Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
    Kogel is door de kerk ...
    Bedankt aan allen voor jullie bijdrage, ik heb hier veel bijgeleerd.

Het is de Volvo V70 2.4D Summum geworden. Deze ochtend gekocht en ben nu een tevreden mens

Groetjes

Björn
    proficiat!
    En we zijn inderdaad uiterst benieuwd naar een topicje met foto's!

En is 't nu een automaat geworden?
    We zijn nog meer benieuwd naar wat nu eigenlijk de doorslag gegeven heeft!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Hij is 40+, dus daarom heeft hij de Volvo genomen
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
        Er zijn 1001 situaties om aan te duiden dat manuele bakken beter zijn in anticiperen, en 1 ervan is het feit dat je bij het uitbollen/remmen kunt KIEZEN in welke toerentalgebied je blijft, om een vlot hernemen te garanderen.

Die domme automaat gaat gewoon uw gans toerentalgebied afgaan, niet bewust van wat er zich rondom afspeelt. Let wel, we spreken over een klassieke auto-bak, geen half-automaat. En ook in de veronderstelling dat je constant blijft afremmen, of niet aan de rem komt, en ook geen gas geeft.

Als dan op een gegeven moment het licht wijzigt, en die automaat zit ergens in te lage toeren te dabben, of juist 100 toeren onder zijn schakelpunt, dan heb je erin geslaagd om niet te anticiperen. Bij de rijschool zeggen ze dan : je zat niet in de correcte toeren, alhoewel je toch in de juiste versnelling zat. Dat laatste wil zeggen : juiste versnelling om te rijden, maar niet om een acceleratie te beginnen. Een automaat kent die nuance niet, en iemand die niet kan anticiperen, ook niet.
        Nog nooit met een deftige automaat gereden zekers? Of nog nooit geanticipeerd misschien, dat zou ook kunnen....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
          Kogel is door de kerk ...
          Bedankt aan allen voor jullie bijdrage, ik heb hier veel bijgeleerd.

Het is de Volvo V70 2.4D Summum geworden. Deze ochtend gekocht en ben nu een tevreden mens

Groetjes

Björn
          Proficiat, na de Audi de beste keuze.

Met of zonder autom. ?
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            mooie post, earthwalker.
            Straffer nog, mijn automaat remt amper op de motor, ontkoppelt na een paar seconden gas lossen bij lagere snelheden.
            Hoe dom kan je zijn ....
            Oeps, de jouw had ik nog niet gelezen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Hij is 40+, dus daarom heeft hij de Volvo genomen
              Belachelijke post, moest ik nog -30er zijn zou ik gemakkelijk met een S60/V60 willen rijden, zou daar zeker niet beschaamd om zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                Er zijn 1001 situaties om aan te duiden dat manuele bakken beter zijn in anticiperen, en 1 ervan is het feit dat je bij het uitbollen/remmen kunt KIEZEN in welke toerentalgebied je blijft, om een vlot hernemen te garanderen.

Die domme automaat gaat gewoon uw gans toerentalgebied afgaan, niet bewust van wat er zich rondom afspeelt. Let wel, we spreken over een klassieke auto-bak, geen half-automaat. En ook in de veronderstelling dat je constant blijft afremmen, of niet aan de rem komt, en ook geen gas geeft.

