Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
    Eerste test? Het werkt blijkbaar echt, echt knap hoe die uit een bocht wegtrekt en dat alleen op de voorwielen... ! En die sound.... zoiets mis ik toch
    Toch leuk als een auto voor een keer echt áf is, af fabriek Ford RS ingenieurs, proficiat!

Zou ik direkt kopen moest ik de mogelijkheid hebben om ervan te kunnen genieten op een circuit...

[edit: ok niet echt eerste test maar wel eerste complete video test. Kan niet wachten op de sky dinges test met de evo en de 135i...]
    Last edited by Onehp; 23/02/2009, 17:36.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ford Focus RS

The wait is over, the new Focus RS is here, and Auto Express has already put it through its paces!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Rating:

FIRST OPINION
        Sticking the legendary RS badge onto the back of just any old hot hatch wasn’t an option for Ford. It needed to make a jaw dropping performance machine – and it has succeeded! While the new Focus RS lacks the delicate feel of a lively hot hatch, its epic pace, never-ending cornering grip and enticing sound track make it an instant classic. There’s no doubt it will cost a fortune to run, but that won’t stop the Focus RS from putting a smile on the face of everyone who gets behind the wheel.

Complete rijimpressie: [www.autoexpress.co.uk]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Should I buy one?
          In a word, yes. Remortgage the house, rob a bank, sell yourself, sell your own grandmother, just do whatever it takes to put an RS on your drive. Because it really is one of those cars.

Complete rijimpressie: [www.autocar.co.uk]

Comment

• "Our test route on the challenging mountain roads above Nice in France were perfect for showing off the Focus’s amazing performance…but did its fuel economy no favours. By the end of the day the trip read-out told us we had averaged 14mpg!"

Das dus 20l/100km... *slik*. Dan is er toch nog *iets* positief aan mijn dieseltje...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              En de ophanging?

zelfde vering..bij de cupra zijn wel sommige componenten vd ophanging in alu....esp,abs,stuurdozen.zijn hetzelfe..enkel remmen en remschijven verschillen..ik heb zelfs de nummers vergeleken vd abs stuurdozen en zijn hetzelfde...maar swat..we zullen allemaal wel een beetje gelijk hebben zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                "Our test route on the challenging mountain roads above Nice in France were perfect for showing off the Focus’s amazing performance…but did its fuel economy no favours. By the end of the day the trip read-out told us we had averaged 14mpg!"

Das dus 20l/100km... *slik*. Dan is er toch nog *iets* positief aan mijn dieseltje...

hehe..20 liter sjans dat ik nu korter bij huis werk dan

Comment

• Zal zijn zoals bij de ST, als je eens een tank opstookt alsof de duivel achter u zit komt ge ook belange niet toe met de fabriekcijfers qua verbruik ...

Ben er tot nu toe in geslaagd van eens 19,4 liter verbruik te halen over een halve tank, maar bij normaal rijden kom ik uit op 11-12 liter. Over lange afstand de snelweg op resulteert in een verbruik net onder de 10 liter ...

Maar wie een RS koopt zal daar niet over klagen, je weet het op voorhand, net zoals je weet dat je BIV in de hoogste schijf valt. En voor wat hoort wat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                    Zal zijn zoals bij de ST, als je eens een tank opstookt alsof de duivel achter u zit komt ge ook belange niet toe met de fabriekcijfers qua verbruik ...

Ben er tot nu toe in geslaagd van eens 19,4 liter verbruik te halen over een halve tank, maar bij normaal rijden kom ik uit op 11-12 liter. Over lange afstand de snelweg op resulteert in een verbruik net onder de 10 liter ...

Maar wie een RS koopt zal daar niet over klagen, je weet het op voorhand, net zoals je weet dat je BIV in de hoogste schijf valt. En voor wat hoort wat
                    mij hoor je zeker niet klagen..wat een geluid seg..ik word er gewoon gek van...heb da filmke al 50x gezien vandaag
                    De cupra is wel een stuk zuiniger..daar kom ik bij echt vies doen niet over de 17,5 bij..en dagelijks gebruiks een 10,5...en zuinig rijden 8,2 liter..
                    Last edited by ; 23/02/2009, 19:23.

Comment

• Ik zou waarschijnlijk ook een ietske minder kunnen verbruiken met dezelfde rijstijl, maar eenmaal warm is het o zo geestig om bij bvb uitbollen naar een rood licht wat met de gaspedaal te spelen! Net genoeg om wat extra super98 door het systeem te laten sijpelen, die dan steevast met een plof of knal ontbrandt in de einddemper ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                        mij hoor je zeker niet klagen..wat een geluid seg..ik word er gewoon gek van...heb da filmke al 50x gezien vandaag
                        ..
                        Je hebt al een Subaru gehad, dus die RS gaat zuinig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          ABS verlengt de remweg, die verkort de remweg niet.

