Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Niet volledig met akkoord, denk als jij met een handgeschakelde zou rijden, je verbruik hoger zal liggen dan nu. Automaat + cc = anticiperen = lager verbruik.
    *PEUT*

Met m'n vorige V70 (was wel een 2.5D, maar wel manueel) verbruikte ik 5,7L.

En als CC uw verbruik moet doen dalen ben je echt niet goed bezig zonder CC.
    Rijden = anticiperen, punt. Automaat en CC heeft daar niks mee te maken.
    'k Vind het eigenlijk wel straf dat je insinueert dat ik niet anticipeer.

Ik heb een koppelomvormer, ik heb brede banden, ik heb pk's die ik wel af en toe eens gebruik op een oprit of een inhaalmaneuver, ik heb een partikelfilter, ....

Met m'n manueel schakelde ik 90% van de tijd onder de 2000 t/m. M'n automaat doet dat veel meer. Inderdaad, hij past zich aan aan de omstandigheden, maar 't blijft een automaat.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Vroeger was dat onlogisch, heden ten dagen is dat al lang een feit. Nooit of nooit ga je nu met een handgeschakelde zo zuinig kunnen schakelen, om nog niet te spreken over het haast vanzelf anticiperen dat je met een autom. +cc doet en je met de hand nooit zo zal lukken.
      Begrijp ik echt niet he. Anticiperen heeft toch NIKS met technische hulpmiddelen te maken?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        *PEUT*

Met m'n vorige V70 (was wel een 2.5D, maar wel manueel) verbruikte ik 5,7L.

En als CC uw verbruik moet doen dalen ben je echt niet goed bezig zonder CC.
        Rijden = anticiperen, punt. Automaat en CC heeft daar niks mee te maken.
        'k Vind het eigenlijk wel straf dat je insinueert dat ik niet anticipeer.

Ik heb een koppelomvormer, ik heb brede banden, ik heb pk's die ik wel af en toe eens gebruik op een oprit of een inhaalmaneuver, ik heb een partikelfilter, ....

Met m'n manueel schakelde ik 90% van de tijd onder de 2000 t/m. M'n automaat doet dat veel meer. Inderdaad, hij past zich aan aan de omstandigheden, maar 't blijft een automaat.
        Waar schrijf ik dat jij niet zou anticiperen? Misschien heb jij geen cc of gebruik je die niet. Ik ga er juist vanuit dat jij dit wel veel doet. Begrijp dan ook niet goed dat je dan als laatste schrijft, dat je automaat vééél meer onder de 2000t/m "werkt" maar dat je dan toch meer verbruikt dan dat je zelf zou handelen. Je kan toch nooit 2 dezelfde voertuigen met dezelfde overbrenging vergelijken, laat staan met verschillende. In zulke situatie kom je nooit.

Begrijp ik echt niet he. Anticiperen heeft toch NIKS met technische hulpmiddelen te maken?
        Oh ja toch wel, ik rij haast alles op CC en rij dan ook bijna nooit meer met het rechtervoetje maar bedien haast uitsluitend alles met de linkerhand. M.a.w. ik laat de automaat & de cc+memory het werk doen. Ik "speel" dus veel met de cc (ondertussen tendinitis van gekregen) die feitelijk mijn rechtervoet vervangt.
        Last edited by Metaxa; 08/02/2011, 23:05.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          face it multitronic
          vw zoop weinig met hun 1.6 en hun 1.9

daarna gingen ze de mist in
          en volvo is geen dieselbouwer ten zij hun eigen zuipende d5

die d4 van psa is perfect in een v70
          Welke 1.6?

Comment

face it multitronic
            vw zoop weinig met hun 1.6 en hun 1.9

daarna gingen ze de mist in
            en volvo is geen dieselbouwer ten zij hun eigen zuipende d5

die d4 van psa is perfect in een v70
            weet het nog zo niet hoor bobo
            thuis zitten ze nu ook aan hun 4de MB

Hun huidige E220cdi met 163 pk verbruikt 6.8 tot 7 liter gemiddeld
            Niet zo veel voor zo'n grote wagen, maar demijne weegt zeker zoveel en is een 6 cil en heeft meer vermogen en is zuiniger.

en voor mij is de D5 met automaat perfect in de V70 of de country
            en de 3.0 tdi quattro, S tronic in de A6
            Maar dat is niet echt de info waar TO op naar zoek is denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              Maar dat is niet echt de info waar TO op naar zoek is denk ik
              haha dat klopt wel een beetje

Al ben ik al goed geholpen hier hoor, dank alvast aan allen die mijn keuze hier hebben doen bepalen, al ben ik er nog steeds niet uit hoor

Jullie laten mij nu twijfelen tussen die 136 pk en de 163 pk ( mocht ik voor Volvo gaan ). Ik vind het wel raar dat bijna enkel die 136pk 2de hands wordt aangeboden.

