Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
    Iemand op z'n pietje getrapt?

Ah, ik zie het al: meneer rijdt zelf met een X5. Proficiat daarvoor, de nieuwe X5 is al een pak mooier dan de vorige maar het zal mijn ding nooit worden. Met jaloezie heeft dit hoegenaamd niks te maken. Een SUF (de F staat voor frietmobiel, en de woordspeling vond ik wel grappig) is even sportief als utilitair. Laat ik het daar maar op houden.

Sega: zoek je een deftige tweedehands 5 serie, A6, E klasse of iets gelijkaardigs uit. Da's mijn advies.
    akkoord met dat advies: als je een duitser wenst koop deze dan okkazie, de nieuwprijzen zijn gewoon te zot voor woorden. Laat een ander maar onnozel geld geven en koop hem vervolgens voor een prikje. Kijk maar eens op Nearly New Car en zoek maar op de duurdere versies, je zou versteld kunnen staan (R-350, LPG daarin en vlammen maar aan de helf van de nieuwprijs, soms maar 2 jaar oud)

verder: facelift X5 is inderdaad al pak beter, achterste blijft wel probleem enigzins maar toch al pak minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
      manman, wat sommigen inderdaad verstaan onder een gezinswagen

mijn huidige wagen

Fiat Croma Emotion 1.9 JTD 150 pk full option

3 kleine kinderen (4 j, 3j en 6 maand), + het noodzakelijke. Snap niet wat sommigen allemaal meenemen.
      Ondertussen al 104000 km zonder al te veel problemen (onderhoud en slijtage), die trekt verder een caravan van 1500 kg (7,2 m lang) en gaat vlot mee met het verkeer. Kost vervolgens nog eens een pak minder dan een gelijkaardig uitgeruste duitser.

Verder
      - Citroên C5 Tourer (ziet er echt wel goed uit, motoren zouden wel niet extreem snel zijn maar is dat nog echt belangrijk tegenwoordig, gisteren 3 uur file gestaan)
      - Ford Mondeo Clipper
      - Renault Laguna break GT

de duitsers, maar persoonlijk te duur voor hetgeen je krijgt. En om die 2 seconden sneller op te trekken tot 100. tja

Oh ja: en voor de criticasters: ben opgegroeid in Mercedessen, zelf al BMW gehad, mijn fleetbudget is meer dan groot genoeg om A6 Avant full option te nemen, maar dat interesseert mij niet.
      rijplezier is iets heel anders, of in ieder geval veel meer, dan '2 seconden sneller op te trekken tot 100'.
      Maar niet iedereen ervaart dat en heeft zelfs behoefte dat te ervaren.

Comment

Ford Focus/Ford Mondeo Clipper
        Opel Astra/Opel Vectra break
        VW Golf Variant
        Kia C'eed break
        Hyundai i30 CW
        Fiat Croma break

Voor de meeste modale gezinnen die geen firmawagen hebben, zijn dit nog betaalbare wagens. Verkrijgbaar met kleine motoren die het ook betaalbaar maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting, de autoverzekering, onderhoud,... De rest van het gezinsbudget besteedt men toch aan het opvoeden van kinderen, reizen, elkaar ook eens soigneren zonder de kinderen erbij, afbetaling huis, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
          rijplezier is iets heel anders, of in ieder geval veel meer, dan '2 seconden sneller op te trekken tot 100'.
          Maar niet iedereen ervaart dat en heeft zelfs behoefte dat te ervaren.
          als je onder rijplezier het volgende verstaat: scheuren door bochten, uitbreken met achterwielen enz. of bedoel je misschien dat bovenstaande auto's geen rijplezier bieden.
          Heb vanmorgen ook perfect een BMW gevolgd hoor, no problemo.

enne heb BMW 323 ci gehad, was leuk, maar om daar nu wild van te worden.

Maar zoals je zegt: is nogal subjectief, om lekker door bochten te gaan neem ik wel even de Fiat Coupe van mijn vrouw. Die ligt op rails.

@Naish: vragen staat vrij natuurlijk, krijgen is iets anders

Comment

als je onder rijplezier het volgende verstaat: scheuren door bochten, uitbreken met achterwielen enz.
            Euhm, nee, niet bepaald, integendeel

Rijplezier is voor mij een totaalpakket. Voor mij is dat het stuurgevoel, de scherpte om een bocht in te gaan, het gevoel van contact met de weg, het beperkt overhangen, de stijfheid van het chassis,....Op dat vlak kan er aan een BMW berline weinig tippen. Het stuur van de Zafira, waar ik nu tijdelijk mee rij, is precies een spons, in de bochten lijkt het alsof hij gaat omkippen

Comment

Het is een hardnekkig misverstand dat een SUV meer bruikbare laadruimte heeft dan een grote break. Dit is nl. in de meeste gevallen niet zo.

