Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Met 9 liter kom je met een X5 3.0d niet toe, hoor.
    De nieuwe ook niet? Mijn pa de zijne, nog met 184pk verbruikt zo'n 10-11 liter.

Comment

• De facelift 3.0d verstookt eigenlijk niet zoveel minder. Toch niet als je het voorhanden zijnde vermogen af en toe ook 'es aanspreekt, en vooral dat schitterende onderstel zo nu en dan eens op z'n kwaliteiten beproeft.

Comment

• Hangt echt wel van de rijstijl, route en het weer af!

Als je veel autostrade doet kan je hem echt wel laag krijgen! Ik ben deze zomer samen met mijn broer op reis geweest die niet boven de 130km/h komt Toen stond hij heel de reis bijna op 8.1l. Als je daarentegen redelijk doorduwt gaat hij vlot over de 10l.Momenteel is het wat kouder aan het worden en dat voel je toch ook wel aan de dieselmeter. De boordcomputer staat momenteel op +- 11l ...dit is een gemengd traject autostrade en secundaire wegen ....snel tot zéér snel en soms ook wel eens wat kalmer aan
        2014 Bmw 118d Estorill //M
        2000 Bmw 320d
        2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
        2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
        https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
        Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Ik denk dat 11 liter het gemiddelde is van zowat alle +- 3-liter diesel SUV's. Reken op 15 liter voor de 3 liter benzines, 18 liter voor de V8'jes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
            Hangt echt wel van de rijstijl, route en het weer af!

Als je veel autostrade doet kan je hem echt wel laag krijgen! Ik ben deze zomer samen met mijn broer op reis geweest die niet boven de 130km/h komt Toen stond hij heel de reis bijna op 8.1l. Als je daarentegen redelijk doorduwt gaat hij vlot over de 10l. Momenteel is het wat kouder aan het worden en dat voel je toch ook wel aan de dieselmeter. De boordcomputer staat momenteel op +- 11l ...dit is een gemengd traject autostrade en secundaire wegen ....snel tot zéér snel en soms ook wel eens wat kalmer aan

Als het kouder is, ga je meer kracht hebben. Maar waarom het verbruik daarom zou toenemen, zie ik niet. Ok, het kacheltje in de staat misschien aan maar de airco dan weer niet. Waarom zou het verbruik toenemen?
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Ik denk dat 11 liter het gemiddelde is van zowat alle +- 3-liter diesel SUV's. Reken op 15 liter voor de 3 liter benzines, 18 liter voor de V8'jes.
              De moeder van m'n vriendin houdt er een gemiddeld verbruik van 22 liter op na ... Toen wij er eens mee naar Nederland gingen was de tank echt volledig leeg, eenmaal thuis aangekomen ... 125€ benzine, alstublieft
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• tja dat is het verbruik bij een SUV hé.

Hier gaat het om de berline (dacht ik toch), mijn 330d verstookt steevast 7 à 7,5 liter gemiddeld.

Op reis (volgeladen, een fiets achter de wagen) was het gemiddelde 7 liter over +3000km.

Comment

• Men pa ze'n X5 (facelift) verbruikt een 10-11 liter... Eergisteren stond er zelfs 12 liter op de boordcomputer! Maja, da wisten we op voorhand ...

Comment

Ik denk dat 11 liter het gemiddelde is van zowat alle +- 3-liter diesel SUV's. Reken op 15 liter voor de 3 liter benzines, 18 liter voor de V8'jes.
                    Correctie!:
                    ikke of de mijne op gemiddelde 9.2l sinds aankoop en 35000km
                    en tegenwoordig ben ik gehaast en kom ik nooit boven 9.5 na 100km
                    en dat is met automaat

Comment

• En nu graag terug naar de BMW 3 serie i.p.v. weeral over SUV's bezig te zijn.
                      Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                      & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                      http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
                      Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Okay, bijvoorbeeld dit :

'k Hoord bij m'n tripje BMW München van een medewerker dat er hoogst waarschijnlijk geen 335d komt. Wat er wel zou komen, is een 325d (met vermogen en koppel zoals de huidige 330d), en een 330d die wat sportiever wordt getrimd (ik schat zo'n 170 kW en 500 Nm).

