Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT FWD of AWD ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    maar een echte powerband van 4000 toeren is ruim breed genoeg voor op het circuit. Een atmosferische motor bouwt wel lineairder op, maar met een lotus ofzo moet je ook tussen de 4000 en de 8000 blijven, anders krijg je niet veel terug...
    Correct.

Met m'n diesel zit ik stuck tussen 3.000 en 4.200 tpm. Niet leuk.

Gelukkig maakt 't chassis veel goed. Byebye TT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Welcome to the world of REAL driving. Tiphielen, perfect rijden, goed schakelen, ... TÉ zalig !!

Ik zou zelf ook liever een opperbeste atmosferische motor hebben, en ik zou dan ook niet moeten twijfelen want ik zou zeker geen Audi willen, dus ik kan perfect 'n M3 in huis halen (= quasi standaard dé perfecte circuitmachine).
      en nog steeds op z'n doos krijgen van een 15 jaar oude break

Comment

Net even nagevraagd als een S4 break niet kan omgebouwd worden naar lichte vracht..... niet dus, Audi doet dit niet. Volkswagen dan weer wel bijvoorbeeld grrr.

Comment

Moet het een Audi zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            en nog steeds op z'n doos krijgen van een 15 jaar oude break
            Een goed gereden E46 M3? Van een RS2? Ik think not. Tenzij die RS2 ferm getuned is natuurlijk, en een eind voorbij de 400 pk heeft. En serieus is aangepast. En zo.

Standaard? I doubt it.

Plus: sneller zijn is niet altijd leuker. Je leert een pak beter rijden met 'n potente RWD dan met een 4WD. En 't is ook écht een pak leuker, zeker op circuit, als je de "limiet" opzoekt en 'm dus WIL kunnen controleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
              Net even nagevraagd als een S4 break niet kan omgebouwd worden naar lichte vracht..... niet dus, Audi doet dit niet. Volkswagen dan weer wel bijvoorbeeld grrr.
              Fok ja, dat ware anders wel een ideale oplossing geweest. Echt niet? Waar heb je 't nagevraagd?

Comment

Een goed gereden E46 M3? Van een RS2? Ik think not. Tenzij die RS2 ferm getuned is natuurlijk, en een eind voorbij de 400 pk heeft. En serieus is aangepast. En zo.

Standaard? I doubt it.

Plus: sneller zijn is niet altijd leuker. Je leert een pak beter rijden met 'n potente RWD dan met een 4WD. En 't is ook écht een pak leuker, zeker op circuit, als je de "limiet" opzoekt en 'm dus WIL kunnen controleren.
                Ah een E46. Ja ok daar zal een RS2 zijn best voor moeten doen om die bij te houden. Maar een gechipte RS2 met een vers onderstel... highly capable!

Naja ik ga gewoon harder met quattro, vooral op plaatsen waar je even zou beginnen zweten met een rwd weet je gewoon dat het kan en stamp je door op die gas. Tuurlijk kan er iets mis gaan met een Q, maar bepaalde risicomomenten waar spins of lastwissels kunnen optreden zijn punten waar een goeie ouwe quattro andere auto's los rijdt.

Als je de guts hebt (en als het telkens goed gaat bij dat 'guts' hebben ) dan kan je uiteraard verschil maken met zo'n E46 M3.

Ik heb een paar maand geleden op een licht vochtige marc duez testday echter enkele beelden gezien van lastwissels en onverwachte spins met bv een M3 CSL (met fatale gevolgen)... ik zou het enkel riskeren op droog wegdek, zeker als je weet hoe slippery die circuits kunne liggen!
                Last edited by ; 05/09/2007, 14:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                  Moet het een Audi zijn?
                  Neen, dat moet niet, maar wel graag een Duitser.

Comment

Fok ja, dat ware anders wel een ideale oplossing geweest. Echt niet? Waar heb je 't nagevraagd?
                    Heb het nagevraagd bij 3 dealers... ik wou het alsmaar niet geloven, maar 3x NEE gekregen

Comment

prachtig!

Comment

http://auto.marktplaats.nl/audi/1100...ta_ind=6#photo

zelden gezien

km-stand, interieur, staat, ...
                        damn, check die motor

ziet er niet slecht uit, helemaal niet....

wat ik me eigenlijk afvraag: hoe zit dat als je in NL een occasie koopt? Zij betalen op de nieuwe aankoopprijs BPM, proberen zij dat ook niet gedeeltelijk terug te krijgen in hun wederverkoopprijs? En als Nederlanders in België een occasie kopen, moeten zij BPM betalen?

Comment

haha Mercedes FREAKS

Comment

Ah een E46. Ja ok daar zal een RS2 zijn best voor moeten doen om die bij te houden. Maar een gechipte RS2 met een vers onderstel... highly capable!

Naja ik ga gewoon harder met quattro, vooral op plaatsen waar je even zou beginnen zweten met een rwd weet je gewoon dat het kan en stamp je door op die gas. Tuurlijk kan er iets mis gaan met een Q, maar bepaalde risicomomenten waar spins of lastwissels kunnen optreden zijn punten waar een goeie ouwe quattro andere auto's los rijdt.

Als je de guts hebt (en als het telkens goed gaat bij dat 'guts' hebben ) dan kan je uiteraard verschil maken met zo'n E46 M3.

Ik heb een paar maand geleden op een licht vochtige marc duez testday echter enkele beelden gezien van lastwissels en onverwachte spins met bv een M3 CSL (met fatale gevolgen)... ik zou het enkel riskeren op droog wegdek, zeker als je weet hoe slippery die circuits kunne liggen!
                            Ja, oké, maar ik ga ook enkel circuitrijden op dagen dat 't droog is. Ik ga ook niet snowboarden in de zomer, noch ga ik windsurfen op een windstille dag.

(j/k)

Comment

Om écht goed te leren rijden op circuit, fun te hebben (ook als 't regent, aan matige tempi, door met 'n speelse auto op baan te zijn dan), dan moet je naar een RWD gaan. Kan zijn dat je geen oude Alfa, of een Benz, of een BMW of een oude Omega wil ... en dat je specifiek bij Audi wil blijven.
                              Kan dit wat zijn/worden als circuit ragger ? Opel Omega 3.0i XE MV6 met LPG tank om nr et circuit te tuffen

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Zou deze wagen dan enkel kunnen gebruiken voor circuit dagjes, dus alle zetels eruit, 2 kuipjes in de plaats, een sportstuurtje en wellicht een KW ophanging ofzo ? Heb vroeger nog met een Omega 2 liter 16v gereden, wat een boot

Comment

dat heeft rwd, das ook alles

Om ervaring op te doen zou een quattro echt geen slecht gedacht zijn

Comment

http://auto.marktplaats.nl/audi/1100...ta_ind=6#photo

zelden gezien

km-stand, interieur, staat, ...
                                  Zoooo lekker
                                  Dat interieur heb ik nog nooit gezien
                                  Zou anders wel spijtig zijn om er echt hard mee te gaan raggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Zoooo lekker
                                    Dat interieur heb ik nog nooit gezien
                                    Zou anders wel spijtig zijn om er echt hard mee te gaan raggen...
                                    waarom? Is er voor gemaakt.

Aan rustig flaneren heeft die auto én bestuurder niets.

Comment

dat heeft rwd, das ook alles

Om ervaring op te doen zou een quattro echt geen slecht gedacht zijn
                                      Idd blijft de veiligste oplossing
                                      En ik denk dat als je je wagen wat kent en weet hoe je een Q best de bocht in gooit, je er sneller mee bent dan de meeste RWD's uit dezefde klasse

Comment

Working...
                                      X