Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gumball en konsoorten...pro of tegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Zonder rally's op openbare wegen, zoals de Gumball, stond de autotechniek exact even ver als nu. Races zijn natuurlijk wel min of meer nodig, maar ik zie niet goed in wat dat met de Gumball te maken heeft.
    Als ik me niet vergis hadden vorig jaar alle SLR's die meededen na een bepaald aantal dagen(ik denk dat het in thailand was) problemen met hun alternators. (Mclaren heeft dan een team techniekers naar thailand overgevlogen). Hier is dus door de rally een zwakke plek aan het licht gekomen.
    Niet dat ik vr de rest ga beweren dat de autowereld er vandaag anders zou gaan uitzien zonder de Gumball.

Comment

En nu noem jij de Gumball een competitie?
      Officieel is het dat in ieder geval niet. Natuurlijk doen er een hoop mee om te winnen, maar dat is niet het doel van de rally.
      Ik heb het hier specifiek over de Gumball.
      Er staat niemand met een chrono aan de aankomst of wat dan ook hoe kan je dan meedoen om te winnen? Ok Alex Roy maakt er een zaak van om overal eerst toe te komen ma moest er echt een competitie zijn dan zou hem dat ook niet alle ritten lukken é.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
        Als ik me niet vergis hadden vorig jaar alle SLR's die meededen na een bepaald aantal dagen(ik denk dat het in thailand was) problemen met hun alternators. (Mclaren heeft dan een team techniekers naar thailand overgevlogen). Hier is dus door de rally een zwakke plek aan het licht gekomen.
        Niet dat ik vr de rest ga beweren dat de autowereld er vandaag anders zou gaan uitzien zonder de Gumball.
        Alinea 1:
        Dat had om het even waar kunnen gebeuren bij een SLR die een tijdje gebruikt werd (privé of test door MB zelf: tenslotte moeten ze die wagen zelf toch deftig testen, anders laten ze mijn part een steek vallen).

Alinea 2:
        Dat is wat ik al de hele tijd zeg.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het gaat hier ook over de "consoorten"

Vroeger reden in alle wegenrally's en rondritten fabrieksteams mee. De ideale manier voor constructeurs om nieuwe technieken te leren. En er waren privé-teams die vaak samenwerkten met de constructeurs.
          En dat is altijd zo gebleven. Maar velen van ons weten het niet!

En verscheidene tuners zullen een hoop informatie uit de Gumball halen (betrouwbaarheid,...)

Comment

Zeg jongetje, er zijn constant problemen met wagen die nog niet lang op de markt zijn. Die worden er na verloop van tijd (las ze ontdekt worden) uitgehaald. Wat is dan de toegevoegde waarde van de Gumball. Komaan, laat me niet lachen.
            Ik zal anders eens naar McLaren stappen om een SLR op te eisen om alle dagen mee rond te crossen. Kijken wat dat ding dan doet. Kwestie dat ze uit de mankementen die ik ontdek wat kunnen leren.
            Last edited by Beta; 15/05/2007, 18:09.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Alinea 1:
              Dat had om het even waar kunnen gebeuren bij een SLR die een tijdje gebruikt werd (privé of test door MB zelf: tenslotte moeten ze die wagen zelf toch deftig testen, anders laten ze mijn part een steek vallen).
              Mja als er drie SLR's op 1 dag uitvallen door hetzelfde probleem dan heeft de Gumball er toch voor gezord dat er een zwakke plek aan de opervlakte kwam. (Was het door de luchtvochtigheid in Thailand of door 3 dagen aan een stuk onafgebroken te rijden ik weet het niet maar in de volgende wagens waar dat onderdeel gebruikt wordt zal dat probleem zich niet meer voordoen )

Comment

Mja als er drie SLR's op 1 dag uitvallen door hetzelfde probleem dan heeft de Gumball er toch voor gezord dat er een zwakke plek aan de opervlakte kwam. (Was het door de luchtvochtigheid in Thailand of door 3 dagen aan een stuk onafgebroken te rijden ik weet het niet maar in de volgende wagens waar dat onderdeel gebruikt wordt zal dat probleem zich niet meer voordoen )
                Zeg, vind jij dan niet dat Mercedes/McLaren zelf een serieuze steek heeft laten vallen?! Drie dezelfde wagens!! Op één dag?!!!

You goddamn Gumballfreaks!
                Last edited by Beta; 15/05/2007, 18:36.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Zeg jongetje, er zijn constant problemen met wagen die nog niet lang op de markt zijn. Die worden er na verloop van tijd (las ze ontdekt worden) uitgehaald. Wat is dan de toegevoegde waarde van de Gumball. Komaan, laat me niet lachen.
                  Ik zal anders eens naar McLaren stappen om een SLR op te eisen om alle dagen mee rond te crossen. Kijken wat dat ding dan doet. Kwesite dat ze uit de mankementen die ik ontdek wat kunnen leren.
                  De wagens die daar gereden worden zijn nu ook niet gezinswagens waar er alle dagen honderduizenden de baan van oprijden. Een probleem gaat dan ook zo snel niet ana het licht komen bij dat soort wagens. En waar worden die wagens in normale omstandigheden dagen aan een stuk zo belast?
                  Ok het is ver gezocht om te zeggen dat de Gumball bijdraagt tot de ontwikkeling ervan.