Alles niet officieel, uiteraard.

Wat er zeker niet komt, zo zei de man, is een turbomotor. BMW experimenteerde ermee, maar concludeerde dat de motoren dan niet meer zo geniaal zijn zoals ze nu zijn : ultrazacht, ultralineair, heel betrouwbaar, uitermate krachtig, érg érg zuinig (ik ben er nog niet goed van : 8,1 liter gemiddeld met m'n 325CiA cabrio ...), ... en dat ze op die manier terug af zouden glijden tot het niveau van de concurrenten. ( zo zei 'ie het werkelijk).

Nogaals, of 't waar is ...

Comment

Okay, bijvoorbeeld dit :

'k Hoord bij m'n tripje BMW München van een medewerker dat er hoogst waarschijnlijk geen 335d komt. Wat er wel zou komen, is een 325d (met vermogen en koppel zoals de huidige 330d), en een 330d die wat sportiever wordt getrimd (ik schat zo'n 170 kW en 500 Nm).

Alles niet officieel, uiteraard.

Wat er zeker niet komt, zo zei de man, is een turbomotor. BMW experimenteerde ermee, maar concludeerde dat de motoren dan niet meer zo geniaal zijn zoals ze nu zijn : ultrazacht, ultralineair, heel betrouwbaar, uitermate krachtig, érg érg zuinig (ik ben er nog niet goed van : 8,1 liter gemiddeld met m'n 325CiA cabrio ...), ... en dat ze op die manier terug af zouden glijden tot het niveau van de concurrenten. ( zo zei 'ie het werkelijk).

Nogaals, of 't waar is ...

Super

Comment

• Op de site : www.bmwusa.com staan er een aantal nieuwe filmpjes van de E90. (interieur, motor etc.)

Op de site www.bmw.de staan de prijzen :

318i 25.300 EUR
                            320i 27.100 EUR
                            325i 31.900 EUR
                            330I 35.900 EUR

320d 29.650 EUR

Zijn wel de Duitse prijzen dus (incl. 16 % Mwst.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
                              Op de site : www.bmwusa.com staan er een aantal nieuwe filmpjes van de E90. (interieur, motor etc.)

Op de site www.bmw.de staan de prijzen :

318i 25.300 EUR
                              320i 27.100 EUR
                              325i 31.900 EUR
                              330I 35.900 EUR

320d 29.650 EUR

Zijn wel de Duitse prijzen dus (incl. 16 % Mwst.)
                              De 325i is zelfs maar 100€ opgeslagen(in Duitsland), das wel weinig

Comment

• De 320i wordt volgens www.auto-motor-und-sport.de zelfs 2.700 EUR goedkoper (moet het nu ook met 2 cylinders minder doen).

De 318i wordt pas verwacht tegen de herfst van volgend jaar.

De 320d stijgt het meest in prijs + 1.450 EUR (gaat wel van 150 naar 163 pk).

Comment

• Op www.germancarfans.com kan je via het "forum" een car configurator vinden voor de E90. Verschillende kleuren en velgen mogelijk + 360° zicht.

Natuurlijk zijn de 18 duimers style 162 de max.
                                  In de iets meer becheiden 16 duimers gaat m'n voorkeur uit naar de style 156.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
                                    Op www.germancarfans.com kan je via het "forum" een car configurator vinden voor de E90. Verschillende kleuren en velgen mogelijk + 360° zicht.

Kan je eens de rechtstreekse link geven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
                                      Op www.germancarfans.com kan je via het "forum" een car configurator vinden voor de E90. Verschillende kleuren en velgen mogelijk + 360° zicht.

Klik voor het topic

Klik om rechtstreeks naar de CarConfigurator te gaan

1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR

Klik voor het topic

Klik om rechtstreeks naar de CarConfigurator te gaan

Ty.

Er zijn wel niet echt veel mooie velgen tussen

Comment

• enkel de styling 162 vind ik geslaagd ... en als kleur enkel zwart of dat donkerblauw ...
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X