Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Dat probeer ik ze hier al een paar pagina's aan hun verstand te krijgen, maar het gaat er gelijk ni in
    Mjah, kijk. Elk z'n opvatting en elk z'n mening, hè. Wie of wat nu ook goed of fout zit. De één begint bij de theorie (fysica, dynamica, materiaalleer) en bouwt daarvan geleidelijk aan verder, de ander begint bij de harde praktijk en bouwt vanaf daar ervaringen op, en bouwt op basis daarvan soms theorieën op. Meer dan dat wil ik niet zeggen.

Feit is dat Werner geregeld op circuit te vinden is (of dat zou willen), en dus inderdaad voordeel zal halen uit een goeie big brake kit. Dat is al wat telt.

Comment

• niet vergeten dat je met geblokkeerde wielen sneller stilstaat dan gewoon afremmen of met ingrijpen van abs op droog wegdek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rs driver Bekijk Berichten
        Ge zijt ook en beetje bezeten door uw nieuw speeltje , ik berijp u volledig.Je heb ook bronnen bij ford zeker ,je komt altijd met nieuwe filmpjes of foto's . Geef niet doe zo voort ik zal zeker iedere dag de forum checken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          niet vergeten dat je met geblokkeerde wielen sneller stilstaat dan gewoon afremmen of met ingrijpen van abs op droog wegdek.
          Niet waar. Een band levert meer grip wanneer deze niet geblokkeerd is.. Voorbij een bepaalde hoeveelheid slip genereert de band-wegdek combinatie minder frictie en zal uw auto dus minder snel stilstaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
            Niet waar. Een band levert meer grip wanneer deze niet geblokkeerd is.. Voorbij een bepaalde hoeveelheid slip genereert de band-wegdek combinatie minder frictie en zal uw auto dus minder snel stilstaan
            ga het dan morgen zelf gaan proberen als het droog ligt

Comment

Da verhaaltje over die remmen begint mij hier te vervelen...

Comment

ga het dan morgen zelf gaan proberen als het droog ligt
                Ik weet dat 't tegen het gevoel in gaat maar ik ga 't staven aan de hand van een quote uit "Fundamentals of Vehicle Dynamics" door T.D. Gillespe, uitgegeven door de SAE. ISBN 1-56091-199-9

"On a dry road, when the slip approaches approximately 15-20 percent, the friction force will reach a maximum as the majority of tread elements are worked most effectively without significant slip. Beyond this point friction force begins to drop off as .... . The force continues to diminish as the tire goes to lock-up (100% slip)"

Edit: Sorry rs-driver, we zullen 't hierbij laten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
                  Ge zijt ook en beetje bezeten door uw nieuw speeltje , ik berijp u volledig.Je heb ook bronnen bij ford zeker ,je komt altijd met nieuwe filmpjes of foto's . Geef niet doe zo voort ik zal zeker iedere dag de forum checken .
                  Ja ben er volledig weg van...heb al verschillende tests gelezen en komt overal positief uit. Hij is getest in Top Gear ook, Jeremy Clarkson aan het stuur van de RS tegen de Stig in een Ford GT, gegarandeerd vuurwerk heb ik gelezen maar ze moeten het nog uitzenden

Comment

Ik weet dat 't tegen het gevoel in gaat maar ik ga 't staven aan de hand van een quote uit "Fundamentals of Vehicle Dynamics" door T.D. Gillespe, uitgegeven door de SAE. ISBN 1-56091-199-9

"On a dry road, when the slip approaches approximately 15-20 percent, the friction force will reach a maximum as the majority of tread elements are worked most effectively without significant slip. Beyond this point friction force begins to drop off as .... . The force continues to diminish as the tire goes to lock-up (100% slip)"

Edit: Sorry rs-driver, we zullen 't hierbij laten!
                    zoals ik al zei: ga het morgen zelf proberen en je zal zien dat éne T.D. Gillespe een eind uit zijn nek aan het lullen was toen hij Fundamentals of vehicle dynamics op papier aan het gooien was.

Comment

Ik wil er ook een!! Dat geluid van buiten af vind ik echt mooi, zo een turbogeruis en geblaas van een vijfcilinder, heerlijk.

Comment

zoals ik al zei: ga het morgen zelf proberen en je zal zien dat éne T.D. Gillespe een eind uit zijn nek aan het lullen was toen hij Fundamentals of vehicle dynamics op papier aan het gooien was.
                        Ge zult wel gelijk hebben. De society of automotive engineers weet niet wat voor rommel ze publiceert..