Ik heb gedurende deze topic ook de BMW 520D touring naar boven gehaald, wat ik persoonlijk ook een geweldig mooie break vindt. Heb hier nog weinig reactie op gehad?

Zijn de Volvo V70, de A6 avant en de BMW 520D nu alledrie perfect aan elkaar gewaagd beste forum leden? Gaat het nu echt en enkel om persoonlijke voorkeur van wat mooi is.
              Mijn doelstelling is om deze auto op te rijden tot hij uiteindelijk niet meer door de controle geraakt. maw ik zoek een zo betrouwbaar mogelijke auto waarbij verbruik toch een rol speelt. Ik geef toe dat onderhoud een rol speelt in mijn keuze. Een auto die 1.2l meer verbruikt is voor mij uitgerekend 350 € meer op een jaar, niet onbelangrijk.

De Audi A6 TDI e daar denk ik momenteel over om het model met de "e" te laten vallen, ok hij blijkt het zuinigst te zijn maar als ik dan lees dan hij stutterig rijd doordat ze hem verlaagd hebben (CO2 uitsoot ) en dat ze het reservewiel eruit hebben gehaald ... tja dat zijn dus wel nadelen hé. Maw als het een A6 wordt zal het de gewone TDI zijn.

De BMW heeft op zijn 520D wel standaard die 163 pk zitten. Iemand hier ervaring mee?

Belangrijk nog, jullie hebben mij wel in verwarring gebracht nu met die automaat ...
              ik verklaar even:
              Ik geef toe dat ik ervan overtuigd ben dat dit het gemakkelijkste is dat er bestaat, pure luxe, ik weet dit. Ik ben wel afgelopen weekend naar de VAB geweest om ook wat raad en info, en ik herhaal letterlijk wat deze man mij vertelde " man, een automaat dat is pure luxe, eens je dat gewoon bent moet je niks anders meer hebben, maaaaar denk eraan dat verbruikt 0.5l meer beter gezegd pak maar 1l meer dan een handegeschakelde 6bak ".
              Begrijp je nu mijn verwarring dat sommige hier beweren dat een automaat zuiniger zou zijn of zelfs evenveel verbruikt.

Weer veel vragen en onduidelijkheden voor mij hé ik weet het hoor.

Eerlijk zijn, ik sta s'morgens op en denk het wordt een A6, s'middags zie ik een verdomd mooie 520D en denk ik tja ik moet voor BMW gaan, en s'avonds denk ik weer dat ik naar de oerdegelijke Volvo moet gaan, tja dat beeld heb ik al sinds mijn jeugd van Volvo .
              de dag nadien wordt ik weer wakker, weer twijfels ... erg hé !!

Ik vind ze qua uiterlijk alledrie iets hebben, voor mij speelt het eigenlijk geen rol. Wat belangrijk is, met welke auto zou ik het langst kunnen rijden en welke motor zou ik moeten nemen om hier meest plezier aan te hebben waarbij het verbruik nu eenmaal voor mij dan wel een rol speelt.

dikke merci aan allen die mij uit mijn lijden kan verlossen

mvg

Björn

Comment

Tja ..het is eigenlijk een luxe probleem.
                Welke keuze je uiteindelijk zult maken, je gaat naderhand je de vraag blijven stellen, wat als ik die andere had genomen ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                  Welke 1.6?
                  Golf II en audi 80 van eind jaren 80.
                  Mijn zoon heeft hier een Audi 80 1.6 turboD staan, die verbruikt minder dan 5 liter.
                  Dit in cobinatie met een 70 liter tank, resulteerd in een rijbereik van bijna 1500 kilometer per tankbeurt...
                  Een coctail waar niet veel auto's tegenop kunnen....

