Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gumball en konsoorten...pro of tegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
    Bijeenkomsten in openlucht kunnen altijd preventieve beperkingen krijgen.
    Inderdaad, en op welke gronden?

De Gumballers hebben op Belgisch grondgebied de wet niet meer geschonden dan de immense massa verkeersdeelnemers elk uur van elke dag van het jaar doen. Hoezo zou je dan zo'n evenement willen verbieden?

En nogmaals : als je de Gumball dan wil verbieden, dan moet je ook georganiseerde motortoerritten verbieden, andere rallyes (met oldtimers e.d., want ook daar wordt altijd te snel gereden), e.d.

Ja, je hebt gelijk dat elk evenement, mits gegronde redenen, beperkt, verboden of aan voorwaarden verbonden kan worden. Maar je gaat niet verder in op de discussie : is zoiets wenselijk, nodig, en wat met het consequent doortrekken van die beleidslijn en dus ook 't verbieden van andere, volledig gelijkaardige evenementen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Dag, gTa.
      Maar jij bent 'n leuke discussiepartner! En je hebt respect voor andermans mening, en je gaat ook, je standpunten trouw blijvend, in op het onderwerp! Onze meningen of opvattingen mogen dan soms mijlenver uiteen liggen, ik heb respect voor je en vind je een plezierige forummer.
      Kan niet van iedereen gezegd worden. Bij sommigen blijft het wetboek in hun strot hangen, en ze vatten die dikke keel dan ook verkeerdelijk op als een dikke nek. Ofzo.

Nog "I want YOU for the belgian army"-tekstjes opgesteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Some will never understand.

Dus alles wat is, b.v. alles wat nu op vandaag wettelijk geregeld is of niet, dat is dé waarheid, het énige juiste, de énige correcte manier van doen? De wetgever is dus feilloos, dag op dag up-to-date, en regelt alles op perfecte manier.

Regeltjesstaarders, je kan er niks mee aanvangen.
        Ab-so-luut niet, maar verkeersregels moeten niet zwaar overtreden worden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Boek staatsrecht ingeslikt?
          Neen, opletten en studeren.

Comment

Maar jij bent 'n leuke discussiepartner! En je hebt respect voor andermans mening, en je gaat ook, je standpunten trouw blijvend, in op het onderwerp! Onze meningen of opvattingen mogen dan soms mijlenver uiteen liggen, ik heb respect voor je en vind je een plezierige forummer.
            Kan niet van iedereen gezegd worden. Bij sommigen blijft het wetboek in hun strot hangen, en ze vatten die dikke keel dan ook verkeerdelijk op als een dikke nek. Ofzo.

Nog "I want YOU for the belgian army"-tekstjes opgesteld?
            Erg kinderachtig om dat te horen van iemand die iets nutteloos als de BMW-catalogus van buiten leert. En dan vooral de velgnummertjes.

Ik dacht dat jij jurist was, regelstaarder dus...

Ik heb in mijn latere beroep die kennis nodig, dus zie ik ook dat ik het weet.

Comment

Ab-so-luut niet, maar verkeersregels moeten niet zwaar overtreden worden !
              Vollédig akkoord!

De Gumballers hebben dat zéker niet meer gedaan dan de modale motard tijdens een georganiseerde rit (al dan niet met opbrengst voor 't goeie doel).

Vandaar dat ik het klakkeloos verbieden van een evenement dat vooral z'n slechte naam haalt uit de decadentie van de deelnemers (decadentie is wettelijk niet verboden) en verder niet anders is dan de honderden gelijkaardige nationale evenementen per jaar, compleet fout vind.

Comment

Erg kinderachtig om dat te horen van iemand die iets nutteloos als de BMW-catalogus van buiten leert. En dan vooral de velgnummertjes.
                Je gelooft dat toch zélf niet?

One source : http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Tot daar mijn olifantengeheugen.

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                Ik dacht dat jij jurist was, regelstaarder dus...
                O, alle juristen zijn regeltjesstaarders, ofzo? Dat heeft niks te maken met opleiding, maar met ingesteldheid.

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                Ik heb in mijn latere beroep die kennis nodig, dus zie ik ook dat ik het weet.
                Vandaar dat ik de BMW-catalogus niet van buiten leer, en al helemaal de velgnummertjes niet. Al vind ik 't wel grappig dat dat zo vaak wordt gezegd, soms is men er zo rotsvast van overtuigd dat ze 't dan bij 't rechte eind hebben over me, en slaan ze toch de bal grandioos mis.

Comment

• Tegen, ofwel moeten ze de weg afsluiten voor ander vervoer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                    Tegen, ofwel moeten ze de weg afsluiten voor ander vervoer.
                    DAT is nu eens een haalbaar plan!

Comment

• Dan doe ik ook mee!

