Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI houden of nieuwe S40 kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
    In eerste instantie voor de trekhaak, derna kwamen de wielen erbij.
    Dan moet je toch andere dingen aan het mispeuteren zijn geweest, of een paar heel gefrustreerde flikken zijn tegengekomen....

    Comment


    • Nieuwprijs Mini D: 21.400,-
      -15% overheidskorting: 18.190,-
      - korting BMW ??? max: 17.500,- eindprijs

      Ik denk dat je heel blij mag zijn als je hem voor 18.000,- kwijt raakt.

      Maar weinig mensen zullen bereid zijn om meer te betalen voor een tweedehands als ze dezelfde nieuw kunnen kopen voor hetzelfde geld.

      Het is nu eenmaal een feit dat al die dure opties (en bij mini zijn ze peperduur) bijna niets opbrengen bij herverkoop.

      Mocht je toch een liefhebber vinden (op ongelooflijk kan afdingen bij Volvo): mijn keus zou ook naar een Volvo gaan, maar dan wel V50 (S40 is super onpraktisch wegens te kleine opening koffer, zoals de meeste sedans tegenwoordig)

      Good luck.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Waar heb je dat gelezen?

        En waar haal je dat vandaan?
        Zoekfunctie gebruiken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Zoekfunctie gebruiken.
          Maar het klopt niet wat je zegt.

          Fiscale pk's worden énkel berekend op motorinhoud.

          En een 320d of A4 2.0 TDI worden net hetzelfde belast.

          Comment


          • amaai een sexy mini inruilen voor één der mottigste auto s van het moment. De velgen zijn ... ik heb er geen woorden voor.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
              Maar het klopt niet wat je zegt.

              Fiscale pk's worden énkel berekend op motorinhoud.

              En een 320d of A4 2.0 TDI worden net hetzelfde belast.
              Wil je daarop wedden?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Wil je daarop wedden?
                Ja

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Wil je daarop wedden?
                  Met plezier.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                    3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)

                    Dus berg je idee maar op.
                    Was dat Eco-model een Volvo ?
                    Die Volvo-DRIVe rijden nog nauwelijks tot niet rond....

                    Comment


                    • sgoed, ik heb het geld nodig

                      Wat wil je ervoor wedden?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Wil je daarop wedden?
                        BIV buiten beschouwing gelaten?

                        JA.
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • BMW 320d :
                          jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €

                          A4 2.0 TDI:
                          jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €

                          Bron : autogids.be

                          Ik wed voor een setje M-sportstoelen uit een Z4M.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                            BMW 320d :
                            jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €

                            A4 2.0 TDI:
                            jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €

                            Bron : autogids.be

                            Ik wed voor een setje M-sportstoelen uit een Z4M.
                            Da lijken me relatief identieke bedragen...
                            1991 BMW E30 318is

                            Comment


                            • Bon...

                              De discussie fiscale pk:



                              Het onderdeel gewicht is inderdaad verdwenen.

                              Het verschil in belastingen tussen een Audi A4 2.0tdi en BMW 320d:

                              Audi A4:

                              Fiscale PK: 11
                              Normverbruik gemengd: 5,5l/100km
                              CO2 uitstoot (g/km) : 144
                              Verkeersbelasting: 366,43€
                              BIV: 867€

                              BMW 320d:
                              163pk geknepen versie:

                              Fiscale PK: 11
                              Normverbruik gemengd: 4,8l/100km
                              CO2 uitstoot (g/km) : 128
                              Verkeersbelasting: 366,43€
                              BIV: 1239€

                              177pk:

                              Fiscale PK: 11
                              Normverbruik gemengd: 4,8l/100km
                              CO2 uitstoot (g/km) : 128
                              Verkeersbelasting: 366,43€
                              BIV: 2478€

                              Nu kan je opperen dat een 320d niet te vergelijken valt met een A4 2.0 tdi, omwille van het verschil in pk's... Is het dan BMW's fout dat Audi geen meer pk's uit hun tweeliter blokje haalt? Maar duidelijk is dat een 320d meer belast wordt dan een Audi A4 2.0 tdi, hoewel die eerste zuiniger is en minder CO2-uitstoot heeft dan de Audi.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Bon...

                                De discussie fiscale pk:



                                Het onderdeel gewicht is inderdaad verdwenen.
                                LOOOL

                                Nu kan je opperen dat een 320d niet te vergelijken valt met een A4 2.0 tdi, omwille van het verschil in pk's... Is het dan BMW's fout dat Audi geen meer pk's uit hun tweeliter blokje haalt? Maar duidelijk is dat een 320d meer belast wordt dan een Audi A4 2.0 tdi, hoewel die eerste zuiniger is en minder CO2-uitstoot heeft dan de Audi.
                                Het verschil in BIV is louter op vermogen, en de wegentaks is gelijk

                                Comment


                                • Gewicht heeft volgens mij nooit een rol gespeeld...

                                  Soms wel voor de verzekering, die onder bepaalde omstandigheden sportkenmerken bij je voertuig ziet...
                                  1991 BMW E30 318is

                                  Comment


                                  • van de A4 2.0 TDI bestaan er maar liefst 5 versies in België

                                    120
                                    136
                                    143
                                    163
                                    170

                                    1) dat argument dat Audi 40pk minder uit zijn 2 liter haalt mag dus al naar de prullenmand

                                    2) je moet al serieus gestoord zijn om in België de 143 of de 170pk versie te nemen tegenover resp. de 136 en 163 varianten
                                    idem voor de 143pk versie uit de 318d (tegenover de 136) en de 177 (tegenover de 163) bij de 320d

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                      Gewicht heeft volgens mij nooit een rol gespeeld...

                                      Soms wel voor de verzekering, die onder bepaalde omstandigheden sportkenmerken bij je voertuig ziet...
                                      gewicht is in NL een issue mbt autotaks , in België niet

                                      Comment


                                      • De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          De oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.
                                          Fiscale PK's zijn in mijn ogen steeds op basis van de cilinderinhoud geweest. BIV is maar uitgevonden ergens in de jaren 90...
                                          1991 BMW E30 318is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X