Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT FWD of AWD ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    ... of, als je toch van het budget van een S4 komt, even doorgaan voor de RS2 dacht ik zo...

eentje in goeie staat, met niet al te veel km's, en waar je waarschijnlijk niet al te veel bijkomstige kosten aan gaat hebben:
    http://www.mobile.de/SIDqmgSF92.Nhwb...1111271447889&

klopt! Als het budget dat toelaat, waarom niet
    Een RS2 rijdt totaal anders dan een S2. Duivels efficiënt met de juiste rijstijl!

Ik weet alleen niet of Steven zo 'into' Oudi's is

Comment

Of deze:

jammer genoeg niet de juiste kleur, maar wel reeds met chiptuning, versterkte koppeling, en - volgens de advertentie althans- ook nog iets grotere remmen. Dan ben je gesteld voor 20.000€...

dit is misschien veel geld voor een 'oude wagen', maar binnen 10 jaar is daar niet meer veel afgegaan, wat bij een S4, en vooral bij een TT wel héél anders zal zijn

Comment

nja... daar heb ik natuurlijk m'n eigen mening over

Binnen 5 jaar bezie ik een TT van de eerste generatie als een oud, 'waardeloos' krel. Tegen dan zit je twee generaties verder, en vooral beter.
        Die RS2 ziet er wel gedateerder uit, maar de liefhebber gaat daar veel meer respect voor blijven hebben dan een TT, al oogt hij 10 jaar ouder
        Dat is en blijft een legende, en die wordt enkel maar meer waard, en dwingt met de jaren enkel maar meer respect af.
        Een TT heeft nooit hoge ambities gehad (en zeker niet waargemaakt) op sportief gebied. Een RS2 blijft één van de beste Audi's ooit gemaakt, tout court. Een huwelijk tss Porsche en Audi.... dat levert sowiezo een prachtkind op
        En hij is idd een dagje ouder, maar kan nog steeds een pak van al het moderne powerprul dat nu gemaakt wordt 'vernederen' (C55 )

de zeldzaamheid vind ik bovendien een uitermate belangrijk aspect bij het kopen van zo'n type wagen.

Comment

collectorsvalue van een RS2 in goede staat zal sowiezo veel hoger blijven. Wordt zelfde als urq. Een paar jaar geleden kon je die nog voor 6-7000€ kopen, nu betaal je rap 10-15000€ en zelfs 20-25000€ voor een 20V... de RS2 staat hetzelfde 'lot' te wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            klopt! Als het budget dat toelaat, waarom niet
            Een RS2 rijdt totaal anders dan een S2. Duivels efficiënt met de juiste rijstijl!

Ik weet alleen niet of Steven zo 'into' Oudi's is
            nja... daar heb ik natuurlijk m'n eigen mening over

Binnen 5 jaar bezie ik een TT van de eerste generatie als een oud, 'waardeloos' krel. Tegen dan zit je twee generaties verder, en vooral beter.
            Die RS2 ziet er wel gedateerder uit, maar de liefhebber gaat daar veel meer respect voor blijven hebben dan een TT, al oogt hij 10 jaar ouder
            Dat is en blijft een legende, en die wordt enkel maar meer waard, en dwingt met de jaren enkel maar meer respect af.

Comment

en we gaan weer terug in de tijd

Comment

Koop je geen TT met FWD.

Ik heb net de mijne verkocht nét omwille van die reden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                  Ik zou de TT 225 kunnen aanpassen naar een Sport versie hé, die heeft bredere wielen en een lagere hardere ophanging. Dit zou dus al veel verbeteren blijkbaar... mocht ik de TT aanschaffen, zou ik er een KW variant 2 onder steken en gegroefde remschijven, dan misschien ook nog beetje spelen met wielspacers voor bredere wielbasis. Denk dat dit al behoorlijk wat beter moet liggen in de bochten.

Heb snel even een rekensommetje gemaakt en de S4 zou mij 4.500 duurder uitkomen om hem aan te kopen en op straat te brengen, heb wel 1 jaar garantie dat ik op die TT niet zou hebben. Aankoop wagen, KW variant 2 kit, BIV en 1ste jaar rijtaks. En onderhoud zal allicht ook duurder uitvallen op de S4, plus elk jaar 400 euro meer rijtaks.

Het zal geen makkelijke beslissing worden.... ik zou met beiden eens een week moeten rijden hé om te zien waar ik het meeste plezier in beleef en wie het beste aan de baan blijft plakken
                  Met al die aanpassingen maak je er een harde, spingerige auto van. Eentje die nog altijd de buitenkant van de bocht opzoekt, zodra je op je gas gaat.

Mij lijken de reacties hier wel voldoende, zeker die van Tommie die er lang genoeg mee gereden heeft... maar het is jou geld en jou keuze natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    Of zoek een TT 240 Sport, dat zou een TT zijn die écht GOED rijdt.
                    Ik zou de TT 225 kunnen aanpassen naar een Sport versie hé, die heeft bredere wielen en een lagere hardere ophanging. Dit zou dus al veel verbeteren blijkbaar... mocht ik de TT aanschaffen, zou ik er een KW variant 2 onder steken en gegroefde remschijven, dan misschien ook nog beetje spelen met wielspacers voor bredere wielbasis. Denk dat dit al behoorlijk wat beter moet liggen in de bochten.

