Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 versus Audi A6 avant ... 136PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Met de beste moeite van de wereld, maar ik begrijp die verbruikscijfers hier niet hoor. Ik moet toe geven dat ik een "vlotte" chauffeur ben, maar ik kom met mijn 2.0 Diesel A4 (handgeschakeld) aan 7,9L, ben er nog nooit in geslaagd om dit lager te krijgen. Hoe je dan met een A6/V70 ,die toch nog een pak meer wegen, nog lager uitkomt...is mij een raadsel. 7L met een A6/V70 lijkt me echt onmogelijk.
    tja.....uw brede sloefen onder uwe ketel zullen daar ook wel iets mee te maken hebben...
    Met mijn vorige A4 2.0 tdi multi, zat ik altijd tussen de 6.8 en 7.2 liter/100km. Ik rij wel 90% autosnelweg. Mijn record met mijn huidige is 5.4 liter/100km na een +/- 300 km lange autosnelwegrit en dit met een V6..om maar te zeggen...dus met een A6 / V70 moet 7 liter zeker haalbaar zijn....

Comment

Hmm dat zijn serieuze beesten. Hier nu 16/55/205, maar in de zomer 18/225/40 en zie niet echt een verschil in verbruik. In de winter zuipt je kar sowieso zelfs meer denk ik, dus mss wordt 't zo gecompenseerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        tja.....uw brede sloefen onder uwe ketel zullen daar ook wel iets mee te maken hebben...
        Met mijn vorige A4 2.0 tdi multi, zat ik altijd tussen de 6.8 en 7.2 liter/100km. Ik rij wel 90% autosnelweg. Mijn record met mijn huidige is 5.4 liter/100km na een +/- 300 km lange autosnelwegrit en dit met een V6..om maar te zeggen...dus met een A6 / V70 moet 7 liter zeker haalbaar zijn....
        Ik was mijn vraag en jij mijn antwoord aan het typen denk ik...

Maken die banden dan laat ons zeggen 1L/100km verschil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Hmm dat zijn serieuze beesten. Hier nu 16/55/205, maar in de zomer 18/225/40 en zie niet echt een verschil in verbruik. In de winter zuipt je kar sowieso zelfs meer denk ik, dus mss wordt 't zo gecompenseerd
          Gelijk heb je Weet de maat van de winterband niet van buiten (denk 225 235/18").

edit: winter is 17"

Comment

Ik was mijn vraag en jij mijn antwoord aan het typen denk ik...

Maken die banden dan laat ons zeggen 1L/100km verschil?
            idd op het zelfde moment

0.5 liter zou toch best kunnen denk ik.
            Ik rij met de standaard velgen en banden voor de V6 225/55/17

aan de kleur van de wagen zal het niet liggen denk ik......

Comment

idd op het zelfde moment

Nope, dat kunne we al uitschakelen...

Btw wat doe jij aan de teervlekjes? Die vallen toch serieus op hé op "de witte"?

Comment

Nope, dat kunne we al uitschakelen...

Btw wat doe jij aan de teervlekjes? Die vallen toch serieus op hé op "de witte"?
                ik ontwijk die

De garage heeft daat een goed spuitbuske voor, noemt insectenverwijderaar....
                Spuiten, 5 minuten laten inweken.............................en dan met doekske gewoon afvegen...
                Helpt ook tegen insecten ( uiteraard ), konijnen, fazanten en wieler-tero-toeristen e.d.....

Carwash doet ook wonderen.......
                Last edited by ; 07/02/2011, 23:20.

Comment

ik ontwijk die

De garage heeft daat een goed spuitbuske voor, noemt insectenverwijderaar....
                  Spuiten, 5 minuten laten inweken.............................en dan met doekske gewoon afvegen...
                  Helpt ook tegen insecten ( uiteraard ), konijnen, fazanten en wieler-tero-toeristen e.d.....

Carwash doet ook wonderen.......
                  Tja, mijn insectenverwijderaar (nochtans van een goed merk van een niet nader te noemen bedrijf, maar het begint mat "wa" en eindigt op "it") doet het niet op die teervlekjes... En een carwash kom ik niet meer binnen...
                  Zal poetsen worden binnen een paar weekjes denk ik...

Sorry aan de TO, zal stoppen met off-topic te gaan...

Comment

Wij hebben een V70 2.0D (136PK) van 2008, momenteel 100.000 km.

Als ik van jou was, zou ik toch opteren voor een D5. Achteraf gezien zou ik het toch doen.

