Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou voor een A6 avant gaan.
Mijn pa heeft er hier een staan en in 3.0 tdi uitvoering met quatro en sport ophanging is ie erg vinnig, en veilig.
Aan plaats is er geen gebrek en het ziet er ook nog eens goed uit.
De auto hiervoor was een 530i berline, nu deze kon mij als passagier minder bekoren, was achteraan wat minder ruim, maar wel iets leuker voor met de papa over kleine baantje te jagen
Een 5 Touring valt te overwegen als je de extra sportiviteit t.o.v. de audi gebruikt, maar het verschil is werkelijk miniem.
Een E-klasse touring is ook een aanrader, is achteraan nog net iets groter dan de audi, maar rijd zeker niet zo sportief en geeft eerder een soort van boot gevoel vind ik, wat voor mij een minpunt is.
Voor een SUV zou ik absoluut niet gaan, ik zie niet in waarom je een auto koopt die duurder is in aakoop en gebruik en minder presteert...
Een wagen als een espace is ideaal voor de kids, veel ruimte, tof interieur met veel opberg vakjes en de stoelen kunnen in een leuke opstelling geplaatst worden.
Ideaal als reiswagen maar waarschijnlijk minder leuk om over de kleine baantjes te jagen.
Mijn keuze zou dus een A6 avant zijn, liefst in 3.0 tdi maar met een 2.0 tdi zou ik ook al best tevreden zijn.
Een Scania, ja, het moet altijd maar groter en stoerder zijn eh
Eén tip, als je van een BMW komt, ik spreek uit ervaring, koop NOOIT , maar dan ook NOOIT een Zafira 1.8 , aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Ik zou voor een break gaan Sega,
zolang je geen 3 of 4 kinderen hebt, vind ik een monovolume niet nodig. Zeker als je een beetje gewoon bent van met een rijders-auto
te rijden. Zo'n monovolume blijft een "bus".
Een wagen als een espace is ideaal voor de kids, veel ruimte, tof interieur met veel opberg vakjes en de stoelen kunnen in een leuke opstelling geplaatst worden.
Ideaal als reiswagen maar waarschijnlijk minder leuk om over de kleine baantjes te jagen.
Ik zit namelijk met dezelfde gedachte in mijn hoofd...
Momenteel heb ik een BMW 320d Touring en we zitten met 1 kind in het buggy en reisbedje stadium...
Dan blijkt een 3 break snel te klein als je er eens op uit trekt !
Een dakbox is dus reeds bijgekocht en verscheidene keren gebruikt...
Ik ben nu meer en meer bezig met de keuze van de volgende wagen...
Ik heb wel interesse in een SUV of monovolume maar vrees een beetje voor het rijgedrag en de kwaliteit van het interieur !
Onlangs meegereden met een Touran en ik vond het nogal een rammelkar vanbinnen...
Mijn top 5 momenteel :
1. BMW 5 Touring
2. Audi A4 Avant (nieuw model is nu 4m70 !)
3. Audi A6 Avant
4. Volvo V70
5. VW Passat break, Ford Mondeo break, VW Touran, Ford S-Max
Moeilijke keuze !
Enerzijds wil ik een hogere wagen, anderzijds wil ik niet inboeten qua sportiviteit en rijgedrag...
tja... ik heb ook zoiets van: kijk als je 3 of meer kabouters hebt rond lopen dan ja.. dan is een mono-volume zowat 't enige waarmee je comfortabel op de baan kunt.
Maar die trend die je nu al paar jaar ziet... mensen die 1 of 2 kinderen hebben en al meteen zo'n bus opteren... ik heb er ook 2 rond lopen en de volgende is een A4 berline (jep geen break). Kijk.. die kleine gasten... ze kiezen elk 1 of 2 stukjes speelgoed uit en daarmee basta! De papa wil sportiviteit, een goed rijgedrag, geen gerammel achteraan, geen inklaptafeltjes met nog een bekertje fanta erop, geen gekloot achteraan... zo was 't vroeger ook ... in mijn ouwe zijn Datsun Bluebird! neh!
edit: ow ja... de feitelijke vraag van dit topic...
1. Seat Altea XL : heel veel gezins-auto voor je geld (en auto van 't jaar in 2007 dacht ik) en sportief
2. Audi A4 berline of avant : koffer van avant is nauwelijks groter (wat bruikbaarheid betreft) dan die van de berline, klassebak!
