Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je het geluid van de PDC kan uitschakelen of op een lager volume zetten.
    Ik denk dat ook niet.. Ik heb al eens mijn volledig menu afgelopen en nergens zoiets tegengekomen..

Comment

• Bij de I-Drive is dat uit te schakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Bij de I-Drive is dat uit te schakelen.
        Plz tell me how?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Bij de I-Drive is dat uit te schakelen.
          Daar in het menu heb ik het ook nog niet terug gevonden.

Het zit namelijk zo ,ik heb een navigatie business met bijbehorende radio en deze klonk niet al te best .
          Een paar weken terug heb ik een versterker en een kleine subwoofer laten bijplaatsen en nu is
          het geluid ven de parkeersensoren ook versterkt .
          Ik zal mischien eens bij de dealer informeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shoemaker Bekijk Berichten
            Een paar weken terug heb ik een versterker en een kleine subwoofer laten bijplaatsen en nu is
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Lol !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shoemaker Bekijk Berichten
                Daar in het menu heb ik het ook nog niet terug gevonden.

Het zit namelijk zo ,ik heb een navigatie business met bijbehorende radio en deze klonk niet al te best .
                Ik zal mischien eens bij de dealer informeren?

Meen je dat nu?
                Cool, tijdens het parkeren en krachtig, vol basgeluid bij het gepiep. Je kan er mss nog een muziekcomputer op aansluiten, zodat er een basdreun bij komt.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het is inderdaad om te lachen ,vooral als je vanachter zit!!!

Comment

• Dat PDC-gepiep is inderdaad een probleem, en je kan er geen eenduidig antwoord op geven. Bij sommige reeksen is het in de garage instelbaar, bij sommige niet. Bij de E60ev staat bij sommige modellen in de handleiding dat er in 't I-Drive een submenu zou zijn waarin je de luidsterkte van de PDC en de systeempiepjes (lichten aan, gordel uit, ...) zou kunnen instellen. Niks te vinden in de auto's, echter. Bij de E46 zijn er 6 standen waarin de PDC kan worden ingesteld, maar enkel bij de garage. Bij de E90/E81: geen idee, geen ervaring mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Dat PDC-gepiep is inderdaad een probleem, en je kan er geen eenduidig antwoord op geven. Bij sommige reeksen is het in de garage instelbaar, bij sommige niet. Bij de E60ev staat bij sommige modellen in de handleiding dat er in 't I-Drive een submenu zou zijn waarin je de luidsterkte van de PDC en de systeempiepjes (lichten aan, gordel uit, ...) zou kunnen instellen. Niks te vinden in de auto's, echter. Bij de E46 zijn er 6 standen waarin de PDC kan worden ingesteld, maar enkel bij de garage. Bij de E90/E81: geen idee, geen ervaring mee.
                      Misschien bied een firmware-update hier de oplossing? Eens na te vragen bij de garage zou ik zeggen.

Comment

• Naar verluidt niet. Onbegrijpelijk, de dag van vandaag, met auto's die zelf remmen voor obstakels en zo.

Comment

• De 1.6 uit de 116i komt in de '3.

Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
                          Heilig boontje: BMW 316i
                          3 januari 2008 · Tekst Nic de Boer
                          BMW voegt de 316i aan het leveringprogramma toe. Die heeft het allergroenste milieulabel maar is nou niet bepaald een sprinter.
                          BMW heeft de 316i aan het programma toegevoegd. Het is voor het eerst sinds 2005 dat dit historische typeplaatje weer op de achterklep van een 3-serie wordt geschroefd. De simpelste onder de 3-series heeft een prijs van 32.450 euro en is te leasen vanaf 599 euro per maand. De bijtelling bedraagt 284 euro per maand. Zijn energielabel A levert dit heilige boontje 1.400 euro milieusubsidie op.
                          De standaarduitrusting van de 316i is gelijk aan die van de andere viercilinder modellen van de 3-serie. Het gemiddelde verbruik van de 122 pk sterke 1,6-liter is 5,9 liter op 100 kilometer. De maximale trekkracht is 160 Nm. De 316i kan 210 km/u en sprint in 10,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
                          Vergis je niet: dit is de motor die ook wordt gebruikt in de BMW 116i en is dus niet de PSA-motor die ook in de Mini Cooper wordt gebruikt. Je rijdt dus wel in een échte BMW, al is het maar een 316i.

Comment

• Prestaties volgas, vallen nog mee !

Eens je moet hernemen is het een ander paarmouwen .

Comment

• Back to the roots

In feite klopt het he, de motor mag even groot worden, maar door de gewichtstoename wordt de PK-toename gelijkgesteld

Comment

• Ah, hier spreken ze over 160Nm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Ah, hier spreken ze over 160Nm
                                  Nen 320d heeft al meer koppel op ralenti

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Ah, hier spreken ze over 160Nm
                                    Persbericht van BMW:

Autorijden wordt alsmaar duurder en aan autos worden steeds hogere eisen gesteld. Naast comfort en uitstraling zijn ook een laag verbruik en lage uitstoot steeds meer gevraagd. BMW speelt hierop in met de nieuwe BMW 316i: een èchte sportieve BMW met het meest groene energielabel A èn een maximale milieusubsidie van 1400 Euro.

De BMW 316i is per vandaag verkrijgbaar voor een leasetarief van 599 Euro en een verkoopprijs van 32.450 Euro. Het is voor het eerst - sinds de vorige generatie in 2005 uit productie ging - dat er weer een 1.6 liter motor in de BMW 3 Serie leverbaar is. Standaard voorzien van EfficientDynamics, kent de auto bovendien een lagere kilometer kostprijs door zijn gunstige verbruik en Condition Based Service (variabele service interval). De complete standaarduitrusting is gelijk aan die van de overige 4-cilindermodellen en bestaat o.a. uit airconditioning, radio/CD, verstelbaar met leder bekleed stuurwiel, DSC, zes airbags en runflat banden. De auto vormt daarmee een aantrekkelijk aanbod voor zowel de zakelijke als de partikuliere automobilist.
                                    Energielabel A
                                    Gemiddeld verbruik 5,9 l/100km
                                    CO2-emissie 142 g/km
                                    Cilinderinhoud 1.597 cc
                                    Max. vermogen 90/122 kW/pk
                                    Max. koppel 160 Nm
                                    Topsnelheid 210 km/u
                                    Acceleratie 0-100 km/h 10,9 s.
                                    Consumentenprijs Euro 32.450,-
                                    Leaseprijs vanaf* Euro 599,-
                                    *) BMW Financial Services, 48 maanden/20.000km/jr, Full Operational Lease

Comment

• 32K, wel veel voor een instapmodel ... de 120d is basis 25K, neen ? En dat is een "dure" diesel

Comment

• 32K is nederlandse prijs volgens mij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                          32K, wel veel voor een instapmodel ... de 120d is basis 25K, neen ? En dat is een "dure" diesel
                                          Oorspronkelijk geplaatst door veracious Bekijk Berichten
                                          32K is nederlandse prijs volgens mij...
                                          Idd, scheelt direct een pakje, doe er gerust 3k vanaf denk ik.

Comment

Working...
                                          X