Ik vind zowel de Brera als de GT schitterende auto's!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Brera
Collapse
X
-
Erg knappe wagen, die Brera. Eigenlijk het knapste wat Alfa de laatste 15 jaar gebracht heeft. Ik ben er helemaal voor gewonnen. Een GT mag dan praktischer zijn, de Brera vind ik een pak aantrekkelijker. Als ik de kans krijg, moet ik deze zeker eens testen. Komt er weer een Alfa on Tour-project dit jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaJe moet de Brera 'es in levende lijve gaan zien, en de GT ernaast. Dan heb je meteen door welke van de twee 'n lompe vorm heeft.
(allez, vind ik toch)
Die Brera is zó'n gemiste kans ... 't is bijna om te huilen. Alfa Romeo had een grote(re) luxecoupé kunnen brengen, of iets dat richting echte sportwagen ging ... maar in plaats daarvan moet we 't stellen met een omgevallen peer.
- edit -
De foto's in de post hierboven zijn écht wel speciaal gekozen om de omgekeerde wereld te bewijzen, vind 'k. De kont van de GT komt er erg lomp op over, terwijl het perspectief waarin die Brera te zien is 'm bijna sierlijk doet lijken. IRL is 't wel even anders.Dat zal voor volgende week zijn .. dus je kan wel gelijk hebben, maar eerst gaan kijken dus
Comment
-
kvind hem prachtig op fotos, zeer mooi int het echt en een ramp qua interieur.
Ofwel geen achterbank, ofwel een deftige maar nu is het nogal geforceerd, en dan zou het gat ook niet zo ver achteruit moeten zitten om dezelfde koffer te krijgen... Kben er niet meer zo voor..
Comment
-
Je moet hem in het echt zien en in het juiste kleur.Ik hebze voor het eerst gezien in Goodwood in juni in blauw en in rood(zie foto´s) en ik vind geen een vd 2 goed waardoor de Brera mij niet onmiddelijk kon bekoren.Eergisteren is de eerst bij mijn dealer Plancke in Roeselare aangekomen,een zwarte en ik ben er onmiddelijk voor gevallen,in zwart lijkt die achterspoiler meegespoten waardoor hij nog lager lijkt.Het enige andere kleur die ik zou kiezen is donkergrijs.Ik vind hem stukken beter dan de GT,wat aan deze ontbrak aan de achterkant is bij de Brera goedgemaakt.Zo een ronde kont daar val je als man toch onmiddelijk voor
Comment
-
Voor de liefhebbers kijk een op alfabrera.be bij mij mogen ze er onmiddelijk een in de garage zetten als ik moet kiezen tussen bvb. 350Z,RX8,TT of Brera,allen ongeveer dezelfde prijsklasse,ik zou het wel weten!!
Comment
-
Vandaag op het salon mog eens de Brera gezien,doe mij er maar een 2.4 JTD in Touring Grijs Metallic en blauw/tabacco interieur. Het Skyviewdak zit mij wel een beetje in de weg qua hoofdruimte.Alleen het budget houd mij wat tegen,want tegen dat ik hem naar mijn smaak aangekleed heb kom ik ruwgeschat al op 45000 euro,want het is een verdomd duure en uitgebrijde optielijstEigenlijk word het tijd dat er weer eens mooie kleine sportwagentjes komen met kleinere motoren zoals de opel gt vroeger,de italianen waren er trouwens ook goed in vroeger.Dus het ideaal een iets kleinere 8C Competizione met een 1.5 of 1.9 JTD.Misschien is er nog hoop met deze want een Brera zal waarschijnlijk een occasie moeten worden!
Comment
-
Ik heb een uitgebreide test gelezen over de brera.
Enkele opmerkingen:
* De hoop die we eerder uitspraken, namelijk dat de Brera gezien zijn lengte (hij is fors langer dan een 147) méér is dan een 2+2, blijkt vergeefs:
achterin zit je als volwassene gewoon beroerd. Knieën links en rechts van de voorstoel, hoofd een kwart slag geknikt. Nee, het indrukwekkende aan het interieur is de vormgeving en het materiaal gebruik. Het is werkelijk een prachtige cockpit, op en top Italiaans gestyled, maar haast Duits-doorwrocht afgewerkt.
* Het is vreselijk jammer dat de nieuwe V6 met directe inspuiting minder temperamentvol klinkt dan de oude zespitter en dat onder de motorkap niet langer de vertrouwde rij van blinkende inlaatbuizen te zien is. Alfa heeft met een felrood deksel vol spierballentaal nog geprobeerd er het beste van te maken, maar het nieuwe 'under hood design' kan niet in de schaduw staan van het vroegere panorama.
* Ook is de 3.2 V6 zwaar. Alfa geeft een gewicht van 1630 kilogram exclusief bestuurder op, en dat is fors meer dan welke concurrent ook. Het resultaat is een auto die allesbehalve lichtvoetig aanvoelt. Of je nu op het scherp van de snede aan het sleuren bent of er kalmpjes op los toert, je bent je er voortdurend van bewust met een behoorlijke bak kilo's onderweg te zijn.