Zoals hierboven al door iemand gezegd, als je ziet wat sommigen allemaal meeslepen, precies een halve verhuis
              Waarom dan geen Benz Sprinter of een VW Crafter vraag ik me dan af...

Maar on-topic:

- BMW E61 en A6 Avant lijken me in jouw geval wel de usual suspects
              - verbaast me wel dat nog niemand de 300 C Touring heeft aangehaald, prijs/kwaliteit/ruimte heeft die imho niet veel concurrentie
              - Ik was onlangs heel aangenaam verrast door een Honda CR-V, heel knap en rijdt totaal niet als een SUV, dit expemlaar was door Honda zelf remapped tot 180pk en was verbazend vlot
              -Wellicht niks voor u maar eigenlijk komt ook een Subaru Legacy of Outback in aanmerking. Als je vooraf neen zegt tegen de looks, ga dan zeker ook geen testrit doen of veel kans dat je verkocht bent aan het rijgedrag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                Euhm, nee, niet bepaald, integendeel

Rijplezier is voor mij een totaalpakket. Voor mij is dat het stuurgevoel, de scherpte om een bocht in te gaan, het gevoel van contact met de weg, het beperkt overhangen, de stijfheid van het chassis,....Op dat vlak kan er aan een BMW berline weinig tippen. Het stuur van de Zafira, waar ik nu tijdelijk mee rij, is precies een spons, in de bochten lijkt het alsof hij gaat omkippen
                zoals ik al zei: de Fiat Coupe van mijn vrouw, ken ik allemaal daarin, enne, mijne BMW 323 ci was in bepaalde aspecten die je daar aanhaalt toch wel vrij vaag. Reed wel fantastisch verder, maar die kleine gebreken, mag er niet aan denken grrrr

En een BMW 3 en zelfs 5 is tegenwoordig zo'n doordeweekse auto geworden, om van bepaalde SUV's nog maar te zwijgen. Ook Audi heeft daar last van. Met dank aan de leasingwagens.

Tja: die Croma hangt natuurlijk wel een beetje over (niet overdreven), maar dat is dan ook een comfort break en geen sportwagen. Die van het vrouwtje hangt geen centimeter over, maar is dan ook niet zo comfortabel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Helemaal niet... Jij vind dat ik mijn mening opdring
                  Ah zo? Waar zeg ik dat? Het staat je vrij je mening hier te uiten.Het is dan ook een discussieforum. Enjoy!
                  en dat doe je zelf ook...
                  Ah zo? Waar dan? Ik probeer niets op te dringen hoor.

Nee, zonder onnozel te doen: ik heb niks tegen SUV's an sich, en ze worden er niet lelijker op maar de toegevoegde waarde van zo'n wagen tegenover een break is me onduidelijk. Comfort misschien? Ik weet het echt niet.
                  Jij kan dan mijn auto een SUF vinden,
                  In jouw geval is het geen SUF, of ben jij ook vetsmelter? Ik zei toch dat 't een flauwe woordspeling was...Sega...frieten...nevermind.
                  degene die jij voorstelt missen maar 1 iets om corbiar te zijn...
                  Corbillard dus. Ik zal de laatste zijn om dat tegen te spreken, ik rijd zelf met een corbillard. Wedden dat ik meer lijken dan jij kwijt kan in de koffer?
                  Last edited by Maaher; 24/06/2008, 11:00. Reden: Foutje, bedankt.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Maar laat ons het eigenlijke onderwerp hier niet uit het oog verliezen. So far weten we dit:
                    - gezinswagen (break? SUV? Grote sedan?)
                    - max 50k
                    - mag tweedehands
                    - belangrijk zijn: ruimte en rijplezier.

Ik blijf bij hetzelfde genre wagen uitkomen als ik eerder al postte.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

pfff, 50K, blijf het veel geld vinden voor een wagen, terwijl het vaak min. 20K goedkoper kan. Zal wel aan mij liggen zekers.

Verder moeten dat hier toch allemaal miljonairs zijn als ik zie wat een bedragen hier gespendeerd worden aan auto's. Je kan al geen slechtere investering doen.

Tuurlijk: de meeste van die dure auto's staan zelden op een privé persoon, maar vaak via 1 of andere constructie.

oh ja: Mazda 5, Mitsubishi Grandis, ook toffe gezinswagens

Comment

pfff, 50K, blijf het veel geld vinden voor een wagen, terwijl het vaak min. 20K goedkoper kan. Zal wel aan mij liggen zekers.