Comment

Tja ..het is eigenlijk een luxe probleem.
                    Welke keuze je uiteindelijk zult maken, je gaat naderhand je de vraag blijven stellen, wat als ik die andere had genomen ???
                    Inderdaad, uiteindelijk kan je met geen van de drie een verkeerde keuze maken. Uiteindelijk moet je diegene kiezen die je het meeste aanspreekt als totaalpakket.

Comment

Oh ja toch wel, ik rij haast alles op CC en rij dan ook bijna nooit meer met het rechtervoetje maar bedien haast uitsluitend alles met de linkerhand. M.a.w. ik laat de automaat & de cc+memory het werk doen. Ik "speel" dus veel met de cc (ondertussen tendinitis van gekregen) die feitelijk mijn rechtervoet vervangt.
                      ik denk dat we mekaar mis verstaan
                      Ik bedoel gewoon dat ik zonder CC en automaat even zuinig rijd. Omdat ik ook zonder CC constante snelheid aanhoud. Maar ik gebruik hem heel veel.
                      Soit, allemaal naast de kwestie.

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
                      Begrijp je nu mijn verwarring dat sommige hier beweren dat een automaat zuiniger zou zijn of zelfs evenveel verbruikt.
                      Een automaat verbruikt meer. Punt.
                      Maar de meerkost die je daardoor hebt, zeker met jouw km-aantal, is echt klein.
                      Da's een 12 l per maand indien je auto door de automaat 1 l meer zou verbruiken, 6 indien een halve l.
                      Dit tegenover het plezier .... ik wist en weet nog steeds wat kiezen.

Eerlijk zijn, ik sta s'morgens op en denk het wordt een A6, s'middags zie ik een verdomd mooie 520D en denk ik tja ik moet voor BMW gaan, en s'avonds denk ik weer dat ik naar de oerdegelijke Volvo moet gaan,
                      Begrijpelijk. Ik vind de A6 ook zeer mooi, de nieuwe 5 ook (de oude niet). En de V70 III nog steeds niet 100%.

....dat ik naar de oerdegelijke Volvo moet gaan, tja dat beeld heb ik al sinds mijn jeugd van Volvo .
                      Vergeet niet, elke auto heeft zijn problemen tegenwoordig. Ook een V70, die zijn niet heilig

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Indien u gaat voor betrouwbaarheid en lang meegaan kan ik u een A6 aanbevelen.
                        Ik rij dagelijks met mijn 12 jaar oude A6 1.9TDI met ondertussen 418.000 km op de klok. Op slijtageonderdelen na nog steeds geen grote kosten gehad, draait nog steeds als een zonnetje en trekt zonder aarzeling tot aan de rode zone indien nodig.
                        Qua verbruik geeft ie op de boordcomputer 5.7 aan als ik "geïnspireerd" rij, 5.2 als ik het deftig hou. Dus ik vermoed net geen 6 liter reeel in al die jaren.

Comment

Maar de meerkost die je daardoor hebt, zeker met jouw km-aantal, is echt klein.
                          Da's een 12 l per maand indien je auto door de automaat 1 l meer zou verbruiken, 6 indien een halve l.
                          Dit tegenover het plezier .... ik wist en weet nog steeds wat kiezen.
                          Net zoals je verschillende type wagens hebt, heb je verschillende type automaten.
                          Bij NORMAAL gebruik, steek ik er mijn hand voor in het vuur, dat je zelfschakelend nooit zo efficient de snelheid kan laten toenemen zoals je dat met het type multitronicbak kan ( waar een A6 automaat ) mee is uitgerust.

Maar zoals je ook zei, als er dan al een meerkost aan vastzit, of het nu aankoop of meerverbruik zou zijn, zeker wanneer voorop gesteld word dat er 15 jaar lang met de wagen zal gereden worden, bespaar daar dan niet op, ik zou daar dan 15 jaar lang spijt van hebben

Ik verander regelmatig van wagen, welk merk, kleur, motor af wat dan ook mijn volgende gaat zijn weet ik nu niet, wat ik wel weet is dat het zeker een automaat zal zijn

Comment

Vergeet niet, elke auto heeft zijn problemen tegenwoordig....

Ga meer eens in het Insignia-topic kijken...

Comment

Vroeger en op papier.

Net zoals je verschillende type wagens hebt, heb je verschillende type automaten.
                              Bij NORMAAL gebruik, steek ik er mijn hand voor in het vuur, dat je zelfschakelend nooit zo efficient de snelheid kan laten toenemen zoals je dat met het type multitronicbak kan ( waar een A6 automaat ) mee is uitgerust.

