Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gumball en konsoorten...pro of tegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
    Hij heeft 100% ongelijk. De Gumball is geen race waaran constructeurs meewerken om actief gegevens te verzamelen of nieuwe technieken te testen.
    Lees de topictitel eens goed: Gumball en consoorten!

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
    Wauw. En Tuners zijn echt wel onmisbaar. Vroeger was ik ook nog vloeibaar, ging je nog dood van een simpele verkoudheid, en moest je nog alles te voet doen.
    Tuners hebben in het verleden een belangrijke rol gespeeld, en nog altijd.

Je blijft zwart zien als je je ogen niet opent...

Comment

Wauw. En Tuners zijn echt wel onmisbaar. Vroeger was ik ook nog vloeibaar, ging je nog dood van een simpele verkoudheid, en moest je nog alles te voet doen.
      HAHA, alléé ga je alles afschaffen waar de wereld zonder kan? Tof morgen zitten we dan terug in het stenen tijdperk... Laten we het es doortrekken en vraag je es af of jij een aanwinst bent voor de maatschappij anders afschaffen é. Allee toch volgens uw redenering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
        HAHA, alléé ga je alles afschaffen waar de wereld zonder kan? Tof morgen zitten we dan terug in het stenen tijdperk... Laten we het es doortrekken en vraag je es af of jij een aanwinst bent voor de maatschappij anders afschaffen é. Allee toch volgens uw redenering.

Zeg ik dat we tuners moeten afschaffen? Zeg ik dat ?

Ik zeg dat tuners niet nodig zijn, en dat het argument dat de Gumball nuttig is voor tuners, dus geen argument is om de Gumball te laten plaatsvinden.

Jij mag trouwens altijd proberen me af te schaffen.

Comment

Zeg ik dat we tuners moeten afschaffen? Zeg ik dat ?

Ik zeg dat tuners niet nodig zijn, en dat het argument dat de Gumball nuttig is voor tuners, dus geen argument is om de Gumball te laten plaatsvinden.

Jij mag trouwens altijd proberen me af te schaffen.
          Ze zijn niet nodig ma ze zijn er nu toch en als iets als de Gumball nu toevallig onbedoeld bijdraagt tot de ontwikkeling van die mannen hun producten dan is da leuk voor die mannen niet meer en ook niet minder.

En u afschaffen? Nee hoor dan zou ik bijmezelf moeten beginnen en kdoe ozo graag m'n bijdrage als overlast voor deze aardkloot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
            Ze zijn niet nodig ma ze zijn er nu toch en als iets als de Gumball nu toevallig onbedoeld bijdraagt tot de ontwikkeling van die mannen hun producten dan is da leuk voor die mannen niet meer en ook niet minder.

En u afschaffen? Nee hoor dan zou ik bijmezelf moeten beginnen en kdoe ozo graag m'n bijdrage als overlast voor deze aardkloot.
            Idem

Comment

Hij heeft 100% ongelijk. De Gumball is geen race waaran constructeurs meewerken om actief gegevens te verzamelen of nieuwe technieken te testen.
              Hij had het dan ook NIET over de Gumball, maar over races in 't algemeen. Met andere woorden : hij had 100% gelijk. Ik ben niet zo stom als ik eruit zie, hoor. Jij wel?

Comment

• Hier nog even het stukje waarop ik reageerde, Rana.
                Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Zonder races, rally's, rondritten (of hoe jullie het ook noemen) stond de autotechniek nooit zover als nu!
                Ga dus in 't vervolg eerst 'es even na waar je op reageert.

Comment

• Als men iemand zou tegen komen op de openbare weg die stoten uithaald zoals de gumballers op sommige van de video's op youtube, links inhalen, 200 en meer, zigzagen door het verkeer aan hoge snelheid, het forum zou te klein zijn.
                  Plak er afplakkers op en stop er een stel rijke verwende kids in en het is allemaal ok voor sommige. Of zie ik het weer eens verkeerd.
                  Ik sta er redelijk onverschillig tegenover, volgend jaar doen ze het opnieuw en spreekt er niemand meer over het dodelijke accident van dit jaar.
                  Zolang ze maar niet in mijn buurt komen... Zullen er wel weer velen redeneren.

Comment

• Om de lont hier uit het kruitvat te halen zal ik antwoorden op bobo's vraag.

Ik ben tegen Gumball en pro konsoorten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                      Om de lont hier uit het kruitvat te halen zal ik antwoorden op bobo's vraag.