ABS is iets wat je niet wil bij zeer sportieve ritten (op circuit o.i.d.), als je zelf goed kan rijden. Het helpt natuurlijk wel als je als een rund gaat remmen, of een noodstop moet maken op gladde ondergrond : dan staat ABS toe dat je kan blijven sturen (allez, toch een beetje). Maar tenzij je een race-ABS hebt, wil je niet dat dat tussenkomt op 'n droog oppervlak als je tienden van seconden aan het zoeken bent : het neemt remkracht weg, verlengt serieus je remweg (gisteren nog voorgehad op Zolder met mijn auto, te hard/bruusk gestampt op de rem en meer dan 5 meter extra nodig gehad om gestopt te geraken, daarbij bijna m'n bocht missend), kan destabiliserend werken, ...

Er zijn zoveel misverstanden over zoveel zaken. Zoals dat ABS je remweg zou verkorten, of helpen beter te stoppen...
                          ABS verkort de remweg wél, voor 90% van de mensen...

Iemand die een noodstop moet maken raakt al snel in paniek, 90% van de mensen dus (als het niet meer is). De kans is groot dat de wielen blokkeren. In geval van blokkerende wielen is de wrijving niet optimaal en wordt de remweg dus langer.

Vergelijk het met een zware kast die op de vloer staat in je living en die je moet verschuiven. Je moet hard duwen om hem in beweging te krijgen maar eens je de kast in beweging hebt moet je minder hard duwen om ze in beweging te houden. Zodra iets schuift is de wrijving dus minder.

Zeker 90% van de mensen heeft niet de koelbloedigheid om de voet terug van het rempedaal te halen en opnieuw te remmen. De meesten verkrampen en zitten al op hun voorligger vooraleer ze nog maar kunnen reageren hebben. En pompend remmen

In theorie heb je gelijk, goeie chauffeurs kunnen allicht sneller stoppen zonder ABS dan met, maar de meesten onder ons... en dan wil ik ook nog eens zien op nat wegdek

Comment

"Our test route on the challenging mountain roads above Nice in France were perfect for showing off the Focus’s amazing performance…but did its fuel economy no favours. By the end of the day the trip read-out told us we had averaged 14mpg!"

Valt goed mee voor daar een hele dag te hebben gereden.

Hell 2 jaar geleden met mijn 2.0TDI diesel daar wat baantjes gaan rijden en had ook een verbruik van een kleine 13 liter toen ik terug kwam s'avonds !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Valt goed mee voor daar een hele dag te hebben gereden.

Hell 2 jaar geleden met mijn 2.0TDI diesel daar wat baantjes gaan rijden en had ook een verbruik van een kleine 13 liter toen ik terug kwam s'avonds !
                              Point taken. Maarre, die 2.0tdi, was dat een volgeladen Audi A6 quattro met caravan en airco op max?
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                Je hebt al een Subaru gehad, dus die RS gaat zuinig zijn
                                hahah; ja idd de subaru da was er echt wel over zenne daar kwam ik niet onder de 16 liter mee..

Comment

Point taken. Maarre, die 2.0tdi, was dat een volgeladen Audi A6 quattro met caravan en airco op max?
                                  Nee, een A3 met 200pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                    Is een Ford-garagehouder in het Gentse (Merelbeke) die eentje besteld heeft, ik denk niet dat er al een RS gespot werd hier in de omgeving ... Nog 2-3 maanden geduld
                                    Sedeyn zeker? Khebt vant weekend ook gehoord!

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    Andere remmen mogen nooit? Of alleen met een certificaat zoals bij uitlaten?
                                    Met certificaat geloof ik wel, kheb al tamelijk wat info zitten opzoeken ivm andere remsystemen en de enige die echt 100% legaal zijn (in mijn geval voor op de 3) waren de performance remmen van bmw, al de rest waar ik voor gekeken heb waren niet gehomologeerd. En dan nog waren die performance remmen voor mijn specifiek model ook niet gehomologeerd dus hebben we ze niet genomen.

Comment

• En fak, tis den eerste keer dat ik er deftige foto's van zie... toch wel een vet kot ze!

Iemand al mee gereden? Valt wat mee die 300pk op de voorwielen? Op het droge zal het wel te doen zijn, maar kvrees er wat voor op het natte. Kheb zo ooit eens met een Renault Megane F1 gereden. Op het droge was dat een zalige bak, maar vanals het wat nat lag was het wheelspin tot en met..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                                        Sedeyn zeker? Khebt vant weekend ook gehoord!
                                        Yep, that's the one ...

Comment

• Nog een test:

We drove the Megane R26R recently and the difference between it and the RS is the difference between a mouthy under-14 footballer and Christiano Ronaldo.
                                          Met video:
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          Last edited by ; 24/02/2009, 10:11.

Comment

Working...
                                          X