Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT FWD of AWD ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
De S3 is ook geen echte quattro zoals de TT toch ? Ook met Haldex dus.
En deelt deze het platform ook niet met de Golf IV, net zoals de TT ?
Maar qua looks vind ik de S4 B5 avant zeker even knap, hij ziet er zo kort uit hé die S3 ... precies etzelfde zicht als wanneer ik in mn broek kijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenJa. Alvast beter dan een TT ! In zowat alle opzichten eigenlijk.
En 10x knapper dan een B5.
Enkel spijtig dat dat idee komt van Pieters, een notoir Standard-supporter.
Daarom zou ik er niet té enthousiast op reageren.
Jok foe
Wat is trouwens het budget, of heb ik daar over gelezen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk BerichtenJok foe
Wat is trouwens het budget, of heb ik daar over gelezen?
Liefst ergens in de buurt van 17.000 euro rijdensklaar (dus BIV en 1ste rijtaks inclusief).
Mag een paar duizend euro meer zijn ook indien het de moeite is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichtendan misschien ook nog beetje spelen met wielspacers voor bredere wielbasisHet verzwakt de verbinding velg/wielflens ongeveer met factor 3, omdat er zo'n spacer tussen zit. Plus je verhoogt je onafgeveerde gewicht behoorlijk (één spacer + 5 extra wielbouten wegen een pak). En met 'n brede spoor vooraan kan je, als je ongeluk hebt, meer fout doen dan goed. 't Zou niet de eerste wagen zijn die slechter rijdt als standaard omdat die spacers de ganse afstelling/geometrie om zeep helpen.
I strongly advise against. Dan nog beter een ander setje wielen in 18", licht van gewicht en een tikje breder of dezelfde breedte met een lichtjes grotere offset (kleinere ET-waarde).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenHeeft hier eigenlijk iemand ervaring met een TT quattro op circuit ? Of is het allemaal van horen zeggen en lezen in de boekjes ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
't Zijn basically dezelfde auto's, alleen is de S3 nog wat hoger (en zwaarder?).
Ik zou 't niet doen. Een S3 is een droom van een auto, maar geen leuke circuitkar tenzij mits verregaande aanpassingen (chassis-afstelling door een kenner/expert, Haldex-tuning, polybush, veerpootbrug, zwaardere antirolstangen achteraan, zeer hoogwaardige veren/dempers met een adequate dempingskarakteristiek, ...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenHeeft hier eigenlijk iemand ervaring met een TT quattro op circuit ? Of is het allemaal van horen zeggen en lezen in de boekjes ?(logisch, wie gaat er nu met een TT op circuit
) maarre....
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenZoals LL zei, een S4 zie je niet voor niets zo vaak aan de ring
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenTommie reed met een FWD had ik begrepen...
Reacties zijn hier inderdaad voldoende en de meeste niet in het voordeel van de TT... toch niet als je vergelijkt met een S4 ofzo, maar aan de andere kant, zou die TT quattro mits aanpassingen nu zo slecht op de weg liggen ? Kan/wil het maar niet geloven héEn inderdaad, geld is geld hé, had ik er voldoende, dan wist ik wel wat kiezen, maar nu is het mij behelpen met hetgeen ik momenteel als "speelgeld" voor handen heb en moet dus compromis zoeken. De TT kan ik net betalen, voor de S4 zou ik dus al moeten gaan krabben aan de spaarboek... en dat doe ik liever niet.
Ik heb het hier al gezegd: voor 15000€ heb je een mooie RS2 in goede staat zonder al te veel zorgen, voor 20.000€ heb je er eentje in showroomstaat...
de RS2 is reeds door Porsche onder handen genomen, je vertrekt al met de juiste ophanging, Porsche remmen, niet overdreven grote banden (goed voor semislicks, zonder een fortuin te spenderen), een koppeling die niet kapot gaat (cfr. quattrolaunch)... en een motor die zoveel meer in z'n mars heeft als de 1.8 uit een TT.
En op de koop toe, na 5 jaar krijg je je geld van de aankoop ruim terug, en kan je je TT voor een appel en een ei wegdoen
Mijn keuze zou echt snel gemaakt zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenLiefst ergens in de buurt van 17.000 euro rijdensklaar (dus BIV en 1ste rijtaks inclusief).
Mag een paar duizend euro meer zijn ook indien het de moeite is
Moét het Audi zijn? Want je beperkt je keuze daardoor (en zeker met dat budget) wel héél erg hard, als je een subliem rijdend trackday machientje wil...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenIk heb het hier al gezegd: voor 15000€ heb je een mooie RS2 in goede staat zonder al te veel zorgen, voor 20.000€ heb je er eentje in showroomstaat...Oké, dan moet de topicopener écht niet meer twijfelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMéén je dat?Oké, dan moet de topicopener écht niet meer twijfelen.
