Is mits een kleine opleg een grotere motor voor de Laguna mogelijk?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenCaractère kan misschien ook eens uitleggen waarom hij net die 2 gekozen heeft
Persoonlijk vind ik het een keuze die nergens op slaat,2 totaal verschillende categorieën
Of het zou moeten dat het de car policy is bij je werkgever?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat kan caractere als leaserijder de betrouwbaarheid nu schelen? Als die motor naar de haaien is komt er een nieuwe onder z'n reet geschoven. Das al.
Als ik 't zelf moest financieren begrijp ik je.
Comment
-
Eerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.
De keuze dan. De 118d Option line kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar die Renault heb ik toch even moeten opzoeken. Motorisatie:- 110 PK & 240Nm bij 2000 tpm
- 6 versnellingen
- 0-100 in 12,1s
- 1461 kg leeggewicht
- 66 liter brandstoftank & 5,1 liter normverbruik
- Radio/CD 4x35W
- Lederen stuurwiel
- Automatische airco
- iPod input
- 17" velgen
- Regen/lichtsensor
M.a.w. de 118d is een absoluut basismodelletje dat allerhande essentiële uitrusting (voor een veelrijder) ontbreekt, maar daartegenover wel een occasioneel funritje kan plaatsen (144 PK op de achterwielen in een klein, licht wagentje). De Renault daarentegen zal nooit fun zijn, maar wel steeds veel en veel comfortabeler en nooit frustrerend traag. Bovendien ziet gelijk welke wagen op 17" er beter uit dan één op 16" wieldoppen.
De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenDus als caractere elke dag te laat komt op zijn werk omdat de betrouwbaarheid het laat afweten, dan zou dat niet erg zijn?
Door turboproblemen met de BMW's van de laatste generatie?
Blijf effe serieus, als je dat kan tenminste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenEerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden.
Bijkomend toont Renault bijzonder goede cijfers wat crashtests betreft. Ook niet onbelangrijk als je de helft van je werkweek achter het stuur moet doorbrengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenwat jij ervan vindt maakt dan in sé ook geen fluit uit. 't Is hij die moet kiezen of wil kiezen tussen deze 2.
Comment
-
ik weet het niet, maar zoals bralo het al aanhaalde zou ik toch andere outsiders niet uitsluiten. Om toch maar te kiezen ga ik voor de BMW alleen al om het feit dat een 1.5dci wat te ligt uitvalt in een laguna (hoewel dit als lease bijzonder aantrekkelijk is omwille van de fiscale aftrek)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk BerichtenTypisch geval van de kortzinnigheid van sommige mensen.
Het is een BMW en dat kost meer. Dus natuurlijk is dat beter
Heb je trouwens al met beide wagens gereden ?
Het is trouwens geen persoonlijke reactie. Het merendeel van de antwoorden zijn hier zo.
Qua uiterlijk kunnen de smaken natuurlijk verschillen, daar twijfel ik niet aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenBij mij ligt het anders. Ik rijd al Renault, en ik wil iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenConclussie: ik ga voor de Laguna ook al vind ik die eigenlijk niet zo mooi. Een zalig rijcomfort waar de BMW zéker niet kan aan typen. Bovendien heeft de Laguna een ruime koffer (zeker wanneer je je achterbank platgooit). En geloof me, als je aan 't bouwen bent zal je die groter koffer meer dan eens bejubelen!
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenInderdaad. Net daarom dat een comfortabele zitter een absolute must is. Een salon als het ware. Over de zitkwaliteiten van de fransoos heb ik nooit mogen klagen. Bijkomend toont Renault bijzonder goede cijfers wat crashtests betreft. Ook niet onbelangrijk als je de helft van je werkweek achter het stuur moet doorbrengen.Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenEerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.(...) De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.
En ik heb dan nog de sportzetels, die, zoals geweten, veel beter zitten (ook comfortabeler) dan de vrij karige standaardstoeletjes.
Check trouwens Yoda z'n reply, die rijdt met 'n basic 118d zoveel kilometers. Zegt genoeg. Een ander forumlid (nvdd) is al aan z'n tweede 118d toe zelfs, ook met zo'n enorme kilometergemiddelden, misschien 'es horen wat hij te vertellen heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenEerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.
De keuze dan. De 118d Option line kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar die Renault heb ik toch even moeten opzoeken. Motorisatie:- 110 PK & 240Nm bij 2000 tpm
- 6 versnellingen
- 0-100 in 12,1s
- 1461 kg leeggewicht
- 66 liter brandstoftank & 5,1 liter normverbruik
- Radio/CD 4x35W
- Lederen stuurwiel
- Automatische airco
- iPod input
- 17" velgen
- Regen/lichtsensor
M.a.w. de 118d is een absoluut basismodelletje dat allerhande essentiële uitrusting (voor een veelrijder) ontbreekt, maar daartegenover wel een occasioneel funritje kan plaatsen (144 PK op de achterwielen in een klein, licht wagentje). De Renault daarentegen zal nooit fun zijn, maar wel steeds veel en veel comfortabeler en nooit frustrerend traag. Bovendien ziet gelijk welke wagen op 17" er beter uit dan één op 16" wieldoppen.
De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenIk zou voor optie 3 gaan (die hier wel niet staat)
Ford Mondeo 1.8TDCI Trend Business.
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenIs mits een kleine opleg een grotere motor voor de Laguna mogelijk?
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenCaractère kan misschien ook eens uitleggen waarom hij net die 2 gekozen heeft
Persoonlijk vind ik het een keuze die nergens op slaat,2 totaal verschillende categorieën
Of het zou moeten dat het de car policy is bij je werkgever?
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenmet die kms per jaar zit je toch meer in je wagen dan iets anders???? dan zou ik voor de Laguna gaan, je hoeft toch niet naar de buitenkant te kijken2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Voila ...Bijgevoegde Bestanden2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat kan caractere als leaserijder de betrouwbaarheid nu schelen? Als die motor naar de haaien is komt er een nieuwe onder z'n reet geschoven. Das al.
Als ik 't zelf moest financieren begrijp ik je.
Langs de andere kant denk ik niet dat die Laguna zoveel minder betrouwbaar gaat zijn dan die BMW. Ik zou er nooit de Laguna laten voor staan.
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenCheck trouwens Yoda z'n reply, die rijdt met 'n basic 118d zoveel kilometers. Zegt genoeg. Een ander forumlid (nvdd) is al aan z'n tweede 118d toe zelfs, ook met zo'n enorme kilometergemiddelden, misschien 'es horen wat hij te vertellen heeft?
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenmet die kms per jaar zit je toch meer in je wagen dan iets anders???? dan zou ik voor de Laguna gaan, je hoeft toch niet naar de buitenkant te kijken
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenVoila ...
Ik ben ongeveer even oud dan jij, heb net een huis gekocht, zit ook tegen de 50 000 kilometer per jaar aan, nog geen kinderen ... . Ik kan zo een beetje vergelijken dusOp mijn lijstje van must haves op een kilometervreter staan automatische airco, cruise control, goede zetels, armsteun, betrouwbaarheid en ruimte (en trekhaak eigenlijk ook).
Een Astra Break met Gold Pack en Seat Comfort Pack was toen voor mij het beste aanbod in mijn budget, ik heb bewust de 1 reeks en A3 laten staan. Van de collega's die dat wel gekozen hebben zijn er toch een paar die spijt hebben dat ze comfot missen in die wagens.Last edited by josenjef; 04/04/2008, 11:50.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenVoila ...
Of de Skoda Octavia? Eventueel zelfs de Astra Break...
Comment
Comment