Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Scirocco
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk BerichtenZijn dit die 19 inch velgen? Is het de versie met de 2.0 motor?
De motor is de 1.4 TSI - 160PK.
Comment
-
De productie in Autoeuropa ( in Portugal waar onze Scirocco's gemaakt worden) ligt stil op de volgende dagen: 16, 23, 25, 26 en 27 februari en 13, 16, 27 en 30 maart.
De week van karnaval wordt er dus zo goed als niet gewerkt.
De aanpassingswerken (twee productielijnen worden samengevoegd) vinden plaats gedurende de maand april; gedurende die tijd worden er ook geen auto's geproduceerd.
Bron : http://www.jornaldenegocios.pt/index.php?template=SHOWNEWS&id=352742
We leven vanaf morgen in WK 8. Dit zijn dus de feiten: 9 dagen productie-stop (Down-Days) verspreid over de WKN: 8, 9, 11, 13 èn 14.
Aanpassingswerken starten ook rond WK 14 en blijkbaar duren die dan de hele maand.
Dat zou betekenen dat de fulltime-productie pas weer hervat wordt vanaf: ±WK 19
Zou het dan 'zomaar' kunnen kloppen, wat VW ons steeds heeft verteld? We kregen immers met velen te horen dat alles uitgesteld was naar WK 19-20 en verder.
Nou ja? Het blijft gewoon nog steeds schandalig véél later dan toegezegd!
Dus iedereen die leveringsinfo kreeg bij het bestellen kan best opnieuw bij de dealer informeren.
Ik bestelde al begin november. Normaal werd mijn Scirocco volgende week gebouwd maar nu moet ik dus wachten op WK 19 voor de heren in Portugal echt opnieuw aan het werk schieten.
De reden van al die vertragingen zijn puur economisch ( de automobielcrisis- zo hebben ze er de voorbije weken 250 interimmers ontslagen) en ook technisch ( een vernieuwde montageband installeren tijdens de ganse maand april)
Comment
-
Voor de duidelijk wil ik nog even zeggen dat week 19 tussen 4 en 10 mei ligt.
En die weken van het bovenstaande artikel zijn productieweken. Daar mag je nog minstens drie weken bijtellen voordat je auto bij je dealer is.
Voor mij betekent dit dus dat ik mijn auto pas de laatste week van mei of de eerste week van juni heb.
Dat wil zeggen dat ik meer dan 7 maanden moet wachten op een Scirocco en dat terwijl ze geen auto's meer aan de straatstenen kwijt kunnen.
En dat is 3 maanden later dan beloofd en op papier gezet.
En denk je dat VW je ergens van verwittigt: geen mail, geen brief, geen excuses ??!!!
Zelfs nu nog niet. Ik heb alles zelf met gelijkgestemden en gedupeerden moeten uitzoeken.
En ja, ik heb dat panoramadak en ja als je nu bestelt moet je 6 weken bij de gewone leveringstijd bijtellen voor dat dak.
Dus deze week bestellen is productie eind augustus en met het dak nog zoveel weken erbij.
Mss heb je hem dan nog ooit in 2009.
Als kerstkado!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartrjan Bekijk BerichtenVoor de duidelijk wil ik nog even zeggen dat week 19 tussen 4 en 10 mei ligt.
En die weken van het bovenstaande artikel zijn productieweken. Daar mag je nog minstens drie weken bijtellen voordat je auto bij je dealer is.
Voor mij betekent dit dus dat ik mijn auto pas de laatste week van mei of de eerste week van juni heb.
Dat wil zeggen dat ik meer dan 7 maanden moet wachten op een Scirocco en dat terwijl ze geen auto's meer aan de straatstenen kwijt kunnen.
En dat is 3 maanden later dan beloofd en op papier gezet.
En denk je dat VW je ergens van verwittigt: geen mail, geen brief, geen excuses ??!!!
Zelfs nu nog niet. Ik heb alles zelf met gelijkgestemden en gedupeerden moeten uitzoeken.
En ja, ik heb dat panoramadak en ja als je nu bestelt moet je 6 weken bij de gewone leveringstijd bijtellen voor dat dak.
Dus deze week bestellen is productie eind augustus en met het dak nog zoveel weken erbij.
Mss heb je hem dan nog ooit in 2009.
