Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenIk denk van wel, bij Modern stond buiten een manuele geloof ik.
Even opgezocht, 250CDI is blijkbaar al manueel verkrijgbaar, de 220CDI wordt pas verkrijgbaar met manuele boite vanaf september.
Vandaag ook nieuws gekregen omtrent de levering van de onze, verwachte levering in de week van 26 september.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwas't een automaat ?
Comment
-
Schonere E 250 CDI voor VS
9 april 2009 | Tekst: Alexander Inia
Het houdt maar niet op met het Mercedes-nieuws. Na de nodige SUV’s en de potente E 63 AMG is het dan nu tijd voor een iets bereikbaarder auto, de E 250 CDI Bluetec Concept.
Qua vermogen en koppel verandert er weinig aan de E 250 CDI zoals we die kennen. Ook in de Bluetec Concept levert de 2,2-liter turbodiesel 204 pk en 500 Nm. De motor is gekoppeld aan een automatische 7G-Tronic automaat. Het gemiddeld verbruik bedraagt 5,5 liter diesel per 100 kilometer.
Het grote nieuws is dat de E 250 CDI Bluetec Concept al voldoet aan de Euro 6-norm, die op z’n vroegst in 2014 van kracht wordt. Om dit te bewerkstelligen hebben de ingenieurs gekeken naar de klepstoters, de laatste generatie common-rail inspuiting, de twostage-turbo en recirculatie in het uitlaatsysteem. Een geavanceerde computer stelt waar nodig eigenschappen van de motor bij om het verbrandingsproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
Het uitlaatsysteem bevat een roetfilter en bovendien een systeem dat met een ureumoplossing de uitstoot van stikstofoxiden verlaagt. De Bluetec Concept heeft een tank voor 25 liter ureum, die z’n plek heeft gevonden in de ruimte voor het reservewiel.
De E 250 CDI Bluetec is specifiek voor de Amerikaanse markt ontwikkeld. Toch hoeven we ons in Europa niet achtergesteld te voelen, want in de herfst komt de E 350 CDI Bluetec. Deze heeft een vermogen van 211 pk en een maximumkoppel van 540 Nm. Ook deze E voldoet aan de Euro 6-norm.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Ben er vandaag gaan inzitten in de garage.
Indrukwekkende wagen, echt speciaal zoals het hoort.
Prachtige ruitenwissers ook!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBen er vandaag gaan inzitten in de garage.
Indrukwekkende wagen, echt speciaal zoals het hoort.
Prachtige ruitenwissers ook!
Ik ben afgelopen weekend in Stuttgart geweest om oa. 't Mercedes-museum te bezoeken, en langs 't museum was er een gebouw waarin heel het gamma uitgestald stond, met ca. 15 nieuwe E-klassen in alle mogelijke combinaties natuurlijk. Er is me wel veel opgevallen bij die auto, maar de ruitenwissers toch niet echt.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk ben afgelopen weekend in Stuttgart geweest om oa. 't Mercedes-museum te bezoeken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWas het de moeite? Ik ben eind mei in Stuttgart en zou dan ook eens willen gaan kijken. Ook naar het Porsche museum geweest?
't Porsche-museum hebben we ook bezocht, jawel. Dat was ook niet slecht, maar in vgl. met dat van Mercedes toch duidelijk een niveau lager. Niet zozeer van auto's, maar 't Porsche-museum is een verdieping met unieke auto's, en daarmee is alles gezegd.
Voor 't Porsche-gebeuren moet je zo'n 2-3u rekenen, terwijl 't Mercedes-centrum toch makkelijk 't dubbele kan innemen.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten't Mercedes-museum was dik O.K., zowel qua auto's als presentatie, gebouw, ... .
't Porsche-museum hebben we ook bezocht, jawel. Dat was ook niet slecht, maar in vgl. met dat van Mercedes toch duidelijk een niveau lager. Niet zozeer van auto's, maar 't Porsche-museum is een verdieping met unieke auto's, en daarmee is alles gezegd.
Voor 't Porsche-gebeuren moet je zo'n 2-3u rekenen, terwijl 't Mercedes-centrum toch makkelijk 't dubbele kan innemen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenWat is er zo speciaal aan die ruitenwissers dan ?
Ik ben afgelopen weekend in Stuttgart geweest om oa. 't Mercedes-museum te bezoeken, en langs 't museum was er een gebouw waarin heel het gamma uitgestald stond, met ca. 15 nieuwe E-klassen in alle mogelijke combinaties natuurlijk. Er is me wel veel opgevallen bij die auto, maar de ruitenwissers toch niet echt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHet zijn geen conventionele ruitenwissers maar (dure) dingen met een speciaal en erg mooi design en bevestiging. Of bestaat dat al?
Die zaten op de W211 ook, de FL toch zéker, en 't is mooi in theorie, maar in de praktijk is 't toch niet zo denderend, vind ik. Ze piepen gelijk zot, wissen niet opmerkelijk beter, slijten zichtbaar vlugger (de bovenkant wordt na een tijd duidelijk minder goed gewist dan de rest, bij conventionele wissers krijg je gewoon strepen als je ze moet vervangen), en ze kosten een pák meer. En bij de W211 krijg je beide wissers niet tegelijkertijd omhooggeklapt als je je auto wilt wassen, bizar.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Maar 't oogt wel veel mooier, inderdaad.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenEn bij de W211 krijg je beide wissers niet tegelijkertijd omhooggeklapt als je je auto wilt wassen, bizar.
Je moet de ruitenwissers opzetten en meteen stilleggen als ze recht op de ruit staan, dan kun je ze wel omhoog zetten
Maar wie doet dat nu
Slijten nochtans niet harder dan ouderwetse ruitenwissers vind ik, maar ze beginnen idd wel veel sneller lawaai te maken
Comment
-
Qua design vond dit echt verre van een geslaagde auto, op foto althans. Gisteren voor het eerst een zien rijden, een zwarte E500.
Nog nooit zo hard van mening moeten herzien, was prachtig! Waarschijnlijk wel voorzien van de juiste opties en dergelijke!
Hij straalde echt klasse uit boven de andere wagens die erachter/voor reden. Knap!
Even opgezocht, E500 in 5.2 naar 100 met 388 pk,!!
Comment
Comment