Maar zoals je ook zei, als er dan al een meerkost aan vastzit, of het nu aankoop of meerverbruik zou zijn, zeker wanneer voorop gesteld word dat er 15 jaar lang met de wagen zal gereden worden, bespaar daar dan niet op, ik zou daar dan 15 jaar lang spijt van hebben

Ik verander regelmatig van wagen, welk merk, kleur, motor af wat dan ook mijn volgende gaat zijn weet ik nu niet, wat ik wel weet is dat het zeker een automaat zal zijn
                              DAT bedoel ik nu precies. NOOIT of te nooit kan jezelf het juist schakelmoment ALTIJD bekomen met een handbak. Pasop versta me niet verkeerd, beweer niet dat je zonder autom. en/of cc dat niet kan, maar niet altijd, overal of in een moeilijke situatie. Als je dus weinig km's maakt zal het verschil tussen handbak of autom. misschien in het voordeel van de handgeschakelde komen, als je je erop toelegt, in alle andere gevallen zal de doorsnee chauffeur meer profijt halen met de autom.
                              Het is net als het fabeltje dat je met een handgeschakelde sneller bent dan met de autom.
                              1) de autom. van de huidige generatie schakelen sneller op dan dat een dagelijkse chauffeur dit kan.
                              2) niet elke chauffeur heeft dezelfde reactievermogen of hand-voetsynchronisatie
                              Maar dat terzijde...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vroeger en op papier.
                                tis ot en to heeft er nix aan, op aw kan dat ?
                                maar je mag ni veralgemenen, bij de ster was er nooit verlies

Comment

Kogel is door de kerk ...
                                  Bedankt aan allen voor jullie bijdrage, ik heb hier veel bijgeleerd.

Het is de Volvo V70 2.4D Summum geworden. Deze ochtend gekocht en ben nu een tevreden mens

Groetjes

Björn

Comment

Kogel is door de kerk ...
                                    Bedankt aan allen voor jullie bijdrage, ik heb hier veel bijgeleerd.

Het is de Volvo V70 2.4D Summum geworden. Deze ochtend gekocht en ben nu een tevreden mens

Groetjes

Björn
                                    Degelijke aangename wagen, je zal er veel plezier aan beleven.....succes.
                                    Maak een topic aan met fotos en hoe de wagen verder meevalt..

Comment

tis ot en to heeft er nix aan, op aw kan dat ?
                                      maar je mag ni veralgemenen, bij de ster was er nooit verlies
                                      's wel grappig, het is technisch een feit, maar omdat ze bij 1merk er niet in slagen om hun manuele bakken deftig te maken, zou dat allemaal maar een verzinsel zijn ?

Comment

Vroeger was dat onlogisch, heden ten dagen is dat al lang een feit. Nooit of nooit ga je nu met een handgeschakelde zo zuinig kunnen schakelen, om nog niet te spreken over het haast vanzelf anticiperen dat je met een autom. +cc doet en je met de hand nooit zo zal lukken.
                                        Er zijn 1001 situaties om aan te duiden dat manuele bakken beter zijn in anticiperen, en 1 ervan is het feit dat je bij het uitbollen/remmen kunt KIEZEN in welke toerentalgebied je blijft, om een vlot hernemen te garanderen.

Die domme automaat gaat gewoon uw gans toerentalgebied afgaan, niet bewust van wat er zich rondom afspeelt. Let wel, we spreken over een klassieke auto-bak, geen half-automaat. En ook in de veronderstelling dat je constant blijft afremmen, of niet aan de rem komt, en ook geen gas geeft.

Als dan op een gegeven moment het licht wijzigt, en die automaat zit ergens in te lage toeren te dabben, of juist 100 toeren onder zijn schakelpunt, dan heb je erin geslaagd om niet te anticiperen. Bij de rijschool zeggen ze dan : je zat niet in de correcte toeren, alhoewel je toch in de juiste versnelling zat. Dat laatste wil zeggen : juiste versnelling om te rijden, maar niet om een acceleratie te beginnen. Een automaat kent die nuance niet, en iemand die niet kan anticiperen, ook niet.

Comment

mooie post, earthwalker.
                                          Straffer nog, mijn automaat remt amper op de motor, ontkoppelt na een paar seconden gas lossen bij lagere snelheden.
                                          Hoe dom kan je zijn ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X