Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK

Allen,

Graag had ik jullie mening of ervaring gehad over deze beide wagens.
    Wil hier wel vragen om in deze topic het niet te hebben over welke wagen het mooist is, als we allen eerlijk zijn is dit nu eenmaal persoonlijke goesting.

Ik zou graag naar een jonge tweedehands willen gaan ( ong. 2 jaar ) en mijn vraag naar jullie is welke van de 2 auto's nu het degelijkst is, meest comfort, duurzaamheid enfin ik zoek een zeer solide wagen die ik graag wil op rijden. Dwz restwaarde van de wagen is voor mij niet belangrijk. Ik rij 25.000km op jaarbasis, reis graag en zoek maw een zeer betrouwbare wagen met veel bagageruimte.

De modellen die bovenaan mijn verlanglijst staan is de:
    Audi A6 avant 2.0 TDIe ( 136 pk )
    Volvo V70 2.0D ( 136 pk )

Kan er mij ook iemand iets vertellen over het verbruik van deze beide wagens aub.
    Je hebt de info van de boekjes natuurlijk maar ervaring verteld mij dat dit dikwijls afwijkt van de realiteit.

Internet is mooi maar verteld ons soms wel de dingen die we willen horen, maw ik zoek echt jullie mening, de mening van de gebruiker ... niet één of ander review van een pro minded journalist.

Kortom wil ik nog eens benadrukken dat uiterlijk en persoonlijke voorkeur van interieur en exterieur voor mij niet van belang zijn in deze topic.
    Ik wil het echt alleen hebben over degelijkheid en duurzaamheid.
    Mochten er van jullie zijn die nog tips hebben waar ik op zou moeten letten is dit van harte welkom. Elke gegronde opmerking of vaststelling kan voor mij net de maatstaf zijn om mij te overtuigen in mijn keuze.

Aan allen die aan deze topic meewerken wil ik alvast dikke merci zeggen.
    Jullie maken mijn beslissing ...

Ps mijn doelstelling is om met deze wagen te rijden tot hij zeker 15j oud is

groetjes van een twijfelaar

Björn

Ik weet niet wat de 2.0D zal doen op termijn in de V70, maar ik heb wel al wat ervaring met V70's met wat meer kilometers dan gemiddeld (2.5D, wel van audi ). 't Is al m'n derde op rij, één van de grote redenen waarom ik steeds opnieuw voor Volvo kies zijn de zetels. Ik rijd er 900 km en meer mee zonder problemen.
    Ook qua comfort zijn ze top.
    Let wel, ik kan niet vergelijken met een A6 (heb alleen maar eens kort met een A6 gereden en moet zeggen dat ik niks miste toen ik terug in een V70 stapte maar daar blijft het bij).
    Maar om jouw doelstellingen te halen voldoet een V70 al zeker en vast.

Er zijn hier een tweetal V70's 2.0D op het forum dacht ik, anders best eens kijken in "mijn zweedse wagen"-topic voor het verbruik. Ik dacht een 7-tal l gemiddeld.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Persoonlijk zou ik als Volvo technieker de V70 verkiezen. De huidige V70 heeft als totaalpakket eigenlijk geen enkel echt gebrek. Wat de 2.0D betreft,daar ben ik zeer lovend over. Niet de snelste van de klas maar erg romig en lineair en krachtig wanneer nodig. Bovendien hebben wij in onze consessie nog nooit een 2.0D de geest weten geven (Van C30 tot S80 is deze motor nochtans gevoerd) en hebben we er al heel wat +200d km rijden.
      Niet de meest inspirerende wagen maar een betrouwbare metgezel
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Allen,
        Als ik nu hier op dit forum lees zou de A6 TDIe ruim 1l zuiniger zijn dan de V70 2.0D klopt dit?
        Gemiddeld verbruik V70 lees ik 7l
        Gemiddeld verbruik A6 lees ik 6l
        Dit lijkt mij nogal een groot verschil en zou wel eens kunnen doorwegen in mijn beslissing.