Neem die showroomstaat natuurlijk maar met een korreltje zout, weet je
low-budget RS2:
13.900, goeie staat en niet overdreven veel km's, nog geld genoeg over voor enkele aanpassingen (veel zal er niet nodig zijn... banden misschien), en BIV:
15.800, MTM leistungssteigerung 380pk (waar je je natuurlijk niet blind op moet staren...), en BIV past nog in het vooropgestelde budget:
19.900, 93.000km en onlangs veel vernieuwd, perfecte staat;
20.500, idem;
dus een RS2 is best realistisch binnen dat budget, en mijn inziens (binnen audi blijvende) absoluut de beste keuze... al zou hij gemiddeld 10.000€ meer kosten, dan was hij dat nog
Als het echt als ragkrel is kan je natuurlijk ook een S2 kopen, strippen, tunen,... dan krijg je uiteindelijk een wagen die zeker even goed is op circuit, maar minder polyvalent (met een RS2 kan je gerust met je gezin op vakantie), en een veel lagere verkoopswaarde heeft.
Comment
-
Had ook al zitten kijken naar die RS2'kes in Duitsland... hebben die geen last van een groot turbogat ? 315pk uit 2,2 liter zeker ? Daar moet toch een ferme turbo op zitten dan. Mijn Porsche 930 met 3,3 liter had 300pk en enorm veel last van turbogat en dat kan toch niet zo fun zijn op circuit, steeds die push op misschien onverwachte momenten ? Je moet ze dan constant in toeren houden boven dat "gat" ....
Een S4 met zijn 2 turbo's in parallel heeft hier veel minder last van heb ik mogen ondervinden, is dit dan niet beter ?
Zo een RS2 zal inderdaad een betere inruilwaarde hebben, niet onbelangrijk ook, en is blijkbaar standaard al voorzien van juiste remmen en ophanging. Alleen jammer dat er enkel in Duitsland te vinden zijn, je kan niet zomaar eventjes gaan kijken als de wagen overeenstemt met hetgeen de verkoper vertelt en dat kan soms dik tegenvallen bij dergelijke wagens (ook reeds ondervonden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenHad ook al zitten kijken naar die RS2'kes in Duitsland... hebben die geen last van een groot turbogat ? 315pk uit 2,2 liter zeker ? Daar moet toch een ferme turbo op zitten dan. Mijn Porsche 930 met 3,3 liter had 300pk en enorm veel last van turbogat en dat kan toch niet zo fun zijn op circuit, steeds die push op misschien onverwachte momenten ? Je moet ze dan constant in toeren houden boven dat "gat" ....
Een S4 met zijn 2 turbo's in parallel heeft hier veel minder last van heb ik mogen ondervinden, is dit dan niet beter ?
Zo een RS2 zal inderdaad een betere inruilwaarde hebben, niet onbelangrijk ook, en is blijkbaar standaard al voorzien van juiste remmen en ophanging. Alleen jammer dat er enkel in Duitsland te vinden zijn, je kan niet zomaar eventjes gaan kijken als de wagen overeenstemt met hetgeen de verkoper vertelt en dat kan soms dik tegenvallen bij dergelijke wagens (ook reeds ondervonden).
Anyhow, gewoon zorgen dat je boven de 3000 toeren blijft, en je hebt constant mega power ter beschikking
Een S4 is nog geleidelijker ja... is dan ook een pak recenter. Of hij sneller is dat betwijfel ik
Een RS2 gaat iig ontzettend hard, en leent zich perfect tot chiptuning. Dan zit je met een 350-360pk en tegen de 500Nm. En hét voordeel van een RS2 is dat je met die verslavende vijfcilindersound zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenDe 930 turbo waar ik al mee gereden heb, daar kwam de turbo pas vanaf een late 4000 toeren, en dat is toch wel een pakje hoger.
Bon, daarmee zit ik nu weer met de keuze tussen RS2 of S4... pfff... waarom hebben ze in godsnaam zoveel verschillende modellen op de markt gebracht hé, ik haat al dat kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenNormaal is dit vanaf 3000 toeren bij een 930, zeker geen 4000 of hoger.
Bon, daarmee zit ik nu weer met de keuze tussen RS2 of S4... pfff... waarom hebben ze in godsnaam zoveel verschillende modellen op de markt gebracht hé, ik haat al dat kiezen
Ik zou zeggen, rij eens met Leftlane z'n mee
Als je hem echt goed voor op track wil, dan is het wel aan te raden de ophanging (indien nodig uiteraard) te vernieuwen, en alle rubbers te vervangen.
Voor de rest niets dan dikke fun met zo'n RS2
T'is vooral de motor... wat een plezier haal je daar uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenNormaal is dit vanaf 3000 toeren bij een 930, zeker geen 4000 of hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenHad ook al zitten kijken naar die RS2'kes in Duitsland... hebben die geen last van een groot turbogat ? 315pk uit 2,2 liter zeker ? Daar moet toch een ferme turbo op zitten dan. Mijn Porsche 930 met 3,3 liter had 300pk en enorm veel last van turbogat en dat kan toch niet zo fun zijn op circuit, steeds die push op misschien onverwachte momenten ? Je moet ze dan constant in toeren houden boven dat "gat" ....Tiphielen, perfect rijden, goed schakelen, ... TÉ zalig !!
Ik zou zelf ook liever een opperbeste atmosferische motor hebben, en ik zou dan ook niet moeten twijfelen want ik zou zeker geen Audi willen, dus ik kan perfect 'n M3 in huis halen (= quasi standaard dé perfecte circuitmachine).
Comment
Comment