Om veel kilometers te rijden is een ruime en comfortabele wagen iets meer aan te raden dan prestaties. Wat heb je nu aan die 26 pk meer om in de file aan te schuiven...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression
Collapse
X
-
-
Waar komt de idefix van dat de einser niet ruim is? Goed, op de achterbank is het behelpen tov een Laguna, maar vooraan is er dus geen verschil tussen een dreier of een einser.
Feit is wel: als je zelfs het option line pakket niet kan krijgen, en liever een kale trage laguna wilt, je imho niet op je plaats zit. Liever een uitgebreide Megane dan een slome kale Laguna.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk BerichtenLol, een laguna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWaar komt de idefix van dat de einser niet ruim is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenWat denken jullie van:
Renault Lagnuna Grandtour 1.5 DCI Expression met als opties: audio connection box en 17'' velgen.
En staat 'ie je niet aan...so what? Na maximum 4 jaar (in jouw geval zelfs misschien 2 jaar) zwier je hem buiten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDat je nog maar durft te twijfelen. Het comfort van z'n zetels en de ruime koffer ga je je nog lang kunnen herinneren, zeker wanneer je gaat bouwen, geloof me vrij.
En staat 'ie je niet aan...so what? Na maximum 4 jaar (in jouw geval zelfs misschien 2 jaar) zwier je hem buiten...
Ondertussen begin je misschien te kweken en daar sta je dan met het koffertje van een eend waar je buggy niet eens in kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenTrek zijn koffer is open en zet die naast de Laguna
Ik kan begrijpen dat een ruime wagen leuk is als je veel prullaria hebt te vervoeren of met veel kinders zit, maar mij ontgaat het nut van een break of MPV als je er maar alleen of met tweetjes inzit. Een collega van me komt met z'n Renault Espace naar het werk, en met uitzondering van de tripjes voor z'n kinderen met fietsen vervoert deze IT consultant elke dag gewoon érg veel lucht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenMss die laguna wat vitamientjes geven..Toch een lease wagen
Like said: moest de 2.0dCi beschikbaar zijn was de keuze direct gemaakt maar die 1.5??? Dat ze die brol nog maar in een Laguna durven steken... En ja, voor een leasing maakt dat allemaal niets uit... Al rijden ze elke maand die motor om zeep, de leasing betaald toch... Maar betrouwbaarheid is ook iets
'k Heb het een tijdje geleden nog tegen iemand van Renault gezegd: de dag dat de 1.9 of 2.0 diesel in de Kangoo beschikbaar komt (mag zelfs atmosferisch zijn) bestellen we opnieuw Kangoo's... Zolang de 1.5dCi in de Kangoo steekt komt er geen enkele nog het bedrijf op... Dan liever iets meer geven voor een Transit Connect of een Combo dan Kangoo's te moeten kopen met een slechte motor.
De 2.0 in de Laguna is echt wel zalig, we hebben zo eentje bollen en ondanks dat ik zo niet voor Franse wagens ben (te zacht) valt die 2.0dCi Laguna best te pruimen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOh, dan is een Laguna ook maar een krappe wagen naast een Ford Transit of Mercedes Sprinter...
Ik kan begrijpen dat een ruime wagen leuk is als je veel prullaria hebt te vervoeren of met veel kinders zit, maar mij ontgaat het nut van een break of MPV als je er maar alleen of met tweetjes inzit. Een collega van me komt met z'n Renault Espace naar het werk, en met uitzondering van de tripjes voor z'n kinderen met fietsen vervoert deze IT consultant elke dag gewoon érg veel lucht...
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenMss die laguna wat vitamientjes geven..Toch een lease wagenIedereen die een leasewagen ter beschikking heeft, heeft daar ook verplichtingen rond naar de leasingmaatschappij toe.
