Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door marcboom Bekijk Berichten
    Ik sta op het punt een A6 Avant te bestellen met als een van de opties de adaptieve luchtvering.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Onze Phaeton is uitgerust met adaptieve luchtvering, zoals Olivierooo zegt is dat zeer comfortabel. In combinatie met 19" velgen worden alle schokken mooi gefilterd, zeker een aanrader.

Comment

• Ik heb ook die adaptieve luchtvering. Bij lange ritten, zeker in familieverband, zet ik hem op comfort. Bij snel genomen bochten is deze stand wel iets wiegender, de auto staat dan ook iets hoger.

De liftstand is handig, bv bij zeer hoge verkeersdrempels (bepaalde plaatsen in Brussel), of als je parkeert half op een wat lager gelegen berm.

Vooral bij slecht wegdek komt de comfortstand tot zijn recht.

Als ik alleen rijdt verkies ik de dynamic-stand.

Voor het ergens parkeren zet ik hem ook in dynamic, met comfort staat hij duidelijk iets hoger op zijn poten.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• http://www.autoforum.be/showthread.php?t=43499 !!

bedankt

Comment

• thanks voor de antwoorden.

De configuratie zal er zo uit gaan zien als alles mee zit:
          Natuurlijk de mooiste versie; Avant met een 2.0TDI 136 MT
          Pack business plus HDD
          Pack Lounge
          Advanced key
          Bandenspanningcontrole
          Binnenspiegel D/N
          Tank 80L
          Elektrische zetels
          Elektrische kofferklep
          Xenon+
          Trekhaak
          Adaptieve luchtvering
          Opbergmodule
          Zonneschermen AR & deuren AR
          Getinte ruiten
          APS+

Heeft er trouwens iemand ervaring met het rear seat entertainment system van Eurologics – Vision Touch (http://www.eurologics.nl/nl/productdetail.php?item_id=159 - http://visiontouch.eurologics.nl/)

Marc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marcboom Bekijk Berichten
            thanks voor de antwoorden.

De configuratie zal er zo uit gaan zien als alles mee zit:
            Natuurlijk de mooiste versie; Avant met een 2.0TDI 136 MT
            Pack business plus HDD
            Pack Lounge
            Advanced key
            Bandenspanningcontrole
            Binnenspiegel D/N
            Tank 80L
            Elektrische zetels
            Elektrische kofferklep
            Xenon+
            Trekhaak
            Adaptieve luchtvering
            Opbergmodule
            Zonneschermen AR & deuren AR
            Getinte ruiten
            APS+

Heeft er trouwens iemand ervaring met het rear seat entertainment system van Eurologics – Vision Touch (http://www.eurologics.nl/nl/productdetail.php?item_id=159 - http://visiontouch.eurologics.nl/)

Marc.
            Mooie configuratie. Sterk vergelijkbaar met de mijne, maar met nog enkele kleinere opties die ik niet heb (advanced key, tank 80l, bandenspanningscontrole, opbergmodule).
            Welke kleur ?

Comment

• Het is zwart/zwart geworden.
              Kreeg het vrouwtje niet overtuigd om naar een andere kleur te kijken en zij moet er tenslotte in rijden....

Comment

• Weet er iemand hoe lang het duurt om de papiere enzo in orde te brenge as de auto in de garage is aangekomen ??

Comment

• Na een bezoek aan het autosalon waren mijn papa en ik helemaal gek van de A6. Wat een klasse!

Dus we zijn zaterdag eens gaan kijken bij de Audi dealer. En ook meteen een testrit gedaan met een A6 avant. Een geweldige wagen!

Zondag nog eens terug gaan kijken en de verkoper vertelde ons dat ze de directiewagen verkochten.

