Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik voel mezelf te jong om al met zo'n 7 te rijden. Ik ben nl. nog maar net 38 jaar. Ik vind dat je toch minstens 40 moet zijn om met zo'n schip te rijden.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Zijn vandaag stilgevallen met de 7 reeks... stond aan rood licht, wouden vertekken maar hij deed gewoon niets, zette we hem in neutraal en je gaf gas hoorde je wel dat de motor niet stil lag ofzo... Auto stilgelegd, terug gestart en hij vertrok weer maar hij trok voor geen kl*te op. De wagen geraakte niet harder dan 25 km/u. Naderhand weer ff stilgestaan, en dan reed de auto weer niet harder dan 40 km/u en trok hij weer voor geen klote op. Even later reed hij weer 'normaal', maar met lichte bergop begon hij weer snelheid te verliezen en ging hij niet harder meer
En dan zijn ze de auto vandaag maar komen optakelen
probleem is dat de auto gerent wordt via bmw-renting, dus er zit nog een 3de partij in het spelletje en dat blijkt dan allemaal niet zo gemakkelijk te gaan.
Ook nog te horen gekregen van de garage dat ze nog 2 7-klanten hadden die klaagde over geklots in hun ophanging, dus bmw zal daar ng wel meer klachten over gaan krijgen...
Jezus Christus jullie hebben blijkbaar een echte augurk vast. Was 't ook niet één van de hele eerste?
Wij zijn alvast geleerd om NOOIT nog één van de eerste exemplaren van een model te kopen. Bij geen enkel merk. Tenzij je de eerste van een facelift neemt, met 'n motor die wel al z'n diensten bewezen heeft.
We hebben identiek dezelfde problemenreeks gehad met een 645Ci en met een 730d. De problemen met de '6 zijn uiteindelijk opgelost geraakt door 't laten installeren van een compleet nieuwe computer in de auto, de 730d had niet enkel last van software-troubles maar ook van hardware-troubles.
Van beide modellen hebben we nadien nog enkele (latere) exemplaren gehad, en die waren feilloos.
Hetzelfde bij 'n familielid, een Mercedes-Benz liefhebber zonder weerga. Staat altijd bovenaan het bestellijstje van een nieuw model, en mag altijd de kastanjes uit het vuur halen. Geschiedde zo met vorige model E, huidige model E (nog niet de nieuwe, bedoel ik), vorig model C en huidig model SL. Die laatste was de grootste miseriebak, er was bijna niks wat naar behoren werkte aan die auto. Ik denk dat 'ie bijna al die bakken na 1 à max. 2 jaar heeft laten omruilen voor 'n nieuwer model, waar 'ie dan wel helemaal tevreden mee is.
Een ander familielid kwam hetzelfde tegen met de Jaguar XF. Was één van de eerste om 'm in ontvangst te mogen nemen, heeft al veel problemen gehad (software, comfortitems die niet naar behoren werken, en vooral véél afwerkingsproblemen : klapperende ophanging, afbladderende interieurlak, scheurend leder, piepende en krakende kunststofpanelen, ...). De liefde is daar ook al behoorlijk bekoeld, en ik heb 'm al aangeraden die auto weg te doen en voor een nieuwe 3-liter te gaan (klaagt ook over de prestaties van de diesel), dan heeft 'ie meteen een 'bijgevijld' exemplaar. Hopen dat de nieuwe motoren dan goed zijn...
Ja, ik weet het "maar dan rijd je niet met het nieuwe model rond", so? Doorgaans kan je bij 't begin van het productieleven nog niet alle opties krijgen, zijn er maar een beperkt aantal kleuren of interieurbekledingen/-kleuren verkrijgbaar, enzovoort. Bovendien vind ik het handig dat je een nieuw model een jaar of 2 hebt zien rijden, zodat je zeker weet 1) wat de "lanceringskleuren" zijn die je dus best vermijd wil je niet met dezelfde combo rondrijden als "al de rest" (remember topaasblauw/grijs bij de E46 coupé b.v., of aspensilber/zwart bij de E39, of toledoblauw/bruin+blauw bij de E65), en 2) welke uitvoering je wil (je komt dan wel al 'es een "zeldzamere" kleur tegen, je hebt alle velgendesigns live kunnen zien, enzovoort). Én : de "probleemperiode" die zuiver het gevolg is van de kostenbeperkingen bij de ontwikkeling van een auto, en die dus de eerste welwillende klant vaak mee met z'n nieuwe auto krijgt, die laat ik dus aan me voorbij gaan.