Als dan op een gegeven moment het licht wijzigt, en die automaat zit ergens in te lage toeren te dabben, of juist 100 toeren onder zijn schakelpunt, dan heb je erin geslaagd om niet te anticiperen. Bij de rijschool zeggen ze dan : je zat niet in de correcte toeren, alhoewel je toch in de juiste versnelling zat. Dat laatste wil zeggen : juiste versnelling om te rijden, maar niet om een acceleratie te beginnen. Een automaat kent die nuance niet, en iemand die niet kan anticiperen, ook niet.
                Sorry Earthwalker, maar hierop wil ik toch ff reageren.
                Ik denk dat ik dit ballontje opgelaten had door te zeggen dat hij misschien voor die multitronic zou moeten gaan.
                De dag van vandaag hebben de meeste automaten meer intelligentie dan hun chauffeurs....
                Met een multi kan je vb optrekken vanop zijn sterkste koppelpunt, het toerental blijft stabiel en de snelheid neemt toe. Om vb naar 70 km/h te gaan is het voldoende om tot 1.400t/min gas te geven, en de wagen trekt in 1 lijn naar de 70 km/h. Vertragen van eender welke snelheid naar eender welke snelheid, wanneer je met een multi rustig terug gas geeft neemt hij ALTIJD op zijn strekste punt terug op. En kan je vanop dat stabiel toerental je snelheid weer laten toenemen, dit rijd zeer vlot en soepel. Je kan natuurlijk ook als een oen je gas steeds tegen de plank duwen, dan krijg je veel kabaal maar geen vooruitgang, de fout ligt dan bij de bestuurder en niet bij de versnellingsbak. Bij sterke afdalingen is er niets zo gemakkelijk om je multi op manueel te zetten en met een tikje in een lagere verhouding te gaan, zo remt ie mooi af, ik moet dagelijks een zeer felle bochtige bergaf nemen, nooit hoef ik mijn rem aan te raken, in tegenstelling tot veel voorliggers die maar zitten te remmen van boven tot beneden, ik moet dan ook steeds denken van...jajaja ze willen nen handgeschakelde omdat ze daar beter kunnen mee afremmen....Ik ken veel voorbeelden van mensen die nogal weigerachtig tegenover een automaat stonden, tot ze eens verplicht waren om er een paar jaar mee te rijden, velen kozen achteraf terug voor de automaat. Natuurlijk zullen er altijd diehards zijn. Wanneer je persoonlijk voor een handgeschakelde kiest is dat uw keuze, maar breek daarom een andere persoon zijn keuze niet af. Ik weet niet welke ervaring en wanneer jij die met een automaat hebt gemaakt. Maar vergeet niet dat de ontwikkeling van die versnellingsbakken die ze de laatste jaren hebben doorgemaakt van het zelfde niveau zijn als de diesels de laatste 20 jaar en de benzines de laatste jaren. Techniek staat niet stil ( integenstelling tot velen hun inzichten )
                Eigelijk ben ik hier totaal OT, maar dit wou ik ff kwijt...
                Last edited by ; 14/02/2011, 00:24.

Comment

da is ook bij mij de truuk inderdaad: remmen op de motor door in manueel te zetten. Je moet nog altijd slimmer bijven dan de techniek.

Een vriend van me had een Audi multitronic, heeft nu een Mondeo automaat en mist keihard z'n multitronic. Om maar te zeggen, 't is een knap staaltje techniek toch wel.

Maar we wijken af....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Maar we wijken af....
                    idd.....WIJ WILLEN FOTO'S !!!

Comment

proficiat!
                      En we zijn inderdaad uiterst benieuwd naar een topicje met foto's!

En is 't nu een automaat geworden?
                      We zijn nog meer benieuwd naar wat nu eigenlijk de doorslag gegeven heeft!

Haha de foto's gaan er aan komen hoor ... ik moet nog een dikke week wachten tot ik hem heb.

Wat de doorslag gegeven heeft, tja eerlijk gezegd, jullie commentaar hebben mij doen inzien dat die 163pk toch beter gaat zijn voor mij dan die 136pk.
                      Dat zowel Audi als Volvo 2 super auto's zijn daar ben ik idd zeker van.
                      Laat mij zeggen dat uiteindelijk de look and feel in de Volvo de doorslag gegeven heeft.
                      Heb in beide auto's gezeten en idd de Volvo heeft droomzetels.
                      De testrit met de Volvo was een droom en tja na de rit was ik helemaal verkocht.
                      Zeker toen ik op de autostrade even op het gaspedaal heb gestaan en die vette 5 cylinder zijn werk zag doen maar vooral hoorde ... machtig gewoon.

Dat het geen automaat is heeft puur te maken dat ik stapelverliefd ben op de wagen die ik nu gekocht heb, tja het was geen automaat maar dat heb ik er met plezier bijgenomen.

Ik ben idd 40+ maar eentje die nu wel erg trots is op zijn vierwieler

Zij die mij hier geholpen hebben dikke merci hé ...

groetjes

Björn

Comment

Een logische keuze me dunkt. Veel plezier met je roffelende 5-pitter.

Comment

Working...
                        X