Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kutsysteem trouwens ook, springt veel te snel weer op (denk na 30 seconden of zo). Dat zou beter gestopt blijven tot je écht weer moet vertrekken. Wat heb je nu aan die 30 seconden minder uitstoot?
ah is dat zo? dacht dat dat uitbleef tot je weer eens aan de gaspedaal kwam.
30seconden lijkt me dan ook onnodig. want dat starten kost ook kracht en extra vervuiling.
straks komt nog uit dat die bmw-modellen nog meer vervuilen dan gewone motoren.
ah is dat zo? dacht dat dat uitbleef tot je weer eens aan de gaspedaal kwam.
30seconden lijkt me dan ook onnodig. want dat starten kost ook kracht en extra vervuiling.
straks komt nog uit dat die bmw-modellen nog meer vervuilen dan gewone motoren.
Dat wist ik ook niet. Ofwel geen 30s stilgestaan of dat systeem werkte niet maar het lijkt me ee rare logica. Een rood licht staat nl nogal eens langer dan 30s op rood.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
ah is dat zo? dacht dat dat uitbleef tot je weer eens aan de gaspedaal kwam.
30seconden lijkt me dan ook onnodig. want dat starten kost ook kracht en extra vervuiling.
straks komt nog uit dat die bmw-modellen nog meer vervuilen dan gewone motoren.
Dat wist ik ook niet. Ofwel geen 30s stilgestaan of dat systeem werkte niet maar het lijkt me ee rare logica. Een rood licht staat nl nogal eens langer dan 30s op rood.
Ja, tijdens een ritje met een 120d merkte ik dat in een file dat die opeens gewoon weer opsprong, zonder dat ik het koppelingspedaal ingeduwd had (da's de trigger om de motor weer te laten opspringen). Gas geven doet niks uit want om stil te vallen moet je bak in neutraal staan en het koppelingspedaal gerust gelaten worden.
Het rare dan ook is dat ik dan weer een metertje vooruitreed in die file, hem in neutraal zette, koppeling losliet en dan viel ie zelfs niet meer stil. De kerel van de BMW garage vertelde me toen dat ie zelf berekent hoeveel kracht ie nog heeft op zijn batterij om je te doen starten en als het volgens de auto te weinig is dan schakelt de start/stop functie vanzelf uit
kutsysteem dus, als een batterij dat al niet meer kan verdragen
RRD, ge moet met die jongen niet zo lachen! Hij kan er toch ook niks aan doen dat hij geen verstand heeft van autos. Eerst heft hij een S320 van 2002 in perfecte staat voor 12K verkocht en nu heeft hij een vriendin gevonden wiens pa met een CLS 320 benzine rijdt...
Ik hoop dat uw 'vriendin' iets echter is dan die CLS 320 en niet uit de afdeling inflatables van Ann Summers komt
Ja, tijdens een ritje met een 120d merkte ik dat in een file dat die opeens gewoon weer opsprong, zonder dat ik het koppelingspedaal ingeduwd had (da's de trigger om de motor weer te laten opspringen). Gas geven doet niks uit want om stil te vallen moet je bak in neutraal staan en het koppelingspedaal gerust gelaten worden.
Het rare dan ook is dat ik dan weer een metertje vooruitreed in die file, hem in neutraal zette, koppeling losliet en dan viel ie zelfs niet meer stil. De kerel van de BMW garage vertelde me toen dat ie zelf berekent hoeveel kracht ie nog heeft op zijn batterij om je te doen starten en als het volgens de auto te weinig is dan schakelt de start/stop functie vanzelf uit
kutsysteem dus, als een batterij dat al niet meer kan verdragen
BMW Not-so-quite-efficient Dynamics
Als het te koud is (<3°C) valt hij ook niet stil.
Als hij "nagloeit" (micropartikels worden verbrand, motor draait dan aan een hoger stationair toerental) valt hij ook niet stil
er zijn dus een paar situaties waarin ie niet stilvalt.
persoonlijk vond ik het een STRONTsysteem toen ik het gewoon op papier zag. nu dat ik het heb in mijn auto moet ik zeggen: wauw. subliem. Echt ! Ik vind het heerlijk, en ik merk dat ik, wanneer ik in een andere auto rij, onbewust de rust en stilte mis wanneer ik aan een stoplicht sta met draaiende motor. Zeer bizar
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Als hij "nagloeit" (micropartikels worden verbrand, motor draait dan aan een hoger stationair toerental) valt hij ook niet stil
er zijn dus een paar situaties waarin ie niet stilvalt.
persoonlijk vond ik het een STRONTsysteem toen ik het gewoon op papier zag. nu dat ik het heb in mijn auto moet ik zeggen: wauw. subliem. Echt ! Ik vind het heerlijk, en ik merk dat ik, wanneer ik in een andere auto rij, onbewust de rust en stilte mis wanneer ik aan een stoplicht sta met draaiende motor. Zeer bizar
je kan toch zelf gewoon dan makkelijk op de stopknop duwen?
Comment