Ik ben tegen Gumball en pro konsoorten.

Eigenlijk sluit ik me daarbij aan.

Gumball is z'n credibility verloren. Maar ik blijf aanhanger van georganiseerde rondritten (met auto's, motoren, oldtimers, fietsen e.d.). Dus Gumball hoeft voor mij niet meer, maar een vervangend evenement, met 'n betere organisatie : pro !

*sluit zich bij FramF aan*

Comment

• Is er een misverstand in het spel ?

Ja. Naar mijn inziens stelde BF dat de Gumball niet bijdraagt tot vooruitgang, en vond hij dat gewone races wél bijdragen tot vooruitgang. Volkomen begrijpelijk, ik ga hélémaal niét ontkennen dat autoraces positief bijdragen tot vooruitgang op autogebied.

Dat neemt dan wél weer niet weg dat ik inderdaad -al dan niet gemeend- heb gescholden. Waarvoor mijn oprechte excuses. Mijn zieltje is niet helemaal wit meer, maar ik biedt toch welgemeende excuses aan. Ondertussen mogen jullie al weten dat ik in discussies behoorlijk hard tekeer kan gaan, vooral als men mij niet of verkeerdelijk begrijpt. In deze hele discussie is er dan ook een misverstand in het spel, en dergelijke aantijgingen vanmijnentwege waren dus niet nodig.

Dat ik een niet evengoede discussiepartner zou zijn is volkomen normaal. Tegen iemand die 10 jaar ouder is en dus - in theorie - heel wat meer levenservaring heeft kan ik het niet altijd halen. Volkomen normaal toch ? Een kat in 't nauw maakt rare sprongen, en blijkbaar geldt dat ook voor kikkers.

@Xit: Ik heb jou ook graag.
                        @gTa: een pm mag nog verwacht worden

Comment

• alle mensen... zulke edele evenementen als le mans en de F1, het WRC en alle tourwagenwedstrijden en nog vele anderen vergelijken met zoiets ordinair als de gumball... het speeltje van de nouveau riche... de eerstgenoemden verdienen veel beter dan dat...

uit de gumball wordt GEEN info onttrokken door de constructeurs, hetzij sporadisch.

dit waren pas echte rally's

Last edited by ; 17/05/2007, 11:29.

Comment

• bon, ik ben door het topic geraasd met een grove borstel.
                            Excuses mochten er relevante postings verdwenen zijn.

In de discussies moeten persoonlijke verwijten achterwege blijven.

We moeten leren aanvaarden dat er soms niemand gelijk heeft.

En nu on topic aub.

Comment

Is er een misverstand in het spel ?

Ja. Naar mijn inziens stelde BF dat de Gumball niet bijdraagt tot vooruitgang, en vond hij dat gewone races wél bijdragen tot vooruitgang. Volkomen begrijpelijk, ik ga hélémaal niét ontkennen dat autoraces positief bijdragen tot vooruitgang op autogebied.

Dat neemt dan wél weer niet weg dat ik inderdaad -al dan niet gemeend- heb gescholden. Waarvoor mijn oprechte excuses. Mijn zieltje is niet helemaal wit meer, maar ik biedt toch welgemeende excuses aan. Ondertussen mogen jullie al weten dat ik in discussies behoorlijk hard tekeer kan gaan, vooral als men mij niet of verkeerdelijk begrijpt. In deze hele discussie is er dan ook een misverstand in het spel, en dergelijke aantijgingen vanmijnentwege waren dus niet nodig.

Dat ik een niet evengoede discussiepartner zou zijn is volkomen normaal. Tegen iemand die 10 jaar ouder is en dus - in theorie - heel wat meer levenservaring heeft kan ik het niet altijd halen. Volkomen normaal toch ? Een kat in 't nauw maakt rare sprongen, en blijkbaar geldt dat ook voor kikkers.

@Xit: Ik heb jou ook graag.
                              @gTa: een pm mag nog verwacht worden
                              Zo zag ik 't ook, rana. M'n reply op Bikfreak was zeer snel getypt en sloeg op wat ik zei dat 't sloeg, en dat strookte uiteraard niet met 't feit dat jij dieper op 't onderwerp in ging. Da's dus 't misverstand, zoals 'k 't ook zag. Vandaar m'n PM (die vriendelijk was, geef toe), omdat 'k 't niet verder wou laten escaleren alhier. Excuses aanvaard, en ook aangeboden. En niemand is perfect, in de eerste plaats ook ikzelf niet. Zand erover en op naar de volgende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                heel simpel, ben je tegen of voor de gumball, in de gedaante dat de ralley tot op heden wordt gereden...er staan enkele fimpjes in het gumball-draadje ter illustratie
                                Ik herinner mij een filmpje waar een Porsche rijder (grijs met blauw-rode strepen) tegen een goede snelheid wagens inhaalde ... op een veel te smalle pechstrook. Als iedereen dit OK vind, ben ik VOOR de Gumball.

