Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer WINTERBANDEN?

Wanneer heb je of ga je uw winterbanden monteren?

Alles hangt natuurlijk ook af van de buitentemperatuur maar die is de laatste tijd in België zeer moeilijk voorspelbaar.
    We hebben nu een periode van een paar dagen dat het 9° is, maar volgende week kan het dan plots weer 14° zijn ...
    124
    begin november
    23,39%
    29
    midden november
    14,52%
    18
    begin december pas
    13,71%
    17
    midden december pas
    1,61%
    2
    in januari pas
    1,61%
    2
    ik zie het nut niet in van winterbanden en blijf met mijn zomerbanden rijden !
    45,16%
    56
    Last edited by Dino737; 13/11/2008, 12:07.

ik zie het nut er niet van in maar heb ze net gestoken

Comment

Liggen er op sinds vorige week. En het was al ferm druk in de bandencentrale.

Comment

Ik heb 2 weken geleden m'n winterbanden laten steken.

Comment

Ik rij gans het jaar met zomerbanden.
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

volgens mij gaat het de eerste weken nog niet zo koud zijn dat het nodig is, of dat het nut heeft. Maar op de espace liggen ze al, en op de frot ga ik ze ook binnenkort steken. Er staat een dikke tet op één van de voorbanden, en ik heb geen zin nu nog 2 nieuwe zomervoorbanden te kopen, dus dan maar de winterrubbers er op

Op de lupo.... geen idee eigenlijk. 't lijkt me thans wel nuttig, want met die kruiwagenwieletjes heb je zo al weinig grip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik zie het nut er niet van in maar heb ze net gestoken
              Vorig weekend ben 'k ff naar Botrange geweest (is maar een dik uur rijden van hier).
              't Was er toch aardig koud toen ik 's avonds rond 23u00 huiswaarts keerde hoor.

Ik had ze er die donderdag onder laten steken.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

De onze liggen er ook al sedert vorige week onder...
                2009 BMW E91 320d
                2002 BMW E46 M3
                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                  Ik rij gans het jaar met zomerbanden.
                  Zomerbanden of all-season-banden?

Ik rijd met all-season-banden. Mocht ik RWD hebben, ik zou ook wel een setje winterbanden kopen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb de afgelopen 2 jaar met Michelin Pilot Sport rondgekard op mijne Z. Ik had een extra set velgen liggen voor winterbanden (ik wou voorbereid zijn, RWD en veel pks enzo), maar heb ze nooit gestoken. Ik heb ze nooit nodig gehad de laatste 2 jaar (we hadden 15 graden in januari ....). Je zal wel weken hebben dat het kouder dan 7 graden is en dan zijn ze beter, maar dan heb je weer weken dat het warmer is en dan zijn ze slechter. Dus of je er nu "netto" veiliger mee bent op de Belgische wegen (tenzij je in de Ardennen woont), dunno ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Zomerbanden of all-season-banden?

Ik rijd met all-season-banden. Mocht ik RWD hebben, ik zou ook wel een setje winterbanden kopen.
                      Zomerbanden, ik heb nu Dunlop SP Sport 200e achteraan liggen.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Ik rij ook het ganse jaar met zomerbanden, Dunlop SP Sport Fastresponse.
                        Winterbanden hebben in België niet veel nut in mijn ogen, voor die paar dagen dat het hier vriest of sneeuwt per jaar...

Comment

Winterbanden beginnen hun nut te hebben vanaf temperaturen minder dan 10°.
                          Als ik 's morgens naar mijn werk rij is het nog donker en dan is het wel kouder dan 10° (zelf al is het 15° op de middag)

Winterbanden verbeteren uw grip bij koudere temperaturen (reeds vanaf 10°), wat ook wil zeggen dat uw remafstand merkbaar korter is! Ook bij droog weer!
                          Het is dus zeker niet enkel als het sneeuwt belangrijk!

Ik ben in elk geval zeker overtuigd van het nut !!

Comment

Heb de mijne liggen sinds vorige week, maar enkel omdat ik veel in Duitsland en Polen rijd.
                            In Belgie zie ik er, behoudens id ardennen, ook niet echt het nut van in.

'k Had trouwens een beetje gehoopt dat RFT winterbanden iets zachter zouden zijn....maar nope :-(

Comment

Ik heb ze een maand geleden al gestoken. Ietwat vroeg, ik was de eerste en ik had dan ook veel bekijks in de bandencentrale.
                              De zomerbanden zijn versleten en ik had trillingen, daarom zo vroeg gewisseld dus.

Andere jaren wissel ik rond deze tijd van de maand. Na 17u gaat de temperatuur al heel makkelijk omlaag, en in 2005 lag er eind november al sneeuw.

Comment

De mijne zitten er ook al een maand op. Een beetje eerder dan normaal omdat ik dacht ze in Polen nodig te hebben. Heb daar al ooit eind oktober wintertoestanden meegemaakt. Was echter niet nodig ditmaal. Onder de 7 graden zijn winterbanden sowieso beter. Dus ik zal ze ook in de toekomst blijven gebruiken in de winter.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ik leg ze er pas op als het nodig is. Ze liggen klaar op de originele alu velgen van mijn wagen en ik wissel ze zelf als ik het nodig acht. Vorig jaar lagen ze er nu al op terwijl het nu nog niet koud genoeg is.

Comment

Ik kan niet stemmen. Ik zie het nut van winterbanden wel in, maar ga er geen leggen.

Ah wacht, jawel, zondag is 't driftcursus op Zolder en dan leg ik m'n winterbanden achteraan (niet vooraan).

Comment

Ik zie het nut er wel van in.
                                      Maar ik zet er geen onder de Saxo, gewoon omdat ik er heel weinig kilomters mee doe. (van half augustus tot nu heb ik maar 600 km gedaan)
                                      Indien ik meer kilomters zou doen, dan zou ik wel winterbanden nemen om op de wagen zetten.

Ik ben er nog steeds zeker van dat het ongeval dat ik gehad heb met de Vectra nooit zou gebeurd zijn als ik winterbanden had gehad!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ik kan niet stemmen. Ik zie het nut van winterbanden wel in, maar ga er geen leggen.

Ah wacht, jawel, zondag is 't driftcursus op Zolder en dan leg ik m'n winterbanden achteraan (niet vooraan).
                                        Zondag is het vw club dag op zolder dacht ik

Comment

Working...
                                        X