't Is jammer dat 't een renting is ... en dan nog ... als het blijft duren : (desnoods door juridische slagkracht ondersteund) een nieuwe eisen. Dat ze die probleemketel maar terugnemen. BMW doet dit, dat ben ik zeker. Laat je dus niet te snel afschepen...
Wél het was de allereerste 7 reeks die de garage geleverd kreeg.
En we waren onze 5 toen gewoon beu, eerst voor een X6 gekeken, omdat mama er fan van was, maar vader vond de hoge instap maar niets. Dan eens naar Jaguar geweest voor hun XF toen nog met 2.7, waren toen aangenaam verrast van de wagen, maar het vermogen van de auto viel toen wat tegen. En toen ontdekte we dat de nieuwe 7 er bijna aankwam. Enja, toen is het dus de 7 geworden.
Zijn van het weekend dan ook eens gaan kijken voor de Jaguar XF 3.0 S.
Ook even een testritje gedaan, en ja, die auto overtuigde ons weer... Maar nog viel het power een klein beetje tegen, we zaten wel met 4 in de wagen, wat natuurlijk ook wel wat doet.
Maar een andere auto kopen gaat niet zolang we niet van de 7 af zijn.
BMW Beliën heeft ons het voorstel gedaan dat ze de 7 wel willen terugnemen, en dat we dan, identiek dezelfde in de plaats zouden krijgen. Mooi, maar zolang BMW België geen oplossing heeft gevonden ivm met de problemen die we hebben, lopen we het risico weer al die problemen mee te maken, dus dat is voorlopig geen oplossing ;(
Hebben vandaag nog even naar de garage gebeld hoe het nu zat met onze 7 en ze zitten zelf met de handen in het haar... We waren dus in panne gevallen, de auto trok voor geen meter meer.
Wouden ze de auto in de garage op de brug zetten, maar ze kregen hem er niet direct opgereden, omdat de auto totaal geen kracht had. Toch gelukt, en de auto aan de computer gehangen, maar deze gaf geen foutmeldingen, volgens de computer was de auto tiptop in orde. Maar de garagist had zelf kunnen waarnemen dat er wel degelijk problemen waren, dat de auto niet trok. Na wat gepruts aan de auto hebben ze hem weer mooi aan de praat gekregen, maar nu weten ze niet wat er juist aan de hand is, en laten ze de auto niet gaan.
Nu is het vertrouwen in de auto dus Hélemaal weg, het risico om ergens plots weer in pan te vallen is vrij groot. En met de zaak en het werk, kan het gewoon een ramp zijn om ergens in pan te liggen met drukke momenten of als je klanten en mensen bij je hebt
We hebben ook totaal niet de indruk dat BMW België er zich iets van aantrekt, en de dealer gewoon met de sh*t laten zitten. De Expert wist ons ook te zeggen dat als er een rechtzaak komt deze rap 1,5 tot 2 jaar kan duren.
Wél het was de allereerste 7 reeks die de garage geleverd kreeg.
En we waren onze 5 toen gewoon beu, eerst voor een X6 gekeken, omdat mama er fan van was, maar vader vond de hoge instap maar niets. Dan eens naar Jaguar geweest voor hun XF toen nog met 2.7, waren toen aangenaam verrast van de wagen, maar het vermogen van de auto viel toen wat tegen. En toen ontdekte we dat de nieuwe 7 er bijna aankwam. Enja, toen is het dus de 7 geworden.
Zijn van het weekend dan ook eens gaan kijken voor de Jaguar XF 3.0 S.
Ook even een testritje gedaan, en ja, die auto overtuigde ons weer... Maar nog viel het power een klein beetje tegen, we zaten wel met 4 in de wagen, wat natuurlijk ook wel wat doet.
Maar een andere auto kopen gaat niet zolang we niet van de 7 af zijn.
BMW Beliën heeft ons het voorstel gedaan dat ze de 7 wel willen terugnemen, en dat we dan, identiek dezelfde in de plaats zouden krijgen. Mooi, maar zolang BMW België geen oplossing heeft gevonden ivm met de problemen die we hebben, lopen we het risico weer al die problemen mee te maken, dus dat is voorlopig geen oplossing ;(
Hebben vandaag nog even naar de garage gebeld hoe het nu zat met onze 7 en ze zitten zelf met de handen in het haar... We waren dus in panne gevallen, de auto trok voor geen meter meer.
