Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
    Daarbij voor een 21 a 22000 euro ga je nooit een Mondeo hebben ( met die uitrusting he ).
    Dat het goedkoper uitkomt dan een Ford Mondeo geeft al aan dat er iets mis is met zo een Volvo... Je kan niet degelijke uitrusting leveren zonder op andere plaatsen te besparen.

Je hebt geen honderden pk's nodig op de snelweg, maar nu dat ik ervaring heb met auto's van 40 tot 343pk moet ik zeggen dat de 163 pk die in mijn 320d zat perfect was voor snelweggebruik.

22000 euro voor een Volvo is niet slecht, maar volgens mij ook weer zonde van het geld om zo iets nieuw te kopen. Bovendien wil ik binnenkort op spritmonitor.de toch eens de reele verbruiksgegevens zien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Dat het goedkoper uitkomt dan een Ford Mondeo geeft al aan dat er iets mis is met zo een Volvo... Je kan niet degelijke uitrusting leveren zonder op andere plaatsen te besparen.
      De Ford Mondeo is dan ook een pák groter dan een S40. Beide wagens zijn geen hoogvliegers als 't op materiaalgebruik en afwerking aankomt. Als er ergens op bespaard wordt in de S40 in vgl. met de Ford, dan is 't op ruimte.
      De S40 is in zekere zin een Focus sedan... en als je de prijzen van die Ford er dan eventjes langslegt, is 't niet Volvo dat ergens zou besparen (zou, want 'k heb nog nooit een Focus sedan van dichtbij gezien). Ford Focus 4d 1.6 TDCi 109 Trend à € 21.050 en geen recht op 15% ecokorting, Volvo S40 1.6 D DRIVe à € 24.250 én recht op 15% korting -> gratis upgrade van Ford naar Volvo incl. enkele leuke opties, zo kan je 't dus ook bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      22000 euro voor een Volvo is niet slecht, maar volgens mij ook weer zonde van het geld om zo iets nieuw te kopen. Bovendien wil ik binnenkort op spritmonitor.de toch eens de reele verbruiksgegevens zien...
      De 2.0D zal volgens mij toch wat zuiniger blijken op de snelweg.
      All-round zou ik niet durven zeggen, maar louter aan snelwegsnelheden ? 2.0D > 1.6D vermoed ik.

Zonde om zo'n wagen nieuw te kopen ?
      Is dat niet iets dat je bij élk type wagen kunt zeggen als je je eenmaal aan 't rekenen zet ?
      Last edited by sibi; 19/04/2009, 16:05.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Je Mini is super uitgerust en bijna nieuw, maar toch twijfel ik eraan of je er genoeg voor gaat krijgen in deze crisistijd om de S40 te kunnen betalen.µ
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Je Mini is super uitgerust en bijna nieuw, maar toch twijfel ik eraan of je er genoeg voor gaat krijgen in deze crisistijd om de S40 te kunnen betalen.µ
          Idd, ik moet eerst zien hoeveel ik nog van de MINI krijg.

Het cacao overtuigt me niet 100% op foto:

Last edited by ; 19/04/2009, 16:14.

Comment

zet je mini eens te koop,
            kijk eens hoeveel mails/telefoontjes je krijgt....
            mss is je probleem sneller opgelost dan je denkt,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
              Is dat niet te donker? Is het meer naar bruin of meer naar rood?

Werk jij bij volvo?

Nog een vraagje, de High Performance audio ( 8ls ). Zit daar nu een subwoofer bij of niet. De brochures spreken elkaar tegen ( in het een staat het niet vermeld en bij het andere wel ).
              Van buitenaf gezien, zou je op het eerste zicht zeggen dat het zwart leder is. Als je de deur opent zie je echter duidelijk donkerbruine kleur, het neigt totaal niet naar rood vind ik. Het is een donkerbruine kleur, een beetje als het individual merino cohibabraun cfr de configurator bij bmw.be (en niet zoals het sattelbraun!).

Ivm de subwoofer weet ik niet, en neen ik werk niet bij volvo.

De DRIVe velgen lijken mij allen 15" te zijn (naam:Libra), en als optie zonder meerprijs zijn er de 15" Isis (cfr brochure volvo-site: http://www.volvocars.com/nl-BE/All-C...20NL_Apr09.pdf pagina 6).

