Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gumball en konsoorten...pro of tegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gumball en konsoorten...pro of tegen

heel simpel, ben je tegen of voor de gumball, in de gedaante dat de ralley tot op heden wordt gereden...er staan enkele fimpjes in het gumball-draadje ter illustratie
    172
    ja
    70,93%
    122
    nee
    29,07%
    50

Gij doet het erom zekers?

Comment

ik ben er wel voor, het is een tof gebeuren.

enkel dat vluchtmisdrijf vond ik er wat over

Comment

Het laat me vrij onverschillig eigenlijk, maar ik ben er niet echt tegen, dus heb ik "ja" gekozen.

Comment

tegen

Comment

altijd al tegen geweest... sorry mannen

Comment

je zal wellicht zeggen van ja, ge zijt ne jonge gast, ge hebt geen gevoel voor verantwoordelijkheidszin, maar ik ben er stevast van overtuigd dat hetgeen nu gebeurd is niet hoeft bestraft te worden met het opdoeken van de gehele gumball:

* de organisatie moedigt niemand aan (geen prijzen) voor de 1ste gumballer
              * het is een ralley, een uithoudings-test voor de wagens
              * het is ook grotendeels avontuur, je moet maar eens de reisverslagen lezen van www.teampolizei.com , die mannen hebben dingen tegengekomen dat wij mss nooit zullen meemaken (dit geheel terzijde natuurlijk)
              * dat soepkieken die voor een dodelijk ongeval gezorgd heeft kan voor hetzelfde geld zijn Porsche gehuurd hebben voor de ralley (op team polizei kan je lezen dat er sommige gumballers zelfs niet eens met eigen wagen meedoen) dus dan is het al stom om daarmee de held te gaan uithangen want ge kent de limieten niet van de auto + die persoon in kwestie moet al niet geheel veel ervaring hebben / gestoord zijn in zijn hoofd om zoiets te gaan uitsteken...

ik rij nu iets meer dan een jaar dagdagelijks met de auto en heb al een aantal maand mijn eigen wagen, maar wat je soms ziet in 't verkeer...

ik durf 's nachts ook al op grote banen (70) mensen voorbijvliegen over de volle lijn, zonder pinken, aan een kleine autostradesnelheid...WOW...maar ik heb 2 weken geleden RACB veiligheidsstage gedaan in Brugge en daar zei die instructeur ook dat snelheid een relatief gegeven is, als je genoeg afstand houdt met de rest van het verkeer en de omgeving ingeschat hebt zodat je weet wat er mogelijks kan gebeuren maakt het niet uit hoe snel je rijdt...

als ik soms zie hoe sommige mensen kontplakken dan maakt het zelfs niet uit hoe snel je rijdt, de kans op botsingen is % zoveel hoger...of iemand couperen bij invoegen ofzo, DAT is nu net gevaarlijk, niet snel rijden op open plekken...en DAT is iets persoonlijk waar die éné klojo met de Porsche voor moet gestraft worden, niet de gehele organisatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $T@CkDuMP Bekijk Berichten
                * het is een ralley, een uithoudings-test voor de wagens
                Waarom lappen ze dan allemaal en te allen tijde alle snelheidslimieten aan hun laars?

Comment

heej xit

tis ni de bedoeling van met elkaar in discussie te treden, daar heb je de algemene draad voor, ik wou gewoon heel sec een polletje starten om te zien hoe op dit auto-forum de gedachten zijn

maar ik kan natuurlijk niemand tegenhouden te reply-en

Comment

Ik heb het altijd een decadent gebeuren gevonden wat me écht niet veel doet.
                    Vooral omdat de deelnemers niet zozeer mee doen als autoliefhebber, maar wel om met hun geld te stoefen (en dikwijls ook geen autoliefhebber zijn en er de ballen vanaf weten...).

Anderzijds heb ik wel respect voor de mensen die er van houden, om al die dikke bakken samen te kunnen zien, maar voor mij mogen ze dat heel zaakje opschorten. Geef me maar één of andere echte oldtimerrally of iets dergelijks

Comment

Ik stem op ja, pro dus.

Los van het voorval van 'georganiseerd' vluchtmisdrijf en de cover-up, is de organisatie van dit evenement goed. Er wordt vrijelijk door landen gereden, en er wordt geenszins verplicht om de verkeersregels te overtreden, integendeel zelfs. Het is aan de deelnemers om te beslissen of ze te snel gaan rijden of niet. Doen ze dat, dan is dat hun zaak. Waarom zou een groepje mensen, los van hoeveel geld ze hebben of hoe weinig ze van auto's afweten, niet in een georganiseerd geheel van punt A naar punt B mogen rijden? Ik doe zulks ook geregeld, en andere forummers hier ook (Ardennen, naar de Ring, naar Genève, ...).