Niks verkeerd met die 2 liter motor, integendeel. Hij is vlot genoeg voor de zware V70 en zeer stil. Maar het verbruik ligt vrij hoog vind ik persoonlijk. Dat gaat gemakkelijk naar 8 liter. Als je vlot gaat rijden, is het zelfs hoger. We zijn er 2 maal mee naar het Zuid-Frankrijk gereden (zalige reisauto). Het vermogen is voldoende en ik kon het verbruik op zich ook wel laag houden op 6,5 liter. Maar dan gaat het over constante snelheden.

Wij zijn er echt tevreden over. Maar nog eens, ik zou nu opteren voor een D5.

De Volvo heeft een gigantische kofferruimte en is zeer comfortabel om mee te rijden. De stoelen zijn fauteuils.
                    Als je er mee gereden hebt, zal je verkocht zijn :-)
                    Last edited by ; 07/02/2011, 23:53.

Comment

Met de beste moeite van de wereld, maar ik begrijp die verbruikscijfers hier niet hoor. Ik moet toe geven dat ik een "vlotte" chauffeur ben, maar ik kom met mijn 2.0 Diesel A4 (handgeschakeld) aan 7,9L, ben er nog nooit in geslaagd om dit lager te krijgen. Hoe je dan met een A6/V70 ,die toch nog een pak meer wegen, nog lager uitkomt...is mij een raadsel. 7L met een A6/V70 lijkt me echt onmogelijk.
                      Dit is idd 1 van de redenen waarom ik dit topic heb gestart ... op het net lees je de meest absurde cijfers van héél weinig verbruik naar héél veel. Daarom mijn oproep naar jullie om in alle eerlijkheid de feiten toe te geven. Als ik lees dat de A6 TDIe 5.3l zou verbruiken heb ik daar eerlijk gezegd ook mijn twijfels over. Maar als dit echt wel zo is dan staat mijn besluit vast en ga ik voor deze A6. 5.3l mag dan nog wel 6l worden maar is dan toch nog een pak minder dan die 7l van de Volvo. Nog even meegeven dat ik niet echt een agressieve chauffeur ben en eerder vrij rustig rij, aan mij geen optrekken aan lichten besteed .

Nog even een extra aan dit topic, wat is jullie ervaring met de BMW 520D touring? Kan deze het mee opnemen qua kwaliteit en etc tov Audi A6 avant en Volvo V70?

En wat nu als je een devensieve rijder bent, verbruik je nu minder met die 163pk dan 136pk voor deze grote break's? Natuurlijk besef ik dat het leuker is om met een vette 5 cylinder te rijden die net dat extra heeft maar weegt dit voordeel op tov de meerkost? Met de vlam in de pijp is zoal al aangehaald niet aan mij besteed.

Het topic wordt er niet gemakkelijker op ... i now

aan allen die al geantwoord hebben bedankt al om jullie bijdrage, het wordt er voor mij niet gemakkelijker op maar heb wel al veel bijgeleerd. Ik hou nu eenmaal meer van jullie mening als rasechtte gebruiker.

thanks

Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Wij hebben een V70 2.0D (136PK) van 2008, momenteel 100.000 km.

Als ik van jou was, zou ik toch opteren voor een D5. Achteraf gezien zou ik het toch doen.

Niks verkeerd met die 2 liter motor, integendeel. Hij is vlot genoeg voor de zware V70 en zeer stil. Maar het verbruik ligt vrij hoog vind ik persoonlijk. Dat gaat gemakkelijk naar 8 liter. Als je vlot gaat rijden, is het zelfs hoger.
                        Maw u vermoed dat de D5 ( 163pk ) zuiniger is dan uw 136pk, dit is voor mij héél belangrijke info, dat de Volvo V70 enorm goede zetels heeft is mij al bevestigd door de VAB bij ons in Zwijndrecht, daar vertellen ze mij dat de V70 een luxe is om mee te reizen. Alleen zit ik dus te twijfelen aan 163pk en 136pk waar ik dus toegeef dat het verbruik de doorslag gaat geven.

mvg

Björn

Comment

Als je een auto moet kiezen op basis van verbruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjoveer Bekijk Berichten
                            Maw u vermoed dat de D5 ( 163pk ) zuiniger is dan uw 136pk, dit is voor mij héél belangrijke info, dat de Volvo V70 enorm goede zetels heeft is mij al bevestigd door de VAB bij ons in Zwijndrecht, daar vertellen ze mij dat de V70 een luxe is om mee te reizen. Alleen zit ik dus te twijfelen aan 163pk en 136pk waar ik dus toegeef dat het verbruik de doorslag gaat geven.

mvg

Björn
                            Het verbruik is nog altijd afhankelijk van je rechtervoet. Je kan met de 136PK ook zuinig rijden. Geloof me. Je zegt zelf dat je een rustige rijder bent en 25.000 km per jaar is nu ook de wereld niet.