Wouden ze de auto in de garage op de brug zetten, maar ze kregen hem er niet direct opgereden, omdat de auto totaal geen kracht had. Toch gelukt, en de auto aan de computer gehangen, maar deze gaf geen foutmeldingen, volgens de computer was de auto tiptop in orde. Maar de garagist had zelf kunnen waarnemen dat er wel degelijk problemen waren, dat de auto niet trok. Na wat gepruts aan de auto hebben ze hem weer mooi aan de praat gekregen, maar nu weten ze niet wat er juist aan de hand is, en laten ze de auto niet gaan.
Nu is het vertrouwen in de auto dus Hélemaal weg, het risico om ergens plots weer in pan te vallen is vrij groot. En met de zaak en het werk, kan het gewoon een ramp zijn om ergens in pan te liggen met drukke momenten of als je klanten en mensen bij je hebt
We hebben ook totaal niet de indruk dat BMW België er zich iets van aantrekt, en de dealer gewoon met de sh*t laten zitten. De Expert wist ons ook te zeggen dat als er een rechtzaak komt deze rap 1,5 tot 2 jaar kan duren.
Wordt zeker nog vervolgd
Ik zou dat voorstel van de garage verder bekijken, we zijn dikke 8 maand verder in de cyclus, goed mogelijk dat je dan wel een feilloze bmw hebt.
Ik zou dat voorstel van de garage verder bekijken, we zijn dikke 8 maand verder in de cyclus, goed mogelijk dat je dan wel een feilloze bmw hebt.
Maar BMW ontkent het probleem nog, dus dat wilt zeggen dat ze ook nog geen oplossing hebben gevonden,
en we reden al met meerdere 7 reeksen en een voor een hadden ze laatst van het schuren in het stuur, wel allemaal in mindere maten dan de onze. En nu blijkt ook nog dat er nog 7-reeks klanten beginnen te klagen over geklots in de ophanging... Dus zolang we geen zekerheid hebben over oplossingen zal dat een keuze zijn die moeilijk te maken is.
Maar BMW ontkent het probleem nog, dus dat wilt zeggen dat ze ook nog geen oplossing hebben gevonden,
en we reden al met meerdere 7 reeksen en een voor een hadden ze laatst van het schuren in het stuur, wel allemaal in mindere maten dan de onze. En nu blijkt ook nog dat er nog 7-reeks klanten beginnen te klagen over geklots in de ophanging... Dus zolang we geen zekerheid hebben over oplossingen zal dat een keuze zijn die moeilijk te maken is.
Das raar, heb er niks van gemerkt toen ik heb testgereden met die 730d van Beliën. Ik heb met de muziek uitgereden om te luisteren of er absoluut niks was dat geluid maakt wat er niet zou mogen zijn. Was niks mis mee, die kar reed onwaarschijnlijk zalig!
Das raar, heb er niks van gemerkt toen ik heb testgereden met die 730d van Beliën. Ik heb met de muziek uitgereden om te luisteren of er absoluut niks was dat geluid maakt wat er niet zou mogen zijn. Was niks mis mee, die kar reed onwaarschijnlijk zalig!
Moet je er maar eens een week lang mee rijden en met warmer weer
Heb hier al ooit iets verteld over de problemen die wij hebben met onze 730d.
Wa hebben dus trillingen in het stuur, en telkens het aan het stuur draaide, al was het maar heel miniem hebben we constant een gerinkel rechts voor in de auto. Ook begon plots de ophanging van de auto te klotsen, als we dan over een iet wat hobbelige weg reden, denk maar aan boomwortels die onder de weg lopen en de weg omhoog duwen, klotste de ophanging.
We waren die problemen echt beu en onze verzekering (zijn gerechtelijk verzekerd) heeft dan een onafhankelijke expert aangesteld. Vandaag was dan de grote dag, Mijn vader moest om 2 uur in de garage zijn om de expert met de auto te laten rijden. Om 19.30 komt mijn vader terug thuis, hij is dus een hele tijd weg geweest, en heeft hij het verhaal ingekort verteld.
De expert zei al direct bij het wegrijden dat die trillingen in het stuur niet mochten voor zo een auto en ook de trillingen en het klotsen van de ophanhing kon hij duidelijk ondervinden.
Hij begreep volkomen dat mijn vader gek werd van deze auto, en zei zelf dat deze 7 reeks een grote tegenvaller is! Nu zouden de trillingen in het stuur veroorzaakt worden door zowel het stuurkolom als de banden, blijkt dat de banden last hebben van 'zaagtanden'.
