Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Om veel kilometers te rijden is een ruime en comfortabele wagen iets meer aan te raden dan prestaties. Wat heb je nu aan die 26 pk meer om in de file aan te schuiven...
    1991 BMW E30 318is

Comment

• Waar komt de idefix van dat de einser niet ruim is? Goed, op de achterbank is het behelpen tov een Laguna, maar vooraan is er dus geen verschil tussen een dreier of een einser.

Feit is wel: als je zelfs het option line pakket niet kan krijgen, en liever een kale trage laguna wilt, je imho niet op je plaats zit. Liever een uitgebreide Megane dan een slome kale Laguna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
        Lol, een laguna
        Wat is er mis met een Laguna?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Waar komt de idefix van dat de einser niet ruim is?
          Trek zijn koffer is open en zet die naast de Laguna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
            Wat denken jullie van:

Renault Lagnuna Grandtour 1.5 DCI Expression met als opties: audio connection box en 17'' velgen.
            Dat je nog maar durft te twijfelen. Het comfort van z'n zetels en de ruime koffer ga je je nog lang kunnen herinneren, zeker wanneer je gaat bouwen, geloof me vrij.

En staat 'ie je niet aan...so what? Na maximum 4 jaar (in jouw geval zelfs misschien 2 jaar) zwier je hem buiten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Dat je nog maar durft te twijfelen. Het comfort van z'n zetels en de ruime koffer ga je je nog lang kunnen herinneren, zeker wanneer je gaat bouwen, geloof me vrij.

En staat 'ie je niet aan...so what? Na maximum 4 jaar (in jouw geval zelfs misschien 2 jaar) zwier je hem buiten...
              Voila, dat je wat meer twijfelt in het geval van een particuliere aankoop ok; maar hier in dit geval is het wel duidelijk vind ik wat de beste optie is... Alleen staat het 'juiste' logo er precies niet op.
              Ondertussen begin je misschien te kweken en daar sta je dan met het koffertje van een eend waar je buggy niet eens in kan.

Comment

Trek zijn koffer is open en zet die naast de Laguna
                Oh, dan is een Laguna ook maar een krappe wagen naast een Ford Transit of Mercedes Sprinter...

Ik kan begrijpen dat een ruime wagen leuk is als je veel prullaria hebt te vervoeren of met veel kinders zit, maar mij ontgaat het nut van een break of MPV als je er maar alleen of met tweetjes inzit. Een collega van me komt met z'n Renault Espace naar het werk, en met uitzondering van de tripjes voor z'n kinderen met fietsen vervoert deze IT consultant elke dag gewoon érg veel lucht...

Comment

• Mss die laguna wat vitamientjes geven..Toch een lease wagen
                  My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                    Mss die laguna wat vitamientjes geven..Toch een lease wagen
                    Ideaal ipv snel kapot is 't dan supersnel kapot

Like said: moest de 2.0dCi beschikbaar zijn was de keuze direct gemaakt maar die 1.5??? Dat ze die brol nog maar in een Laguna durven steken... En ja, voor een leasing maakt dat allemaal niets uit... Al rijden ze elke maand die motor om zeep, de leasing betaald toch... Maar betrouwbaarheid is ook iets

'k Heb het een tijdje geleden nog tegen iemand van Renault gezegd: de dag dat de 1.9 of 2.0 diesel in de Kangoo beschikbaar komt (mag zelfs atmosferisch zijn) bestellen we opnieuw Kangoo's... Zolang de 1.5dCi in de Kangoo steekt komt er geen enkele nog het bedrijf op... Dan liever iets meer geven voor een Transit Connect of een Combo dan Kangoo's te moeten kopen met een slechte motor.

De 2.0 in de Laguna is echt wel zalig, we hebben zo eentje bollen en ondanks dat ik zo niet voor Franse wagens ben (te zacht) valt die 2.0dCi Laguna best te pruimen...
                    Last edited by ; 29/04/2008, 23:03.

Comment

Oh, dan is een Laguna ook maar een krappe wagen naast een Ford Transit of Mercedes Sprinter...

