Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Maar jongens, weten jullie nu nog altijd niet dat jwv50 een hypervoorbeeldige chauffeur is die zijn rijstijl altijd voor 200% aanpast aan de omstandigheden, nooit noodgevallen tegenkomt, zo ver vooruitziend rijdt dat 'ie nooit voor verrassingen komt te staan, en altijd dubbel zo veilig rijdt dan nodig is? Zelfs met slicks zou hij zich nog veiliger over de Vlaamse wegen begeven dan alle andere mensen samen, hoor.

Tuurlijk weten we dat! Maar je bent nog iets vergeten: hij is de eerste die luidkeels begint te klagen en te huilen als hij de toch eens toevallig het gaspedaal te diep indrukt op het verkeerde moment en het stuur naar de verkeerde kant draait als zijn superieure zomerbanden net op dat cruciale moment alle grip verliezen...

Comment

• Ik rijd elke dag naar men werk 60km enkel ongeveer deels autosnelweg, deels secundaire weg en eerlijk iedereen heeft zijn mening derover, voor en nadelen, ik heb wel nieuwe goeie zomerbanden en ik vind dat die grip zat hebben en hier ligt de straat nog vol sneeuw, alleen hoop ik dat ze in brussel gezond verstand houden en dat ze dat niet gaan verplichtten, want dan is de boodschap heel duidelijk puur commerce en geldklopperij!! Als je een winterband van een paar euro koopt heeft een veel slechtere wegligging als een goeie zomerband!
      Ik heb ooit zomer test gedaan met stunner zomerbandjes rijden en michelin op nat wegdek en dat is dag en nacht verschil! Goeie banden is voornaam of dat nu winter of zomer is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Tuurlijk weten we dat! Maar je bent nog iets vergeten: hij is de eerste die luidkeels begint te klagen en te huilen als hij de toch eens toevallig het gaspedaal te diep indrukt op het verkeerde moment en het stuur naar de verkeerde kant draait als zijn superieure zomerbanden net op dat cruciale moment alle grip verliezen...

Euh ? Hallo ?
        Ken ik u, of gij mij ?
        Heb ik dat al ooit moeten doen dat gij weet?
        Stop dan met zulke onzin uit te kramen.
        Last edited by ; 07/01/2009, 18:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
          Ik rijd elke dag naar men werk 60km enkel ongeveer deels autosnelweg, deels secundaire weg en eerlijk iedereen heeft zijn mening derover, voor en nadelen, ik heb wel nieuwe goeie zomerbanden en ik vind dat die grip zat hebben en hier ligt de straat nog vol sneeuw, alleen hoop ik dat ze in brussel gezond verstand houden en dat ze dat niet gaan verplichtten, want dan is de boodschap heel duidelijk puur commerce en geldklopperij!! Als je een winterband van een paar euro koopt heeft een veel slechtere wegligging als een goeie zomerband!
          Ik heb ooit zomer test gedaan met stunner zomerbandjes rijden en michelin op nat wegdek en dat is dag en nacht verschil! Goeie banden is voornaam of dat nu winter of zomer is
          elke band is specefiek op een bepaald marktsegment gericht.... maar dat wil nog niet zeggen dat die band in het algemeen overal beter zal scoren

Om maar wat te zeggen: Michelin Pilot Sport 1 (ik neem bewust de PS1 ipv PS2 wegens z'n ander profiel). Een zéér goede zomerband, maar ik zou er écht niet mee in een sneeuwbui terecht willen komen... misschien op dat moment liever die Stunner zomerbrol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Euh ? Hallo ?
            Ken ik u, of gij mij ?
            Heb ik dat al ooit moeten doen dat gij weet?

Haha, als je dat al ooit hebt moeten doen of zal moeten doen dan zal je het hier niet komen vertellen. Dat is iets wat ik wel weet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              Da's ook de kost niet hé, dat kost mij jaarlijks 18 euro (9 euro per wissel) bij een grote bandencentrale
              9€ om 4 banden van de velg te halen en 4 banden terug erop te leggen en te balanceren??
              das ook wel goedkoop

(of is er iemand toevallig vergeten vertellen dat hij een tweede set velgen heeft moeten aanschaffen om zijn wintersletsen op te leggen? )

Comment

Haha, als je dat al ooit hebt moeten doen of zal moeten doen dan zal je het hier niet komen vertellen. Dat is iets wat ik wel weet.
                Haha, wat ben jij een zeveraar...
                Over mensen die je totaal niet kent hoef je niet te oordelen.

Comment

• Ik heb altijd al heel sceptisch gestaan tegenover winterbanden en voor de sneeuwval vond ik het ook platte commercie omdat ik geen verschil kon merken in grip of rijgedrag. Maar ik heb al met de Octavia gereden in sneeuw op zomerbanden en dan is het verschil met winterbanden echt enorm. Op verse sneeuw aan 70 was geen enkel probleem, ik kon gemakkelijk bochten nemen en remmen zonder te schuiven terwijl ik met de zomerbanden al aan 40 de auto voelde wegschuiven.

Winterbanden hebben wel een groot nadeel, je ergert je dood aan al die taffelaars die met moeite 30 rijden en even snel optrekken als een bejaarde in een looprek.