Komende week gaat de auto binnen en gaan ze het dynamic-drive systeem proberen uit te schakelen om te kijken hoe het dan gaat. Verder zullen we gewoon moeten afwachten.
En ja gerechtelijke stappen worden zeker voort gezet, want hier zijn we de auto dus gewoon kotsbeu. Een mogelijke gevolg is dat de auto dus ook gewoon de duur uit zou gaan als bmw anders niet met fatsoenlijke voorstellen afkomt, en dat betekent dan meteen het einde voor ons met BMW. Jammer dat het allemaal zo moet lopen.
Dat klotsen lijkt vrij algemeen te zijn, en bmw heeft nog geen oplossing, las ik althans op motor talk.
Idem. Al 500 km met een 730d gereden en ik stond versteld hoe zalig die rijdt... Niks ondervonden wat niet zou mogen zijn.
Das Poltergeräusch konnte nachgestellt werden. Aber nicht nur bei meinem, sondern bei allen in der Niederlassung zur Verfügung stehenden F01 mit Hinterrad-Lenkung. Das Problem ist der Stellmotor der Hinterachse. Dieser "knackt" nach, wenn plötzliche Richtungswechsel ein spontanes umstellen z.B. von Rechts nach Links erfordern.
Man sieht ein, das dies nicht so bleiben kann und hat BMW-München zur Fehlerbehebung hinzugezogen.
Rückruf-Aktion, ich hör dir trapsen...
F01-eigenaar die in München is geweest met z'n kar, voor de klappergeluiden aan de achteras. Was niet de enige, en blijkbaar weten ze al hoe dat op te lossen.
Wedden dat er in Duitsland een uitgebreide terugroepactie komt en dat je in België weer op je kin gaat mogen kloppen? Is vaker zo, onbegrijpelijk...
Serieus?
Als ik zie voor wat een pietluttigheden Mercedes soms terugroepacties doet...
Ahja, tis te zeggen, terugroepacties... dingen die moeten hersteld of vervangen worden onder garantie bij het volgende onderhoud.
Als ik zie voor wat een pietluttigheden Mercedes soms terugroepacties doet...
Ahja, tis te zeggen, terugroepacties... dingen die moeten hersteld of vervangen worden onder garantie bij het volgende onderhoud.
Ja, BMW ook soms. Ik ben 'es binnen gemoeten met een '7 om een plastic clip te laten vervangen ergens onderaan de auto omdat die in kritieke situaties zou kunnen afbreken (ofzoiets) waardoor de remleiding (of één of andere leiding) zou kunnen bloot komen te liggen. Was alleszins zoiets, weet geen details meer.
Maar 't duurt soms eventjes voor "goed nieuws" uit Duitsland ook hier doorsijpelt. Anderzijds : bij zo'n grote ophangingsproblemen met een spiksplinternieuw model gaan ze wereldwijd uit hun pijp moeten komen, vrees ik, dit valt niet onder de mat te vegen.
Ja, BMW ook soms. Ik ben 'es binnen gemoeten met een '7 om een plastic clip te laten vervangen ergens onderaan de auto omdat die in kritieke situaties zou kunnen afbreken (ofzoiets) waardoor de remleiding (of één of andere leiding) zou kunnen bloot komen te liggen. Was alleszins zoiets, weet geen details meer.
Maar 't duurt soms eventjes voor "goed nieuws" uit Duitsland ook hier doorsijpelt. Anderzijds : bij zo'n grote ophangingsproblemen met een spiksplinternieuw model gaan ze wereldwijd uit hun pijp moeten komen, vrees ik, dit valt niet onder de mat te vegen.
Ja, zo van die dingen
Silicone opnieuw opspuiten omdat er tijdens productie een fout is geweest, en als er dan een hogedrukreiniger om 10cm van gehouden wordt, kan het wel eens zijn dat er een druppeltje tot in het interieur komt
Tegen binnen een jaar of 10 hebt ge kinderen die op kot gaan enzo... daar gaat uw Porsche
mijn dochter is niet slim genoeg om op kot te gaan , dus aan 18 j gaan werken
mijn zoon wordt een bekende voetballer zegt hem dus ook geen kot voor hem nodig
edit zegt dat als ik op mijn 50 ste nog geen Porsche heb ik trakteer met een vat .
Comment