Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
ik vind elke 100 km 1.2 euri extra, veel centen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAls je nu nog niet kan kiezen zou ik er nog een stapje bij doen, heb je het onderhoud al eens vergeleken tussen de Audi/Volvo 136pk en de 163pk uitvoering?
Vééééééééél succes!
Wie van de 2 is dan duurder in onderhoud?
mvg
Björn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten.
En zo kan je dus ook verder gaan bij TS, is die V70 of A6 wel nodig en is een V50 of A4 niet groot genoeg en zijn die wel echt nodig en kan ik toch niet beter iets kleiner gaan want zo een C30 of A3 rijden ook niet slecht en daar kan je ook met 5 man in of ... en uiteindelijk kom je als goedkoopste uit bij een fiets.
In dit geval zou mij die 1l meerverbruik bij de V70 mij echt niet tegenhouden moest ik de V70 verkiezen boven de A6 en als ik dan ook nog eens 25k km per jaar in die wagen moet vertoeven dan zou ik een automaat ook niet in twijfel trekken omwille van het eventuele meerverbruik.
Ik verschiet soms ook als ik hier verbruikcijfers zie en dan vooral in slechte zin en ik vraag me dan ook dikwijls af hoe sommige mensen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk BerichtenIs daar dan verschil tussen? Buiten het verbruik zou ik vermoeden dat dit hetzelfde is? Maar ik voel het al aankomen en ben ik daar waarschijnlijk ook mis ...
Wie van de 2 is dan duurder in onderhoud?
mvg
BjörnPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenIk verschiet soms ook als ik hier verbruikcijfers zie en dan vooral in slechte zin en ik vraag me dan ook dikwijls af hoe sommige mensen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten²²²². Stel nu dat die Volvo de TS beter ligt dan de A6 dan gaat hij de Volvo laten staan en de komende 10 jaar toch ergens telleurgesteld rondrijden volgens mij.
of omgekeerd.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenidd stel u voor wat een straf dat het zou zijn met een A6 ipv een V70 te moeten rond rijden....
of omgekeerd........ Waarom heb je voor je audi gekozen en bv niet voor een Volvo, BMW of MB of ... . Ik veronderstel niet dat het eventuele mindere verbruik van de audi de doorslag heeft gegeven
Kan ik er aan doen dat de ts twijfelt tussen beide wagens en normaal ga je om 1 of andere reden een voorkeur hebben tussen de 2 en als ik persoonlijk dan bv zou neigen naar de Volvo dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat ik dan de audi zou kiezen omdat deze 1 l minder zou verbruiken want hoewel beide wagen zeer goed zullen rijden zul je in mijn ogen toch ergens telleurgesteld zijn dat je je voorkeur niet gevolgd hebt omwille van die 1l (die er misschien in de praktijk zelfs niet is)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik snap niet dat je volvo of audi zou kiezen
als je een benz met superieure zetels kan hebben met een lager verbruik
Comment
-
zuipende d5 tjien, ik verbruik rond de 6 A 6,5 LITER diesel met men s60 2.4diesel(5cilinder).
natuurlijk wanneer je dagdagelijks rond u kijkt en hoe de meeste KOEKOEKEN staan te slapen voor de groene lichten en andere dan verschiet ik niet dat deze mensen meer verbruiken met hunne wagens.Ook de rijstijl zal van het verbruik HEEL sterk afhangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichtenzuipende d5 tjien, ik verbruik rond de 6 A 6,5 LITER diesel met men s60 2.4diesel(5cilinder).
natuurlijk wanneer je dagdagelijks rond u kijkt en hoe de meeste KOEKOEKEN staan te slapen voor de groene lichten en andere dan verschiet ik niet dat deze mensen meer verbruiken met hunne wagens.Ook de rijstijl zal van het verbruik HEEL sterk afhangen.
Bij mijn Laguna met 2.0dci 130pk kom ik nauwelijks onder de 6.5 en zit ik gemiddeld rond de 7, terwijl zijn voorganger een Laguna 1.9dci nauwelijks boven de 6 kwam...
Wat is het verschil?
Roetfilter
+100kg
vermoedelijk beiden goed voor +0,5liter..
De laatste vijf jaar zijn wagens een stuk onzuiniger geworden, in tegenstelling tot wat de gemiddeldes van de fabrikanten je proberen te doen geloven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenRoetfilter en gewicht doen een enorme duit in het zakje he...
Bij mijn Laguna met 2.0dci 130pk kom ik nauwelijks onder de 6.5 en zit ik gemiddeld rond de 7, terwijl zijn voorganger een Laguna 1.9dci nauwelijks boven de 6 kwam...
Wat is het verschil?
Roetfilter
+100kg
vermoedelijk beiden goed voor +0,5liter..
De laatste vijf jaar zijn wagens een stuk onzuiniger geworden, in tegenstelling tot wat de gemiddeldes van de fabrikanten je proberen te doen geloven
Comment
-
roetfilter heb ik ook + een gewicht van 1600kg droog.
feit is veelal de rijstijl, ik zie genoeg mensen gas geven en stoppen en trug van hetzelfde terwijl ik gewoon verder kijk als mene capeau lang is.op die manier is dat stoppen en gas geven allemaalniet nodig.
wou ik gewoon even meegeven, feit is wel dat mijn motor niet herzelfde is als die van de v70 waar het hierover gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk BerichtenEn wat nu als je een devensieve rijder bent, verbruik je nu minder met die 163pk dan 136pk voor deze grote break's? Natuurlijk besef ik dat het leuker is om met een vette 5 cylinder te rijden die net dat extra heeft maar weegt dit voordeel op tov de meerkost? Met de vlam in de pijp is zoal al aangehaald niet aan mij besteed.
Zo veel leuker. En heb er nog steeds geen greintje spijt van.
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenAls ik moest kiezen dan zou ik beide eens gaan testrijden en diegene die me het best bevalt nemen (en dan zal ik naargelang de uitkomst eventueel die meerkost van die 1l per 100km met de glimlach betalen)
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenVolvo is voor de zen bompa-chauffeurs
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenIvm reiscomfort is de V70 onklopbaar, tov de A6 én tov de nieuwe 520d, heb al in alle zetels plaatsgenomen en een S60/V70 Volvo-fauteuil is voor mij qua zitcomfort onevenaarbaar
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenGa er vanuit dat Volvo de beste zetels heeft, maar dat de comfortzetels in de niieuwe 5-reeks-/f10/f11 echt de top is.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenKlopt. Ik doe dubbel zo veel km als topicstarter, en heb met de mijne niet alles mee om er een zuinige kar van te maken (pk's, brede banden, automaat, partikelfilter, ....), maar 't verbruik is m'n mindere zorg hoor.
yep, die zetels zijn luxe.
maar die vind je amper op de occasiemarkt. Wel op de optielijst bij een nieuwe voor een niet onaardige duit.
Wat de zetels betreft, klopt natuurlijk, die gaat hij (nog) niet vinden op de tweedehandsmarkt in een gunstige 5.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDat een automaat minder zou verbruiken dat heb ik nu nog NOOIT gehoord..Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment