Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1] TOP 5: Meest ideale gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een Peugeot 308SW, of een recente 307SW.

Aantrekkelijk geprijsd, modulair en ruim interieur en rijgedrag van een berline. Goede dieselmotoren (1.6 & 2.0 HDi). Rijden comfortabel en een goede geluidsisolatie

Mooi is hij niet volgens mij; maar dat is niet zo belangrijk imho
    BMW 420dA : >>>

Comment

• 1./ 5-reeks touring
      2./ A6 avant
      3./ Q5
      4./A4 avant
      5./ V70

Comment

• momenteel vind ik de Citroën C4 Picasso de leukste gezinswagen. een break vind ik tegenwoordig meer een op imago gerichte businessmobiel (zeker een audi of bmw ) dan een echte vrijetijdsauto.
        alles hangt af wat je persoonlijke voorkeur en vooral wat je budget is.
        moest mijn baas me een 5-reeks break mét tankkaart aanbieden zou ik natuurlijk niet twijfelen...

Comment

• idem hier.

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten

Monovolume is uit den boze ! Ik heb een allergie voor die dingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
            Leuk topic !

Ik zit namelijk met dezelfde gedachte in mijn hoofd...

Momenteel heb ik een BMW 320d Touring en we zitten met 1 kind in het buggy en reisbedje stadium...
            Dan blijkt een 3 break snel te klein als je er eens op uit trekt !
            Een dakbox is dus reeds bijgekocht en verscheidene keren gebruikt...

Ik ben nu meer en meer bezig met de keuze van de volgende wagen...

Ik heb wel interesse in een SUV of monovolume maar vrees een beetje voor het rijgedrag en de kwaliteit van het interieur !
            Onlangs meegereden met een Touran en ik vond het nogal een rammelkar vanbinnen...

Mijn top 5 momenteel :

1. BMW 5 Touring
            2. Audi A4 Avant (nieuw model is nu 4m70 !)
            3. Audi A6 Avant
            4. Volvo V70
            5. VW Passat break, Ford Mondeo break, VW Touran, Ford S-Max

Moeilijke keuze !
            Enerzijds wil ik een hogere wagen, anderzijds wil ik niet inboeten qua sportiviteit en rijgedrag...

Greetz, Tourer
            is een vel satis geen middenweg dan? zee van ruimte, ma toch geen suv of monospace
            Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
            "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

Comment

• Wat een klote-topic. Veel te ruim imo.
              En ik heb er dan nog niet eens een idee van wat ideaal is. Als je niet te veel naar de centen moet kijken, kan je makkelijk een ML63 AMG of een S63 AMG nemen, maar is dat niet wat overdreven? En moet het zo groot? Hell, met kleine kinderen kan zelfs een M3, of mss zelfs een 911, nog aardig door de beugel (als je kan leven met een wagen zonder achterdeuren toch). Zo lang je niet te veel andere zaken moet meesleuren, en bij mij is dat niet het geval. En bij mensen die een bedrijf met camionettes hebben, is dat al zéker niet het geval. Anderzijds, je kan ook gewoon de grootste nemen en voor een Q7, een GL of een R opteren.

Laat ik er toch maar een paar kiezen:
              1. C63 AMG (berline of break, whatever)
              2. M3 E91 (of E90, whatever)
              3. RS4 Avant (en wtf, een berline mag ook nog)

Aan nummer vier en vijf, begin ik niet, want ik ben er nog niet uit of ik gewoon voor een grotere break, een superluxueuze berline of een min of meer comfortabele SUV moet kiezen. En dan zou ik nog de modellen ook moeten kiezen. En in welke mate zijn een S63 en een ML63 hier acceptabel?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Wat een klote-topic. Veel te ruim imo.
                En ik heb er dan nog niet eens een idee van wat ideaal is. Als je niet te veel naar de centen moet kijken, kan je makkelijk een ML63 AMG of een S63 AMG nemen, maar is dat niet wat overdreven? En moet het zo groot? Hell, met kleine kinderen kan zelfs een M3, of mss zelfs een 911, nog aardig door de beugel (als je kan leven met een wagen zonder achterdeuren toch). Zo lang je niet te veel andere zaken moet meesleuren, en bij mij is dat niet het geval. En bij mensen die een bedrijf met camionettes hebben, is dat al zéker niet het geval. Anderzijds, je kan ook gewoon de grootste nemen en voor een Q7, een GL of een R opteren.

Laat ik er toch maar een paar kiezen:
                1. C63 AMG (berline of break, whatever)
                2. M3 E91 (of E90, whatever)
                3. RS4 Avant (en wtf, een berline mag ook nog)

Aan nummer vier en vijf, begin ik niet, want ik ben er nog niet uit of ik gewoon voor een grotere break, een superluxueuze berline of een min of meer comfortabele SUV moet kiezen. En dan zou ik nog de modellen ook moeten kiezen. En in welke mate zijn een S63 en een ML63 hier acceptabel?
                waarom heb jij je een megane gekocht, ik denk dat de TS het uit zo'n oogpunt bekijkt, vooral carrosserievorm, motor zal pas achteraf te beslissen zijn. ma geen auto van 100000 €, maar mss max 50K?? zo ni iets wat de meesten hier toch nooit kunnen (af)betalen

anders zeg ik wel een S-lang, of een GL
                Last edited by woumans; 30/06/2008, 22:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woumans Bekijk Berichten
                  waarom heb jij je een megane gekocht, ik denk dat de TS het uit zo'n oogpunt bekijkt, vooral carrosserievorm, motor zal pas achteraf te beslissen zijn. ma geen auto van 100000 €, maar mss max 50K?? zo ni iets wat de meesten hier toch nooit kunnen (af)betalen
                  Een C63 valt nog mee in vergelijking met wat veel anderen hier posten. Vind ik.

Bon, het mag ook hetzelfde koetswerk in minder sportieve vorm zijn. Een 330i/d bv. Maar dan zitten we sowieso in een kleinere klasse. En wat als ik een grote SUV nu een must vind voor iemand met kinderen?

Edit:
                  Mijn Mégane heb ik helemaal niet uit praktische overwegingen gekocht. Mocht mijn madam nu zwanger geraken, ik vrees dat dat ding binnen de 9 maand buiten zou liggen voor iets met vier of vijf deuren.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Edit:
                    Mijn Mégane heb ik helemaal niet uit praktische overwegingen gekocht. Mocht mijn madam nu zwanger geraken, ik vrees dat dat ding binnen de 9 maand buiten zou liggen voor iets met vier of vijf deuren.
                    ahzo, toch super keuze vind ik, je megane

maar ik doelde ook op prijs en niet gewoon wat is je droomauto waar je met minimum met 4 in kan :p

Comment

• Nee... serieus...

In mijn geval gaat het om pasgeboren baby en een kindje van 1,5 jaar. Je zou eens moeten weten wat je allemaal moet meenemen als je er eens een dagje tussenuit bent. Of gewoon als je moet gaan werken en hij mee moet om naar de ouders te gaan ofzo... Damn! Da's echt een hoop hoor. en ik doe dan helemaal niet mee aan volksverhuis. Alles wat ik meeneem is nodig. Buggy, maxi-cosi, verzorgtas, ... Dat zijn nog maar dagelijkse zaken die continu mee rijden. Nu... Je kan het inderdaad allemaal doen met een RS4, M3, zelfs MCS of eender wat... Maar is het praktisch ?!? Verre van in mijn ogen. Zeker met zo'n 2 hartediefjes. Dan begin je al snel naar praktische auto's uit te kijken. Als je jaarlijks met het gezin dan nog eens 2 weken op vakantie gaat en hier en daar ook eens een weekenduitstapje maakt dan merk je al snel dat zelfs een 3 Touring, A4 Avant, ... aan de kleine kant zijn.

Dus lijkt het me duidelijk dat ruimte echt belangerijk is voor de aankoop van een wagen als je in zo'n situatie zit. Als je dan een persoon bent die 'rijplezier' echt weet te waarderen dan vraag ik me af wat de beste wagen is die dat alles weet te combineren. En met alle respect voor de Berlingo-, Partner-, Espace-, Sharan-, Galaxy-, S-Max-, Vito-, Transporter-Lovers. Dat zijn wagens die zeer zeker aan eis 1 voldoen maar hoe zit het met eis 2 ?!

Staan voor mij op een lijsje (als er centjes genoeg zijn)
                      • E61 535d Touring
                      • Audi RS6 Avant (4B)

Comment

• Fok...

Je hebt een stuk terug gewist !

Comment

• Dave voor vele gezinnen is een BMW 3 touring of een A4 avant al hoog gegrepen. Daarom om terug af te dalen naar de modale mens:
                          • Mazda 5
                          • Ford C-Max
                          • Citroen C4(Gran) Picasso
                          • Opel Zafira
                          • VW Touran

Comment

• WTF, nu gaat het al om twee kleine pagadders. Ik was al aan het denken: "naast de kleine is er nog een zitplaats waar je sowieso vanalles op kwijt kan."

Alleszins, uw uitleg hierboven is al duidelijker. Enfin, ik blijf er wel bij dat een 3' Touring ook moet volstaan. Anders kan je alsnog een Q7 eisen. Of een Grand Espace, als het goedkoper moet. En nee, geen van beiden spreekt mij aan. Dan nog liever geen uitstappen met de wagen waarbij je veel moet meenemen. Wat heeft zo'n kleine immers ook aan een uitstap naar zee? Die snapt daar toch niets van. Gewoon binnen gooien bij oma en opa. Als hij/zij dan een jaar of vijf is, hoeft een buggy al lang niet meer. Praktisch toch?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              Dave voor vele gezinnen is een BMW 3 touring of een A4 avant al hoog gegrepen. Daarom om terug af te dalen naar de modale mens:
                              • Mazda 5
                              • Ford C-Max
                              • Citroen C4(Gran) Picasso
                              • Opel Zafira
                              • VW Touran
                              Zeer acceptabel idd, maar laat mijn madam maar met zoiets rijden.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Zeer acceptabel idd, maar laat mijn madam maar met zoiets rijden.
                                jij neemt wel je megane dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                  jij neemt wel je megane dan
                                  Fokkin' hell! Voorlopig is dat de meest rationele keuze. En ik ben een rationeel mens.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dat snap ik soms niet goed... Want ! Ik heb mijn 3 reeks ongeveer evenveel betaald als de wagens die jij opsomt.

Serieus... Het zijn doorgaans de opties die erdoor slagen bij merken als BMW en Audi. Als je zo'n wagen koopt op het einde van zijn productiejaren, dan kan je aan heel aantrekkelijke voorwaarden zo'n kar in je stal zetten. Die zijn dan meestal uitgerust met pakketten die je voorzien van de nodige luxe. Ik wil maar bedoelen... Veel mensen overschatten soms de prijs van wagens als een BMW, Mercedes en Audi. Ze hebben altijd gehoord dat het dure wagens zijn...

Maar ik begijp je wel hoor. Er zijn inderdaad goedkopere alternatieven dan een loaded 3'tje of A4'tje. Je moet heus niet denken dat ik ze maar te scheppen heb. Ik hecht gewoonweg nogal veel belang aan het rijden van een wagen en dan mag dat een centje meer kosten. Anderen zien liever een badkamer met gouden kranen of een peperdure keuken waarin ze nooit koken.
                                    Last edited by Sega; 30/06/2008, 23:21.

Comment

WTF, nu gaat het al om twee kleine pagadders. Ik was al aan het denken: "naast de kleine is er nog een zitplaats waar je sowieso vanalles op kwijt kan."

Alleszins, uw uitleg hierboven is al duidelijker. Enfin, ik blijf er wel bij dat een 3' Touring ook moet volstaan. Anders kan je alsnog een Q7 eisen. Of een Grand Espace, als het goedkoper moet. En nee, geen van beiden spreekt mij aan. Dan nog liever geen uitstappen met de wagen waarbij je veel moet meenemen. Wat heeft zo'n kleine immers ook aan een uitstap naar zee? Die snapt daar toch niets van. Gewoon binnen gooien bij oma en opa. Als hij/zij dan een jaar of vijf is, hoeft een buggy al lang niet meer. Praktisch toch?
                                      Mja... Ik wou dit topic eigenlijk een beetje veralgemenen en het niet zozeer op mij persoonlijk afstemmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                        Dat snap ik soms niet goed... Want ! Ik heb mijn 3 reeks ongeveer evenveel betaald als de wagens die jij opsomt.

Serieus... Het zijn doorgaans de opties die erdoor slagen bij merken als BMW en Audi. Als je zo'n wagen koopt op het einde van zijn productiejaren, dan kan je aan heel aantrekkelijke voorwaarden zo'n kar in je stal zetten. Die zijn dan meestal uitgerust met pakketten die je voorzien van de nodige luxe. Ik wil maar bedoelen... Veel mensen overschatten soms de prijs van wagens als een BMW, Mercedes en Audi. Ze hebben altijd gehoord dat het dure wagens zijn...

Maar ik begijp je wel hoor. Er zijn inderdaad goedkopere alternatieven dan een loaded 3'tje of A4'tje. Je moet heus niet denken dat ik ze maar te scheppen heb. Ik hecht gewoonweg nogal veel belang aan het rijden van een wagen en dan mag dat een centje meer kosten. Anderen zien liever een badkamer met gouden kranen of een peperdure keuken waarin ze nooit koken.
                                        Jouw E46 had je toch als jonge tweedehandswagen gekocht, right? Ik veronderstel dat omdat ik al gelezen heb dat je de bumpers van het M-pack hebt laten naplaatsen. Het kan natuurlijk ook dat jouw wagen een showroommodel was.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                          Mja... Ik wou dit topic eigenlijk een beetje veralgemenen en het niet zozeer op mij persoonlijk afstemmen.
                                          Begrijp ik wel, maar geef toe: het is nogal ruim. En eerlijk: ik hoop dat ik maar één kleine per keer krijg. En eigenlijk is één keer voldoende.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X