Ik kan begrijpen dat een ruime wagen leuk is als je veel prullaria hebt te vervoeren of met veel kinders zit, maar mij ontgaat het nut van een break of MPV als je er maar alleen of met tweetjes inzit. Een collega van me komt met z'n Renault Espace naar het werk, en met uitzondering van de tripjes voor z'n kinderen met fietsen vervoert deze IT consultant elke dag gewoon érg veel lucht...
                      Ik rijd als "jonge gast" ook met een break rond. Heb ik dat alle dagen nodig? Nee zeker niet, maar toch blijft onze A3 vaak staan net omdat hij minder praktisch is. Je hoeft helemaal geen groot gezin te hebben om genot te hebben van een ruime wagen. En zelfs als ik er alleen in zit is die ruimte handig om mijn papierwerk en andere prullen in mijn wagen te leggen en te laten liggen. Mijn koffer is constant halfvol met een bak met klasseurs voor het werk en wat werkmateriaal dat ik in het weekend nodig heb voor aan ons huis te gaan werken. Ik zou niet graag constant altijd mijn wagen moeten leegmaken om toch maar iets te vervoeren. Volgens mij kunnen dus alle mensen die een beetje actief zijn zeker ruimte gebruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
                      Mss die laguna wat vitamientjes geven..Toch een lease wagen
                      Dat is zo een beetje het domste dat je kan doen Iedereen die een leasewagen ter beschikking heeft, heeft daar ook verplichtingen rond naar de leasingmaatschappij toe.

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten

Like said: moest de 2.0dCi beschikbaar zijn was de keuze direct gemaakt maar die 1.5??? Dat ze die brol nog maar in een Laguna durven steken... En ja, voor een leasing maakt dat allemaal niets uit... Al rijden ze elke maand die motor om zeep, de leasing betaald toch... Maar betrouwbaarheid is ook iets
                      Je moet het misschien niet betalen maar er komt een hoop ellende bij kijken die je wel kan missen als je je wagen constant nodig hebt voor je werk. Bij mij is betrouwbaarheid een van de belangrijkste punten bij leasing, die wagen moet rijden niet in de garage staan, daar verlies je kostbare tijd mee.

Toch denk ik dat je een te negatieve kijk hebt op die 1.5 in die Laguna, die gaat volgens mij voldoen. Het is geen BMW - diesel, maar dat wordt volgens mij gecompenseert door de rest van het geheel.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ik rijd als "jonge gast" ook met een break rond. Heb ik dat alle dagen nodig? Nee zeker niet, maar toch blijft onze A3 vaak staan net omdat hij minder praktisch is. Je hoeft helemaal geen groot gezin te hebben om genot te hebben van een ruime wagen. En zelfs als ik er alleen in zit is die ruimte handig om mijn papierwerk en andere prullen in mijn wagen te leggen en te laten liggen. Mijn koffer is constant halfvol met een bak met klasseurs voor het werk en wat werkmateriaal dat ik in het weekend nodig heb voor aan ons huis te gaan werken. Ik zou niet graag constant altijd mijn wagen moeten leegmaken om toch maar iets te vervoeren. Volgens mij kunnen dus alle mensen die een beetje actief zijn zeker ruimte gebruiken.
                        Daar zeg je iets. Ik had als aanloopwagen een Fiat Stilo. Tijdens de eindejaarsperiode had ik een koffer vol met agenda's/ eindejaarsgeschenken. Ik kan je verzekeren dat je op zo'n moment een break wil als je bvb. in het terugrijden naar huis boodschappen wil doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Daar zeg je iets. Ik had als aanloopwagen een Fiat Stilo. Tijdens de eindejaarsperiode had ik een koffer vol met agenda's/ eindejaarsgeschenken. Ik kan je verzekeren dat je op zo'n moment een break wil als je bvb. in het terugrijden naar huis boodschappen wil doen.
                          Ik ben IT-consultant, dus ik moet voor het werk nooit iets vervoeren. Maar ik sport, verbouw, ga op weekend, ga winkelen, ... . Allemaal situaties waarbij een ruime wagen handig is, ook al ben je een jong gezinnetje zonder kindjes.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Sja, ik heb anderhalf jaar lang als ITer rondgereden in een Opel Tigra Twintop. Rij nu een 320d berline, en de achterbank ligt er voor de zjaar bij.