Comment

niet vergeten dat je met geblokkeerde wielen sneller stilstaat dan gewoon afremmen of met ingrijpen van abs op droog wegdek.
                          Soms, hangt er van af wat de omstandigheden zijn. Zelfs op droge weg kan je gripomstandigheden hebben of banden liggen hebben, zodat je bij blokkering van je wielen toch meer afstand nodig hebt dan wanneer je bijna geen slip hebt. 't Snelst sta je stil met een lichte slip van de banden, idem bij 't accelereren waar je de snelste sprint uit stilstand kan doen met de "juiste dosis" wielspin. Maar meestal is 't inderdaad zo dat je met vier blokkerende wielen inderdaad ook zeer snel stil staat, ABS dient om te kunnen blijven sturen als je wielen blokkeren, en niet om sneller stil te staan.

Comment

Dat lijkt me correct. Lichte slip = 't beste ... maar ook 't moeilijkst vast te houden (je moet bij accelereren dan een zeer gevoelige gasvoet hebben, of bij 't remmen vooreerst een zeer fijn doseerbaar remsysteem én een gevoelige remvoet).

Maar als je op 't droge zo hard remt dat je ABS tussenkomt (b.v. omdat je 't bruskeert door de hard te gaan stampen), dan verlies je zoveel remweg dat je veel kans hebt dat je met slippende banden inderdaad korter gestopt geraakt. ABS is op dat vlak echt geen positief iets, als 't om topprestaties en seconden gaat.

Maar wel op de gewone weg, als 't nat ligt e.d., als veiligheidsitem.

Comment

Da verhaaltje over die remmen begint mij hier te vervelen...

idd mij nu ook wel ondertussen..ieder zijn mening zou ik zeggen..maar het enige en laatste dat ik nog er over ga zeggen is dat gta en irfuel in theorie wel gelijk hebben maar:
                              Als je in de praktijk nog nooit met echt competitie materiaal remmen hebt gewerkt dan weet je niet waar je over spreekt..ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo maar AP of alcon competiemateriaal verminderd de remafstand aanzienlijk...
                              En nu nogmaals een voorbeeld wat ik al aanhaalde maar waar gn reactie op kwam..

Mijn leon cupra heeft andere klauwen als de FR,schijven van 345..De leon FR 328...beiden hebben zelfde ABS stuurdoos....Waarom blijkt dan uit meerdere testen dat de Cupra van 0naar 100 bijna 10 meter sneller stil staat als de FR..beiden op zelfde bandenmaat en zelfde bandenmerk!!! i rest my case En nu back on topic please

Comment

super thx he man..waar blijf je ze toch halen ik mag hier nimeer komen kijken want van die filmpjes te zien begin ik ook al slapeloze nachten te krijgenwat een sound

Comment

dus tóch een kortere remweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                    idd mij nu ook wel ondertussen..ieder zijn mening zou ik zeggen..maar het enige en laatste dat ik nog er over ga zeggen is dat gta en irfuel in theorie wel gelijk hebben maar:
                                    Als je in de praktijk nog nooit met echt competitie materiaal remmen hebt gewerkt dan weet je niet waar je over spreekt..ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo maar AP of alcon competiemateriaal verminderd de remafstand aanzienlijk...

Mijn leon cupra heeft andere klauwen als de FR,schijven van 345..De leon FR 328...beiden hebben zelfde ABS stuurdoos....Waarom blijkt dan uit meerdere testen dat de Cupra van 0naar 100 bijna 10 meter sneller stil staat als de FR..beiden op zelfde bandenmaat en zelfde bandenmerk!!! i rest my case En nu back on topic please
                                    kan misschien ook met het wagengewicht te maken hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      kan misschien ook met het wagengewicht te maken hebben ?

wegen alle 2 hetzelfde! is zelfde wagen..alleen heeft de cupra grotere remmen vooraan

Comment

wegen alle 2 hetzelfde! is zelfde wagen..alleen heeft de cupra grotere remmen vooraan
                                        En de ophanging?

Comment

De vering is vast anders, dat heeft ook een kleine invloed. Ik denk dat uw opvatting over big brake kits ook gedeeltelijk ontstaan is doordat dat soort remmen veel harder bijt als ge op de rem duuwt, wat de indruk geef tdat er hard geremd wordt, en wat in dat korte moment ook zo is. Zo ziet ge bij porsche bv dat ceramische remmen bij de meeste rijders ervaren worden als beter terwijl ze op identieke wagens amper verschil in remafstand hebben. Het verschil zit hem erin dat ceramische remmen harder bijten, en ze oververhitten minder snel natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X