Ik ben resoluut tégen het klakkeloos verbieden van alles dat nog maar een béétje kans laat dat er zich iets illegaals voordoet. Ik reken op het gezond verstand van de mens, en dus de Gumball-deelnemer. Net zoals er in het (niet-georganiseerd) dagelijks verkeer ook cowboys zitten, heb je dat in de Gumball ook. Ik zie eerlijk waar het verschil niet. Laat de mensen vrij, laat ze zo'n dingen organiseren ; alles gaan beknotten is naar mijn gevoel een uitermate verstikkende, communistische manier om de wet het hoogste goed te maken, geen guideline meer maar een keurslijf. Dat is NIET de bedoeling van de wet!

Ik vind 't allemaal zéér kortzichtige visies.
                      • 't Is decadent? Schaf het af! Gaan we dan ook mondaine badsteden e.d. opdoeken? En gaan we iedereen die zich iets duurs koopt énkel maar om ermee te pochen straffen, omdat 'ie dat dure item niet waardeert zoals anderen, liefhebbers, waarderen? Komaan zeg. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik 't ook decadent vind, maar dat neemt niet weg dat die mensen van mij decadent mógen zijn! Niks verbiedt hen dat, iedereen doet met z'n geld wat 'ie wil, toch?
                      • Er wordt te snel gereden! Schaf het af! Gaan we dan iedereen die ooit al 'es te snel heeft gereden, z'n rijbewijs afnemen? Alle auto's die sneller kunnen dan de maximumsnelheid, uit 't verkeer halen? Een limiter in de auto's inbouwen die ervoor zorgt dat we niet sneller kunnen dan toegestaan op die weg? ...
                      • Er is een dode gevallen! Schaf het af! Gaan we 't wereldwijde verkeer dan stilleggen, immers elke dag vallen er honderden doden?

En ja, er viel een onschuldig slachtoffer in die auto, tegen de Macedonische grens aan. Zeer jammer, 't is verschrikkelijk zelfs, maar zoiets gebeurt dagelijks, namelijk dat er mensen sterven door egoïstisch gedrag van anderen.

Ik vind dat 't moet kunnen ! Op den duur mogen we verdorie ons huis niet meer uit...
                      Last edited by ; 07/05/2007, 14:58.

Comment

ik zou liever hebben dat "de rally van looi" terugkwam

Comment

En de rallyecross van Izegem/Ingelmunster ! Op de openbare weg, zalig toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ik stem op ja, pro dus.

Los van het voorval van 'georganiseerd' vluchtmisdrijf en de cover-up, is de organisatie van dit evenement goed. Er wordt vrijelijk door landen gereden, en er wordt geenszins verplicht om de verkeersregels te overtreden, integendeel zelfs. Het is aan de deelnemers om te beslissen of ze te snel gaan rijden of niet. Doen ze dat, dan is dat hun zaak. Waarom zou een groepje mensen, los van hoeveel geld ze hebben of hoe weinig ze van auto's afweten, niet in een georganiseerd geheel van punt A naar punt B mogen rijden? Ik doe zulks ook geregeld, en andere forummers hier ook (Ardennen, naar de Ring, naar Genève, ...).

Ik ben resoluut tégen het klakkeloos verbieden van alles dat nog maar een béétje kans laat dat er zich iets illegaals voordoet. Ik reken op het gezond verstand van de mens, en dus de Gumball-deelnemer. Net zoals er in het (niet-georganiseerd) dagelijks verkeer ook cowboys zitten, heb je dat in de Gumball ook. Ik zie eerlijk waar het verschil niet. Laat de mensen vrij, laat ze zo'n dingen organiseren ; alles gaan beknotten is naar mijn gevoel een uitermate verstikkende, cimmunistische manier om de wet het hoogste goed te maken, geen guideline meer maar een keurslijf. Dat is NIET de bedoeling van de wet!

En ja, er viel een onschuldig slachtoffer in die auto, tegen de Macedonische grens aan. Zeer jammer, 't is verschrikkelijk zelfs, maar zoiets gebeurt dagelijks, namelijk dat er mensen sterven door egoïstisch gedrag van anderen.