Hier zijn de specs.:

Audi A6 avant S line

- 2.0 TDIe, 6-bak manueel
                  - Monzazilver
                  - Pack Business Plus (GPS+ met HD en DSP soundsystem, 6CD-lader, alu vensteromlijsting, cruise control, perimetrisch en volumetrisch alarm)
                  - Pack Lounge (verwambare zetels vooraan, buitenspiegels elektrisch inklapbaar, bluetooth GSM pré-installatie,)
                  - S line interieur, geperf. alcantara/ledere sportstoelen
                  - S line 3-spaak multifunctioneel sportstuur
                  - S line 30 mm verlaagd onderstel
                  - S line logo in de deurlijsten
                  - Interieur, dashboard en hemelbekleding in zwart
                  - Elektrisch verstelbare lendesteunen vóór
                  - Xenon + (Xenon dim- en grootlichten, LED dagrijverlichting, LED rem-/achterlichten, automatische lichtbundelhoogteverstelling)
                  - Grootlichtassistent
                  - Machtige 18" 10-spaak velgen
                  - Binnenspiegel met D/N
                  - Brandstoftank 80l
                  - Opbergmodule
                  - Verlichtingspakket
                  - Audi Music Interface (iPod aansluiting enz.)
                  - Audi Exclusive. alu versnellingspook
                  - Alu inleg in interieur
                  - Dorpellijsten met S line logo
                  - Verduisterde ramen achter de B-stijl
                  - Verlichtingspakket (LED-verlichting rond de wagen, LED-verlichting binnen, enz...)
                  - Acoustic Parking System voor-/achteraan
                  - ...

Met een klantenvoordeel van € 20.761,40 BTWi is het wel erg interessant!

Sinds vandaag besteld, volgende week staat hij bij ons in de garage.
                  Last edited by ; 25/01/2010, 15:20.

Comment

• Audi A6 2010 - ergernis ?

Hello,

Ik heb sinds een 2 tal weekjes mijn nieuwe A6 avant 2.0tdie

Maar heb een paar issues en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :

1) een irriterend gerammel ( plastiek gerammel) ter hoogte van het handschoenkastje --> d8 eerst dat het de cd wisselaar was of de dvd speler die daarin zat, dus alle schijfjes eruit.. Same issue. Het doet zich enkel voor als de wagen stationair draait. Meer en meer begin ik me erop te focussen aan stoplichten !
                    2) vanmorgen dan ook weer links vooraan ergens een geluid in de vorm van geknelled piepschuim op hobbelige wegen.......kan ook door de koud zijn van vanacht, dus laat me dit even in afw8ing beschouwen :-)
                    3) een zoemend geluid vanonder de motorkap lijkt me. Cst een geluid van een pomp die op hoge toeren draait. Zowel bij koude als warme motor.. Airco is het niet, want die heb ik al eens afgezet, idem met de verwarming op zich

Wie kan mij met raadt en daad bijstaan.

Uiteraard ga ik dit ook aankaarten bij de dealer.. Zou mijnens inziens niet mogen voor een wagen die toch wel wat geld gekost heeft . Maar misschien zijn er mede A6'ers die dit bekend in de oren klinkt

tx voor jullie mening
                    Rob
                    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                      Hello,

1) een irriterend gerammel ( plastiek gerammel) ter hoogte van het handschoenkastje --> d8 eerst dat het de cd wisselaar was of de dvd speler die daarin zat, dus alle schijfjes eruit.. Same issue. Het doet zich enkel voor als de wagen stationair draait. Meer en meer begin ik me erop te focussen aan stoplichten !
                      2) vanmorgen dan ook weer links vooraan ergens een geluid in de vorm van geknelled piepschuim op hobbelige wegen.......kan ook door de koud zijn van vanacht, dus laat me dit even in afw8ing beschouwen :-)
                      3) een zoemend geluid vanonder de motorkap lijkt me. Cst een geluid van een pomp die op hoge toeren draait. Zowel bij koude als warme motor.. Airco is het niet, want die heb ik al eens afgezet, idem met de verwarming op zich

Uiteraard ga ik dit ook aankaarten bij de dealer.. Zou mijnens inziens niet mogen voor een wagen die toch wel wat geld gekost heeft . Maar misschien zijn er mede A6'ers die dit bekend in de oren klinkt

tx voor jullie mening
                      Rob
                      Hou men hart vast maar geen van deze komt bij bekent voor..