Maar de 136PK is wel zeer gevoelig voor de pedaalstand (verbruiksgewijs), volgens mij meer dan de D5.

Hier het topic van mijn V70: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45241

Ik geen spijt van de V70 als auto, integendeel, een fantastische kar voor zijn prijs. Als totaalpakket klopt hij.

Maar ik heb wel spijt, dat ik de D5 niet genomen heb, dat wel. Omwille van de grotere vermogensreserve en volgens mij toch zuiniger.
                            Last edited by ; 08/02/2011, 08:10.

Comment

Niks verkeerd met die 2 liter motor, integendeel. Hij is vlot genoeg voor de zware V70 en zeer stil. Maar het verbruik ligt vrij hoog vind ik persoonlijk. Dat gaat gemakkelijk naar 8 liter. Als je vlot gaat rijden, is het zelfs hoger. We zijn er 2 maal mee naar het Zuid-Frankrijk gereden (zalige reisauto). Het vermogen is voldoende en ik kon het verbruik op zich ook wel laag houden op 6,5 liter. Maar dan gaat het over constante snelheden.

Wij zijn er echt tevreden over. Maar nog eens, ik zou nu opteren voor een D5.
                              Als je een auto moet kiezen op basis van verbruik

Dus er is nix mis mee de 2.0D (genoeg vermogen, stil, aangenaam), behalve het verbruik waardoor je de D5 adviseert, maar als dienen mens zegt dadde gelijk hebt en dat hij daarom idd een D5 zou kiezen, dan vinde dat hij volgens het verkeerde kriteria kiest?
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Dus er is nix mis mee de 2.0D (genoeg vermogen, stil, aangenaam), behalve het verbruik waardoor je de D5 adviseert, maar als dienen mens zegt dadde gelijk hebt en dat hij daarom idd een D5 zou kiezen, dan vinde dat hij volgens het verkeerde kriteria kiest?
                                Oei, het kwam wat verkeerd over

Met die keuze en verbruik bedoel ik, dat de topicopener, zijn keuze van een Audi of een Volvo laat afhangen van het feit dat de 2.0D van de Volvo 7 liter verbruikt. Dat is op zich een belangrijk punt. Maar een auto is zoveel meer dan enkel het verbruik. Je mag daar niet alleen van uit gaan. Je moet zo'n auto op zijn geheel bekijken.

136 PK en 163 PK vind ik nog altijd een verschil, BIV en verzekeringen, idem dito.

Het is ook niet dat een D5 en een 2.0D hetzelfde kosten.

Comment

Oei, het kwam wat verkeerd over

Met die keuze en verbruik bedoel ik, dat de topicopener, zijn keuze van een Audi of een Volvo laat afhangen van het feit dat de 2.0D van de Volvo 7 liter verbruikt. Dat is op zich een belangrijk punt. Maar een auto is zoveel meer dan enkel het verbruik. Je mag daar niet alleen van uit gaan. Je moet zo'n auto op zijn geheel bekijken.

136 PK en 163 PK vind ik nog altijd een verschil, BIV en verzekeringen, idem dito.

Het is ook niet dat een D5 en een 2.0D hetzelfde kosten.
                                  ²²²². Bijkomend zou TS voor de audi kiezen indien die effectief 1l minder zou verbruiken dan de Volvo. Ik vind dat vreemd omdat dat nu op die 25k km op jaabasis 300 euro meer kost aan brandstof. Stel nu dat die Volvo de TS beter ligt dan de A6 dan gaat hij de Volvo laten staan en de komende 10 jaar toch ergens telleurgesteld rondrijden volgens mij.

