Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Wie heeft het over discussiëren....
    Ik wil gewoon weten waarom dat dan rapper stilstaat.
    Het staat er, je moet het enkel willen lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ja en?
    sic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
      Nieuwe video roadtest is al te bekijken op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=7fp_az13NYs
      machtig filmpje , de nieuwe Rs komt er goed uit maar afwachten tot de volgende wegtest .maar ik zie het volledig zitten om er met rond te rijden . ik denk dat de mensen die eentje bestelt hebben er niet bedrogen zullen uitkomen .de max

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Het staat er, je moet het enkel willen lezen.

sic
        Nee het staat er ni. er staat enkel "het is zo, en al uwe zever klopt misschien in theorie, maar de auto staat rapper stil".

Ik moet nog altijd weten waarom een auto sneller stilstaat met andere remmen, zonder aan de banden te komen.

Comment

• Afhankelijk van de hoogte van uw snelheid slippen de banden bij volledig remmen. Dus misschien dat ge met betere remmen al bij een hogere snelheid tot op de limiet van uw banden kunt remmen en met standaard remmen ge pas onder de 100 de banden kunt laten slippen?

Comment

TUV zeker? Dat is niet geldig in Belgie
            Er zijn dingen die geldig zijn in belgie, veel mensen komen toch met vanalles door de keuring, vaak zelfs zonder eenig papier omdat ze het verschil daar niet zien, maar das een andere kwestie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
              volledig maar weet ni of het milltek gaat worden..heb een mooi aanbod gehad van mongoose en die leveren ook kwaliteit..ga de non resonated versie kopen met sportcat..Heb eens een focus ST horen rijden met een volledig open systeem zonder de cat en da geluid was echt subliem..beter als sex ..maar dan zit je weer met storingslampjes enzo dus pak ik een sportcat...op de cupra maakt da al meer als genoeg lawaai
              weet je iets van het vermogen dat je bij krijgt ? voor mij is dit de allereerste keer dat ik zo een beest koop (rij nu nog rond met golf 4 1.6 105 pk) .dus het 3voud ik zal ne pamper mogen aan doen als ik eens gas geef .maar heb vroeger gekart 2takt met versnellingen ik weet al wat acceleratie is maar toch het zal niet te zelfde zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Afhankelijk van de hoogte van uw snelheid slippen de banden bij volledig remmen. Dus misschien dat ge met betere remmen al bij een hogere snelheid tot op de limiet van uw banden kunt remmen en met standaard remmen ge pas onder de 100 de banden kunt laten slippen?
                Dat zal het niet zijn. Ik kan met de Seat Ibiza die hier staat ook aan 150 per uur alles dichtstampen zodat het abs moet ingrijpen om blokkeren van de wielen te voorkomen. En ge gaat me nu ni zeggen da da spel met superremmen is uitgerust

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Er zijn dingen die geldig zijn in belgie, veel mensen komen toch met vanalles door de keuring, vaak zelfs zonder eenig papier omdat ze het verschil daar niet zien, maar das een andere kwestie
                  Is het in belgie niet ABE keuring.. ?
                  Wie door de bomen het bos nog ziet..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Nee het staat er ni. er staat enkel "het is zo, en al uwe zever klopt misschien in theorie, maar de auto staat rapper stil".

Ik moet nog altijd weten waarom een auto sneller stilstaat met andere remmen, zonder aan de banden te komen.
                    mijne zever?

Comment

ooit van ABS gehoord?
                      ABS verlengt de remweg, die verkort de remweg niet.

ABS is iets wat je niet wil bij zeer sportieve ritten (op circuit o.i.d.), als je zelf goed kan rijden. Het helpt natuurlijk wel als je als een rund gaat remmen, of een noodstop moet maken op gladde ondergrond : dan staat ABS toe dat je kan blijven sturen (allez, toch een beetje). Maar tenzij je een race-ABS hebt, wil je niet dat dat tussenkomt op 'n droog oppervlak als je tienden van seconden aan het zoeken bent : het neemt remkracht weg, verlengt serieus je remweg (gisteren nog voorgehad op Zolder met mijn auto, te hard/bruusk gestampt op de rem en meer dan 5 meter extra nodig gehad om gestopt te geraken, daarbij bijna m'n bocht missend), kan destabiliserend werken, ...

Er zijn zoveel misverstanden over zoveel zaken. Zoals dat ABS je remweg zou verkorten, of helpen beter te stoppen...