Wat zijn jullie verbruikervaringen? Heb ik het nu mis met de verbruikswaarden?

dedjuu wat een moeilijke beslissing toch

Dikke merci voor jullie ervaringen te delen

mvg

Björn

Comment

Die 7l: best wel eens checken, 't komt uit m'n ver geheugen, hoe betrouwbaar dat is weet ik niet

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

en dat is eigenlijk wel 't gemiddelde van real life gebruikers dus wel betrouwbaar.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Als je tussen die 2 wagens moet kiezen kan je eigenlijk geen verkeerde keuze maken.
              Beiden zijn zeer degelijk, ruim, comfortabel en best zuinig gezien hun omvang / gewicht,
              en 15 jaar en 300.000 km zijn met beide wagens zonder veel poespas te halen.
              Als je een automaat zou nemen, zou ik voor de Audi gaan, deze zijn uitgerust met een sublieme super comfortabele multitrnic.
              Dit was tot voor enkele jaren een beetje het pijnpunt bij volvo, wel super degelijke versnellingsbak maar een beetje verouderd en traag. De laatste jaren hebben ze echter een serieuze inhaal beweging gemaakt. Maar gezien je voor een occazie zou gaan, zou ik er op letten dat de nieuwe generatie versnellingsbak eronder zit.
              Never the less.....beider zijn echte kilometervreters en kan je niet mee misdoen.

Comment

beter kan het niet gezegd zijn.
                Alleen, in hoeverre zijn de kwaliteiten van de automaat van belang, wetende dat de V70 III (enige met 2.0D) sowieso niet meer die oude automaat heeft.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  Als je tussen die 2 wagens moet kiezen kan je eigenlijk geen verkeerde keuze maken.
                  Beiden zijn zeer degelijk, ruim, comfortabel en best zuinig gezien hun omvang / gewicht,
                  en 15 jaar en 300.000 km zijn met beide wagens zonder veel poespas te halen.
                  Als je een automaat zou nemen, zou ik voor de Audi gaan, deze zijn uitgerust met een sublieme super comfortabele multitrnic.
                  Dit was tot voor enkele jaren een beetje het pijnpunt bij volvo, wel super degelijke versnellingsbak maar een beetje verouderd en traag. De laatste jaren hebben ze echter een serieuze inhaal beweging gemaakt. Maar gezien je voor een occazie zou gaan, zou ik er op letten dat de nieuwe generatie versnellingsbak eronder zit.
                  Never the less.....beider zijn echte kilometervreters en kan je niet mee misdoen.
                  Ik zou zeker niet voor de automaat willen gaan, ik weet wel dat dit grote luxe is maar om daar nu 1l / 100 km meer voor te gaan betalen dat vind ik nogal spijtig. Als ik dus op die Duitse site kijk dan lijkt dat het verbruik dus van beide wagens gelijk is ?

mvg

Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
                    Ik zou zeker niet voor de automaat willen gaan, ik weet wel dat dit grote luxe is maar om daar nu 1l / 100 km meer voor te gaan betalen dat vind ik nogal spijtig. Als ik dus op die Duitse site kijk dan lijkt dat het verbruik dus van beide wagens gelijk is ?

mvg

Björn
                    Bij normaal gebruik verbruiken die wagens anno 2011 helemaal niet meer, zelfs minder.
                    ik verbruik met mijn 2.7 6 cil, 6.5 liter
                    op dit forum zit ene met dezelfde maar handgeschakeld op 9 liter, en je hoeft geen zelfmoord neigingen te hebben om hem op 12 liter te zetten.
                    De grootste boosdoener is niet de stroomlijn van de wagen maar het gewicht van de rechtervoet.... als je een veel rijder bent zou je een automaat best is moeten overwegen, waarschijnlijk ga je daarna niet anders meer willen....

Comment

Misschien even een andere wending maar ben ik dan beter ( lees zuiniger ) met een 163pk motor ivp die 136pk. Betaal dan wel een pak meer BIV, wegentaks en straks met die CO2 tax die eraan zit te komen ???

In elk geval aan allen al dikke merci voor al jullie antwoorden.

mvg

Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
                        Misschien even een andere wending maar ben ik dan beter ( lees zuiniger ) met een 163pk motor ivp die 136pk. Betaal dan wel een pak meer BIV, wegentaks en straks met die CO2 tax die eraan zit te komen ???