3. Citroen C4 Picasso (niet de grand picasso yuk) : leuk design, niet zo'n typische monovolume ... jammer van dat typische franse interieur (all your spaceships are belong to us!)
4. .... verder weet ik 't niet zo... er is echt weinig wat me kan bekoren in dit segment...
Ik heb ondertussen al gereden met een Espace, een Scenic, een C-max, een Zafira en een Touran. Geen enkele gaf me een goed rijgevoel.
Tijdens de week breng ik de kleine naar de creche en in het weekend moet er inderdaad een buggy of een bedje in. We gaan regelmatig naar de Ardennen. Goed hij zit propvol, maar het lukt. We zijn met de kleine ook naar Zuid-Frankrijk gereden, samen met een dakkoffer lukte dit perfect.
Om enkel wat extra ruimte te hebben voor een aantal dagen in het jaar, daar ga ik het rijgevoel van een berline nooit voor laten. Op dit moment rij ik met een Zafira (nieuw model) als vervangwagen, mijn BMW is in de prak gereden, dat gebrek aan gevoel met de weg, ik vind het afgrijselijk. Bij 140 km/h kan ik zelfs niet meer praten met mijn vrouw door het lawaai. Hij voelt ook niet vast.
Als je nog meer ruimte wil, neem dan een 5 touring, een E-break, of een A6 avant. Dat zou ik toch opteren.
Ik zou toch opteren voor een SUV.
Uiteindelijk is dat segment toch ontstaan om een ruimte en sportiviteit te combineren !
Een suv van de betere merken heeft toch al snel meer dan 150pk, dat moet toch vlot rijden, zelfs met wat extra gewicht.
Ze bieden ook meer confort op slechte wegen, verkeerdrempels, slechte beton,... Als je niet wil dat uw kinderen overal zeeziek worden.
(budget rond de 40000 euro)
1-Landrover freelander2
2-volvo xc60
3-bmw x3
Hoger budget en als het nog groter moet, hun grotere broer.
-Landrover range rover
-volvo xc90
-bmw x5
Als het budget lager is dan 40000 euro zou ik eens kijken naar de tiguan of de captiva
Ik zou toch opteren voor een SUV.
Uiteindelijk is dat segment toch ontstaan om een ruimte en sportiviteit te combineren !
Een suv van de betere merken heeft toch al snel meer dan 150pk, dat moet toch vlot rijden, zelfs met wat extra gewicht.
Ze bieden ook meer confort op slechte wegen, verkeerdrempels, slechte beton,... Als je niet wil dat uw kinderen overal zeeziek worden.
(budget rond de 40000 euro)
1-Landrover freelander2
2-volvo xc60
3-bmw x3
Hoger budget en als het nog groter moet, hun grotere broer.
-Landrover range rover
-volvo xc90
-bmw x5
Als het budget lager is dan 40000 euro zou ik eens kijken naar de tiguan of de captiva
Zijn er hier mensen met een Landrover Freelander ? Rijdt dat sportief in de bochten ?
Om hier een Top5 te kunnen geven zou ik toch graag ongeveer het budget weten.
Aangezien je al een BMW 3 hebt gehad, dan weet je ook dat de koffer zeker niet van de grootste is. Om die rede hebben wij destijds ook beslist om onze 320d in te ruilen voor een BMW 5. Wij hebben gekozen voor een berline omdat ik nu eenmaal geen liefhebber ben van een touring. Uiteindelijk vind ik de BMW 5 gewoon de perfecte gezinswagen, zowel als berline als als touring.
Welke motorisatie, versnellingsbak, kleur, uitrusting je ook kiest... het zal steeds een fantastische auto zijn.
Op de tweede plaats zet ik dan de Audi A6, met hetzelfde verhaal over de keuze tussen berline en avant. Het zijn ook hier beide superwagens. Hier ben ik enkel minder te vinden voor de lichtere motoren. Hier zou ik enkel voor een V6 gaan, terwijl een BMW 520d mij wel zou kunnen overtuigen...
Als deze 2 wagens geen optie zijn, dan zou ik eerder neigen naar een X5 of iets dergelijks... Zelfs een Ford S-Max vind ik bijzonder knap...
Samenvatting:
1. BMW 5 berline
2. Audi A6 berline
3. BMW X5
4. BMW 5 touring
5. Audi A6 Avant
Comment