Heb snel even een rekensommetje gemaakt en de S4 zou mij 4.500 duurder uitkomen om hem aan te kopen en op straat te brengen, heb wel 1 jaar garantie dat ik op die TT niet zou hebben. Aankoop wagen, KW variant 2 kit, BIV en 1ste jaar rijtaks. En onderhoud zal allicht ook duurder uitvallen op de S4, plus elk jaar 400 euro meer rijtaks.

Het zal geen makkelijke beslissing worden.... ik zou met beiden eens een week moeten rijden hé om te zien waar ik het meeste plezier in beleef en wie het beste aan de baan blijft plakken

Comment

TT + KW = springboon.

Ik hou zielsveel van lowriders. En moest ik m'n TT terug kopen, ik zou 'em even laag leggen. Maar een TT is een showkar, geen circuitkar. En zo zag ik hem ook.

Mijn TT met KW tegen 120-130km/u op een niet-biljartvlakke gewestweg... Je kon nauwelijks je handen aan 't stuur houden, zo springen deed die...

Zet 't uit je hoofd. FWD of Golf IV-quattro koop je echt niet als circuitwagen...

Comment

Zo'n TT blijft een fwd kar met torsen '4x4' op het chassis van een Golf IV. De Sportversie is trouwens een pak grondiger aangepakt dan je denkt, ook qua chassisstijfheid. Die fijne afstelling door quattro gmbh zul je niet op 123 bereiken.

zegt een S2/RS2 je niets? Die zijn eigelijk veel capabeler

Comment

Met al die aanpassingen maak je er een harde, spingerige auto van. Eentje die nog altijd de buitenkant van de bocht opzoekt, zodra je op je gas gaat.

Mij lijken de reacties hier wel voldoende, zeker die van Tommie die er lang genoeg mee gereden heeft... maar het is jou geld en jou keuze natuurlijk

Tommie reed met een FWD had ik begrepen...

Reacties zijn hier inderdaad voldoende en de meeste niet in het voordeel van de TT... toch niet als je vergelijkt met een S4 ofzo, maar aan de andere kant, zou die TT quattro mits aanpassingen nu zo slecht op de weg liggen ? Kan/wil het maar niet geloven hé En inderdaad, geld is geld hé, had ik er voldoende, dan wist ik wel wat kiezen, maar nu is het mij behelpen met hetgeen ik momenteel als "speelgeld" voor handen heb en moet dus compromis zoeken. De TT kan ik net betalen, voor de S4 zou ik dus al moeten gaan krabben aan de spaarboek... en dat doe ik liever niet.

Heeft hier eigenlijk iemand ervaring met een TT quattro op circuit ? Of is het allemaal van horen zeggen en lezen in de boekjes ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                            TT + KW = springboon.

Ik hou zielsveel van lowriders. En moest ik m'n TT terug kopen, ik zou 'em even laag leggen. Maar een TT is een showkar, geen circuitkar. En zo zag ik hem ook.

Mijn TT met KW tegen 120-130km/u op een niet-biljartvlakke gewestweg... Je kon nauwelijks je handen aan 't stuur houden, zo springen deed die...

Zet 't uit je hoofd. FWD of Golf IV-quattro koop je echt niet als circuitwagen...

Thx, dat is klare taal

Gaat de S4 daar dan ook geen last van hebben met een KW kit eronder ? Want die moet ook zeker lager...

Comment

Tommie reed met een FWD had ik begrepen...
                              Ja maar dat maakt helemaal niks uit. 't Onderstel en de ophanging berusten op net hetzelfde platform.

En dat platform is NIET sportief. Het enige wat ooit op een MkIV-basis heeft gestaan en sportief was, was een R32. En de S3.

De TT MkI is géén circuitwagen. FWD of AWD, 't onderstel laat je niet toe van extreem sportief te rijden.

Comment

Thx, dat is klare taal

Gaat de S4 daar dan ook geen last van hebben met een KW kit eronder ? Want die moet ook zeker lager...
                                Daar heb ik geen ervaring mee. Het lijkt me wel dat niet alleen de S4 an sich beter voorbereid is op een circuittaak, maar ook het B5-onderstel veel 'volwassener' is.

Comment

Zoals LL zei, een S4 zie je niet voor niets zo vaak aan de ring

Comment

Zwijgt of ik kan vannacht niemeer slapen
                                    't Zijn harde keuzes eeey.

Maar als je écht circuitplezier wilt, ga voor de S4.

Ik zou 't echter nooit moeten hebben. Dan liever een halfbakken Torsenkrel van een TT 225Q... Die is tenminste nog vriendelijk voor 't oog. En dan ga ik wat trager door de bochten, maar wel in stijl...

Comment

TT 225Q is wel 141843448442 keer knapper dan een B5 S4...

Comment

Zwijgt of ik kan vannacht niemeer slapen

Comment

verre van

Comment

Working...
                                          X