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenIdeaal ipv snel kapot is 't dan supersnel kapot
Like said: moest de 2.0dCi beschikbaar zijn was de keuze direct gemaakt maar die 1.5??? Dat ze die brol nog maar in een Laguna durven steken... En ja, voor een leasing maakt dat allemaal niets uit... Al rijden ze elke maand die motor om zeep, de leasing betaald toch... Maar betrouwbaarheid is ook iets
Toch denk ik dat je een te negatieve kijk hebt op die 1.5 in die Laguna, die gaat volgens mij voldoen. Het is geen BMW - diesel, maar dat wordt volgens mij gecompenseert door de rest van het geheel.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk rijd als "jonge gast" ook met een break rond. Heb ik dat alle dagen nodig? Nee zeker niet, maar toch blijft onze A3 vaak staan net omdat hij minder praktisch is. Je hoeft helemaal geen groot gezin te hebben om genot te hebben van een ruime wagen. En zelfs als ik er alleen in zit is die ruimte handig om mijn papierwerk en andere prullen in mijn wagen te leggen en te laten liggen. Mijn koffer is constant halfvol met een bak met klasseurs voor het werk en wat werkmateriaal dat ik in het weekend nodig heb voor aan ons huis te gaan werken. Ik zou niet graag constant altijd mijn wagen moeten leegmaken om toch maar iets te vervoeren. Volgens mij kunnen dus alle mensen die een beetje actief zijn zeker ruimte gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenDaar zeg je iets. Ik had als aanloopwagen een Fiat Stilo. Tijdens de eindejaarsperiode had ik een koffer vol met agenda's/ eindejaarsgeschenken. Ik kan je verzekeren dat je op zo'n moment een break wil als je bvb. in het terugrijden naar huis boodschappen wil doen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOh, dan is een Laguna ook maar een krappe wagen naast een Ford Transit of Mercedes Sprinter...
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk kan begrijpen dat een ruime wagen leuk is als je veel prullaria hebt te vervoeren of met veel kinders zit, maar mij ontgaat het nut van een break of MPV als je er maar alleen of met tweetjes inzit. Een collega van me komt met z'n Renault Espace naar het werk, en met uitzondering van de tripjes voor z'n kinderen met fietsen vervoert deze IT consultant elke dag gewoon érg veel lucht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenIdeaal ipv snel kapot is 't dan supersnel kapot
Like said: moest de 2.0dCi beschikbaar zijn was de keuze direct gemaakt maar die 1.5??? Dat ze die brol nog maar in een Laguna durven steken... En ja, voor een leasing maakt dat allemaal niets uit... Al rijden ze elke maand die motor om zeep, de leasing betaald toch... Maar betrouwbaarheid is ook iets
'k Heb het een tijdje geleden nog tegen iemand van Renault gezegd: de dag dat de 1.9 of 2.0 diesel in de Kangoo beschikbaar komt (mag zelfs atmosferisch zijn) bestellen we opnieuw Kangoo's... Zolang de 1.5dCi in de Kangoo steekt komt er geen enkele nog het bedrijf op... Dan liever iets meer geven voor een Transit Connect of een Combo dan Kangoo's te moeten kopen met een slechte motor.
De 2.0 in de Laguna is echt wel zalig, we hebben zo eentje bollen en ondanks dat ik zo niet voor Franse wagens ben (te zacht) valt die 2.0dCi Laguna best te pruimen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenEen 1.5dCi 110PK en 2.0dCi 150PK hebben dezelfde PK/liter verhouding, ik zie niet in waarom die 2.0 dan zo goed is en de 1.5 zogezegd een geforceerd klein motortje. Ik denk dat het eerder tussen de oren zit.
Waarmee ik evenwel NIET beweer dat het probleemloze motoren zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenBralo heeft op z'n werk nogal wat problemen gehad met 1.5 motoren van Renault. Of dat toeval is of niet laat ik in het midden. Ik veronderstel enkel dat wanneer die motoren daadwerkelijk zo'n bucht zouden zijn als hij beweert, Renault deze al lang uit z'n gamma gehaald zou hebben.
Waarmee ik evenwel NIET beweer dat het probleemloze motoren zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenIk denk dat zoiets eerder aan de rijstijl van de bestuurder ligt. Maar ik weet hoe er met dergelijke camionnetjes wordt omgegaan, dat is instappen en met koude motor tot tegen de toerenbegrenzer trekken.
Comment
-
Ikzelf heb 4 jaar en 140.000 km zonder het kleinste probleem met de 1.5dci (bj 2001 eerste serie 65pk) gereden.
En ik rij redelijk sportief..
Enkel goed onderhouden en goed warmrijden is de boodschap.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenEen 1.5dCi 110PK en 2.0dCi 150PK hebben dezelfde PK/liter verhouding, ik zie niet in waarom die 2.0 dan zo goed is en de 1.5 zogezegd een geforceerd klein motortje. Ik denk dat het eerder tussen de oren zit.
Mijn diesel van 90 pk aan 1.9tdi kan van 0 naar 100 in 11 seconden. M'n 163pk sterke 320d kan dat ook. Bij die laatste is 11 seconden een eitje, terwijl de eerste daar flink voor moet zweten.
Comment
Comment