* Wat ons betreft koop je aan de Brera 2.2 JTS een lekkerder apparaat.
Met zijn vier cilinders en voorwielaandrijving weegt hij 160 kilogram minder, wat precies voldoende is om hem de lichtvoetigheid, de kwikzilverigheid te geven die de V6 mist. Hij voelt levendiger, laat zijn koers net wat gewilliger verleggen.
* In beide achterlichten van onze Brera verscheen een wolk condens. Daar moet Alfa nog even korte metten mee maken.
* De optionele 18" lichtmetaal staan hem geweldig, maar maken hem wel behoorlijk stoterig op slechte wegen.
* Het rempedaal is aan de sponzige kant
* Fijne stoelen, lekker lage zit
* Stevig afgestemd onderstel, minder sportwagen dan 350Z
* Relatief grote bagageruimte, neerklapbare stoelen
Comment
-
Ik ben gek van die Brera-kont! En in profiel ziet hij er ook erg sexy uit. Een hatchback, die eigenlijk een sportwagen is. I like it!
De GT kan hij voor mij niet aan tippen. Zowel voorkant, zijkant als achterkant vind ik een stuk mooier bij de Brera. Alleen het interieur van de Brera mocht mss enkele elementen van de GT hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3Ik heb een uitgebreide test gelezen over de brera.
Enkele opmerkingen:
* De hoop die we eerder uitspraken, namelijk dat de Brera gezien zijn lengte (hij is fors langer dan een 147) méér is dan een 2+2, blijkt vergeefs:
achterin zit je als volwassene gewoon beroerd. Knieën links en rechts van de voorstoel, hoofd een kwart slag geknikt. Nee, het indrukwekkende aan het interieur is de vormgeving en het materiaal gebruik. Het is werkelijk een prachtige cockpit, op en top Italiaans gestyled, maar haast Duits-doorwrocht afgewerkt.
* Het is vreselijk jammer dat de nieuwe V6 met directe inspuiting minder temperamentvol klinkt dan de oude zespitter en dat onder de motorkap niet langer de vertrouwde rij van blinkende inlaatbuizen te zien is. Alfa heeft met een felrood deksel vol spierballentaal nog geprobeerd er het beste van te maken, maar het nieuwe 'under hood design' kan niet in de schaduw staan van het vroegere panorama.
* Ook is de 3.2 V6 zwaar. Alfa geeft een gewicht van 1630 kilogram exclusief bestuurder op, en dat is fors meer dan welke concurrent ook. Het resultaat is een auto die allesbehalve lichtvoetig aanvoelt. Of je nu op het scherp van de snede aan het sleuren bent of er kalmpjes op los toert, je bent je er voortdurend van bewust met een behoorlijke bak kilo's onderweg te zijn.
* Wat ons betreft koop je aan de Brera 2.2 JTS een lekkerder apparaat.
Met zijn vier cilinders en voorwielaandrijving weegt hij 160 kilogram minder, wat precies voldoende is om hem de lichtvoetigheid, de kwikzilverigheid te geven die de V6 mist. Hij voelt levendiger, laat zijn koers net wat gewilliger verleggen.
* In beide achterlichten van onze Brera verscheen een wolk condens. Daar moet Alfa nog even korte metten mee maken.
* De optionele 18" lichtmetaal staan hem geweldig, maar maken hem wel behoorlijk stoterig op slechte wegen.
* Het rempedaal is aan de sponzige kant
* Fijne stoelen, lekker lage zit
* Stevig afgestemd onderstel, minder sportwagen dan 350Z
* Relatief grote bagageruimte, neerklapbare stoelen
Comment
-
Ik vond dat op foto's de interieurkwaliteit van een 159 en Brera heel zwaar tegenviel, dus heb ik me op 't salon verplicht van 'es in eentje te gaan zitten en het eens goed te bekijken ...
Ik blijf bij mijn gedacht: het ziet er niet alleen als rommel uit, het voelt ook allemaal zo. De aluminium inleg ziet eruit als geverfd plastic, de deur sluit met een gekke *kloink*, alles is zo schots en scheef als een ingezakte pudding, 't is gewoon 100% Italiaans.
Ik heb het gevoel dat, als ik zou proberen zelf een auto te maken, ik op vlak van 't interieur met iets naar voor zou komen zoals dat van de Brera. Met andere woorden: 't is als door prutsers gemaakt.
Bah, ik zou het écht niet moeten hebben. Bovendien is dat bicolor interieur (er stond er eentje met bordeaux, beige, zwart, en aluminium inleg) werkelijk affreus als combinatie. Leuk om eens te zien, verschrikkelijk om er elke dag op te kijken. Plezierige Italiaanse designkeuze, maar ik zou er niet mee kunnen leven.
Ter illustratie:
Het exterieur daarentegen vind ik niet mis, maar het is zo'n look waarvan ik het ene moment denk 'waauw', en 't andere moment braakneigingen krijg. Beetje hetzelfde gevoel als bij een Alfa Spider.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk blijf bij mijn gedacht: het ziet er niet alleen als rommel uit, het voelt ook allemaal zo. De aluminium inleg ziet eruit als geverfd plastic...
Comment
Comment