Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
    Valt goed mee, maar ik mis volgende zaken:
    • Cruise Control (400 euro)
    • Automatische airco (400 euro)
    Dat zou ik ook niet kunnen missen op een kilometervreter.

Wanneer moet je beslissen?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Al 'es gaan babbelen met een dealer daarover?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Al 'es gaan babbelen met een dealer daarover?
        Ja, ik heb alle auto's bekeken, getest en op offerte

Tis en blijft een moeilijke keuze.
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Dat zou ik ook niet kunnen missen op een kilometervreter.

Wanneer moet je beslissen?
          Tis tegen gisteren, zeer dringend dus.

Comment

Ja, ik heb alle auto's bekeken, getest en op offerte

Tis en blijft een moeilijke keuze.
            Is de twijfel nog altijd tussen deze 2 of is er door de testen en offertes nog iets anders naar boven gekomen?
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dus op de laguna zit enkel manuele airco, geen vaste tempartuurregelaar dus?

Comment

Jij rijdt duidelijk geen 80.000km per jaar, anders zou je zo'n idiote uitspraken niet doen.
                Ik rij 80000 km per jaar met een 320D met enkel Option Line pack. Oftewel: standaard zetels. Heb niét te klagen, en ben blij dat ik de Laguna's (20k) en Opel Astra's (40k) achter me heb gelaten.

Gezien de einser quasi dezelfde zetels heeft, zou ik ook een kale 1 kiezen over een zwakke laguna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ik rij 80000 km per jaar met een 320D met enkel Option Line pack. Oftewel: standaard zetels. Heb niét te klagen, en ben blij dat ik de Laguna's (20k) en Opel Astra's (40k) achter me heb gelaten.

Gezien de einser quasi dezelfde zetels heeft, zou ik ook een kale 1 kiezen over een zwakke laguna.
                  't gaat niet enkel over de zetels, ook 't onderstel

Comment

• Kvind het alvast positief dat niemand andere auto's uit de lijst zou kiezen. Dat wil alvast zeggen dat mn voorselectie ok is

Comment

't gaat niet enkel over de zetels, ook 't onderstel
                      Wat is daar mis mee? Een '1 met standaardophanging en 16" banden is meer dan voldoende comfortabel, hoor. Ik heb de indruk dat sommigen die de auto nog niet gereden hebben, denken dat dat ding standaard al een race-auto is die over elke hobbel heen stuitert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Wat is daar mis mee? Een '1 met standaardophanging en 16" banden is meer dan voldoende comfortabel, hoor. Ik heb de indruk dat sommigen die de auto nog niet gereden hebben, denken dat dat ding standaard al een race-auto is die over elke hobbel heen stuitert.
                        Zijn er must-have opties op een 1-reeks? (budget < 250 euro excl. BTW)

Zo bvb een hifi upgrafe van 177 euro excl. BTW; is dat dan een veel betere radio?

Gespoten aanbouwdelen zou ik zoiezo nemen.

Comment

• Caractere, ik heb veel aan het M-stuur (dikkere velg die zachter is dan het sportstuur) en cruise control (ik rij +200 km per dag op de snelweg en de controles zijn de laatste jaren aanzienlijk verhoogd).

De standaardophanging van de 1 is voldoende responsief, zonder hard te zijn.

Comment

• Wat mij een goede oplossing lijkt: Volvo S40 1.6D

Van deze wagen zou ik echter de Duitser verkiezen. Waarom: vooral persoonlijke argumenten,want Renault is met zijn Laguna echt wel uit het dal aan het kruipen
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              In de Laguna kan meer cement dus ik ga voor die
                              right on

Comment

Caractere, ik heb veel aan het M-stuur (dikkere velg die zachter is dan het sportstuur) en cruise control (ik rij +200 km per dag op de snelweg en de controles zijn de laatste jaren aanzienlijk verhoogd).

De standaardophanging van de 1 is voldoende responsief, zonder hard te zijn.
                                Idd, aan deze opties ga je veel meer plezier beleven dan aan die hifi-upgrade en gespoten aanbouwdelen.

Comment

't Hangt er van af met wat je vergelijkt natuurlijk. Maar na een uurtje in de zetels van pakweg een Volvo V50 of zelfs mijn eigen 159 weet je het verschil wel. De 1/3 zetels zijn OK, maar zeker niet meer dan dat.

Comment

• Mijn keuze begint vorm te krijgen:

Model: BMW 118D

Kleur: Sparkling Graphite Metalic

Opties: Gespoten aanbouwdelen (voor 50 euro echt een must volgens mij)
                                    Armsteun
                                    Cruise Control
                                    Hifi upgrade

Opmerkingen zijn welkom!

Comment

• Klinkt goed, enkel... Die gespoten aanbouwdelen zie je niet vanaf je bestuurderszetel, dat M-stuur wel

Of zoals iemand het stelde toen ik aan het kiezen was voor mijn auto: "dat stuur heb je meer vast dan je eigen leuter".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ben het hier mee eens. De 1-serie met standaardophanging en wielen is comfortabel genoeg, maar het comfort van de laguna is toch nog wat anders vermoed ik... het is maar wat je zelf wilt natuurlijk. Ik vind de 1-reeks zeer aangenaam rijden, maar ik zou de ruimte prefereren van de laguna denk ik... maar zoals gezegd, een ritje met de laguna zou ik zowiezo eerst doen.
                                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Mijn keuze begint vorm te krijgen:

Model: BMW 118D

Kleur: Sparkling Graphite Metalic

Opties: Gespoten aanbouwdelen (voor 50 euro echt een must volgens mij)
                                          Armsteun
                                          Cruise Control
                                          Hifi upgrade

Opmerkingen zijn welkom!
                                          Jammer, maar ieder zijn keuze.
                                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Working...
                                          X