Verder moeten dat hier toch allemaal miljonairs zijn als ik zie wat een bedragen hier gespendeerd worden aan auto's. Je kan al geen slechtere investering doen.
                        De meeste ouders zijn hier inderdaad miljonair, dat heb je goed opgemerkt

De mijne (jammer genoeg) niet

ik vind 25.000 Euro al te veel voor een auto, dat kan ik gewoonweg niet betalen, we gaan nochtans met 2 gaan werken. Ons budget ligt op max. 15.000-20.000 Euro voor een okkazie auto. Nieuwe auto's zijn weggegooid geld.

Comment

Tuurlijk: de meeste van die dure auto's staan zelden op een privé persoon, maar vaak via 1 of andere constructie.

oh ja: Mazda 5, Mitsubishi Grandis, ook toffe gezinswagens
                          De ene geeft graag meer uit (en kan het ook betalen of zetten de kar op hun zaak) dan de andere aan een auto . Vergeet niet, we zitten hier op een autoforum.

Comment

Maar gelijk via welke constructie moeten die auto's toch betaald worden hoor...
                            klopt, en ik heb ook commerce, en toch, mocht het niet zo voordelig via een commerce dan zou dat aandeel van dure wagens veel lager zijn.

ben ook nog jonger geweest en toen ben ik nog zo idioot geweest om een nieuwe bmw coupe te kopen, nu echter niet hoor. Jaren van verstand zijn ondertussen gekomen (32 jaar). Kan wel iets zinvoller doen met mijn geld.

Versta mij wel niet verkeerd, ben nog altijd een autozot, maar ga toch veel rationeler te werk tegenwoordig.

Als morgen de leasingmarkt zou aangepakt worden (niet meer interessant genoeg maken) dan ken ik al 3 merken die daar serieus de gevolgen gaan van dragen, foutje 4.
                            oh, en ik beschik zelf over een bedrijfswagen.

Bekijk hier het ruim aanbod geselecteerde Mercedes-Benz Certified tweedehandswagens.

dan koop je toch beter zo iets, LPG erin zoals eerder gezegd indien mogelijk
                            Last edited by ; 24/06/2008, 13:19.

Comment

niet echt een top 5
                              ford S-max, 2.2tdci titanium blue zwart en 20inch

mercedes E-klasse break 2.7 avantgarde met amgpack

hyundai santa fé2.2d ruby red

Comment

Een V70 vind ikzelf nu eens echt de prototype van een gezinswagen!

Maar daar vind ik de Sega wel nog een beetje te jong voor Hoewel zo'n vulva wel pakken beter en aangenamer rijdt dan een A6 avant...

ik zou zowieso een break nemen, en dan volgen da voorkeur die je het liefste hebt. Zelf zou ik een X type estate nemen

Comment

Bekijk hier het ruim aanbod geselecteerde Mercedes-Benz Certified tweedehandswagens.
                                  Vind je dit rationeel ?

Comment

of... Een ford S max titanium met expression pack en geblindeerde ruiten!

Die kar stond op het autosalon en was echt verschrikkelijk knap, als zo'n expression pack ook in lease te krijgen was, stond er nu zo eentje voor de deur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                      Vind je dit rationeel ?

neen, maar gewoon om aan te tonen wat een slechte investering dit type wagen eigenlijk is. Eigenlijk elke dure wagen. Als je naar de prijs kijkt, dan maak je op een auto van dacht nog geen 3 jaar een goeie 30000 € winst.

rationeel: verre van
                                      Mijn Fiat Croma was wel een rationele keuze hoewel ik gerust duurder kon kiezen , maar als ik alles toen vergeleek, was dit mijn beste keuze. Nl. het meeste wagen voor het laagste bedrag die aan al mijn voorwaarden voldeed. Oh ja, en de rest van het budget kreeg ik min of meer netto bij
                                      Last edited by ; 24/06/2008, 14:27.

Comment

Subaru Legacy 3.0R Spec B

€26k over voor naft, daar komt ge wel een tijd mee toe..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                        cc

Comment

Hangt allemaal af van het budget uiteraard.
                                          1 ding is zeker: met de huidige prijzen en 25000/jaar -> benzine

Een Skoda Roomster is in mijn ogen het beste waar voor je geld indien je naar een gezinswagen op zoek bent, maar deze voldoet niet aan uw eisen. Ben jij echter een persoon die ook graag eens iets sportiever rijdt dan moet je eerder richting 3-reeks gaan (touring uiteraard). Maar dan spreken we al over een iets hoger budget. Het moet niet altijd duur zijn om snel te gaan, zo is er bij de eerste constructeur bijvoorbeeld de Skoda Octavia RS, 200pk voor minder dan 28000 euro.

Verder is er ook de Audi A6 Avant. De S-max lijkt me ook wel wat.

1. Skoda Octavia RS
                                          2. Audi A6 Avant (2.0T)
                                          3. BMW 320i
                                          4. Ford S-max 2.0i
                                          5. Audi A4 avant 1.8TFSI

200PK, <28000 euro!

Comment

Working...
                                          X