Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
    Wat about the Fiat Bravo? Je hebt dan nog een ruim optiebudget over.
    Of de Skoda Octavia? Eventueel zelfs de Astra Break...
    Het nadeel van de Astra Break voor Caractere zijn de stoelen en misschien ook het onderstel omdat hij graag een iets sportievere wagen heeft dacht ik.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
      Wat about the Fiat Bravo? Je hebt dan nog een ruim optiebudget over.
      Of de Skoda Octavia? Eventueel zelfs de Astra Break...
      Met deze mogelijkheden zouden dat ook mijn keuzes zijn. Met de Bravo heb ik nog niet gereden, maar hij ziet er wel fantastisch uit. De Octavia is zeker een degelijke wagen en de 1.9TDI een fijne koppelrijke motor die zeker volstaat voor de Octavia.
      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Het nadeel van de Astra Break voor Caractere zijn de stoelen en misschien ook het onderstel omdat hij graag een iets sportievere wagen heeft dacht ik.
        Over de stoelen van een Astra ben ik ook niet tevreden, maar da's iets dat van persoon tot persoon kan verschillen he. Het onderstel daarentegen valt wel mee: comfortabel maar toch nog vrij strak, geen zompige franse boel Je krijgt wel weinig stuur feedback.
        AutoMinded.be

Comment

Noch de Astra noch de Octavia zullen typen aan het zitcomfort dat de Laguna kan geven.

Comment

Ik zou hier in dit geval voor de Laguna gaan. Ik heb met het vorige model gereden (grandtour in basisversie authentique - 50k kms/j) en ben er nooit uitgestapt met rugpijn. Was een zeer comfortabele auto. Ik veronderstel dat het comfort in de nieuwe er niet op achteruit gegaan is. En standaard zijn ze al vrij goed uitgerust.
            Ik heb, op de sensoren van de bandenspanningscontrole na, nooit miserie gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Noch de Astra noch de Octavia zullen typen aan het zitcomfort dat de Laguna kan geven.
              Klopt... maar dat verschilt van persoon tot persoon... ik heb bijvoorbeeld geen problemen met m'n stoel in de astra. Ik heb graag ee wat hardere stoel ipv een zachte (zoals bijv in de mégane)
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                of jij wilt gewoon een grotere en chiquere wagen om iets anders te compenseren
                Wat dacht je van een dagelijks bruikbare, sportieve wagen?
                En moest ik iets anders willen compenseren, zou ik niet tevreden zijn met een 1-reeks, denk ik. Dan zou ik eerder een dikke vette 5-reeks of een idem dito SUV (al dan niet tweedehands) kopen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou vooral twijfelen tussen de Ford Focus Clipper en de Astra Break. Je kan nog wat opties bijnemen en dat zijn beide toch geen onaardige wagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Over de stoelen van een Astra ben ik ook niet tevreden, maar da's iets dat van persoon tot persoon kan verschillen he. Het onderstel daarentegen valt wel mee: comfortabel maar toch nog vrij strak, geen zompige franse boel Je krijgt wel weinig stuur feedback.
                    Ik ben ook tevreden van het onderstel, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever een iets "sportiever" onderstel hebben, wat de Clipper Econetic zeker heeft.

De stoelen is inderdaad persoonlijk, maar daar zijn er heel veel niet tevreden mee, voor mij is het leefbaar door het Seat Comfort Pack.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                      Ik heb graag ee wat hardere stoel ipv een zachte (zoals bijv in de mégane)
                      Same here ... liever een wat hardere stoel, die voldoende ondersteunig geeft voor mijn rug dan een zachte stoel waar je helemaal in wegzakt.
                      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                        Ik zou hier in dit geval voor de Laguna gaan. Ik heb met het vorige model gereden (grandtour in basisversie authentique - 50k kms/j) en ben er nooit uitgestapt met rugpijn. Was een zeer comfortabele auto. Ik veronderstel dat het comfort in de nieuwe er niet op achteruit gegaan is. En standaard zijn ze al vrij goed uitgerust.
                        Ik heb, op de sensoren van de bandenspanningscontrole na, nooit miserie gehad.
                        'k Vond de vorige Laguna eigenlijk aangenamer om mee te rijden dan de nieuwe. De nieuwe "zweeft" iets te hard naar m'n goesting... Typisch Frans dus