('k ga wel de entry fee in Monopoly-geld betalen dan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                        Tegen, ofwel moeten ze de weg afsluiten voor ander vervoer.
                        Dan zou je pas wat horen "wie denken ze wel dat ze zijn de dikke nekken" Gewoon die gasten kort houden op drukbevolkte punten en ze met elkaar laten dollen als ze alleen zichzelf in gevaar kunnen brengen...

Comment

O, alle juristen zijn regeltjesstaarders, ofzo?
                          Ik beken, ik beken! Notariële juristen zijn zeker wel regeltjesstaarders. Niets komt tussen mij en mijn wetboek (wetboekenbibliotheek ondertussen )

Wat heeft dit te maken met argument tegen de Gumball?

Comment

• 't Probleem is dat je op circuit geen lange-afstandsraces kan doen, en ook geen verschillende plaatsen aandoet.

Stel nu 'es dat ze een twee of drie weken lange visitereis plannen van allerlei circuits. Dus 't is de bedoeling dat die mongoolkwallen hun ding doen op circuit. Fijn. Maar dan moeten ze naar de volgende plaats rijden ook, toch? Wat denk je dat ze gaan doen, dan, onderweg? Van Jerez naar Magny-Cours, doorheen SP en F, aan legale snelheden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Ik beken, ik beken! Notariële juristen zijn zeker wel regeltjesstaarders. Niets komt tussen mij en mijn wetboek (wetboekenbibliotheek ondertussen )

Wat heeft dit te maken met argument tegen de Gumball?
                              Geen idee. Er werd gewoon één facet van m'n betoog uitgelicht en aan de wet getoetst. Over een in de discussie ter zake dienend argument gesproken.

Trouwens, je liegt. Het weekend komt wél tussen jou en jouw wetboeken.

Comment

Trouwens, je liegt. Het weekend komt wél tussen jou en jouw wetboeken.
                                Eerlijk gezegd ook niet Volg Manama vennootschapsrecht aan Kub. Is tweejarige opleiding, maar ik doe hem in één jaar (in combinatie met overdag werken op kantoor). Zaterdag heb ik les in Brussel. Zondag is het studeren met wetboek erbij. Na deze opleiding wordt het elk weekend studeren voor notarieel examen. Elke nieuwe wet moet je daarvoor verslonden hebben, en dat zijn er veel de laatste tijd!

Jaja, het gaat nog goed met mij (momenteel)!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                  Eerlijk gezegd ook niet Volg Manama vennootschapsrecht aan Kub. Is tweejarige opleiding, maar ik doe hem in één jaar (in combinatie met overdag werken op kantoor). Zaterdag heb ik les in Brussel. Zondag is het studeren met wetboek erbij. Na deze opleiding wordt het elk weekend studeren voor notarieel examen. Elke nieuwe wet moet je daarvoor verslonden hebben, en dat zijn er veel de laatste tijd!

Jaja, het gaat nog goed met mij (momenteel)!

Ik moet mij dringend ook eens wat boekenwurmerig gaan opstellen heb ik de indruk!

Comment

't Probleem is dat je op circuit geen lange-afstandsraces kan doen, en ook geen verschillende plaatsen aandoet.

Stel nu 'es dat ze een twee of drie weken lange visitereis plannen van allerlei circuits. Dus 't is de bedoeling dat die mongoolkwallen hun ding doen op circuit. Fijn. Maar dan moeten ze naar de volgende plaats rijden ook, toch? Wat denk je dat ze gaan doen, dan, onderweg? Van Jerez naar Magny-Cours, doorheen SP en F, aan legale snelheden?
                                    Idd en ik denk dat het meerendeel van die mannen niet echt staat te springen om elke dag op een circuit te rijden(het gaat ulle meer om het avontuur en de verhalen van onderweg) + voor ons fans (alléé sommigen onder ons) is da ook geen goede zaak want de startgrid zou er ook maar saai uitzien. (wat is het nut van een Bentley, rolls royce en zelfs lamborghinni op een circuit?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Ik moet mij dringend ook eens wat boekenwurmerig gaan opstellen heb ik de indruk!
                                      Bwaa, er gewoon niet meer aan beginnen en iets anders gaan doen is ook een oplossing!

Comment

• Ben ik een regeltjesstaarder?

Ik vind van mezelf dat dat niet echt het geval is, maar goed. Alleen voor het werk ben ik wel iets stricter.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                          Dan zou je pas wat horen "wie denken ze wel dat ze zijn de dikke nekken" Gewoon die gasten kort houden op drukbevolkte punten en ze met elkaar laten dollen als ze alleen zichzelf in gevaar kunnen brengen...
                                          In een rally is dat ook zo, gedeeltelijk afgesloten weg en verbindingsritten.

MilleMiglia, of zoiets, Luik-Rome-Luik: voorbeelden uit de oude doos.

Comment

Working...
                                          X