Neem nu constructeurs en tuners zoals ruf, gemballa, carlson, brabus, techart, Noble, Morgan en tvr. Ik kan me voorstellen dat die geen astronomische bedragen spenderen aan het testen van hun eigen wagens en dan kan zo een uithoudingsRALLY wel z'n nut hebben.(denk ik)

Comment

De wagens die daar gereden worden zijn nu ook niet gezinswagens waar er alle dagen honderduizenden de baan van oprijden. Een probleem gaat dan ook zo snel niet ana het licht komen bij dat soort wagens. En waar worden die wagens in normale omstandigheden dagen aan een stuk zo belast?
                    Ok het is ver gezocht om te zeggen dat de Gumball bijdraagt tot de ontwikkeling ervan.

Neem nu constructeurs en tuners zoals ruf, gemballa, carlson, brabus, techart, Noble, Morgan en tvr. Ik kan me voorstellen dat die geen astronomische bedragen spenderen aan het testen van hun eigen wagens en dan kan zo een uithoudingsRALLY wel z'n nut hebben.(denk ik)
                    Allez, bon. De Gumball moet goedgekeurd worden.

Ik dacht eigenlijk dat alleen Frankie in Absurdistan woonde?
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Kzeg het kga niet beweren dat zonder de Gumball uw auto er anders zou uitgezien hebben. Ma de stelling van wie ze ook kwam zou ik nu ook niet weglachen als pure nonsens (al had ik daar tot een half uur geleden ook nog nooit zo over gedacht)

En ik ben voor ja, al is het maar omdat de Gumball ingaat tegen de stroom van alles wat tegenwoordig zo politiek correct moet zijn.

Comment

Mits reglementeringen en streng toezicht moet dat toch allemaal kunnen!

Er hangen zoveel zotten op de baan en kiekens zonder kop. Zij hebben wel geen stickers op hun wagen plakken, maar zijn even schuldig aan verkeersovertredingen. Beetje hypocriet om dan de Gumball met de vinger te wijzen en te verbieden...

Comment

Kzeg het kga niet beweren dat zonder de Gumball uw auto er anders zou uitgezien hebben. Ma de stelling van wie ze ook kwam zou ik nu ook niet weglachen als pure nonsens (al had ik daar tot een half uur geleden ook nog nooit zo over gedacht)

En ik ben voor ja, al is het maar omdat de Gumball ingaat tegen de stroom van alles wat tegenwoordig zo politiek correct moet zijn.

Euh, politiek moet correct zijn en bijgevolg de veiligheid garanderen. Als ik politiek correct wil zijn, doe ik dat wel privé. Ik ga dat echt niet openbaar maken. En ik ben de laatste om te zeggen dat ik altijd politiek correct ben.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Euh, politiek moet correct zijn en bijgevolg de veiligheid garanderen. Als ik politiek correct wil zijn, doe ik dat wel privé. Ik ga dat echt niet openbaar maken. En ik ben de laatste om te zeggen dat ik altijd politiek correct ben.
                            Wie ben jij dan om met stenen te gooien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                              Wie ben jij dan om met stenen te gooien?
                              Ik maak dat niet openbaar. Als politieker kan je gewoonweg niet anders dan tegen de Gumball te zijn. Als je dat niet snapt, scheelt er iets.
                              En nee, ik ben geen politieker, nooit geweest.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik maak dat niet openbaar. Als politieker kan je gewoonweg niet anders dan tegen de Gumball te zijn. Als je dat niet snapt, scheelt er iets.
                                En nee, ik ben geen politieker, nooit geweest.
                                Khad het niet op de politiek maar eerder op een groot deel van het Belgische volk en media die tegen alles is wat er maar een beetje uitspringt (tenzij je er uitspringt omdat je tot een minderheid behoort natuurlijk. Maar alles wat een beetje extravagant is in België moet eraan en das jammer)

Comment

Khad het niet op de politiek maar eerder op een groot deel van het Belgische volk en media die tegen alles is wat er maar een beetje uitspringt (tenzij je er uitspringt omdat je tot een minderheid behoort natuurlijk. Maar alles wat een beetje extravagant is in België moet eraan en das jammer)
                                  Tegen extravagantie heb ik helemaal niets, dus als ze er kunnen voor zorgen dat alles legaal verloopt, no prob for me.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Niks van, 'ie heeft 100% gelijk.

Zo is het.

On the contrary...
                                    Hij heeft 100% ongelijk. De Gumball is geen race waaran constructeurs meewerken om actief gegevens te verzamelen of nieuwe technieken te testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Het gaat hier ook over de "consoorten"

Vroeger reden in alle wegenrally's en rondritten fabrieksteams mee. De ideale manier voor constructeurs om nieuwe technieken te leren. En er waren privé-teams die vaak samenwerkten met de constructeurs.
                                      En dat is altijd zo gebleven. Maar velen van ons weten het niet!

En verscheidene tuners zullen een hoop informatie uit de Gumball halen (betrouwbaarheid,...)
                                      Wauw. En Tuners zijn echt wel onmisbaar. Vroeger was ik ook nog vloeibaar, ging je nog dood van een simpele verkoudheid, en moest je nog alles te voet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                        Hij heeft 100% ongelijk. De Gumball is geen race waaran constructeurs meewerken om actief gegevens te verzamelen of nieuwe technieken te testen.
                                        Ah, toch nog. Ik dacht al dat ik de enige was die contra een dergelijke argumentatie is.
                                        Welcome online, rana.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, toch nog. Ik dacht al dat ik de enige was die contra een dergelijke argumentatie is.
                                          Welcome online, rana.
                                          De Gumball is en blijft een snob-race waar constructeurs geen enkel uitstaans mee hebben. Als Jan-met-de-pet zijn auto tegen een boom rijdt, zal een constructeur daar waarschijnlijk ook best interessante informatie uit kunnen verkrijgen. Dat wil nog niet zeggen dat men massaal tegen bomen moet rijden.

Comment

Working...
                                          X