Ik vind dat 't moet kunnen ! Op den duur mogen we verdorie ons huis niet meer uit...
                            Natuurlijk is iedereen vrij om te doen wat ie wil, en er wordt inderdaad niét aangezet tot hardrijden, er wordt zelfs gevraagd zich aan de regels te houden... maar anderzijds is het logisch dat op zo'n evenement de deelnemers elkaar pushen om harder te rijden en de regels te overtreden.

Anderzijds... dat is op een meeting van dit forum bijvoorbeeld niet anders, en het is ook niet de bedoeling dat deze op communistische wijze vanaf nu verboden worden. Daar heb je uiteraard een punt.

Ik vind dan ook niet dat zo'n evenementen verboden moeten worden, zeker niet omdat er af en toe wordt doorgereden... maar ik vind het enkel jammer dat de Gumball zo'n opgeblazen gedoe is geworden. Iedereen die centjes heeft, dit wil laten zien en bij dat selecte clubje wil horen schrijft zich in, waardoor dit op den duur niet meer met autoliefhebberij heeft te maken.
                            Geef mij daarom maar een pure rally, die om het rijden zelf draait (en dus bijvoorbeeld met oldtimers, gezien er niets moeilijk meer is om met een moderne wagen vlot op de openbare weg te rijden).

Hetzelfde gebeurt trouwens ook met Parijs-dakar. Zeer boeiend om te volgen, maar het uiteindelijke doel gaat jammergenoeg wat verloren onder de commerce en de media-belangstelling van het hele gebeuren. Misschien niet in het algemeen, maar als je ziet wat wij hier op onze vlaamse televisie voorgeschoteld krijgen ivm. Parijs-Dakar... zielig

Comment

Ik geef je gelijk, als puur auto-evenement is 't allang doodgebloed, 't is een patser-evenement waarbij zoveel mogelijk wordt gepocht en weet ik wat allemaal.

Maar dat is op geen énkele manier ook nog maar een béétje op te vatten als een reden om het evenement af te schaffen. Ik zie ook liever een goeie ouwe rallye, of de oude F1-races ... maar door de bigbucks-component gaan staan schreeuwen dat de Gumball moet worden afgeschaft? Belachelijk.

Comment

Hmmm, heel dubbel gevoel bij de Gumball, maarheb tegen gestemd

Zoals het in z'n huidige vorm bestaat is het "té" aan het worden, mede door de aandacht van de media, zoals op JIM, Jackass,... Het is een manier voor een deel echte hufters om cool te zijn. Ik vind het raar dat nu pas een dodelijk slachtoffer valt trouwens.

Comment

Ik geef je gelijk, als puur auto-evenement is 't allang doodgebloed, 't is een patser-evenement waarbij zoveel mogelijk wordt gepocht en weet ik wat allemaal.

Maar dat is op geen énkele manier ook nog maar een béétje op te vatten als een reden om het evenement af te schaffen. Ik zie ook liever een goeie ouwe rallye, of de oude F1-races ... maar door de bigbucks-component gaan staan schreeuwen dat de Gumball moet worden afgeschaft? Belachelijk.

Zal je mij ook nooit zien doen, ik ben er alleen geen fervente aanhanger van. Maar, zoals ik al zei, respecteer ik wel de mening van mensen die dit wél graag zien...

Comment

100 % pro !!!

Comment

vind ik ook, ²

de wet op zich is al zo strict in elk mogelijk opzicht dat als het volk nog eens zulke evenementen die bij de oorsprong (oprichters) onschuldig is, maar door sommige deelnemers gevaarlijk wordt gemaakt gaan afbreken, gaan onze broeders van liefde dik in de handen wrijven en het alleen maar tegen ons gebruiken achteraf, op den duur gaan we in een totalitair big-brother regime terecht komen waar de auto met ons rijdt ipv wij met de auto, en waarom? omdat 1 iemand in een patser-evenement de felle jongen gaat uithangen? dat kan toch niet!! dat is belachelijk!!

Comment

De organisatie zet niet aan tot te snel rijden maar ze doet ook niet enorm veel om het te ontraden. Er zijn genoeg tochten en uithoudingswedstrijden (niet alleen auto-gerelateerd) die de deelnemers afremmen door onder andere checkpoints die pas op een bepaald tijdstip openen en het dus zinloos maken van te snel te gaan.

Moest men de deelnemers wat gaan afremmen zouden ze ook niet zomaar door een onbekend land vlammen en er geen besef van hebben. Dergelijke evenementen brengen niets bij voor die landen, ze hebben enkel de "last" van het evenement. Deze kritiek is ook deels zo voor de Dakar in mijn ogen.

Ik heb dus tegen dit soort evenementen gestemd in zijn huidige vorm.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X