Als kerstkado!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenIk vind hem wel het wachten waard hoor, niet zo ongeduldig zijn.
Lol, dit is er toch wel over hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk BerichtenLol, dit is er toch wel over hoor
Bedankt, Reservoir Dog, voor je reactie. Jij begrijpt beter dan je forumgenoot hierboven wat ik echt bedoel.
Het gaat er idd echt niet over of de Scirocco het wachten waard is.
Natuurlijk is die auto het wachten waard. Wie twijfelt daarin in dit forum?
Maar het gaat hier wel degelijk over de manier waarop.
De beloftes van VW die ze niet nakomen. Ze hebben ineens de beloofde wachttijd (die staat zwart op wit op bestelbon) verdubbeld.
En vooral het feit dat ik tot op de dag van vandaag niets van VW daarover gehoord heb.
Geen enkele info en ook geen verontschuldigingen.
Door eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn auto pas meer dan 3 maanden later geleverd wordt.
Ik moet hier ook aan toevoegen dat mijn dealer alle moeite heeft gedaan om mijn Scirocco toch nog op tijd hier te krijgen.
Die was ook niet akkoord met deze gang van zaken door VW.
Maar wat kan een dealer tegen VW?
In Nederlandse en vooral Duitse fora wordt hiertegen (terecht) veel harder gefulmineerd dan hier in België.
En vooral de Duitsers krijgen nu ineens harde garanties van VW van snellere levering!
Als wij Belgen ( zoals altijd) zwijgen gaat men ons altijd op de kop blijven sch.............. .
Ik kan alleen maar hopen dat VW intussentijd zwijgt omdat ze achter de schermen toch een oplossing zoeken om mijn Scirocco op tijd geleverd te krijgen.
En me dan het goede nieuws zullen mededelen.
Maar ik vrees ervoor gezien die veelvuldige productiestops en montagewerken in Portugal de volgende 2 maanden.
Waar het hier ook om gaat is dat ik een verkoopsbelofte heb gedaan tegen de koper van mijn huidge auto.
Die wil ik houden en ik doe dus duidelijk veel beter dan VW zelf.
Dus die gast die mijn auto kocht, zal hem wel op tijd hebben.
Gelukkig heeft mijn dealer daar een oplossing voor gezocht.
IK herhaal dus: mijn dealer. En dus niet VW!
Dus VW mag zich wel degelijk schamen.
Maar die lachen natuurlijk want die weten dat wij de auto toch absoluut willen hebben en dat wij dat dus " het wachten waard vinden" !
Ook al duurt dat meer dan 7 maanden; het dubbele van de belofte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartrjan Bekijk Berichten
In Nederlandse en vooral Duitse fora wordt hiertegen (terecht) veel harder gefulmineerd dan hier in België.
En vooral de Duitsers krijgen nu ineens harde garanties van VW van snellere levering!
Als wij Belgen ( zoals altijd) zwijgen gaat men ons altijd op de kop blijven sch.............. .
Ja man, ik heb in mijn leven al in verschillende landen gewerkt en geleefd, o.a. Nederland, de VS, Noorwegen en Zweden. Ik kan één ding vertellen: de Belgen zijn dommekloten die zich inderdaad in hun r**t laten naaien. Het is zo ongeveer het minst kritische volk dat ik ken. Lees eens de reacties na, men begint zelfs te spotten met het feit dat jij kritisch bent en faire behandeling verwacht! Om die reden is goeie service ver te zoeken. En dan zeker bij VAG, ik heb daar uitgebreide ervaring mee...
Het spijtige van de zaak is: als NIEMAND het zou pikken genaaid te worden door de dealer, leverancier, in het restaurant enz., wel dan hadden wij allemaal betere dealers, betere service overal... maar wij zijn een domkloterig volk dat de service krijgt die het verdient
PS: Zéér mooie wagen die Scirocco, de mooiste VW sinds de Golf 1 en de Corrado!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichtenbartrjan, jouw nick lijkt Hollands (Nederlands), kan dat kloppen?
Ja man, ik heb in mijn leven al in verschillende landen gewerkt en geleefd, o.a. Nederland, de VS, Noorwegen en Zweden. Ik kan één ding vertellen: de Belgen zijn dommekloten die zich inderdaad in hun r**t laten naaien. Het is zo ongeveer het minst kritische volk dat ik ken. Lees eens de reacties na, men begint zelfs te spotten met het feit dat jij kritisch bent en faire behandeling verwacht! Om die reden is goeie service ver te zoeken. En dan zeker bij VAG, ik heb daar uitgebreide ervaring mee...
