Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

hij heeft nu al een 3 touring en die is te klein.

je verschiet ervan hoe groot die buggy's, maxicosie en reisbedjes zijn.
    zelfs de koffer van men mondeo zit bomvol en dat is toch één van de grootste in zijn klasse.

maar de skoda is idd een vergeten wagen. ik wou hem maar men vrouwtje vond hem te klassiek van lijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
      Audi RS6 Avant
      MB E63 AMG Combi
      BMW M5 Touring
      Porsche Cayenne Turbo S
      Mercedes-Benz ML 63 AMG
      Dit is een veel betere gezinswagen (en dat is bijna ontegenspreekbaar):

Alpina B5 touring

Comment

vooral als je kotsende kinderen op de achterbank wenst, dat vloekt met het woord gezin net zoals koeienstront op een dakvenster

nog ne trekhaak eraan en de caravan se

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
          vooral als je kotsende kinderen op de achterbank wenst, dat vloekt met het woord gezin net zoals koeienstront op een dakvenster

nog ne trekhaak eraan en de caravan se
          Alpinas bieden de prestaties van een M5 maar met heel wat meer comfort. Het is niet omdat je deze wagen hebt dat je niet rustig de kinderen naar school kan brengen. Echter als je eens zin hebt kan je voor jezelf een ringdagje plannen. Ideaal volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
            De meeste ouders zijn hier inderdaad miljonair, dat heb je goed opgemerkt

De mijne (jammer genoeg) niet

ik vind 25.000 Euro al te veel voor een auto, dat kan ik gewoonweg niet betalen, we gaan nochtans met 2 gaan werken. Ons budget ligt op max. 15.000-20.000 Euro voor een okkazie auto. Nieuwe auto's zijn weggegooid geld.
            Om de hoeveel jaar wissel jij van auto?

Comment

Ik heb 3 dochters van 15, 13 en 10 jaar oud. Samen met mijn madam maakt dat dus 5 personen. Sinds de zomer van 2004 rij ik rond met ...... ne Peugeot 407 16-honderd diesel. Zuid-Frankrijk, Calpé (1800 km enkel) en het Gardameer heb ik al bezocht met het volledig gezinnetje, zonder enige vorm van ontevredenheid. De auto loopt vlot genoeg mee, zuipt een 6.3 liter met een skibox en airco, en ik betaal slechts een minimum aan rijtaks (BIV kost ook niet zo veel voor ne 1.6). Geef de kinderen een schermpje met hun filmpjes erbij en voor hen maakt het niet uit of je met dit of dat merk rijdt.
              Maar terug on-topic: welke auto???

In ieder geval geen monovolumer en geen SUV. Desnoods wel een break, maar ik verkies nog altijd een oer-auto, ttz een vierwieler met een klassieke koffer achteraan.

Mijn 5 favorietjes (in willekeurige volgorde):

Alfa 159 1.9 JTD
              Peugeot 407 Hdi
              Ford Mondeo Diesel
              Citroën C5 diesel
              Skoda Superb 1.9 D (Véél ruimte achteraan bij deze laatste)

Zo dat was het dan voor mij.

guS

PS: voor allen: Dromen mag, maar blijf ook realistisch aub.

Comment

Mijn gedacht: een Volvo V70, Subaru Legacy Touring of Ford S-Max of Renault Espace.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                  maaaar... Ik zie bv. Leftlane enorm genieten van z'n RS6. Zoiets neem ik ook wel in overweging eigenlijk...
                  Een tweedehands Plus, doen!

Comment

@KidCool: ik vind dat je er dikwijls pal op zit

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                    Een V70 vind ikzelf nu eens echt de prototype van een gezinswagen!

Maar daar vind ik de Sega wel nog een beetje te jong voor Hoewel zo'n vulva wel pakken beter en aangenamer rijdt dan een A6 avant...

Vind ik ook hoor, maar je kan niet ontkennen dat een A6 meer de sportieve man aanspreekt en de V70 de genieter
                    In elk geval, er zijn hier genoeg niet-duitse alternatieven opgesomd die ik stuk voor stuk zou overwegen hoor. En in die Subaru's geloof ik redelijk sterk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

en ik herhaal: laat je niet verleiden door een monovolume. Zelfs geen Espace. Sorry. Heb al met een Espace, Galaxy, Sharan, S-Max gereden en zelf twee Galaxy's gehad (firmawagen) ... na 1 maand, als de geur van nieuw weg was, was de leute over. Met de V70 heb ik nog elke dag genot. Ik geloof sterk dat je dat bij een Alfa, Saab, BMW, MB, Subaru, ... ook kan hebben.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

proficiat met de 2de spruit

Comment

thx!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            @KidCool: ik vind dat je er dikwijls pal op zit

Vind ik ook hoor, maar je kan niet ontkennen dat een A6 meer de sportieve man aanspreekt en de V70 de genieter
                            In elk geval, er zijn hier genoeg niet-duitse alternatieven opgesomd die ik stuk voor stuk zou overwegen hoor. En in die Subaru's geloof ik redelijk sterk.
                            zeker en vast!! Heb je trouwens al eens met de nieuwste generatie V70 gereden? Ik kan je zeggen, qua rijden is de compleet geen vergelijk meer met de vorige generatie V70...

ik was er waarlijk verbaasd van hoeveel sportieviteit er in dat wegedrag en onderstel zit! zeker met de minder neuszware 2 liter diesel ipv de 2.4 die in de vorige V70 tevens ook 136 pk leverde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              en ik herhaal: laat je niet verleiden door een monovolume. Zelfs geen Espace. Sorry. Heb al met een Espace, Galaxy, Sharan, S-Max gereden en zelf twee Galaxy's gehad (firmawagen) ... na 1 maand, als de geur van nieuw weg was, was de leute over. Met de V70 heb ik nog elke dag genot. Ik geloof sterk dat je dat bij een Alfa, Saab, BMW, MB, Subaru, ... ook kan hebben.
                              Volgens mij mist mijn pa het monovolumebezit een beetje...

als ik zie hoe hoog hij zich steeds zet in die V70...echt hillarisch, en dan zagen dattem toch minder plek heeft voor z'n hoofd

Comment

Nieuwe V70 . Kanshebber als opvolger voor de Passat binnen een paar jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Om de hoeveel jaar wissel jij van auto?
                                  Ik heb een bedrijfswagen, dus die verandert om de 3,5 - 4 jaar.