Comment

De Octavia lijkt mij zowat de middenweg tussen de Laguna en de BMW, hij springt nergens echt eruit qua kenmerken maar het is een overall degelijke comfortabele wagen met een redelijke longinhoud in vergelijking met de BMW.
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            De Octavia lijkt mij zowat de middenweg tussen de Laguna en de BMW, hij springt nergens echt eruit qua kenmerken maar het is een overall degelijke comfortabele wagen met een redelijke longinhoud in vergelijking met de BMW.
                            Eigenlijk helpen we Caractere helemaal niet, hij had net zijn lijst terug gebracht naar 2 wagens !!
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                              Klopt... maar dat verschilt van persoon tot persoon... ik heb bijvoorbeeld geen problemen met m'n stoel in de astra. Ik heb graag ee wat hardere stoel ipv een zachte (zoals bijv in de mégane)
                              Idem dito, de stoelen in de Astra zijn zeker goed. Ze zijn zelfs iets beter dan de sportstoelen die ik nu in m'n Focus heb. Eigenlijk de ideale mix tussen een hardere stoel en toch nog comfortabel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                Same here ... liever een wat hardere stoel, die voldoende ondersteunig geeft voor mijn rug dan een zachte stoel waar je helemaal in wegzakt.
                                voor een ritje naar zee wel. maar niet voor dagelijks 4h in de wagen te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                  Ik zou vooral twijfelen tussen de Ford Focus Clipper en de Astra Break. Je kan nog wat opties bijnemen en dat zijn beide toch geen onaardige wagens.
                                  Uit de Focus Econetic en de Astra Break kies ik voor deze laatste Dat Econetic gedoe is dus echt mijn ding niet En dan zwijg ik nog over de 1.6TDCI

De Astra lijkt me eigenlijk hier wel iets te zijn... Je kan deze normaal gezien zelfs binnen je budget met Gold Pack nemen:

Gold Pack € 600,00
                                  • Metaalkleur € 347,11
                                  • Cruise control (K34) € 289,26
                                  • Electronic Climate Control (ECC) (C6 € 322,31
                                  • Zicht- en lichtpakket (TSQ), incl. Regensensor, Automatische dimmende binnenspiegel, Automatic Light Control (ALC) € 123,97
                                  • Boordcomputer (U6 € 231,40
                                  • Radio CD70 MP3 NAVI, incl. geïntegreerd navigatiesysteem (UCE), incl. 7 luidsprekers, Grafisch Info display, Stuurwielbediening, Aux connector (line in), Navigatie CD Benelux € 1.074,38
                                  • Kleurendisplay (UAJ) € 396,69
                                  Totaal: € 2.785,12
                                  Uw voordeel: € 2.185,12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    voor een ritje naar zee wel. maar niet voor dagelijks 4h in de wagen te zitten.
                                    Hangt van persoon tot persoon af hé

Als ik 4h in een Renault, Citroën of Peugeot zit stap ik gegarandeerd uit met rugpijn...
                                    Als ik echter na 7h uit een hardere zetel stap dan heb ik geen rugpijn

Hangt gewoon zuiver van persoon tot persoon af...

Comment

Qua motor : BMW ( veel leukere motor dan de Renault )

Voor de rest : BMW ( moest de laguna al aan zijn 2de MY zijn dan zou ik twijfelen maar ik zou nooit het eerste modeljaar kopen van Renault )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                        Voila ...
                                        En een Skoda Octavia? De berline (die is al ongelofelijk ruim), Ambiente, met als optie het Sport Pack. Dan moet je (met de korting op 't Sport Pack momenteel) niks bijleggen zelfs. En dan heb je 'n ruime auto, een goeie motor, zetels met lendensteunen, mooie 17" velgen (mag dat?), lederen stuurwiel, enz. Lijkt me toch ook knap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          En een Skoda Octavia? De berline (die is al ongelofelijk ruim), Ambiente, met als optie het Sport Pack. Dan moet je (met de korting op 't Sport Pack momenteel) niks bijleggen zelfs. En dan heb je 'n ruime auto, een goeie motor, zetels met lendensteunen, mooie 17" velgen (mag dat?), lederen stuurwiel, enz. Lijkt me toch ook knap.
                                          Is idd een mooi alternatief... spijtig dat de combi niet mogelijk is.
                                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Working...
                                          X