In elk geval aan allen al dikke merci voor al jullie antwoorden.

mvg

Björn
                        Bwa, die 136pk versies zijn best voldoende voor normaal gebruik.
                        Anders is het natuurlijk wanneer je al eens graag gas geeft.
                        Ook wanneer je opreis gaat met wat bagage en dan de alpen intrekt, daar kun je natuurlijk wel wat extra PKjes gebruiken.
                        Maar zoals altijd kost koken geld en hangt daar een prijskaartje aanvast, BIV etc....
                        Bekijk het zo, je kan met een 163pk zeker zo zuinig, misschien zelfs zuiniger rijden dan met een 136 pk. Maar je kan een 163 pk ook behoorlijk meer laten verbruiken dan een 136 pk.....naar degelijkheid toe zal misschien de 136pk nog de betere zijn, daar je een behoorlijke reserve hebt met dat blok...en gezien je vele jaren wenst te rijden lijkt mij dat de betere keuze...

Comment

Bij ons in de garage durft men ook al eens een D5 of 2.4D aanraden, en die zijn niet noodzakelijk gulziger, integendeel. Maar zijn zo veel leuker (5 cil, mooi koppel, altijd macht). Kan je natuurlijk ook eens bekijken. Kwestie van niet direct uw gedacht te vinden he
                          (en voor de taks moet je het niet laten vind ik)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Mijn A6 2.0 tdi multitronic 136 verbruikt 7.2 L/100 km over een gemengd traject, met toch ook veel korte ritjes (woon op 7 km van het werk). Een handgeschakelde zal zuiniger zijn.
                            Ik ken wel meer Volvorijders dan Audirijders die hun wagen oprijden, maar volgens mij ligt dat eerder aan het feit dat Volvorijders anders omgaan met een auto, rationeler.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              Bij normaal gebruik verbruiken die wagens anno 2011 helemaal niet meer, zelfs minder.
                              alleen je dezelfde rijstijl kan anhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                alleen je dezelfde rijstijl kan anhouden
                                uiteraard...... maar ervaring leert mij dat je met een automaat meer vooruitziend gaat rijden,

ADHD lijders die maar 2 gasstanden kennen, nl geen gas en vol gas, zullen met een automaat veel meer gaan verbruiken....maar dat zijn dan op hun beurt ook niet diegene die met een handgeschakelde wagen zuinigheidsrecords breken.......

Comment

Met de beste moeite van de wereld, maar ik begrijp die verbruikscijfers hier niet hoor. Ik moet toe geven dat ik een "vlotte" chauffeur ben, maar ik kom met mijn 2.0 Diesel A4 (handgeschakeld) aan 7,9L, ben er nog nooit in geslaagd om dit lager te krijgen. Hoe je dan met een A6/V70 ,die toch nog een pak meer wegen, nog lager uitkomt...is mij een raadsel. 7L met een A6/V70 lijkt me echt onmogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Met de beste moeite van de wereld, maar ik begrijp die verbruikscijfers hier niet hoor. Ik moet toe geven dat ik een "vlotte" chauffeur ben, maar ik kom met mijn 2.0 Diesel A4 (handgeschakeld) aan 7,9L, ben er nog nooit in geslaagd om dit lager te krijgen. Hoe je dan met een A6/V70 ,die toch nog een pak meer wegen, nog lager uitkomt...is mij een raadsel. 7L met een A6/V70 lijkt me echt onmogelijk.

Nochtans MMVV.. Met mijn 2.4 diesel (S60) zit ik ook niet aan 7,9l hoor, eerder 7 à 7,5 (en niet eens zo gek veel snelweg, dan zit ik aan 6 of MINDER).. En ik denk dat we beiden gewoon vlotte chauffeurs zijn dus daar zal 't niet aan liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      Nochtans MMVV.. Met mijn 2.4 diesel (S60) zit ik ook niet aan 7,9l hoor, eerder 7 à 7,5 (en niet eens zo gek veel snelweg, dan zit ik aan 6 of MINDER).. En ik denk dat we beiden gewoon vlotte chauffeurs zijn dus daar zal 't niet aan liggen.
                                      Ik denk dat mijn rubbers er ook voor iets tussen zitten (255/19"), maar zou dit zo'n verschil kunnen maken?

Comment

Working...
                                      X