Comment

• http://www.pelicanparts.com/catalog/...rembo_FAQ2.htm maar dat is natuurlijk allemaal maar reklame...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

ABS is iets wat je niet wil bij zeer sportieve ritten (op circuit o.i.d.), als je zelf goed kan rijden. Het helpt natuurlijk wel als je als een rund gaat remmen, of een noodstop moet maken op gladde ondergrond : dan staat ABS toe dat je kan blijven sturen (allez, toch een beetje). Maar tenzij je een race-ABS hebt, wil je niet dat dat tussenkomt op 'n droog oppervlak als je tienden van seconden aan het zoeken bent : het neemt remkracht weg, verlengt serieus je remweg (gisteren nog voorgehad op Zolder met mijn auto, te hard/bruusk gestampt op de rem en meer dan 5 meter extra nodig gehad om gestopt te geraken, daarbij bijna m'n bocht missend), kan destabiliserend werken, ...

Er zijn zoveel misverstanden over zoveel zaken. Zoals dat ABS je remweg zou verkorten, of helpen beter te stoppen...
                          Ja, maar we zijn niet allemaal Shumi's.. ik ben toch al een paar keer gered door m'n ABS. In plaats van er tegen te schuiven draaide ik gewoon aan m'n stuur en reed ernaast.

Comment

Leg je ook even aan mr 6666 uit waarom grotere remmen beter zijn dan?

Comment

Leg je ook even aan mr 6666 uit waarom grotere remmen beter zijn dan?
                              Nee

Hij mag me eens uitleggen waarom je met grotere remmen sneller zou stilstaan

Ik ben benieuwd

Comment

• Ik nu ook eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                  kijk discucieeren heeft geen zin...het is gewoon zo..met die ap racing op de subaru remde de wagen zo hard af dat het pijn deed aan mijn lijf..en dit was echt competitie materiaal he ...heb op mijn vorige leon ook zo een brembo 4pots big brake kit gekocht en daar zat in stopkracht weinig tot geen verschil..ik weet dat uwe uitleg wel logisch is met da van die banden enzo maar er zijn meerdere factoren die meespelen zoals adrih ook al zei de Abs heeft er ook mee te maken ..Rijd met mij ns mee met de rs op standaard remmen.....en rijd dan ns mee als de AP er op gaan staan...ge zult me nog gelijk geven
                                  Vreemd dat, als je mensen die 't kunnen weten dan bezig hoort (mosa frein b.v.), dat zelf niet zo zeggen.

Ik sluit me aan bij Ir_fuel, ook al ligt de waarheid uiteraard ergens in het midden. In theorie heeft Ir_fuel gelijk, en 100% zelfs, maar in praktijk is zo'n theoretisch stopje waarbij een band een constante, hoge deceleratiegrip levert, nauwelijks te reproduceren. Er zijn continu wisselende gripomstandigheden, wisselende druk op de wielen, wisselende pedaaldruk, en vooral : de perceptie van de bestuurder. Ik heb mensen gehoord die zegden dat het remsysteem van hun oudere Fiat Punto beter is dan van de Alfa Romeo 166 van hun vader, omdat het systeem van de Punto initieel harder bijt. Tot ze dan 'es van mij moesten een noodstop maken uit 60 per uur, en dan aan mij moesten komen zeggen welk remsysteem performanter was... Om maar te zeggen : iedereen evalueert (subjectief) alles anders. En soms wordt dat gebruikt om de technische/theoretische realiteit in vraag te stellen, maar feiten blijven feiten helaas.

Belangrijkst van allemaal bij remsystemen voor sportieve toepassingen is de uithouding. En alles wat een goeie big brake kit doet verschillen van een gewoon systeem, is om de uithouding te vergroten, niet om de remkracht nog exponentieel te doen toenemen. Grotere schijven, dikke schijven, leidingen en olie die tegen hogere temperaturen bestand zijn, remblokken die hogere temperaturen kunnen verdragen, ... allemaal om de uithouding te doen stijgen (namelijk : temperatuur wegvoeren). Meer stopkracht is simpelweg onnodig, omdat je banden het ENIGE zijn die de hele auto (inclusief banden en remmen) daadwerkelijk doen stoppen, want enkel je banden hebben contact met de weg. Als je de maximale grip van je banden overschrijdt, dan zakt de grip (afhankelijk van de band) meteen met 40 tot 70%. Dus je wil écht die grip niet overschrijden, dus als je een té krachtig remsysteem hebt dat niet goed is afgesteld, ga je in praktijk altijd meer remweg nodig hebben dan met een standaardsysteem, omdat je vaak je wielen zal blokkeren.
                                  Anderzijds zijn top-remsystemen doorgaans zo denderend goed doseerbaar, dat iemand die feeling heeft, echt bijna "op" die limiet kan remmen, terwijl dat met een standaardsysteem bijna nooit mogelijk is.