Comment

Je krijgt van je MINI nooit zoveel om de Volvo zonder opleg te kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  zet je mini eens te koop,
                  kijk eens hoeveel mails/telefoontjes je krijgt....
                  mss is je probleem sneller opgelost dan je denkt,
                  done

Oorspronkelijk geplaatst door tMAZ Bekijk Berichten
                  Van buitenaf gezien, zou je op het eerste zicht zeggen dat het zwart leder is. Als je de deur opent zie je echter duidelijk donkerbruine kleur, het neigt totaal niet naar rood vind ik. Het is een donkerbruine kleur, een beetje als het individual merino cohibabraun cfr de configurator bij bmw.be (en niet zoals het sattelbraun!).

Ivm de subwoofer weet ik niet, en neen ik werk niet bij volvo.

De DRIVe velgen lijken mij allen 15" te zijn (naam:Libra), en als optie zonder meerprijs zijn er de 15" Isis (cfr brochure volvo-site: http://www.volvocars.com/nl-BE/All-C...20NL_Apr09.pdf pagina 6).
                  in die brochure staat op p5 toch 2 ecovelgen 15" en 16"
                  en op p10 staat bij de 1.6d drive dat het 16" velgen zijn...

Comment

al 2 maal zoekertje aangemaakt maar hij is al 2 maal verdwenen :S

Comment

Voor ruimte moet je zeker geen S40 thuis halen...dat zeg ik je al op voorrand...
                      Kan je beter een Ford focus Stationwagon kopen...die meer ruimte bied voor dat geld en ook meer rijplezier leverd...
                      Maar is wel weer minder afgewerkt...
                      Heb je geen ruimte nodig...dan lijkt me het antwoord simpel...Mini houden...zoniet...iets anders...maar allesbehalve een S40 (voor ruimte toch...zeker de achterbank!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                        Voor ruimte moet je zeker geen S40 thuis halen...dat zeg ik je al op voorrand...
                        Kan je beter een Ford focus Stationwagon kopen...die meer ruimte bied voor dat geld en ook meer rijplezier leverd...
                        Maar is wel weer minder afgewerkt...
                        Heb je geen ruimte nodig...dan lijkt me het antwoord simpel...Mini houden...zoniet...iets anders...maar allesbehalve een S40 (voor ruimte toch...zeker de achterbank!)
                        In de S40 kan ik achter mezelf zitten ( ik kom juist met mijn hoofd tegen het dak ). In de MINI is dit onmogelijk ( je mag ten eerste al geen benen hebben )

Het feit dat er in de koffer van de MINI maar een sporttas in kan helpt ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                          Je krijgt van je MINI nooit zoveel om de Volvo zonder opleg te kopen...
                          +1 (vrees ik)
                          1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            +1 (vrees ik)
                            21000 is de vraagprijs, we zien wel .

Comment

Waarom geen V50? Kost die zoveel meer?
                              Volvo V60 D3 R-design

Comment

Maar goed dat zot zijn geen pijn doet...
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De MINI houden !

Ik vind een S40/V50 echt geen auto voor een 23-jarige ... meer nog: ik vind mezelf er zelfs nog iets te jong voor. Mijn vader heeft een V50, soms rijd ik daar wel eens mee, voel me daar niet in thuis

Comment

Ik weet natuurlijk niet op welk vlak uw situatie veranderd is, maar indien ruimte prioritair geworden is en je in dit segment shopt, waarom dan geen V50 of zoals al geopperd iets groters in jonge okkasie?

Ik ben niet akkoord dat een s40/v50 niet voor een 23-jarige is
                                    Net alsof iedereen onder de 30 per se met een hot hatch moet rijden

Comment

bwa niet perse maar het is meer een auto voor als je in luxe en alle kalmte wil rijden anders ga je voor een c30 als je jong bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        en die eco zever maakt het alleen maar erger.
                                        Waar slaat dat nu op ?
                                        Jij betaalt graag veel aan de pomp ?
                                        De toekomst van ons milieu kan je geen bal schelen ?

Comment

Working...
                                        X