Als ik moest kiezen dan zou ik beide eens gaan testrijden en diegene die me het best bevalt nemen (en dan zal ik naargelang de uitkomst eventueel die meerkost van die 1l per 100km met de glimlach betalen)

Comment

idd op het zelfde moment

Yep, ik heb ook ziets gemerkt van ongeveer 0,5l. Nu rijd ik met 205/xx/17 en in de zomer met 235/35/19. Scheelt em toch wat

Comment

Nog even meegeven dat ik niet echt een agressieve chauffeur ben en eerder vrij rustig rij, aan mij geen optrekken aan lichten besteed .
                                      Allez jong, dan moet je de Audi/BMW uitsluiten, enkel BMW/Audi-rijders zijn aggressieve aan-de-lichten-optrekkende chauffeurs! Volvo is voor de zen bompa-chauffeurs

Zo, even alle stereotiepen uit de kast gehaald, maar ik ben uiteraard maar aan 't zeveren

Nog even een extra aan dit topic, wat is jullie ervaring met de BMW 520D touring? Kan deze het mee opnemen qua kwaliteit en etc tov Audi A6 avant en Volvo V70?
                                      Absoluut . De BMW F10 520d Touring kan zeker mee in kwaliteit tov de A6/V70, en heeft dan nog 's als pluspunt dat 'ie een zeer verfijnde (waarschijnlijk de meest verfijnde van de 3) 2 liter diesel motor heeft die bovendien best krachtig is en aanvoelt. Rijdt en stuurt ook sportiever dan de 2 andere concurrenten.

En wat nu als je een devensieve rijder bent, verbruik je nu minder met die 163pk dan 136pk voor deze grote break's? Natuurlijk besef ik dat het leuker is om met een vette 5 cylinder te rijden die net dat extra heeft maar weegt dit voordeel op tov de meerkost? Met de vlam in de pijp is zoal al aangehaald niet aan mij besteed.
                                      Zoals ik reeds aanhaalde haal ik met mijn 2.4D blijkbaar een nog lager verbruik dan anderen met 2 liter diesels. Het is zeker en vast de meerkost waard om 5-cilinder te gaan rijden. De motor is "smeuïger", heeft veel meer reserve en marge, is oerbetrouwbaar en produceert een mooie zachte 5-cilinder brom. Het rijdt gewoon veel aangenamer en voelt veel minder "nerveus" aan dan een 2 liter turbodiesel. De nieuwe D5 heeft nota bene 205PK en 2 turbo's, dat zal iets te veel zijn aan inschrijving veronderstel ik..

Ivm reiscomfort is de V70 onklopbaar, tov de A6 én tov de nieuwe 520d, heb al in alle zetels plaatsgenomen en een S60/V70 Volvo-fauteuil is voor mij qua zitcomfort onevenaarbaar

Maar euh, nog een vraagje naar u toe. Je spreekt hier al constant over de 2.0D 136PK. Bestaat deze nog bij de nieuwe V70 ? Is het ondertussen al niet de 2.0 D3 (5-cilinder) met 150/163PK ? Zoja zou ik deze eens testrijden, en dan eventueel met automaat, deze zou je ook wel 's kunnen bevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten

Maar euh, nog een vraagje naar u toe. Je spreekt hier al constant over de 2.0D 136PK. Bestaat deze nog bij de nieuwe V70 ? Is het ondertussen al niet de 2.0 D3 (5-cilinder) met 150/163PK ? Zoja zou ik deze eens testrijden, en dan eventueel met automaat, deze zou je ook wel 's kunnen bevallen.
                                        Is zou deze niet nieuw kopen Wouter maar een jonge tweede hands van max 2 jaar en in 2009 was dit nog 136pk

mvg

Björn

Comment

Er worden hier toch vrij veel waarheden geschreven hoor, dus kennis genoeg hier op het forum.

Ga er maar vanuit dat de 136pk Volvo/Audi in de regel iets meer gaat verbruken dan een 163pk, zeker als je veel autosnelwegen doet en dan spreken we over 0.5l tot 1.1l . En ja een automaat gaat bij dezelfde kilometervreter minder verbruiken dan de handgeschakelde. Meer gecombineerd verkeer? dan zal het verschil nog geen 1.00l zijn in het voordeel van de autom. Denk eraan dat de huidige automaten leren van je rijstijl.

Ga er vanuit dat Volvo de beste zetels heeft, maar dat de comfortzetels in de niieuwe 5-reeks-/f10/f11 echt de top is.
                                          Als je nu nog niet kan kiezen zou ik er nog een stapje bij doen, heb je het onderhoud al eens vergeleken tussen de Audi/Volvo 136pk en de 163pk uitvoering?
                                          Vééééééééél succes!
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X