Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
    Idd, autorijden is duur.

Maar wat is er goedkoop, die andere mensen die ook een job hebben en es een dagje naar zee willen en ecologisch denken en de trein nemen zitten ook snel aan een ticket ('k heb 't vlug eens uitgerekend, leeftijd 26-59j, Brussel - Oostende = 15,40€ en om nog es terug te komen, dus een 30€)
    't Is ook niet dat dit goedkoop is hé, dat is het probleem hier ook een beetje, de overheid weten niet wat ze willen (openbaar vervoer, of eigen ecologisch vervoer, of nu toch werken dichter bij huis).

Maar dan wel tussentijds veel taksen innen op de zware bakken hé, want zo zijn we zeker al ecologisch bezig...

Ik vind het logisch dat zwaardere motoren zwaarder belast worden, maar ja wie ben ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
      Ik vind het logisch dat zwaardere motoren zwaarder belast worden, maar ja wie ben ik.
      Zwaardere motoren? Waarom?

De fiscale pk's worden berekend op basis van het gewicht van de wagen + de motorinhoud van de wagen. Nergens staan onze autotaksen in relatie tot het effectieve milieuonvriendelijke karakter van onze auto's.

Dit wilt zeggen dat een 320d, een erg zuinige wagen voor zijn klasse, zwaarder belast wordt dan een A4 2.0tdi, die 40 pk minder vermogen afgeeft en meer verbruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Voor 20k heb je een nieuwe best goed uitgeruste Dooper, de extra's die je achteraf hebt geplaatst zijn geen meerwaarde voor de gewone koper.
        Buiten de verlaging is er geen enkele verandering aan de Dooper gebeurd ( het jcwpakket stond op de aankoopfactuur ).

Probeer mijn Dooper eens te configureren en als je onder de 24000 Euro uitkomt, proficiat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

De fiscale pk's worden berekend op basis van het gewicht van de wagen + de motorinhoud van de wagen. Nergens staan onze autotaksen in relatie tot het effectieve milieuonvriendelijke karakter van onze auto's.

Dit wilt zeggen dat een 320d, een erg zuinige wagen voor zijn klasse, zwaarder belast wordt dan een A4 2.0tdi, die 40 pk minder vermogen afgeeft en meer verbruikt.
          Met zwaardere motor bedoel ik toch en motor met grote "longinhoud", een 4.0l V8 gaat nu eenmaal meer verbruiken en co2 uitstoten dan een 2.0l 4-cilinder (in 99% van de gevallen).

En begin nu niet van c02 uitstoot is niet belangrijk en er zijn meer schadelijke stoffen voor het milieu, in België wordt daar nu eenmaal naar gekeken hoe lager de c02 uitstoot hoe beter voor je portemonnee.

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
          Buiten de verlaging is er geen enkele verandering aan de Dooper gebeurd ( het jcwpakket stond op de aankoopfactuur ).

Probeer mijn Dooper eens te configureren en als je onder de 24000 Euro uitkomt, proficiat.
          Ik zeg dat je voor 20k een nieuwe best goed uitgeruste Dooper hebt, ik zeg niet dat jouw wagen nieuw 20k gekost heeft.

Comment

• 1. Je gaat nooit 22.000 euro krijgen voor je Mini
            2. Volvo S40 heeft zeer weinig beenruimte achter
            3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)

Dus berg je idee maar op.
            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
              1. Je gaat nooit 22.000 euro krijgen voor je Mini
              2. Volvo S40 heeft zeer weinig beenruimte achter
              3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)

1. Ik moet geen 22000 Euro hebben van de MINI
              2. De Volvo s40 is voldoende beenruimte achter ( veeeel meer dan de MINI )
              3. De verkoper zei dat er 16" Ecovelgen opstaan, die zou ik er laten opstaan ( 15" vind ik te klein, 16" is goed genoeg ).

Comment

Reden??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                  1. Ik moet geen 22000 Euro hebben van de MINI
                  2. De Volvo s40 is voldoende beenruimte achter ( veeeel meer dan de MINI )
                  3. De verkoper zei dat er 16" Ecovelgen opstaan, die zou ik er laten opstaan ( 15" vind ik te klein, 16" is goed genoeg ).
                  1. 21000 ga je ook nooit krijgen, maximum 19.000.
                  2. In de Volvo kunnen twee volwassenen van 1m80 nit achter elkaar zitten
                  3. Ik begrijp niet dat je eerst een fantastische mini configureert en daarna kan leven met een eco model met dergelijke lelijke velgen.

Nu ja, tis jij die het moet weten hé, maar ik gok op nee ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Reden??
                    Het verbruik en de lage uitstoot zijn net gerealiseerd door de gewichtsbesparing en lage rolweerstand vand e banden. Dus mag je die niet veranderen. Het is zelfs zo extreem dat op bepaalde van die modellen een trekhaak niet is toegestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Waar heb je dat gelezen?

En waar haal je dat vandaan?

Comment

Het verbruik en de lage uitstoot zijn net gerealiseerd door de gewichtsbesparing en lage rolweerstand vand e banden. Dus mag je die niet veranderen. Het is zelfs zo extreem dat op bepaalde van die modellen een trekhaak niet is toegestaan.
                        En wie heeft dan een proces ingespannen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Waar heb je dat gelezen?

En waar haal je dat vandaan?
                          Dito hier.

Daar slaagt wooter wel even dik de bal mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                            Dito hier.

Daar slaagt wooter wel even dik de bal mis.

Als we maar kunnen Audi-bashen he

Comment

En wie heeft dan een proces ingespannen?
                              Auto is van de baan gehaald door de politie en moest verplicht naar de keuring waar die is afgekeurd.

Comment

Auto is van de baan gehaald door de politie en moest verplicht naar de keuring waar die is afgekeurd.
                                Dus die wisten ah dat is een Eco model en die heeft niet de juiste velgen/banden?

Dat zou ik wel heel straf vinden.

Comment

• Volvo
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Omdat de velg-/bandenmaat niet overeen kwam met het PvG?

Comment

Omdat de velg-/bandenmaat niet overeen kwam met het PvG?
                                      In eerste instantie voor de trekhaak, derna kwamen de wielen erbij.

Comment

In eerste instantie voor de trekhaak, derna kwamen de wielen erbij.
                                        Lijkt mij toch wel zéér onwaarschijnlijk dat het omwille van eco-redenen was dat ie is afgekeurd. Volvo biedt voor hun DRIVe's zelfs andere velgen aan als optie zonder meerprijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Het is pure marketing, niet meer niet minder. Inspelen op ons geweten

Deze discussie over CO2/global warming/autos is al zoveel gevoerd.. het feit dat jij er zo hard op ingaat bevestigt mijn punt alleen maar. Lees dit eens met een nuchtere ingesteldheid.

En neen ik betaal niet graag veel aan de pomp
                                          Toch één die ook van 't zelfde gedacht is...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X