Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
twee weken geleden met de 1.4 tsi gereden, maar dat was een vrij grote ontgoocheling
vandaag met de 2.0 tsi gereden (welliswaar met die kut dsg bak) en dat begint er al op te trekken.
Maar komt er nog iets zwaarders in (V6 of 2.0 met meer pony's)
200 pk is niet niks nee, maar 0,5 sec sneller naar 100 dan mijn huidige is ook geen reuzesprong voorwaarts. En als ik al een scirocco zou overwegen zou ik graag een iets grotere sprong voorwaarst maken (richting focus RS graag)
Nuja, ik ben me er van bewust dat ik me de komende jaren zal moeten blij houden met mijn ZR, want een huis bouwen wordt nu prioriteit nummer één. Maar het wordt een huis met voldoende aandacht voor de garage dus lig ik er niet wakker van.
Ik moet volgende week naar de VW/Audi stealer en zal eens proberen een testritje te versieren. Ik zag dat ze een 2.0TSI staan hebben... Foto's en een verslag zullen uiteraard volgen...
200 pk is niet niks nee, maar 0,5 sec sneller naar 100 dan mijn huidige is ook geen reuzesprong voorwaarts. En als ik al een scirocco zou overwegen zou ik graag een iets grotere sprong voorwaarst maken (richting focus RS graag)
Nuja, ik ben me er van bewust dat ik me de komende jaren zal moeten blij houden met mijn ZR, want een huis bouwen wordt nu prioriteit nummer één. Maar het wordt een huis met voldoende aandacht voor de garage dus lig ik er niet wakker van.
KUT DSG?????
Dit is net wat deze auto zo leuk maakt! het snel schakelen, de plof elke keer, het comfort in automatische stand....
twee weken geleden met de 1.4 tsi gereden, maar dat was een vrij grote ontgoocheling
vandaag met de 2.0 tsi gereden (welliswaar met die kut dsg bak) en dat begint er al op te trekken.
Maar komt er nog iets zwaarders in (V6 of 2.0 met meer pony's)
Dit is net wat deze auto zo leuk maakt! het snel schakelen, de plof elke keer, het comfort in automatische stand....
het enige wat dsg leuk maakt is de plof bij het schakelen. Ik hou niet van comfort, ik hou niet van automaten, ik hou niet van bijna 2000€ bijbetalen voor een optie. De dsg maakt het rijden veel te lineair. Wellicht valt er nog veel bij te leren over de dsg, van een paar ritjes kan je niet veel zeggen. Maar ik wil zelf in de soep roeren. Niet aan een paar peddels zitten morrelen. Met het knuppeltje zou het me misschien meer aanstaan, maar zoals gezegd: meer rijden zou uitsluitsel brengen. en mijn pols schakelt ook snel. Niet de snelhuid van de dsg maar het zal geen minuten verschillen.
De 7-traps van MB is ook zo fel bejubeld, en daar reed ik dagelijks mee en ik vond het in iedere wagen een kutding. van de ml 320cdi tot de Cls 63 amg (de 55 amg vond ik dan weer wel te pruimen)
Dat te moeten horen van iemand die met een golf 4 tdi rijdt doet geen pijn, dus lach gerust. Ik zal eens vriendelijk teruglachen als ik je ergens over de voorwielen zie voorbijschuiven in uw rattelende mazoutstoof.
Die motor is absoluut niet slecht. En ook niet langzaam. De andere versie is dezelfde motor met 122pk. Dat vind ik dan net iets te weinig. In deze tijden zal het een interessante benzinemotor zijn.
Die motor is absoluut niet slecht. En ook niet langzaam. De andere versie is dezelfde motor met 122pk. Dat vind ik dan net iets te weinig. In deze tijden zal het een interessante benzinemotor zijn.
Heb je ervaring met die 122pk versie?
Voor mij zou dat eigenlijk genoeg zijn, het prijsverschil is ook mooi meegenomen en hij doet nog steeds 0-100 in 9.2 sec.
De 122 kan je op 150 laten zetten he ;-) Ik denk dat de 122 misschien ietsje 'te kort' zal komen, in de zin dat ie niet de flitsende prestaties levert die hij qua design beloofd... Na een vitaminenkuur zal dat echter al beter meevallen
Naar verluid is de 6bak trouwens iets te lang gespreid? Iemand al mee gereden?
Voor mij zou dat eigenlijk genoeg zijn, het prijsverschil is ook mooi meegenomen en hij doet nog steeds 0-100 in 9.2 sec.
Ik heb met de 1.4 TFSI gereden in de A3, 125pk. En ik moet zeggen dat dat heel aangenaam en vlot rijdt. Ik heb enkel de fout gemaakt om daarna nog met de 1.8 TFSI te rijden (onmiddellijk na de 1.4 TFSI). Dan merk je natuurlijk een aardig verschil. Maar zo'n 1.4 TFSI vergelijken met een diesel binnen het VAG segment zou ik hem gerust naast de 2.0 TDI 136pk durven zetten.
Gaat inderdaad wel goed vooruit,maar is het wel echt duurzaam 160pk uit een zo'n kleine blok?
Comment