Ik heb voor mijn vrouw net een okkazie V50 van 1 jaar oud gekocht. Nadat ze 4 jaar met een okkazie V40 had gereden (100 km/dag voor haar werk).

Comment

1. BMW 535d Touring (of M5 natuurlijk, in de 400pk-stand rijdt die ook wel nog rustig)
                                    2. Audi A6 Avant
                                    3. Audi A5 Avant
                                    4. Mercedes-Benz E-class
                                    5. MB C-class

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                      Zijn er hier mensen met een Landrover Freelander ? Rijdt dat sportief in de bochten ?
                                      Ik ben gaan test rijden met de freelander, en ik was onder de indruk van het rijgedrag.
                                      Voor mij is dat de ideale gezinswagen.
                                      -sportieve look en vlot rijgedrag dankzij hoog koppel (=400Nm)
                                      -niet te hard en niet te zacht afgeveerd (sportief genoeg, maar geen kotsende kinderen)
                                      -hoge instap en comfortabele zit. Je hoeft er niet in te kruipen zoals bij een break. Het bevestigen van kinderzitjes gaat ook veel makkelijker in een monovolume of suv dan in een break, door de hogere zetels en deuren.
                                      -veel kofferruimte, vlakke laadruimte.
                                      -veel luxe en comfort en toch betaalbaar.

Ik heb een S (150pk) besteld met electrische leren zetels, panoramisch dak, lichtsensor, regensensor, ,,,,
                                      Veel ruimte en luxe voor 40000 euro. En goede leaseprijzen door goed behoud van waarde van het merk Land Rover.

Een goed uitgeruste monovolume lijkt mij ook wel goed, en een grotere breaks ook wel. maar de kleinere breaks en alle berline lijken mij toch totaal gezinsonvriendelijk kwa kofferruimte.

Ik blijf erbij dat het SUV segment juist ontstaan is om een handige wagen (=gezinswagen) te koppelen met een sportief karakter. Dat is toch ideaal voor een autoliefhebber met een gezin !
                                      Wat is het nadeel van een suv ?, Dat hij evenuteel iets meer overhelt in de bochten door zijn hoger zwaartepunt ? Ik weet niet waar jullie door de bochten scheuren, maar bij mij rijdt er altijd iemand geweldig traag voor mij zodat extreem sportief rijgedrag onmogelijk is. :-)
                                      Last edited by ; 25/06/2008, 21:53. Reden: vergissing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door m77 Bekijk Berichten
                                        Wat is het nadeel van een suv ?, Dat hij evenuteel iets meer overhelt in de bochten door zijn hoger zwaartepunt ? Ik weet niet waar jullie door de bochten scheuren, maar bij mij rijdt er altijd iemand geweldig traag voor mij zodat extreem sportief rijgedrag onmogelijk is. :-)

dus heb ik ook geen sportief gemaakte mpv nodig die dan suv moet gaan heten.
                                        Nadeel van een suv? dat je veel meer betaalt voor dezelfde laadruimte van een luxebreak.

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                        Heb je trouwens al eens met de nieuwste generatie V70 gereden? Ik kan je zeggen, qua rijden is de compleet geen vergelijk meer met de vorige generatie V70...

ik was er waarlijk verbaasd van hoeveel sportieviteit er in dat wegedrag en onderstel zit! zeker met de minder neuszware 2 liter diesel ipv de 2.4 die in de vorige V70 tevens ook 136 pk leverde
                                        Ik heb alleen nog maar met een S80 II D5 gereden, (redelijk gelijk onderstel) en dat was inderdaad heel wat anders dan het zeer zachte rijden met de vorige V70-generatie. Ik geloof er wel in, want onze opvolger van de V70 wordt zeker een V70 II (maar pas binnen een jaar of drie schat ik, EN occasie zodat de zuurste room al betaald is door de vorige eigenaar ).
                                        Ik geef toe, mochten we een zeeeeeer betrouwbare, niet-klanten-uitzuigende en even klantvriendelijke BMW-dealer in de buurt hebben (NOT!) als onze dealer nu, zou ik wel een 5'je durven riskeren. Maar als je occasies koopt moet je je garage voor 95% kunnen betrouwen.

Ik was ook onder de indruk van de 159 waar ik onlangs een klein ritje mocht mee doen, maar die is iets te smal voor onze 3 kids, maar aangezien topicopener er maar twee heeft zou het ook een aanrader kunnen zijn. En passeer toch eens ondertussen bij die Subaru-dealer

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                          Laat ons stellen dat er een budget voor handen is van ongeveer 50k max.

maaaar... Ik zie bv. Leftlane enorm genieten van z'n RS6. Zoiets neem ik ook wel in overweging eigenlijk...

De wagens moeten niet niet nieuw zijn!
                                          Als je een diesel overweegt, dan zou ik zonder enige twijfel voor een BMW 535d gaan. Touring of berline? Aan jou de keuze. Ik zou voor de berline gaan...

Als je een benzine overweegt, en je wil iets heerlijk exclusief en toch understatement als gezinswagen, dan zou ik voor een Alpina B5 gaan...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X