Comment

• Is die persoon niet door de organisatie uit de rallye gezet, en is 'ie niet van 't Gumball-gebeuren gebannen? Ik dacht 't wel.

Die man getuigde van een zeer ongezonde visie op verkeersveiligheid, door aan meer dan 200 km/u langszij geparkeerde auto's en rondlopende mensen te vlammen op nog geen 30 cm (er is een videootje te vinden op video.google of youtube daarvan), en inderdaad 'ie haalde te pas en te onpas verkeersdeelnemers in over de pechtstrook of tussen twee rijstroken door.
                                  Een ander heerschap die dat vaak deed, en zelfs de voetpaden gebruikte in drukke steden om de andere Gumballers voor te zijn/blijven, was die verachtelijke Kim Schmitz, en ook hij is uit de Gumball gezet en is er ook nooit meer welkom.

De beweegredenen van de organisatie om deze mensen te weren, zijn uiteraard niet gekend, maar een slecht teken is het allerminst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Eigenlijk sluit ik me daarbij aan.

Gumball is z'n credibility verloren. Maar ik blijf aanhanger van georganiseerde rondritten (met auto's, motoren, oldtimers, fietsen e.d.). Dus Gumball hoeft voor mij niet meer, maar een vervangend evenement, met 'n betere organisatie : pro !

*sluit zich bij FramF aan*

Hier sluit ik me ook bij aan. Als er min of meer samen gereden wordt, kan er zich geen probleem stellen daar er meer sociale controle is.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Duitse politie stopt illegale autorace naar ’Gumball’-voorbeeld

document.write('');

KEULEN - De verkeerspolitie in Noordrijn-Westfalen heeft donderdag een illegale racewedstrijd op de openbare weg, naar het voorbeeld van de bekende ’Gumball’-race, stopgezet. De race was vertrokken in België. De deelnemers zijn vrijgelaten na het betalen van een boete van 1.000 euro.
                                      De Duitse politie was begin deze week geïnformeerd over de organisatie van de illegale wedstrijd en had donderdagochtend 140 agenten op pad gestuurd om controlepunten op te stellen en de race te stoppen. De wedstrijd trok ook nog door Nederland en eindigde in Polen.

De auto’s zijn tot zaterdag in beslag genomen omdat de politie er zeker van wil zijn dat de wedstrijd niet verdergezet wordt. De deelnemers verliezen hun rijbewijs voor één maand omdat ze de openbare orde verstoord hebben en omdat de Duitse wet autoraces op de openbare weg verbiedt. jns

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Duitse politie stopt illegale autorace naar ’Gumball’-voorbeeld

document.write('');

KEULEN - De verkeerspolitie in Noordrijn-Westfalen heeft donderdag een illegale racewedstrijd op de openbare weg, naar het voorbeeld van de bekende ’Gumball’-race, stopgezet. De race was vertrokken in België. De deelnemers zijn vrijgelaten na het betalen van een boete van 1.000 euro.
                                        De Duitse politie was begin deze week geïnformeerd over de organisatie van de illegale wedstrijd en had donderdagochtend 140 agenten op pad gestuurd om controlepunten op te stellen en de race te stoppen. De wedstrijd trok ook nog door Nederland en eindigde in Polen.

De auto’s zijn tot zaterdag in beslag genomen omdat de politie er zeker van wil zijn dat de wedstrijd niet verdergezet wordt. De deelnemers verliezen hun rijbewijs voor één maand omdat ze de openbare orde verstoord hebben en omdat de Duitse wet autoraces op de openbare weg verbiedt. jns
                                        http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF17052007_039

Niet meer dan normaal.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                          bon, ik ben door het topic geraasd met een grove borstel.
                                          Excuses mochten er relevante postings verdwenen zijn.

In de discussies moeten persoonlijke verwijten achterwege blijven.

We moeten leren aanvaarden dat er soms niemand gelijk heeft.

En nu on topic aub.
                                          wat is er eigelijk gewist ?

Comment

Working...
                                          X