Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is de lievelingsletter van onze sega?

Inderdaad...

MMMMM...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Als je een diesel overweegt, dan zou ik zonder enige twijfel voor een BMW 535d gaan. Touring of berline? Aan jou de keuze. Ik zou voor de berline gaan...

Als je een benzine overweegt, en je wil iets heerlijk exclusief en toch understatement als gezinswagen, dan zou ik voor een Alpina B5 gaan...
      Die uitlaten van de B5 vind ik wel minder, het zijn er maar twee (tegenover de M5 >> vier en ze staan zo ver uit elkaar precies ). De velgen daarentegen zijn top!

Comment

• De velgen van de B5 zijn inderdaad zeer knap. Wel zijn deze velgen pas na de facelift in 20" te verkrijgen. In 19" vind ik ze wat te nipt qua grootte...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Wat is de lievelingsletter van onze sega?

Inderdaad...

MMMMM...
          ik vermoed dat onze nonkel sega een veredelde camionette wél weet te waarderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten

mercedes E-klasse break 2.7 avantgarde met amgpack
            de 2.7 maken ze al een heel tijdje niet meer hoor....

't is een 2.2 of een 3.0, verkrijgbaar in 200,220,280 en 320.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              Don't go there girlfriend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Sega,

Tot over een jaar reed ik zelf met een audi A4 avant S-line... Ik ben ook nogal gehecht aan het rijplezier, dus daar zitten we op dezelfde golflengte...

Begin dit jaar zelfstandig geworden en moest snel over een auto beschikken en rij nu voorlopig met een X3... Vind het eigenlijk niet echt een mooie auto en was er sowieso niet happig op omwille van het gevreesde bootgevoel. Maar het vrouwke ziet zoiets wel graag en daarom toch overwogen en genomen in het gedacht dat het maar voor een jaar was.

Na één maandje rijden was ik zeer aangenaam verrast waardoor ik de wereld van de SUV's ook voor mezelf opende. Zoals reeds gezegd vind ik persoonlijk de X3 niet echt een mooie ding, maar het is wel al een stuk ruimer dan mijn A4 (de koffer niet veel groter, maar veel hoger).

Aan de andere kant was ik weg van de X5 en vond het vrouwke de Q7 wel een mogelijkheid, naast de 2 andere kandidaten: 5-touring en A6 avant. A6 viel af omdat hij kwa design heel goed overeenstemt met mijn vorige A4 en dat wou ik niet.
                Daarna kwam de vergelijking tussen de 5-touring en de X5 en ik heb met beide uitgebreidde tests gedaan en ik moet zeggen dat ik persoonlijk stapelgek geworden ben op de X5 kwa rijgedrag en de looks waren voor mij ook al de top. Als ik dan de prijs vergeleek zitten die niet zo ver uit elkaars buurt in de veronderstelling van een identieke uitrusting en gelijkaardige motor (ok prestaties gaan iets minder zijn in de X5 met dezelfde motor). Dus op dat gebied was de keuze wel snel gemaakt en ik vond de X5 ook veel mooier dan de 5-touring en iets exclusiever.
                Dan testrit gedaan met een Q7... Ramp o ramp o ramp... Het was op mijn verzoek een S-line met 21 inch velgen en zelfs de adaptieve ophaging (die ik niet ging nemen) en dat ding reed voor geen meter... Het is ten eerste een echte boot waar je mee op weg bent en de automaat deed helemaal zijn werk niet zoals in de X5...

Duidelijke beschrijvingen kan je vinden in het topic over de X5.

Met je budget van 50000 zit je natuurlijk een stuk onder de markt voor een nieuwe te kopen, maar ik denk dat er wel mogelijkheden bestaan in de tweedehandsmarkt in Duitsland voor zo'n ding!
                Dat een Q7 geen referentie is qua rijplezier had ik door z'n formaat reeds verwacht... Dat 'ie zo slecht zou zijn dan weer niet. Ik heb er nog nooit met gereden/meegereden dus ik kan me daar echt geen beeld van vormen. Ik onthoudeze reply zeer zeker in mijn verdere zoektocht.

Het budget is inderdaad in die klasse vrij scherp. Ik heb nog wel wat tijd dus tegen dan zakken mss de prijzen nog wat op de duitse markt. We zien wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  En dan zie jij een 4.2 Biturbo zitten...
                  Ja !

Dat is gewoonweg 'anders'

Ik zou veel liever BIV willen betalen voor zo'n RS6 dan een ordinaire-niet-van-de-massa te onderscheiden A6 Avant 3.0TDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Ik weet dat nog zo niet hoor... Er staat hier op het forum een X5 te koop en de vraagprijs is er toch ook niet naast hoor.
                    Persoonlijk geef ik dan liever 15% meer uit voor zelf te kunnen samenstellen en een nieuwe te hebben waarmee nog niets gebeurd is!
                    Mja... Mits goed zoeken kan je wel iets vinden dat je echt aanstaat hoor. Enja... Het risico blijft natuurlijk dat je niet echt weet wat er met die wagen is gebeurd. Anderzijds... Ik heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die enorme problemen hebben met een spiksplinternieuwe wagen.