Comment

Ik voel me veel veiliger op mijn zomerbanden met goed profiel dan menig BMW- of Mercedesrijder met winterbanden die hun wagen in de sneeuw en op het ijs door de achterwielaandrijving niet in bedwang kunnen houden.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                    Haha, wat ben jij een zeveraar...
                    Over mensen die je totaal niet kent hoef je niet te oordelen.
                    Doe jij niet net hetzelfde?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                      Doe jij niet net hetzelfde?
                      Neen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten

Winterbanden hebben wel een groot nadeel, je ergert je dood aan al die taffelaars die met moeite 30 rijden en even snel optrekken als een bejaarde in een looprek.

Dat klopt. Als er een taffelaar zoals jwv50 voor je neus over de weg zwalpt dan is dat zeer frustrerend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Ik heb altijd al heel sceptisch gestaan tegenover winterbanden en voor de sneeuwval vond ik het ook platte commercie omdat ik geen verschil kon merken in grip of rijgedrag. Maar ik heb al met de Octavia gereden in sneeuw op zomerbanden en dan is het verschil met winterbanden echt enorm. Op verse sneeuw aan 70 was geen enkel probleem, ik kon gemakkelijk bochten nemen en remmen zonder te schuiven terwijl ik met de zomerbanden al aan 40 de auto voelde wegschuiven.
                          Ik was voordien ook sceptisch over het nut, vooral omwille van een slechte ervaring met winterbanden die minder presteerden bij gewoon droog weer en ronduit slecht waren in de regen. De Dunlops (WinterSport 3D) die ik nu heb presteren echter onberispelijk zowel bij droog weer als in de regen, en ze hebben de voorbije dagen uitgebreid hun nut bewezen in winterse omstandigheden.

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Echt he, die Kia rijder die ik dinsdag inhaalde aan 70km/h terwijl hij zelf maar 30 reed, trok nogal ogen
                          AutoMinded.be

Comment

Dat klopt. Als er een taffelaar zoals jwv50 voor je neus over de weg zwalpt dan is dat zeer frustrerend
                            Vind je jezelf interessant ?

Comment

• Ik dacht dat de discussie met winterbanden was dat ze wel beter presteerden op sneeuw en ijs, maar slechter op droog en nat, en bijgevolg nutteloos waren voor Belgische winters met minimumtemperaturen van -3 en één keer sneeuw per jaar. En dan zou ik ook op zomerrubber blijven rijden.

Maar winterbanden presteren op sneeuw en ijs ontegensprekelijk beter dan vergelijkbaar zomerrubber.

Comment

• Mijn pa vond het ook platte commerce, tot ik hem na veel overtuigingswerk eens kon overhalen om toch een set winterbanden te kopen. Tegen de volgende winter had ie al een set velgen bijgekocht om de winterbanden vast op te laten liggen. Het geeft dus weldegelijk een groot verschil.

Zelfs bij koud en droog is er een verschil merkbaar. Even de situatie schetsen:
                                Onze E heeft een set zomerbanden (225/55 R16, Michelin Pilot Premacy 3) en een set winterbanden (zelfde maat, Michelin Pilot Alpin), dus op gebied van maatvoering en zelfs velgen al perfect vergelijkbaar.

Zodra het kwik onder de 7 graden zakt voel je weldegelijk een verschil, dat heb ik dit jaar ervaren toen de winterbanden eind november werden gemonteerd. De zondagavond voert pa mij naar het station met de E op zomerbanden (was op dat moment rond de 4°C) en ik voelde dat de wagen wat zoekerig reed.
                                De vrijdagavond onder nagenoeg dezelfde weersomstandigheden komt hij mij halen aan het station, met als verschil dat de E ondertussen op winterrubber stond. Zelfde traject naar huis, maar weg zoekerigheid en geen tussenkomst van het ESP bij de test "kort de weg opdraaien en nagenoeg plankgas vertrekken" itt de zondagavond.

Nu ja, er dient wel te worden bijverteld dat de E 60 à 70k km per jaar rijdt en dat het daar de investering waard is. Onze A6 doet er 15k per jaar, daar investeren we niet in winterbanden, maar rijden we er zo min mogelijk mee tijdens winterse weersomstandigheden (sneeuw/ijzel).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                  en ik voelde dat de wagen wat zoekerig reed.

Zelfde traject naar huis, maar weg zoekerigheid en geen tussenkomst van het ESP bij de test "kort de weg opdraaien en nagenoeg plankgas vertrekken" itt de zondagavond.
                                  Wat is "zoekerig" ?

Comment

Wat is "zoekerig" ?
                                    Niet 100% de uitgekozen lijn volgen in een bocht, maar daar een beetje rond die lijn zwerven door onvoldoende grip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                      Niet 100% de uitgekozen lijn volgen in een bocht, maar daar een beetje rond die lijn zwerven door onvoldoende grip.

Ach zo, wist ik niet, het staat niet in Van Dale.
                                      Last edited by ; 08/01/2009, 14:38.

Comment

• Aanschouw Jwv50.. de perfectie zelve...
                                        Btw Zoekerig word wel degelijk gebruikt in de autobranche ivm stuurgevoel...
                                        toch niet zo een autoliefhebber dan Jwv50?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          Aanschouw Jwv50.. de perfectie zelve...
                                          Btw Zoekerig word wel degelijk gebruikt in de autobranche ivm stuurgevoel...
                                          toch niet zo een autoliefhebber dan Jwv50?
                                          Nogal zo een idiote commentaar.
                                          Zoekerig is geen Nederlands. Of dat nu gebruikt wordt of niet, maakt niet uit. Misschien in Bachten de Kupe, maar het is toch geen ramp dat ik een woord niet ken dat geen Nederlands is.

Comment

Working...
                                          X