Het spijtige van de zaak is: als NIEMAND het zou pikken genaaid te worden door de dealer, leverancier, in het restaurant enz., wel dan hadden wij allemaal betere dealers, betere service overal... maar wij zijn een domkloterig volk dat de service krijgt die het verdient
Die zwarte!!!!!!!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichtenbartrjan, jouw nick lijkt Hollands (Nederlands), kan dat kloppen?
Ik heb vaak met NL te maken en geleerd assertief te zijn.
En dat op een beleefde maar zeer kordate manier.
Ik merk dat ik sindsdien voor veer voller wordt genomen.
De mensen waarmee ik op die manier zaken doe, hebben ook meer respect tegenover mij nu.
Maar mijn optreden rust altijd op informatie.
En de meesten in Vlaanderen doen zich die moeite niet.
Met al mijn "informatie" ben ik naar mijn dealer gegaan en die gaat ineens veel correcter met mij om. Respect moet je dus idd afdwingen.
Dat doe je niet met op de kop te laten sch...........
Vlamingen zijn in de geschiedenis altijd gewoon geweest door iedereen verknecht te worden.
Je weet toch nog hopelijk hoe Louis Paul Boon ons volkje noemde?
Ik ben niemands knecht! En ik wil een Scirocco (idd het mooiste is wat VW sinds heel lang produceerde) die volgens het boekje geleverd wordt!
En dat moeten we hier in dit forum kwijt. Want ik weet dat dit resoneert tot bij VW.
Anders krijgen we idd nooit de beste auto's, de beste service, de beste garanties, de beste .....................
Ik zit veel op NL-fora en die hebben veel meer de drang om ervoor te gaan en dat met een complete no-nonsens filosofie en altijd steeds beleefd.
Die zijn verdorie veel meer solidair met elkaar.
Die zoeken samen naar alle wegen om eruit te geraken.
Daar moeten wij nog veel van leren.
Daar word ik niet bekakt zoals hier maar geholpen, ondersteund en met goede raad omgeven.
Wat ik hier schrijf is ook bedoeld voor jullie Vlamingen die je auto niet volgens beloofde termijn krijgen.
Ik vrees dat sommigen dat hier niet doorhebben en liever op de boodschapper van het slechte nieuws schieten dan op de veroorzaker van het slechte nieuws.
Comment
-
Zaterdag naar kortenberg afgezakt om een scirocco 2.0TFSI te testen...
Over de motor niks dan lof, uiterst gewillig en agressief. Wat voor mij de fun echter serieus
verstoorde was de ophanging, als ik hem serieus op zn staart trapte leek het alsof die dempers echt niet konden volgen.
Spijkerhard, voelde elke kleine oneffenheid...maar die dempers waren precies niet op hun taak berust? Hij was nochtans maar uitgerust met 17duims velgen.
Vind het ergens wel vreemd daar ik nog nergens iets negatiefs heb gelezen over de ophanging van de scirocco... Mogelijks haal ik hiermee heel scirocco-lievend vlaanderen op mijn nek... Hoe denken de eigenaars van deze wagen hierover?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk BerichtenOver de motor niks dan lof, uiterst gewillig en agressief. Wat voor mij de fun echter serieus
verstoorde was de ophanging, als ik hem serieus op zn staart trapte leek het alsof die dempers echt niet konden volgen.
Spijkerhard, voelde elke kleine oneffenheid...maar die dempers waren precies niet op hun taak berust? Hij was nochtans maar uitgerust met 17duims velgen.
Neemt niet weg dat ik me kan indenken dat je zo een negatief gevoel aan de wagen overhoudt. VW's en korte oneffenheden zijn niet bepaald de ideale combinatie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk BerichtenBen geen eigenaar, maar denk eerder dat de wegen te slecht waren dan dat de dampers niet op hun taak berust zijnNeemt niet weg dat ik me kan indenken dat je zo een negatief gevoel aan de wagen overhoudt. VW's en korte oneffenheden zijn niet bepaald de ideale combinatie...
DCC is een optie dat ik niet zou willen missen op een scirocco.
Comment
Comment