Dusja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk Berichten
                      Ford Focus/Ford Mondeo Clipper
                      Opel Astra/Opel Vectra break
                      VW Golf Variant
                      Kia C'eed break
                      Hyundai i30 CW
                      Fiat Croma break

Voor de meeste modale gezinnen die geen firmawagen hebben, zijn dit nog betaalbare wagens. Verkrijgbaar met kleine motoren die het ook betaalbaar maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting, de autoverzekering, onderhoud,... De rest van het gezinsbudget besteedt men toch aan het opvoeden van kinderen, reizen, elkaar ook eens soigneren zonder de kinderen erbij, afbetaling huis, ...
                      Vooral de Mondeo Clipper en de Vectra of Insigna break neem ik in overweging. De rest kan me maar matig onder de indruk brengen... Zeker qua looks alleen al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                        Euhm, nee, niet bepaald, integendeel

Rijplezier is voor mij een totaalpakket. Voor mij is dat het stuurgevoel, de scherpte om een bocht in te gaan, het gevoel van contact met de weg, het beperkt overhangen, de stijfheid van het chassis,....Op dat vlak kan er aan een BMW berline weinig tippen. Het stuur van de Zafira, waar ik nu tijdelijk mee rij, is precies een spons, in de bochten lijkt het alsof hij gaat omkippen
                        Inderdaad!

Dat versta ik dus ook onder rijplezier...

ik heb al wel wat karren gereden in m'n leven... Onlangs nog een Acoord Tourer. Prachtige wagen! Echt wel... Naaais en onderschat door velen... maaaar... Als je er genoeg kms mee doet merk je dat die wagen te weinig 'rijplezier' geeft. Ik ben nu een E46 320d gewoon en ik moet zeggen dat deze wagen mij na 4 jaar nog steeds niet teleurstelt. Ik ga dat onmogelijk kunnen zeggen van die Accord na 4 jaar en zou dan zowiezo willen veranderen van wagen. Dat is mijn bedoeling niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                          Subaru Legacy 3.0R Spec B

€26k over voor naft, daar komt ge wel een tijd mee toe..
                          Ik moet zeggen dat ik zo'n Legacy nog niet van dicht genoeg heb bekeken... Ik lees hier en daar wel heel erg positieve comment over deze wagens. Ik zou dat zeker eens moeten tsjekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            hij heeft nu al een 3 touring en die is te klein.

je verschiet ervan hoe groot die buggy's, maxicosie en reisbedjes zijn.
                            zelfs de koffer van men mondeo zit bomvol en dat is toch één van de grootste in zijn klasse.

maar de skoda is idd een vergeten wagen. ik wou hem maar men vrouwtje vond hem te klassiek van lijn.
                            Amen !

En als ik dan wss weet wat ik wil... Dan moet het vrouwtje uiteraard ook tevreden zijn! Echter... ik kan heel overtuigend uit de hoek komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Een tweedehands Plus, doen!
                              Wie weet !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                en ik herhaal: laat je niet verleiden door een monovolume. Zelfs geen Espace. Sorry. Heb al met een Espace, Galaxy, Sharan, S-Max gereden en zelf twee Galaxy's gehad (firmawagen) ... na 1 maand, als de geur van nieuw weg was, was de leute over. Met de V70 heb ik nog elke dag genot. Ik geloof sterk dat je dat bij een Alfa, Saab, BMW, MB, Subaru, ... ook kan hebben.
                                Gene stress.

Monovolume is uit den boze ! Ik heb een allergie voor die dingen.

M''n zus heeft een Sharan. No way dat ik met zo'n bus op stap ga met m'n kroost.

Comment

• een paar kletsen en de ketting korter maken?

alhoewel, dan volgen er geen bikinipics meer aan de bomma.

Comment

Als je een diesel overweegt, dan zou ik zonder enige twijfel voor een BMW 535d gaan. Touring of berline? Aan jou de keuze. Ik zou voor de berline gaan...

Als je een benzine overweegt, en je wil iets heerlijk exclusief en toch understatement als gezinswagen, dan zou ik voor een Alpina B5 gaan...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Wat is de lievelingsletter van onze sega?

Inderdaad...

MMMMM...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                    Die uitlaten van de B5 vind ik wel minder, het zijn er maar twee (tegenover de M5 >> vier en ze staan zo ver uit elkaar precies ). De velgen daarentegen zijn top!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    Ik zie de ad niet!

Nuja... Zoiets zou een droom zijn natuurlijk...