Bij 3) heb je dat geluid bij het optrekken en rijden of bij stilstand.

Comment

• Hi

Ivm 3de punt; dit is cst( stilstand,rijden etc)

Comment

• Weet er iem hoelang het duurt voor de papiere in orde te brenge as de auto in de garage is.
                          Dit is binne 2 weekskes!! Wiiippaaahhh

Comment

Hello,

tx voor jullie mening
                            Rob
                            Hzb ook niets van dat alles.

Comment

• Dat gerammel dat je beschrijft in puntje twee is misschien zoutafzetting bij de ophanging? Zou het daaraan liggen?

Comment

• Hi

Ivm mijn probs :

Dat gerammel links is meer interieur gerammel; lijkt me niet meer voor te komen ( missch door de kou )
                                Het gerammel rechts das wa anders. Plastiekerig gerammel ( iets van een vijske dat los zit ) ter hoogte denk ik van raam, ventilatorrooster vooraan 'rechts'........ gisteren heel erg, vanmorgen minder
                                Het zoemend geluid is er cst. ook bij stationair en alsook bij gas geven ( frequentie verandert niet, of wordt niet harder ; cst zelfde geluid ). Bij afleggen motor is het ook direct weg ( dus niet zoals een ventilator die even andraait of mindert ). Lijkt me iets van een aandrijving ofzo ? maar of dit normaal is ?

R
                                Last edited by rolelael; 28/01/2010, 11:54.

Comment

• Komt het gezoem uit de luidsprekers? Eens proberen de geluidsinstallatie uit te schakelen?

Comment

• geluid al afgezet, maar neen het komt niet uit speakers : maarrr :::

RECHTS vooraan aan de motor, zit een grijze aandrijving, waar als ik goe kan zien in de donkere, 3 assen op zitten.. Met dus een riem... Deze 'aandrijving' maakt een hels zoemend geluid ( als ik goed kijk, zitten er heel wat spoelen in ) en is het grijzig van uitzicht. Iemand een idee hoe het heet ? :-) En is dit normaal dat dit verschrikkelijk hard zoemt?
                                    Last edited by rolelael; 29/01/2010, 14:03.

Comment

• Tijdens onze testrit met een 2.0tdie avant ben ik ook eens uitgestapt terwijl de motor nog draaide, en ik heb geen vreemd gezoem gehoord... Tenzij iemand anders er ook last van heeft, eens langs je dealer gaan?

Comment

geluid al afgezet, maar neen het komt niet uit speakers : maarrr :::

Links vooraan aan de motor, zit een grijze aandrijving, waar als ik goe kan zien in de donkere, 3 assen op zitten.. Met dus een riem... Deze 'aandrijving' maakt een hels zoemend geluid ( als ik goed kijk, zitten er heel wat spoelen in ) en is het grijzig van uitzicht. Iemand een idee hoe het heet ? :-) En is dit normaal dat dit verschrikkelijk hard zoemt?
                                        Hoi,

'k Weet niet hoor, maar zou dit niet de servopomp (stuur) kunnen zijn?
                                        'k Heb al vaker gelezen dat ze gebruik maken elektrische servopompen voor het stuur, en dit om energie te sparen.
                                        Of dit systeem ook van toepassing is op jouw wagen weet ik niet.
                                        Moest dit zo zijn, dan kan er mogelijks iets mis zijn met de sturing ervan, zodat die blijft kracht uitoefenen, en aldus zoemen.

Iemand enig idee of die veronderstelling juist zou kunnen zijn?

Greetz,
                                        Stelo

Comment

• Sorry guys, tis RECHTS voorraan dat dat ding zit :-) effe in de war

Comment

Working...
                                          X