Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI houden of nieuwe S40 kopen?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nieuwprijs Mini D: 21.400,-
-15% overheidskorting: 18.190,-
- korting BMW ??? max: 17.500,- eindprijs
Ik denk dat je heel blij mag zijn als je hem voor 18.000,- kwijt raakt.
Maar weinig mensen zullen bereid zijn om meer te betalen voor een tweedehands als ze dezelfde nieuw kunnen kopen voor hetzelfde geld.
Het is nu eenmaal een feit dat al die dure opties (en bij mini zijn ze peperduur) bijna niets opbrengen bij herverkoop.
Mocht je toch een liefhebber vinden (op ongelooflijk kan afdingen bij Volvo): mijn keus zou ook naar een Volvo gaan, maar dan wel V50 (S40 is super onpraktisch wegens te kleine opening koffer, zoals de meeste sedans tegenwoordig)
Good luck.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWaar heb je dat gelezen?
En waar haal je dat vandaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZoekfunctie gebruiken.
Fiscale pk's worden énkel berekend op motorinhoud.
En een 320d of A4 2.0 TDI worden net hetzelfde belast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenMaar het klopt niet wat je zegt.
Fiscale pk's worden énkel berekend op motorinhoud.
En een 320d of A4 2.0 TDI worden net hetzelfde belast.
Comment
-
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten3. Op van de Eco modellen mag je de velgen niet veranderen (In het bedrijf hebben we al een proces lopen daarvoor)
Dus berg je idee maar op.
Die Volvo-DRIVe rijden nog nauwelijks tot niet rond....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWil je daarop wedden?
JA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenBMW 320d :
jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €
A4 2.0 TDI:
jaarlijkse verkeersbelasting : 366,43 €
Bron : autogids.be
Ik wed voor een setje M-sportstoelen uit een Z4M.
Comment
-
Bon...
De discussie fiscale pk:
Het onderdeel gewicht is inderdaad verdwenen.
Het verschil in belastingen tussen een Audi A4 2.0tdi en BMW 320d:
Audi A4:
Fiscale PK: 11
Normverbruik gemengd: 5,5l/100km
CO2 uitstoot (g/km) : 144
Verkeersbelasting: 366,43€
BIV: 867€
BMW 320d:
163pk geknepen versie:
Fiscale PK: 11
Normverbruik gemengd: 4,8l/100km
CO2 uitstoot (g/km) : 128
Verkeersbelasting: 366,43€
BIV: 1239€
177pk:
Fiscale PK: 11
Normverbruik gemengd: 4,8l/100km
CO2 uitstoot (g/km) : 128
Verkeersbelasting: 366,43€
BIV: 2478€
Nu kan je opperen dat een 320d niet te vergelijken valt met een A4 2.0 tdi, omwille van het verschil in pk's... Is het dan BMW's fout dat Audi geen meer pk's uit hun tweeliter blokje haalt? Maar duidelijk is dat een 320d meer belast wordt dan een Audi A4 2.0 tdi, hoewel die eerste zuiniger is en minder CO2-uitstoot heeft dan de Audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBon...
De discussie fiscale pk:
Het onderdeel gewicht is inderdaad verdwenen.
Nu kan je opperen dat een 320d niet te vergelijken valt met een A4 2.0 tdi, omwille van het verschil in pk's... Is het dan BMW's fout dat Audi geen meer pk's uit hun tweeliter blokje haalt? Maar duidelijk is dat een 320d meer belast wordt dan een Audi A4 2.0 tdi, hoewel die eerste zuiniger is en minder CO2-uitstoot heeft dan de Audi.
Comment
-
Gewicht heeft volgens mij nooit een rol gespeeld...
Soms wel voor de verzekering, die onder bepaalde omstandigheden sportkenmerken bij je voertuig ziet...
Comment
-
van de A4 2.0 TDI bestaan er maar liefst 5 versies in België
120
136
143
163
170
1) dat argument dat Audi 40pk minder uit zijn 2 liter haalt mag dus al naar de prullenmand
2) je moet al serieus gestoord zijn om in België de 143 of de 170pk versie te nemen tegenover resp. de 136 en 163 varianten
idem voor de 143pk versie uit de 318d (tegenover de 136) en de 177 (tegenover de 163) bij de 320d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenGewicht heeft volgens mij nooit een rol gespeeld...
Soms wel voor de verzekering, die onder bepaalde omstandigheden sportkenmerken bij je voertuig ziet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe oude formule voor fiscale pk's was (cilinderinhoud in liters maal 4) + (gewicht in kilo's gedeeld door 400). Frankie Loosveld heeft daar nog over gepost.
Comment
Comment