Alhoewel het zo sportief ook weer niet hoeft te zijn. Ik ben nog altijd van het principe: 1 goede gezinswagen en 1 funwagen

Zo'n M5 Touring is de 2 in één en dat wil ik eigenlijk niet.

Het feit dat ik een RS 6 (model Lefty) is dat het een wagen is die al een jaartje ouder is en waarbij er reeds een opvolger van is. Dat drukt de prijs doorgaans op de tweedehandsmarkt. Ikzelf vind het qua looks nog steeds een schitterende wagen alleen moet ik dit nog verkocht krijgen aan het vrouwtje... en ik heb er zo eentje die mee doet met de massa hé...: Jamaar... Da's een oud model . Mja...

Spijtig dat er nooit een E39 M5 Touring is geweest op die paar uitzonderingen na. Dat had een ferme kanshebber geweest!

Comment

1. Opel Astra Break 1.7 cdti
                                      2. Mazda 5 2.0cdvi
                                      3. Ford S-Max 2.0tdci
                                      4. Audi A6 Avant 2.7tdi
                                      5. BMW 535d touring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                        Leuk topic !

Ik zit namelijk met dezelfde gedachte in mijn hoofd...

Momenteel heb ik een BMW 320d Touring en we zitten met 1 kind in het buggy en reisbedje stadium...
                                        Dan blijkt een 3 break snel te klein als je er eens op uit trekt !
                                        Een dakbox is dus reeds bijgekocht en verscheidene keren gebruikt...

Ik ben nu meer en meer bezig met de keuze van de volgende wagen...

Ik heb wel interesse in een SUV of monovolume maar vrees een beetje voor het rijgedrag en de kwaliteit van het interieur !
                                        Onlangs meegereden met een Touran en ik vond het nogal een rammelkar vanbinnen...

Mijn top 5 momenteel :

1. BMW 5 Touring
                                        2. Audi A4 Avant (nieuw model is nu 4m70 !)
                                        3. Audi A6 Avant
                                        4. Volvo V70
                                        5. VW Passat break, Ford Mondeo break, VW Touran, Ford S-Max

Moeilijke keuze !
                                        Enerzijds wil ik een hogere wagen, anderzijds wil ik niet inboeten qua sportiviteit en rijgedrag...

Greetz, Tourer
                                        Ik heb 3 kinderen en ga binnenkort naar Hongarije met de auto :

Mijn keuze
                                        Stel een budget van 20000eur :
                                        1 Ford Galaxy(oudmodel) /VW Sharan/Seat Alhambra
                                        2 Ford Mondeo, VW Passat
                                        Dezen zijn juist hoe ze dienen te zijn.... Comfortabel (goede zetels), betrouwbaar, ruim (haal de zesde en zevende zetel eruit en begin maar te laden zoveel je kan), overzichtelijk en nog goed uitgerust ook
                                        3 Volvo V70 (2de hands)
                                        4 Geen Italianen, Geen amerikanen, Geen japanners, Geen Fransen

Mijn droomauto : Ford Galaxy ghia of S Max (beiden nieuw model)

Absoluut geen Espace, 806 en zeker geen Lancia! Is een ramp, geen overzicht, veel te zacht, en afwerkingskwaliteit na 140000km is zeer zwak, laat staan na 250000km!!!!
                                        Uit een berlingo kom je na 1300km aan één stuk door gebroken uit en heeft een groot gebrek aan "actieve veiligheidsvoorzieningen". (lees ondergemotoriseerd voor lange reizen met groot gezin en met bagage).

En als geld geen rol zou spelen : BMW X5 4.8si of Mercedes GL 500

Comment

• da's allemaal te zien hoe oud je kinderen zijn.

Heb 6j met een Galaxy (vorig model) gereden, en begon in de periode van de maxi-cosi's en kinderstoelen, drie op een rij. Dat kan niet in een gewone auto, je moet dat maar eens proberen, drie normale kinderstoelen op een rij. In de Galaxy kon dat
                                          Maar dat was het dan ook. De Galaxy reed even comfortabel als een Vectra van twee generaties terug, dus niks te veel aan comfort.
                                          Nu heb ik er twee die op een verhoogkussen zitten en 1 gewoon zonder meer. En dat gaat zelfs in onze 460. In de V70 hebben ze nu ook plaats zat. Toen ik drie verhoogkussens op een rij had in de V70 was dat net goed, in een S40 of Vectra ging dat ook weer niet (je kon ze zetten maar je kreeg de gordels er niet tussen).
                                          Hoedanook, ik ben niet meer te vinden voor MV, dus ik raad je nr 2 of 3 aan uit jouw lijstje en kan je 3 warm aanbevelen
                                          Daar heb je tenminste comfort, stilte, en indien nodig toch nog ietwat sportiviteit.
                                          Maar de Mondeo lijkt me ook een zeer rationele keuze.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X