Wil je ruimte? Koop een cabrio

Comment

Maar daar gaat het helemaal niet om. In deze kwestie gaat het om de BMW1 of de Renault Laguna Grandtour. En dan beweren dat de BMW1 even ruim is als de Laguna Grandtour is vrij dom.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              De bedrijfswagen waar het hier om gaat dient niet alleen voor professionele kilometers maar mag ook privé gebruikt worden. Caractère laat op de eerste pagina duidelijk verstaan dat er in de toekomst aan een huis zal gewerkt worden. En dan ben je een ruime koffer erg dankbaar en is een 1-reeks eenvoudigweg onhandig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten

'k Heb het een tijdje geleden nog tegen iemand van Renault gezegd: de dag dat de 1.9 of 2.0 diesel in de Kangoo beschikbaar komt (mag zelfs atmosferisch zijn) bestellen we opnieuw Kangoo's... Zolang de 1.5dCi in de Kangoo steekt komt er geen enkele nog het bedrijf op... Dan liever iets meer geven voor een Transit Connect of een Combo dan Kangoo's te moeten kopen met een slechte motor.

De 2.0 in de Laguna is echt wel zalig, we hebben zo eentje bollen en ondanks dat ik zo niet voor Franse wagens ben (te zacht) valt die 2.0dCi Laguna best te pruimen...
                                Een 1.5dCi 110PK en 2.0dCi 150PK hebben dezelfde PK/liter verhouding, ik zie niet in waarom die 2.0 dan zo goed is en de 1.5 zogezegd een geforceerd klein motortje. Ik denk dat het eerder tussen de oren zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                  Een 1.5dCi 110PK en 2.0dCi 150PK hebben dezelfde PK/liter verhouding, ik zie niet in waarom die 2.0 dan zo goed is en de 1.5 zogezegd een geforceerd klein motortje. Ik denk dat het eerder tussen de oren zit.
                                  Bralo heeft op z'n werk nogal wat problemen gehad met 1.5 motoren van Renault. Of dat toeval is of niet laat ik in het midden. Ik veronderstel enkel dat wanneer die motoren daadwerkelijk zo'n bucht zouden zijn als hij beweert, Renault deze al lang uit z'n gamma gehaald zou hebben.

Waarmee ik evenwel NIET beweer dat het probleemloze motoren zijn.

Comment

Bralo heeft op z'n werk nogal wat problemen gehad met 1.5 motoren van Renault. Of dat toeval is of niet laat ik in het midden. Ik veronderstel enkel dat wanneer die motoren daadwerkelijk zo'n bucht zouden zijn als hij beweert, Renault deze al lang uit z'n gamma gehaald zou hebben.

Waarmee ik evenwel NIET beweer dat het probleemloze motoren zijn.
                                    Ik denk dat zoiets eerder aan de rijstijl van de bestuurder ligt. Vooral een dieselmotor met een hoog PK/liter gehalte moet rustig warmgereden worden. Maar ik weet hoe er met dergelijke camionnetjes wordt omgegaan, dat is instappen en met koude motor tot tegen de toerenbegrenzer trekken. Doe hetzelfde met een 2.0dCi 150PK en die motor gaat op termijn ook veel problemen geven.

Comment

Ik denk dat zoiets eerder aan de rijstijl van de bestuurder ligt. Maar ik weet hoe er met dergelijke camionnetjes wordt omgegaan, dat is instappen en met koude motor tot tegen de toerenbegrenzer trekken.
                                      Bralo beweerde dat dat zeker niet het geval was, wat waarschijnlijk de argwaam of afkeer met zich meebrengt. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb al positieve ervaringen gehoord van een 1.5 in een Almera en in een Qashqua, dezelfde diesels als in die Kangoos dus.

Comment

• Ikzelf heb 4 jaar en 140.000 km zonder het kleinste probleem met de 1.5dci (bj 2001 eerste serie 65pk) gereden.
                                        En ik rij redelijk sportief..
                                        Enkel goed onderhouden en goed warmrijden is de boodschap.
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Dat zou zo zijn als je met de 110pk bijvoorbeeld maar maximum 110 km/u gaat rijden, en met de 150pk ook 150 km/u gaat rijden. De waarheid is dat de 150pk bij normaal gebruik meer vermogen heeft dat niét aangesproken wordt dan de 110pk.

Mijn diesel van 90 pk aan 1.9tdi kan van 0 naar 100 in 11 seconden. M'n 163pk sterke 320d kan dat ook. Bij die laatste is 11 seconden een eitje, terwijl de eerste daar flink voor moet zweten.
                                          Last edited by ; 30/04/2008, 23:08.

Comment

Working...
                                          X