt... Over de automaat was ik iets minder te spreken, nochtans een zeer goeie automaat die al jaren 't mooie weer maakt in zovele Benz'en ... maar ik vond 'm plots echt "oud" schakelen, ik miste de alertheid van de 7G-tronic, en vooral de grotere toerentalsprongen tussen versnellingen maakten dat de 2,2-liter akoestisch veel duidelijker aanwezig is en dat wil je vermijden.
                                    Maar ... 't is een auto die geen jonge mensen gaat aanspreken, vrees ik. De ganse vooras en stuurinrichting biedt nauwelijks feedback, en in snelle opeenvolgende bochten b.v. (lagere snelheden) heb je ook quasi geen idee wat de voorwielen doen. Inzake "actief rijden" is dit alvast geen topper (wat vreemd is, want de nieuwe C-klasse is op dat vlak wel een zeer goeie auto).

Ik kan het echt niet helpen, maar ... de nieuwe E-klasse lijkt mij te zijn ontworpen voor oude, norse, krampachtig bij Benz zwerende, altijd trager dan toegestaan rijdende, vervelende oude mannetjes. Zo komt die auto over (ik overdrijf wel wat, uiteraard). 't Moet niet mooi zijn (noch langs binnen, noch langs buiten), 't moet gewoon een ster op z'n snoet hebben (de link met wicht Kimberley is snel gelegd) en een beetje verwijzen naar de Benz'en van weleer door b.v. die flater van dat "hoekige" interieur, en 't moet comfortabel zijn. Schluss damit.

De vorige E was nochtans een erg knappe auto. In 't begin van z'n carrière niet meteen de beste auto, maar in de loop der jaren gerijpt en een model dat zowel jong als oud aansprak, niet alleen qua styling maar ook qua rijgedrag. Mercedes-Benz wou toch z'n publiek vergroten, en ook jongere mensen aanspreken? Niet goed bezig dan, wat deze E betreft. 't Is alsof men in das Haus beseft dat de C echt scoort (terecht) bij 't jonger publiek en ze met deze saaie, lelijke E geen eigen klanten van de C willen wegtrekken.

Anderzijds : de E coupé (ik moet nog altijd wennen aan die naam, vooral omdat dat in feit een C-klasse is) die kan ik steeds meer appreciëren. Heb 'm enkel proefgezeten in twee showrooms, en twee exemplaren zien rijden/parkeren aan zee, en 'k vind 't wel een knappe kar. Wil ik wel 'es mee rijden. Hopelijk rijdt die vooral als een C en niet als een E (i.e. een rijgedrag dat een beetje aanspreekt en een glimlach op 't gezicht van de bestuurder kan toveren).
                                    Last edited by ; 26/06/2009, 10:54.

Comment

• Ik kan alvast zeggen dat 'ie met een AMG pakket een stuk beter rijdt dan een C met zijn standaard ophanging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Ik kan alvast zeggen dat 'ie met een AMG pakket een stuk beter rijdt dan een C met zijn standaard ophanging
                                        Mjah, vergelijk anders appelen en peren. Ik ben echt gecharmeerd door het rijgedrag en -plezier van de C-klasse op zich, los van welke uitrustingslijn of optionele ophanging of wielenset dan ook. Die kar rijdt goed en leuk in de basis, en dat is wat nodig is. Oké, de Avantgarde met de optionele instelbare ophanging rijdt echt zalig en duidelijk snediger dan een Classic (vermoed ik, nog niet mee gereden, enkel een retourtje Izegem-Ardooie met een C 200 CDI Break Classic meegereden), maar ook de basisversie heeft een leuk en imo overtuigend weggedrag meegekregen.

Van de E durf ik dat niet zeggen. Tenzij je een 50-jarige bent met nauwelijks of geen interesse in auto's ; die zal wel vinden dat zo'n E goed rijdt omdat 'ie comfortabel is en een licht stuurgevoel heeft (ik hoor de "mor jongens toch dat rijdt goed, dat stuur is gelijk in de boter, de auto zwééft, besten auto die 'k ooit gereden heb" al komen).
                                        Maar 'k geef 'm zeker nog krediet. Wil ook wel 'es een versie met goeie ophanging rijden. Al is 't een kar die ik vanzeleveni zou moeten hebben (i.t.t. de vorige, die ik zelfs nu of over een jaar graag in tweedehands break in huis zou halen), want ik vind 'm hondslelijk, zowel van binnen als van buiten.

Comment

• 'k Ga 't anders zeggen : Mercedes heeft wat zoveel andere merken zooo graag zouden hebben, en wat Audi ook maar wat graag metéén zou willen in huis nemen maar niet kan om wille van de credibiliteit ... meer ze DOEN er niks mee. I mean, dan krijgt ge de kans om een RWD-kar te ontwerpen, en wat doe je dan? "Hey, laat ons de stuurinrichting 'es geen gevoel geven." Ik snap dat niet.

Comment

Working...
                                          X