Wat is het verschil in prijs tussen zo'n RS4 en een FRS ? Toch een beetje appelen en peren vergelijken lijkt me dan of is zo'n RS4 z'n meerprijs niet waard ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Focus RS
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk BerichtenIk heb al een tijdje semi-slicks liggen, maar de velgen zijn nog maar van gisteren toegekomen. Ik was normaal gezien van plan om ze te gebruiken op Folembray, maar zal voor later zijn. Aangezien ik de nieuwe velgen nog in het zwart wil spuiten. Dus ik ben ook benieuwd hoe de wagen zich gedraagt op zo'n banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenWelke bandenmaat zijn uw semi-slicks, voor onder de RS?
Andere maten zijn (wettelijk) niet toegestaan...
Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk BerichtenIk heb de homologatie nu niet bij de hand maar van volgende ben ik zeker 235/.?./18
Andere maten zijn (wettelijk) niet toegestaan...
En veel plezier op de trackday met je FRS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk BerichtenWelke bandenmaat zijn uw semi-slicks, voor onder de RS?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk BerichtenIk weet niet waar je die info hebt gekregen, maar de velgen van de laatste generatie Focus ST zijn wel degelijk 8" breed hoor ...
Het is dus niet zo omdat iemand bepaalde dingen verkoopt dat hij weet waarover hij spreekt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk BerichtenVerbruik op de Nürburgring met de RS4 : 187km met 58 liter
Ik ben benieuwd wat de FRS zal slurpen als ik alle pk's aanspreek !
als je dat oprekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk BerichtenDat was eigenlijk ook hetgeen ik dacht, heb het me laten wijsmaken door de verkoper. Ik had ook nog nooit gehoord van ST velgen van 7.5" breed. Ik heb zelf nog een prefacelift ST gehad en die velgen waren inderdaad 8" breed dus daar was ik zeker van.
Het is dus niet zo omdat iemand bepaalde dingen verkoopt dat hij weet waarover hij spreekt.
Nu goed, ge hebt uw gerief om op circuit te gaan, dat is het belangrijkste!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk BerichtenVorig jaar op Ecuyers had ik een verbruik van 36l/100km, dat is zelf nog iets meer dan de RS4als je dat oprekend.
Het Total tankstation in Landen zal lachen als ze me om de 2 dagen zien langkomen...
Ik heb wel gemerkt dat als ik tegen een slordige 120 rij het verbruik +/-8,7 liter is, bij de RS4 aan de zelfde snelheid zit ik aan 13,2 liter, da's dus al iets.
Gelukkig zijn er niet elke dag TrackDays...Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWat is het verschil in prijs tussen zo'n RS4 en een FRS ? Toch een beetje appelen en peren vergelijken lijkt me dan of is zo'n RS4 z'n meerprijs niet waard ?
Beide wagens hebben hun kwaliteiten maar om op TrackDays en op de ¨Ring te spelen is de RS4 toch wat aan de dure kant.
Nieuwe schijven : € 2850, nieuwe remblokken € 850, enz... en ze gaan niet langer mee, ze remmen alleen beter !Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
-
Ik vermoed dat het extra vermogen van de RS4 (jij hebt een 420PK versie ? ) toch zal helpen bij het uit-accelereren na bochten alhoewel de RS kwa hernemingen (koppel) toch aardig z'n mannetje kan staan.
Kan jij dit zien ?
Prijs valt me eigenlijk nog mee, had die duurder verwacht maar ik had een RS6 in gedachten vermoed ik . Toch bijna het 3-dubbele van FRS alvast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk vermoed dat het extra vermogen van de RS4 (jij hebt een 420PK versie ? ) toch zal helpen bij het uit-accelereren na bochten alhoewel de RS kwa hernemingen (koppel) toch aardig z'n mannetje kan staan.
Kan jij dit zien ?
Prijs valt me eigenlijk nog mee, had die duurder verwacht maar ik had een RS6 in gedachten vermoed ik . Toch bijna het 3-dubbele van FRS alvast.
Filmpje van mezelf op de Ring in de RS4 : http://www.youtube.com/profile?user=.../7/FHiG7uG19kc
De FRS moet ik nog testen op de Ring...Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk BerichtenDe banden zijn 235/40/18 Toyo R888. Ik heb velgen gekocht van de Focus ST van voor de facelift, want die zijn 8" breed en die van de laatste generatie zijn slechts 7.5" breed.
ben benieuwd hoe deze presteren..kan ik een copiloot ritje met u regelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichtenben benieuwd hoe deze presteren..kan ik een copiloot ritje met u regelen?
Mijn leverancier gaat zijn Yoko's Advan eens voor een dagje op de FRS plaatsen zodat ik het verschil aan den lijve kan ondervinden...
Van RSTim horen we dan wat de Toyo's geven.
Van de Conti T5 ben ik niet zo tevreden, toch niet op de RS4, de Conti 3 zijn beter...Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk BerichtenBanden, banden en nog eens banden...
Mijn leverancier gaat zijn Yoko's Advan eens voor een dagje op de FRS plaatsen zodat ik het verschil aan den lijve kan ondervinden...
Van RSTim horen we dan wat de Toyo's geven.
Van de Conti T5 ben ik niet zo tevreden, toch niet op de RS4, de Conti 3 zijn beter...
ga je er 19ers opzetten in semi?? faaak daar geef ik mn geld niet aan hoor..veel te duur ivan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichtenga je er 19ers opzetten in semi?? faaak daar geef ik mn geld niet aan hoor..veel te duur ivan
Heb ergens gelezen dat de FRS met semi's maar enkele secondes sneller was dan met de Conti 3.
Vandaag wat bochtenwerk gedaan en volgens mij plak hij zo al goed aan de grond.
Gezien je in Chambley altijd in de RS4 zijn kont zat denk ik dat de FRS op een klein technisch circuits zijn potentieel kan laten uiten...
Ben nog steeds aan het verkennen maar de FRS lijkt me nu al een speelvogel, ben immers 27j terug met ne Golf I 15gli 85pk begonnen zonder ABS en nog wat, dus... Fun man met de FRS...
En madam is kontent dat hare RS4 wat kan rusten...Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichtennochtans, die conti sportcontact 5 zijn speciaal voor de quattro modellen van Audi ontworpen...
Op een Focus RS zit er nauwelijks merkbaar verschil tussen sportcontact 3 en 5.. => horen zeggen van een collega die nu ook met conti sportcontact 5 rijd..
Beste tijd met de Conti T5 op de Ring : 8.44 min
Kan ook aan mij liggen maar als de T5 warm wordt (na 2 rondes) is onderstuur duidelijk voelbaar...
De T5's fluiten wel minder dan de Conti 3 maar met de Conti 3 kon ik na 5 rondes nog voluit gaan...
Moeilijk onderwerp dus...Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
Comment
Comment