Dat een auto met een super remsysteem waarschijnlijk wel enkele meters sneller stil zal staan uit hogere snelheid, is voornamelijk omdat zo'n systeem meer foolproof is. Een standaardsysteem heeft een op veiligheid en op gebruik op openbare weg door gewone autobestuurders afgestemd ABS, en dat fnuikt gigantisch hard de performance bij sportief gebruik. Maar in theorie, en daarmee is de cirkel rond, ga je met zo'n systeem niet sneller stil staan dan met een kleiner systeem dat ook net voldoende kracht en uithouding heeft om gedurende die ene stop, de wielen ook te blokkeren.

Last edited by ; 22/02/2009, 20:52.

Comment

• Nieuwe fotos...

Comment

Vreemd dat, als je mensen die 't kunnen weten dan bezig hoort (mosa frein b.v.), dat zelf niet zo zeggen.

Ik sluit me aan bij Ir_fuel, ook al ligt de waarheid uiteraard ergens in het midden. In theorie heeft Ir_fuel gelijk, en 100% zelfs, maar in praktijk is zo'n theoretisch stopje waarbij een band een constante, hoge deceleratiegrip levert, nauwelijks te reproduceren. Er zijn continu wisselende gripomstandigheden, wisselende druk op de wielen, wisselende pedaaldruk, en vooral : de perceptie van de bestuurder. Ik heb mensen gehoord die zegden dat het remsysteem van hun oudere Fiat Punto beter is dan van de Alfa Romeo 166 van hun vader, omdat het systeem van de Punto initieel harder bijt. Tot ze dan 'es van mij moesten een noodstop maken uit 60 per uur, en dan aan mij moesten komen zeggen welk remsysteem performanter was... Om maar te zeggen : iedereen evalueert (subjectief) alles anders. En soms wordt dat gebruikt om de technische/theoretische realiteit in vraag te stellen, maar feiten blijven feiten helaas.

Belangrijkst van allemaal bij remsystemen voor sportieve toepassingen is de uithouding. En alles wat een goeie big brake kit doet verschillen van een gewoon systeem, is om de uithouding te vergroten, niet om de remkracht nog exponentieel te doen toenemen. Grotere schijven, dikke schijven, leidingen en olie die tegen hogere temperaturen bestand zijn, remblokken die hogere temperaturen kunnen verdragen, ... allemaal om de uithouding te doen stijgen (namelijk : temperatuur wegvoeren). Meer stopkracht is simpelweg onnodig, omdat je banden het ENIGE zijn die de hele auto (inclusief banden en remmen) daadwerkelijk doen stoppen, want enkel je banden hebben contact met de weg. Als je de maximale grip van je banden overschrijdt, dan zakt de grip (afhankelijk van de band) meteen met 40 tot 70%. Dus je wil écht die grip niet overschrijden, dus als je een té krachtig remsysteem hebt dat niet goed is afgesteld, ga je in praktijk altijd meer remweg nodig hebben dan met een standaardsysteem, omdat je vaak je wielen zal blokkeren.
                                      Anderzijds zijn top-remsystemen doorgaans zo denderend goed doseerbaar, dat iemand die feeling heeft, echt bijna "op" die limiet kan remmen, terwijl dat met een standaardsysteem bijna nooit mogelijk is.

Dat een auto met een super remsysteem waarschijnlijk wel enkele meters sneller stil zal staan uit hogere snelheid, is voornamelijk omdat zo'n systeem meer foolproof is. Een standaardsysteem heeft een op veiligheid en op gebruik op openbare weg door gewone autobestuurders afgestemd ABS, en dat fnuikt gigantisch hard de performance bij sportief gebruik. Maar in theorie, en daarmee is de cirkel rond, ga je met zo'n systeem niet sneller stil staan dan met een kleiner systeem dat ook net voldoende kracht en uithouding heeft om gedurende die ene stop, de wielen ook te blokkeren.

Dat probeer ik ze hier al een paar pagina's aan hun verstand te krijgen, maar het gaat er gelijk ni in

Comment

• Nog een andere wegtest mannen...

The leading source of breaking car news and analysis online, courtesy of the world-famous Autocar, published since 1895

Comment

Ja, maar we zijn niet allemaal Shumi's.. ik ben toch al een paar keer gered door m'n ABS. In plaats van er tegen te schuiven draaide ik gewoon aan m'n stuur en reed ernaast.
                                          Ja, uiteraard, maar 't ging hier toch om prestaties bij zeer sportief rijden? M'n woorden niet uit de context halen, 't gaat 'm hier om prestaties when push comes to shove.

En bovendien : tenzij in zeer extreme situaties, en tenzij wanneer je ook rekening gaat houden met de bijkomende systemen zoals een elektronisch remkrachtverdeler, bochtremcontrolesystemen, stabiliteitssystemen allerhande e.a. ... kan een ABS niks wat een goeie piloot ook niet kan. En zeker niet als 't om tijdswinst gaat...

Comment

Working...
                                          X